{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oven repair 1.400 kr.
  • Skifte pære i badeværelses loftsspots + installere lysdæmper 3.500 kr.
  • Stoppet vask 850 kr.
  • Hjælp til at skifte gearkabel på knallert 1.500 kr.
  • Belægningsarbejde 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort og småt, vol. 4
  • #1   22. feb Også jeg smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 193
    #2   22. feb Glæden ved at have en hund der bare elsker at have fri ligeså meget som han elsker lave noget smiley

profilbillede
  • #3   22. feb Mine er rolige når de er inde og sover det meste af tiden. Ikke Pirat, men det kommer. Tjab var omkring 2 første gang han lagde sig og sov mens han var inde ... men at de elsker at have fri ligeså meget om de elsker at arbejde .. NEJ !!

Det kommer de aldrig til smiley

profilbillede
  • #4   22. feb Vi har jo fået en AI-robot på arbejde, som arbejder i et lukket system og kun med valide kilder. Den er GENIAL!!!! Når vi får brokke-breve med borgere, der tror de ved hvad de snakker om, kan man smide deres brok ind i robotten, bede den lave et svar, kvalitetssikre og sende.

Men jeg tror ikke den kan redigere billeder smiley

• #5   22. feb At være en lille langhåret hund.. Konrad virkede lidt mut her til morgen efter turen. Nuvel han har haft lidt dårlig mave og tænkte han nok var lidt øm. Mærkede ham efter og fandt så en stor hård “kage” der sad fast i hårene lige på n….. og så måtte i bad og spules.

profilbillede
  • #6   22. feb Pernille, min eksmand havde en hanhund da jeg mødte ham. Hunden, Malde, elskede at ligge ude, og en vinter med sne og frost havde han ligget ude på terrassen og boblet. Da han vågnede og rejste sig, var hans løgpose frosset fast på underlaget.

Det kostede en tur til dyrlæge til en oprensning af såret, og så skulle løgposen smøres med fed creme inden alle ture (for at beskytte mod salt) og vaskes når vi kom hjem fra tur.

Det er hårdt at være hanhund smiley

• #7   22. feb Det er meget synd men også en lillebitte smule sjovt smiley

Kan huske Oskar fik slem forhudsbetændelse som endte oppe på maven på ham. Super lækkert med en langhåret hanhund

Og det var i nummeren Konrad havde en indtørret “kage”

• #8   22. feb Det er altså ikke nemt at være dyr her i huset. Ellie er nærmest hysterisk over at man ikke kan lege med den våde, tunge sne, der ligger tilbage. Åse synes at det er lidt op ad bakke af have så korte ben, når alt er dækket af et 5 cm tykt lag sjap. Og Kittemittemøgkatten kan slet ikke gå ud, for man får våde poter, og alle ved jo at katte er lavet af sukker og smelter når de bliver våde smiley

• #9   22. feb Hvorfor tror du det er mig !!!

profilbillede
  • #10   22. feb Tucker mener jo bestemt heller ikke at han skal ud når det regner, så han har sovet det meste af dagen - det har tydeligvis været hårdt smiley

profilbillede
  • #11   22. feb Ej men han er simpelthen så kær, den gamle lille fyr smiley

• #12   23. feb Har haft en skøn week-end smiley Var på træningsweekend med Penny. Det var selvfølgelig lidt bøvlet med alt det sjask man sjappede rundt i, men en hel week-end med hundetræning kan bare ikke rigtig andet end at blive fedt smiley Fik en masse små gode tips til alt muligt. Et par af dem jeg har på hold var på samme hold som jeg. Så fik også set en masse små ting som vi skal arbejde med sammen med deres hunde. Penny gik et fedt langt spor i slush-ice. Og jeg fik lige det lille bitte tip jeg havde brug for til et lidt pænere opstart på vores spor. FEDT smiley Jeg trænede nogle opstarter og det virkede bare, Det var sådan en 'doh - hvorfor fan*** har jeg ikke selv tænkt på det' - indlysende lille detalje. Og hold op var vi bare trætte i går aftes; Penny og jeg sov sødt på sofaen så snart vi havde spist smiley
    Og her til morgen ser det så ud somom at nu går der ikke længe før årets kalv nr 2 popper ud. Synes bare godt at Vixen lige måtte klemme ballerne sammen et par dage endnu. Lige nu er der altså bare virkelig vådt og sjasket allevegne. Nu må det gerne blive forår smiley

• #13   23. feb Lyder som en formidabel måde at bruge en weekend på, Mette.

Men hvad var det for et lille tip du fik ? Fortæl smiley

• #14   23. feb Og jeg fik lige det lille bitte tip jeg havde brug for til et lidt pænere opstart på vores spor. FEDT smiley Jeg trænede nogle opstarter og det virkede bare, Det var sådan en 'doh - hvorfor fan*** har jeg ikke selv tænkt på det' - indlysende lille detalje.

Noget du vil dele? smiley

Jeg kan altid bruge gode fifs til træningen smiley

• #15   23. feb Et hængeparti fra tre'eren.
    Ja, som sporlægger kunne man godt sørge for at en hundefører fik dårlige point ved at undlade at lægge en genstand (i DcH spor). Det gør man simpelthen bare ikke. Jeg har enkelt gang som sporlægger stået med en genstand i hånden da jeg havde lagt mit spor (et E-spor). Det var den genstand der skulle have ligget som anden genstand. Jeg kassere sporet og fortalte dommeren hvorfor. Og ja, så fik vi brug for et af vores ekstraspor den dag og jeg fik gået lidt flere skridt smiley

• #16   23. feb Fiffet var lige at lægge en godbid i det første fodtrin mens Penny ligger dæk foran sporet. Altså hun ser jeg ligger den. Hun plejer at kaste sig frem når hun starter istedet for bare at rejse sig op og gå igang. Altså vores opstarter gik fra at hun laver et hop ud på sporet - og derved ikke sætter næsen i det første skridt, men først i det andet - til at hun rejste sig op og stak næsen i første fodspor og så elleres bare stille og roligt ud af sporet som hun plejer med næsen i hvert skridt (hvilket jo var ekstratydeligt i de meget synlige spor igår). Til konkurrencerne må jeg jo også gerne vise hende hvor sporet starter i B-klassen. Og dermed kan jeg også få en rolig og kontrolleret start til her.

• #17   23. feb Ha ha, Martine, 2 sjæle smiley

Mette, det er altid rart, når man lærer noget der virker, og som bare er så simpelt, at man ikke fatter at man ikke selv har fundet på det smiley

Jeg har bøvlet med at Ellie "løber" og er ukoncentreret de først 5-7 skridt efter en genstand og efter et knæk. Det gør ikke noget i DcH, men i IFH-spor er det ikke noget man gider smide point på. Martine fortalte engang om fotorør, som graves ned med sådan et ukrudtsjern, så det fik jeg købt. Når underlaget er til det (når det er ok at jeg graver små huller i marken, og når jorden ikke er stenhård) veksler jeg mellem at der ikke er noget efter knæk/genstande og at der er nedgravede bøtter. Det har givet en hund der er MEGET koncentreret efter knæk og genstande smiley

• #18   23. feb Igår endte mange af godbidderne på sporet også med at være 'gravet ned'; de sank simplethen ned i smatten. Så Penny måtte grave efter mange af dem og jeg havde lagt mange godbidder på sporet fordi jeg tænkte at underlaget jo var lidt uvant så det ville blive svært for hende. Det tog sin tid af komme igennem det lange spor jeg havde lagt smiley

• #19   23. feb De der fotorør er geniale efter min mening - godt at du også kan bruge dem, Anne smiley

Vores træningsplads er GRØN !!!!!!

Man skal godt nok sik-sakke derop og man går nogle steder kort helt under vand (støvlerne altså smiley ) men når man først er kommet derop, er der stort set ikke noget sne. Da den ligger højt er der heller ikke ret meget vand på den - dejligt.

Jeg myldrede derop og fik trænet Pirat lidt - han er ikke som de to sidste hunde jeg har haft, og jeg skal tænke lidt ud af boxen med ham, men mon ikke det lykkes tilsidst ?

Esh er my-kind-of-dog i lydighed - han skal bare vågne, så er han klar smiley

Jeg lod ham løbe skærmene og da han kom imod mig efter 4. skreg han (han ER ret dramatisk) og løftede venstre bagben op under sig. Jeg stoppede naturligvis, han fik sin tug og så gik vi igennem vandmasserne ned igen.

Han er bedre nu - halter ikke, så mon ikke bare han har trådt forkert ?
    Nu sidder jeg lige med en kop te og ser ham an, men han kommer ikke med på stranden idag. Stakkels lille søde Esh smiley

• #20   23. feb Er det iøvrigt nu, at jeg skal fortælle, at lægger jeg 50 spor til min hund, så er der i de 49 af dem, mad i første fodspor smiley

Men der er jo for pokker en eller anden, der skal give en ideen - og godt at du kunne bruge det, Mette smiley

• #21   23. feb Jeg fatter ikke særlig meget af jeres termer - men det lyder fedt smiley og man får lyst til at nørde mere i træning

• #22   23. feb Jeg elsker spor! Og jeg elsker at der er så mange forskellige spor at træne. Når vi træner i DcH og IFH/IGP, så er det meget "snus i hvert fodspor og gå kun på den fært".

PH og rigtige politier skal bare fange banditten, og så kommer det sig ikke så nøje hvordan det ser ud. De skal også sikre beviser undervejs, fx tabte genstande, våben der er smidt, cigaretskodder og biologiske spor.

Schweiss er for vildt!!!! Jeg troede at det var tilladt at flakke meget, men en hundefører fortalte mig engang, at hunden skal blive i sporet. Og nok må de gerne søge højt, men de skal fastholde færten og søge intensivt. Det giver jo mening, for går det for stærk og mister hunden færten, skal den bruge krudt på at opsøge færten igen. De skal påvise blod og knoglestykker undervejs. Jeg har en enkelt gang oplevet en schweisshund, der eftersatte et rådyr der havde flintret rundt på motorvejen, og som måske, måske ikke var ramt. Han satte først sin unge hund på, og den fulgte sporet 1 km igennem eng og mose. Så var vovse træt, og han hentede sin erfarne hund, som søgte de sidste 1,5 km. De fandt rådyret, og der var ikke hul i det. Så hundene havde fulgt klovspor og dyrets adrenalin. Han lod bambi leve, for den virkede ikke tilskadekommen, bare stresset og træt smiley

Det var SÅ fint, at han ringede tilbage og fortalte om det, og jeg kunne tydeligt høre på ham, at han var vildt stolt af sine hunde smiley

Hvert spor har sin charme, og fælles er jo at hunden skal have lysten for at kunne optage og følge sporet. Jeg kan tit tage mig selv i at stå og stene over vores hundes fantastiske snuder smiley

• #23   23. feb @20: smiley :D smiley For fremtiden er der også en mad i første skridt i 99% af mine spor smiley Og jeg har givet mig selv dummeslag for ikke at have fået den tanke selv smiley
    Og ja, jeg elsker også at gå spor smiley Og her begynder man også at kunne se græsset der hvor jeg plejer at træne. Så nu skal vi snart ud og give den gas igen smiley

• #24   23. feb Mette

Du kan også lægge mad frem til sporet … bare en 5-6 skridt inden..
    Du skal ikke give kommando, bare lade hende gå selv.
    Når du så kommer til starten, giver du kommandoen- og roser når hun starter roligt op.

Jeg bruger selv - på de mest hysse hunde - at sætte mit flag og så lægge en masse mad i startfeltet- og de kommer ikke videre før end det er tømt.

Det giver også en hund, der er mere grundig i optag af fært.

Hvordan afslutter du dine spor?

• #25   23. feb Jeg ved godt både Chat G og AI kan nogle gode ting.. men som med så mange andre fremskridt finder nogle ud af misbrug og dårlige funktioner ..
    Jeg har fået det sådan at jeg virkelig ikke tror på meget af det jeg ser .. og mener man er kommet dertil menneskeheden skal spørge sig selv om ethvert redskab skal have gang på jord når de muligheder det medfører er så skræmmende som fx AI ..

• #26   23. feb De er kommet for at blive - uanset hvad vi gør eller ikke gør, Imo er der ting, der er værre smiley

Jeg bruger det til billeder - og hvis der er noget jeg skal ha hurtigt svar på (kører 84´eren til Kokkedal ) - den slags.

• #27   23. feb Jeg er enig med Martine, disse hjælpemidler er kommet for at blive.
    Facebook er fx også en masse "pis og papir", men det er utopi at tro, at vi kan afskaffe det smiley
    Vi må bare lære at sortere i tingene.

• #28   23. feb Jeg har det stramt med Ai.
    Der er et par sider på Facebook jeg er stoppet med at følge, fordi flere af deres reklamer er med Ai - eller reklamevideoer med talene hunde.. det kan jeg bare ikke med.

Det kan helt sikkert bruges til nogle smarte ting, men jeg har det stramt med ikke at vide om det jeg ser er ægte eller ej/Ai.

• #29   23. feb Man kan sagtens anlægge den der "jeg er for gammel til det og gider ikke". Og det har alle ret til. Der kommer til at ske det samme som da folk ikke ville på digital post og nem-id. Man sætter sig selv af og sakker bagud, men det er kun en selv man står til ansvar for.

Nu har vi fået Kaila, som er en robot der kører internt i Karnov. Karnov er europas største lovsamling, som samler alle love og bekendtgørelser, forarbejder, domme fra domstole, administrativ praksis, artikler og en del lærebøger. Kaila skal spørges meget specifikt og detaljeret, og man skal fortælle hvad svaret skal bruges til. Så laver den et udkast, som baserer sig på det materiale, der ligger i hele Karnov. Og den laver ret gode svar! Men de er ikke perfekte, og man kan ikke stole på at den ikke laver fejl, for det er bare en robot. Den kender ikke "juridisk metode" og den ved ikke at der er et specifikt ord i en bestemt paragraf som fortolkes helt anderledes end samme ord fortolkes alle andre steder.

Så det er ikke sådan at mennesker og uddannelser bliver overflødige. Den gør bare noget af benarbejdet. Vi kan da sagtens sige at det er noget pjat, men så er vi sat så langt bagud, at selv folk med adgang til ChatGPT kan drukne os i bæ.

Vi er i fremtiden, og vi vælger selv om vi går med eller hænger i fortiden. Jeg vælger fortiden med min dielsebil, men resten af vejen forsøger jeg at følge med. Jeg gider ikke være bagud på alt, bare for at være stædig.

• #30   23. feb Jeg vælger fortiden med min dielsebil

Du er SÅ yesterday smiley smiley smiley smiley

Bare vent til du kommer til at se mig i min Stormtrooper Ellert smiley smiley smiley smiley

• #31   23. feb Ja, Martine, jeg glæder mig særligt til du skifter den ene af de der kæle-maller ud med en corgi, så der kan være TO hunde i din ellert smiley

• #32   23. feb Åse har haft en lidt hård dag. Først fik hun røvfuld af katten. Så slikkede hun på en tudse og fik yrdrk i munden. Og så fik hun en røvfuld af Ellie.

Det er ikke nemt at være en belastende lille hvalp uden hjerne smiley Nu vil hun bare gerne putte og kramme lidt smiley

• #33   23. feb Vi var i skoven i formiddags, hold da op en gang smat og sjask, nogle steder virkelig glat. Men jeg hørte fuglen synge som lyder af forår smiley

• #34   23. feb Hjemmebagt franskbrød smiley Glæder mig til de er kølet af, så jeg kan smage dem smiley

profilbillede
  • #35   23. feb De ser gode ud, frk smiley

Er du rigtigt klog, Anne - den race er jeg på ingen måde klar til og bliver det nok aldrig smiley smiley

• #36   23. feb Vi er lige kommet hjem fra nosework.
    Sia er bare så god til nosework, og hun elsker det.
    Da hun havde gået det næstsidste område, fortsatte hun til det sidste område, som jeg ikke vidste var der smiley
    Vores træner var ved at dø af grin. Som hun sagde; Sia var lige så godt igang, så hvorfor stoppe, når man har fanget, at der er mere smiley

• #37   23. feb Det er ikke min alder, denne gang.. jeg er, bl.a efter at have læst forstandige mennesker syn på fx AI og fremtiden, oprindeligt bekymret.
    Der er tosser nok i verden der griber et våben og pløjer folk ned på skoler og markeder etc, disse kan med fx AI i fremtiden få lavet våben de ikke selv kunne tænke sig frem til hvorledes de laves .. ligeledes er der fortællinger om AI projektet hvor AI styrede ting ikke gjorde som forventet ..

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#38   23. feb Hanne:

Du har ofte sølvpapirshatten siddende ret stramt på. Ja sorry - men AI er altså ikke kun dårligt og et eller andet negativt du gerne vil have det over på.

Hvad er det - som du helt oprigtigt frygter?

Er det ikke lidt som den gang man var bange for internettet, el-biler, mobiltelefoner og medicin.. Næppe noget, nogen af os ønsker undvære den dag i dag....

• Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 147 Annoncer: 1 Emner: 34 Svar: 4.769
    #39   24. feb Du deler sølvpapirshat med ganske begavede mennesker som Stephen Hawking, Elon Musk og Bill Gates, Hanne smiley Førstnævnte sagde fx for 12 år siden:

”Udviklingen af sand kunstig intelligens kan betyde enden for menneskeheden,” udtalte den legendariske fysiker Stephen Hawking tilbage i 2014."

og

"prominente folk som Elon Musk og Bill Gates har udtrykt bekymring for, at utøjlet kunstig intelligens kan løbe løbsk og ende med at være ødelæggende for menneskeheden."

Så deeeeeeeeet smiley

• #40   24. feb Sølvpapirshatte eller ej, vi kan ikke stoppe udviklingen.
    Der vil altid være nogen, der misbruger forskellige hjælpemidler, men sådan har det vel altid været.
    Vi må bare bruge vores sunde fornuft, og så skal der sorteres i tingene. Hvis noget lyder lidt for godt, hvis noget ser lidt mystisk ud etc., så skader det ikke, at man tænker sig lidt om.

Jeg er bestemt fan af Martines fine billeder med Pirat. Det er da bare hyggeligt.

• #41   24. feb @24: Lige præcis det lille felt med foder inden starten var også noget instruktøren i week-enden underviste i. Og noget jeg tror jeg skal arbejde med. Jeg slutter som regel mit spor med en genstand men nogle gange også med en lille 'bunke' madder.

• #42   24. feb Mette

Det er ikke inden start - det er når jeg siger søge, og de skal gå igang. Altså i forbindelse med selve sporet. Hunde, der som din, bare tosser derud af uden at optage fært, kan det hjælpe på - altså at forlange at du SKAL !!!! Fanme !!! Tage alt det mad, der ligger inden du fortsætter.

Det der op til sporet er mere uforpligtende og kan måske - MÅSKE - virke til, at hun kan gå og hygge sig, ikke er så anspændt og er mere i ro i hovedet, når hun bliver sat på sporet.

Mht hvordan du slutter var det mere .. er det sådan - "fint" og så bare op til bilen .. eller laver du en lille fest hvor du virkelig roser hende ?

• Isabelle
    okt 2023

#43   24. feb Jeg er helt enig, Lise-Lotte - og jeg tror såmænd ikke, at nogen af de omtalte mænd ønsker at standse udviklingen. Et par af dem lever fx af den smiley

PS. Og en dag finder jeg garanteret SELV ud af, hvordan man laver/redigerer mv billeder med AI smiley

• #44   24. feb Mht AI så er det jo ret nemt at vælge at sige 'I am too old for this shit'. Men i min branche bliver det svært at komme udenom - ikke i form af ChatGPT og den slags, men i form af AI værktøjer udviklet til at fungere i et meget reguleret og lukket miljø. Jeg vælger istedet at være nysgerrig og lære at navigere i det og finde ud hvad jeg kan bruge det til. Det er simpelthen blevet et af mine officielle mål i år at finde nogle use cases og teste det af. Derudover er mine kursusønsker i år at få noget mere teoretisk viden sådan helt generelt om AI.
    Men altså AI skal da tilgås med et vist mål af skepsis og det skader bestemt ikke at forholde sig kritisk til hvordan det bruges og det der kommer ud af det. Derudover så er det måske en smule underligt at man laver noget man kalder 'kunstig intelligens' når man ikke engang for alvor har forstået den menneskelige intelligens.

• #45   24. feb "Det er ikke inden start - det er når jeg siger søge, og de skal gå igang. Altså i forbindelse med selve sporet. Hunde, der som din, bare tosser derud af uden at optage fært, kan det hjælpe på - altså at forlange at du SKAL !!!! Fanme !!! Tage alt det mad, der ligger inden du fortsætter."
    Det var faktisk præcis det instruktøren også sagde smiley Og jeg tænker at det godt kan give hende den ro der skal til for at hun kan få en god vane med sporstarten. Det er så dumt at hun lige tager de første 1-2 skridt sådan lidt kaotisk for så at at falde ned i et dejligt tempo (skridtgang) og sætte næsen i hvert enkelt fodspor.
    Og mht afslutningen; vi holder en lille fest og jeg tænker ikke at hun er i tvivl om jeg synes hun er en stjerne når vi er færdige med et spor smiley Jeg går ikke fra et spor hvor jeg bare har sagt 'fint nok' smiley
    EDT: Penny går aldrig over godbidder på sporet; hun spiser dem hver og en.

• #46   24. feb Endnu et eksempel på Chat GPT - jeg ejer ikke sådan et halsbånd smiley

Men det skal jeg da helt sikkert til smiley

profilbillede
  • #47   24. feb Du må da have dette hundetegn til Pirat:

profilbillede
  • #48   24. feb Mette

Okay, så har jeg åbenbart misforstået dit indlæg. Jeg troede at du skrev, at du blot havde fået at vide, at der skulle være mad i 1. fodspor, ikke som jeg beskriver, i hele opstartsfeltet smiley

Grunden til at jeg spørger om din afslutning er, at hvis man laver for meget fest og for stor jackpot, kan det (måske) få en hund til at længes lidt efter afslutningen og derved sætter tempo på for at komme derhen.

Du skriver at din hund tager al maden .. men det interessante er jo i virkeligheden, hvad den gør når der IKKE er mad (eller nu ved jeg ikke hvor præcis DCH vil have at det skal være), i fodsporene.
    Er hunden stadig lige grundig, søger den stadig i samme tempo .. hvordan opstarter den efter genstande, har den samme tempo ud af knækkene som ind i smiley

Hvor meget mad har du på dine spor ? Hvert fodspor, eller laver du mellemrum .. varierer du disse mellemrum .. laver du magasiner eller hvad ?

Håber det er OK med alle mine spørgsmål - ellers springer du dem bare over smiley

• #49   24. feb Jeg er enig med mange i tråden, som udtaler at vi ikke kommer udenom AI. Det KAN vitterligt være en dealbreaker ift. at udføre basale manuelle processer (og de mere avancerede), og det går så afsindigt hurtigt med at forbedre kvaliteten.
    Det er eminent til at sammenfatte oplysninger til et brugbart resume, til at omdanne data fra fx. tekst til flow-charts og til at udarbejde præsentationer på baggrund af nærmest vilkårligt input.
    Indrømmet - man skal være en del mere kildekritisk end tidligere, men det har vi vist allesammen meget godt af smiley smiley

• #50   24. feb Det er helt ok med spørgsmål smiley Jamen Penny går i samme tempo hele vejen rundt. Hun sætter ikke tempoet op fordi hun “jagter” afslutningen. Uanset hvor tæt eller spredt godbidderne ligger. Hun sætter ikke tempoet op fordi der er færre godbidder. Jeg gør rigtig meget ud af at variere afstanden mellem belønningerne. Hun misser aldrig et knæk og tager dem næsten altid fuldstændig skarpt. Jeg er faktisk ret stolt af hendes spor smiley Det eneste jeg godt ville have gjort noget ved var opstarterne. Vi elsker begge to spor smiley
    Mht DcH spor skal hunden i princippet ikke stikke næsen i hvert spor. MEN det er en helt klar fordel hvis det er sådan hunden går spor smiley

• #51   24. feb Se det fra den lyse side... lige om lidt kan man lave alt det porno man vil, og hvis nogen vil konfrontere en eller forsøge at afpresse, så kan man bare sige det er deepfake smiley smiley

Joke aside, så er der dælme mange ting der gør mit arbejde lettere med AI... Notebook LM er genialt til videnskabelige artikler, jeg omformer dem til "podcast" og hører dem så på mine lange bilture til og fra arbejde. Man kan spørge/hente data fra dem og sammenligne med andre studier osv.

Og så håber jeg ved gud snart der bliver indført et GDPR sikret transskriberings-program. For jeg vil meget hellere fokusere min energi på mine vurderinger, end på at sidde og skrive resumeer af samtaler der nogle gange er timelange...

• #52   24. feb Lyder rigtigt godt med jeres spor, Mette smiley

Tak for svar smiley

• #53   25. feb Jeg har planlagt ENDELIG at gå spor i dag smiley Men så vågnede jeg i morges med en spændt og smertende brystryg. Jeg har en begyndende disk, som har siddet dér de sidste 15 år uden at flytte på sig, men af og til driller den lidt i nogle dage, og det er så nu smiley

Men halleluja, nu har min veninde skrevet (uden at hun ved at jeg har ondt i ryggen) og spurgt, om ikke hun skal lægge et spor til Ellie i dag smiley smiley smiley

Jeg tror godt at jeg selv kan lægge et lille babyspor til Åse. Hun har ikke gået spor i flere måneder, så vi skal sikkert starte godt og vel forfra. Men Ellie trænger virkelig til at gå et rigtigt spor på en rigtig mark med et rigtigt underlag smiley

• #54   25. feb @CB .#38.. hvor er du dog nedladende ... er det virkelig nødvendigt at nedgøre folk der mener anderledes ..
    som jeg skrev så har alle fremskridt noget godt og så desværre de sider der misbruges fordi der altid er nogle der ikke har de rigtige moralske værdier .. eller fordi de ser de dårlige muligheder .. som droner der kan bruges til at bringe medicin, hjertestarter osv frem, men nu mest bruges i krig ..
    "jeg frygter" nej for det bliver næppe i min tid men som en klogere mand sagde, om lidt kan de fleste fremstille de våben som egentlig burde være de forundt, og det kan ikke styres da enhver kan finde opskrifter, formler og fremgangsmåder, og få det minutiøst beskrevet hvordan de skal gøre...

jeg har aldrig sagt fremskridtene ikke skal være der, men som der skrives man bør være kritisk, det er der så sjældent nogen der er i tilstrækkelig grad ... og ja man kan sige der skal lovgives og begrænses, som man nu flere steder forsøger ifht til unge menneskers afgang til bestemte områder at internettet ... men det er jo helt umuligt at styre ..
    Jeg savner reel kritisk tilgang til nye teknologier der er så omsiggribende som fx AI ...

• #55   25. feb @ Anne, har du fået konstateret begynde Disk ... der er noget der hedder Facetleds-syndrom som ofte sætter sig som du beskriver ... det gøre ret ondt ... men en dygtig osteopat har hjulpet mig en del, både med behandling og øvelser der gør jeg kan få det væk når jeg mærker det spænder til ..

• Isabelle
    okt 2023

#56   25. feb "@CB .#38.. hvor er du dog nedladende ... er det virkelig nødvendigt at nedgøre folk der mener anderledes"

Nogle mennesker føler sig større og klogere, hvis de nedgør andre smiley

• #57   25. feb Jeg nåede ikke ud at gå spor - eller jo, det gjorde jeg, men efter at jeg havde gået en 10-15 skridt opgav jeg. Det var fedtet, jeg lavede alt for store fodspor, og jeg syntes ikke det var fair overfor bonden, som har lånt os marken.
    Det blev til en tur på stranden i stedet for.

Ved 17-tiden kunne jeg så bevæge mig op på vores bane (det var stadig lyst, der kl. 17 smiley ) og jeg fik lavet lidt lydighed med Pirat.

Han er langsom ved siden af Esh (er ALT !!!) og qva hans størrelse, nu her snart 11 mdr vejer han 32½ kg, (Esh vejer 30) og er ret høj, virker han endnu langsommere.
    Jeg kører knald på ham - til en vis grad - for han må heller ikke stikke helt af. Mallerne har det med - nogle af dem - at være lidt "sene". Rick, som kæresten havde, gad f.eks ikke at løbe efter en bold da han var 10 måneder smiley - så jeg skal også lige tænke mig om.

Jeg så dog en ting i dag, der gjorde mig glad - KÆFT, nogle lækre opsamlinger han har smiley

• #58   25. feb Hanne, ja, jeg har fået det konstateret med både røntgen og scanning. Men da den jo ikke flytter på sig, så lever jeg med at den driller et par dage om året.

• #59   25. feb Jeg fik gået spor med begge mine smiley

Veninden havde lagt 780 meter spor med 8 knæk og 8 genstande i forskelligt materiale. Ellie berørte ikke en eneste af genstandene smiley

Åse fik omkring 150 meter med ét knæk, og med rigeligt mad ud af knækket. Det var kun 2. gang hun skulle prøve knæk, og i modsætning til første gang, så fulgte hun bare knækket rundt og slingerede slet ikke. Denne gang havde jeg lagt en bøtte med leverpostej ved slutningen, for hun nægter at acceptere at et spor slutter - hun vil bare gerne gå mere smiley Der skulle stadig lidt overtalelse til, før hun lod sig lokke væk fra sporets slutning med leverpostej. Hun elsker helt tydeligt at gå spor, og hun søger så fint når der ikke er mad i hvert fodspor. Hun trækker som en gal, når hun opdager en sporhund på en mark, og vil bare så gerne smiley

Måske ender hun med at blive sporhund, den lille prut smiley

• #60   26. feb Nogle mennesker føler sig større og klogere, hvis de nedgør andre smiley

Og apropos, Isabelle. Du blev meget pikeret over, at Martine ikke fluks svarede og gav dig en forklaring eller undskyldning, fordi du kunne se at hun havde været online. Jeg venter stadig på min undskyldning for at du kaldte mig manipulerende. Det er efterhånden et par uger siden jeg skrev, at det var super ubehageligt at blive kaldt, særligt når jeg jo sådan set bare havde gentaget det skrevne. For mig er manipulerende mennesker noget af det allerværste, og jeg vil simpelthen ikke sammenlignes med folk, der er sådan.

• #61   26. feb Jeg var en tur i ridehuset med et par kammerater og træne igår aftes. Fik lavet et par gode fremadsendelser - nu med afdækning smiley smiley smiley Trænet 'hav fokus på den fører når ander løber fremad'. Det er vi nået virkelig langt med; Penny sidder i ro hos mig og holder fokus hos mig selvom en af de andre sprinter afsted lige forbi hendes næse smiley En af kammeraterne har fået en ny lille Kelpiehvalp for nogle uger siden, som var med igår for første gang. Penny synes den var vældig interessant. Men slet ikke på den 'tændte' måde det har været på tidligere. Jeg presser ikke citronen og forsøger at hun skal hilse eller sådan noget. Men hun fik massiv ros for at være afslappet (hun stod endda og svingede halen langsomt afslappet fra side til side smiley ) og bare kigge på den på nogle meters afstand smiley
    Og ellers så nørdede vi positioner under gang.

• #62   26. feb Én af os skal jo være den første til at konkludere det - og nu bliver det altså mig.
    Vinteren er (næsten) død. Længe leve foråret!!!!!!

Hold nu op, hvor jeg bare nyder, at se alle de fine skud, der har været skjult af sneen indtil nu. smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#63   26. feb Længe leve foråret - der officielt starter på søndag smiley
    Over mit beskidte havebord flyver en gruppe dansemyg rundt og sender sommervibrationer. Det er da lige før, jeg går ud og vasker bordet. Lige før smiley

• #64   26. feb Jeg så nogle erantisser på vej op ude i haven i går smiley Og et par af køerne sov udenfor i nat istedet for i læskuret.

• #65   26. feb Nå, så er der udskrevet valg til folketinget. En lokal storbonde bønder har dog nok godt vidst det i nogle dage; Allerede i tirsdag var der kørt bigballer og vogne ud på et par marker ud til motorvejen, hvor der altid plejer at være store bannere med kandidater når der skal være valg smiley

• Isabelle
    okt 2023

#66   26. feb #60
    Jeg opfattede dig agere manipulerende i en situation, Anne. Skal jeg undskylde dette?
    Senere var du seriøst ubehagelig og nedladende overfor mig. Føler du for at undskylde det? Næppe - og fred være med det. Vi kan stille og roligt bare lade hinanden være med bevidstheden om, at vi ser og oplever situationer forskelligt.

• Isabelle
    okt 2023

#67   26. feb #65
    Jamen så må man (læs: bl.a. jeg) vel hellere begynde at overveje, hvor X'et skal sættes smiley

• #68   26. feb Jeg opfattede dig agere manipulerende i en situation, Anne. Skal jeg undskylde dette?

Ja. det skal du. For jeg gentog vitterligt hvad Hanne havde skrevet, og du havde lige glemt at læse det. Og på den baggrund kaldte du mig manipulerende. Da jeg påpegede det, skrev du "hov, det så jeg ikke". Det var nok dér du kunne have smidt et "undskyld jeg kaldte dig manipulerende".

Jeg kan konstatere, at du er typen der råber op om at blive krænket og blive ked af det, men det sekund du selv gør det mod andre, nægter du pure at tage ansvar. Det siger en masse om, hvilket menneske du er.

• Isabelle
    okt 2023

#69   26. feb Krænket? Har jeg noget sted skrevet, at jeg er blevet krænket? Nej vel?
    Såvidt jeg husker, skrev jeg, at jeg beklagede, at jeg havde taget fejl. For mig var det et undskyld. Men jeg vil da selvfølgelig gerne undskylde, at jeg tog fejl - når min beklagelse ikke var nok.

Skal jeg mon konkludere, hvilket menneske du er efter din svinen mig til? Nej. Du var nok bare frustreret, havde en dårlig dag - eller noget andet. Jeg er ret sikker på, at du er et godt menneske. Det er jeg faktisk også - tro det eller lad være smiley

• #70   26. feb Du har, måske med rette, været krænket og ked af det, når folk har skrevet ting, og jeg har A-L-T-I-D bakket dig op. Lige indtil du kaldte mig manipulerende. Og tilsyneladende mente du for en halv time siden også, at jeg opførte mig manipulerende, og derfor var det ok at du kaldte mig det.

Jeg har aldrig svinet dig til, og det kommer jeg heller aldrig til. Men jeg har brugt eksemplet med at du kaldte mig manipulerende en del gange, netop fordi du jo pure har nægtet at sige undskyld. Du har undskyldt for at du ikke lige læste at jeg havde gengivet korrekt, men aldrig for at kalde mig manipulerende. Og du har selv - igen med rette - krævet undskyldninger, når nogen bevidst eller ubevidst har gjort dig ked af det. Jeg bliver sjældent "ked af det", jeg bliver rasende i stedet, men det kommer fra samme sted. Og jeg har ved gud undskyldt til dig op til flere gange.

Men jeg synes måske bare ikke at du er den rette til at udtale dig om hvorvidt CB har brug for at nedgøre andre, for at føle sig bedre, for det var præcis hvad du selv gjorde. Og det er ok at du ikke selv synes at du har fejlet. Jeg har trukket en modvillig undskyldning ud af dig, og det er hvad du har at give. Jeg kan ikke tvinge dig til at forstå det, og det er ok.

• #71   26. feb Jeg elsker at det er ved at være mere tørt og lunt. Hold nu op et makværk med beskidt overtøj (især støvler og flyverdragter) og hund. Elsker mit bryggets smiley

• #72   26. feb en dag vil de nuværende gamle damer på hg være døde og borte og de nuværende yngre der stadig er skarpe i hovederne bliver de gamle, så tænker jeg der vil komme en A-HA oplevelse og måske en forståelse, for man kan vitterlig ikke huske alle foregående konflikters årsager, forløb og hvordan de endte ... jeg har fx ingen hukommelse af hvad det er du Anne bare gentog som du siger jeg havde skrevet ..aner overhovedet ikke i hvilken sammenhæng det skete ... ingen tvivl om det er sket, men husker det ikke .. hvad drejede det sig om ?

Kan se en person jeg bare ellers ikke bryder mig om Lars Seier i går udtalte at han simpelthen ikke forstår den totale politiske tavshed ifht de nyere teknologiske ting der sker, at han spår en stor nedlæggelse af mange viden-stillinger de kommende år, og at arbejdsmarkedet om 10 år, og dermed samfundet vil se meget anderledes ud, hans betegnelse om det scenarie han ser er "skræmmende" men han er selvfølgelig heller ikke af den yngre generation ..
    Idag fyrer Danske Bank over 400 ansatte netop grundet at arbejdet nu løses på anden måde. Og ja det er da noget af det jeg tænker over, ud af de 3 børn og 3 svigerbørn jeg har er de 3 helt ansatte i jobs der er truet af den udvikling, og de 2 delvist ...
    Jeg tænker bl.a. på gad vide hvad der sker fx på et bolig marked som det Københavnske )og andre storbyer) der jo er gået totalt grasat de senere år, tænker der er en stor del højtlønnede folk ansat i den slags stillinger. Hvis begge i et forhold nu er i højtlønnede stillinger indenfor områder hvor AI osv erstatter en del, og de har købt bolig til 6-8 millioner ... ja det er altid sket at nogen har sat sig hårdt og den ene mister job .. men i den str. orden og med den fart det, mener flere kommer til at ske de kommende år næppe, hvad vil det betyde for boligmarked, samfundsøkonomi i det hele tager osv ..
    Ikke uspændende, og ja man kan da håbe at ikke så højtprofilerede jobs som pædagoger, SoSu osv så får den tilgang og det løft de fortjener, og at de kan opsuge den mængde mennesker det måske skal flytte jobområder for at tjene deres penge .. men det bliver næppe til de lønninger de ellers er vant til ..

og ja valg spændende .. læste i går at Fonseca ville forsøge at puste liv i Ny Borgerlige .. tror manden virkelig folk vil stemme på ham ..

• Isabelle
    okt 2023

#73   26. feb Jamen altså, Anne, hvis jeg oplevede et indlæg fra dig manipulerende, så OPLEVEDE jeg det altså manipulerende. Uanset hvor mange ord du bruger, kan du ikke stille krav om, hvordan jeg oplever eller ikke oplever noget. Bemærk gerne, at jeg aldrig har udtalt, at DU er manipulerende. Det er lidt at sammenligne med, at man kan sige, at et indlæg fra hr eller fru X er dumt, hvilket ikke er det samme som at sige, at hr eller fru X er dumme - vel?

Jo. Du har svinet mig til, men jeg er helt med på, at du måske ikke selv opfattede dit indlæg sådan.

"Og du har selv - igen med rette - krævet undskyldninger, når nogen bevidst eller ubevidst har gjort dig ked af det."

Nej. Det har jeg ikke, men jeg har (en gang eller to) fortalt, at jeg blev ked af et indlæg. Det synes jeg egentlig er OK at gøre, men andre kan selvfølgelig mene, at man bør holde sin mund med den slags upassende følelsespjat smiley

• Isabelle
    okt 2023

#74   26. feb Jeg er meget enig, Hanne - og lidt glad for, at jeg ikke kan huske alverdens gamle konflikter smiley

• #75   26. feb Jeg har simpelthen ikke plads i mit hoved til at rumme alle de konflikter:) jeg vil bare være glad, nyde foråret og glæde mig til hundehvalpe den 24/3 samme dag som valget:)
    Træk vejret dybt, nyd foråret og lyt til fuglene som allerede er begyndt at synge, om lidt kommer stæren, svalen og alle de andre forårsbebudere smiley livet er dejligt, nyd det nu smiley

• #76   26. feb jeg er allerede politikker-debat træt smiley ... Brian Mikkelsen tonede frem på tv og så fik jeg instant-kvalme ..

• #77   26. feb nå for ikke at det fylder så har jeg lavet valg tråd .. til glæde, frustration, brok og ros, og alt imellem hvis nogen har behov før, under og efter valget:
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1532705-folketingsvalg_2026

• #78   26. feb TAK Hanne smiley

• #79   26. feb Jeg er helt med på, at foråret - hvis ikke allerede ER her - så på vej.

Jeg har lige været på stranden og da jeg kørte hjem - ca halv 6 - var det IKKE mørkt endnu.

Elsker det - min favoritårstid er og bliver foråret smiley

• #80   26. feb Læs #20 og #27 https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1502730-novo_kampagne____

Isabelle skriver at jeg laver “ma-ni-pu-la-ti-on” fordi jeg skriver at nogen er “harm”, og det har Isabella ikke liiiiiiiige læst står i startindlægget - endda med versaler. Derfor er JEG manipulerende. Da jeg skriver at det jo står i indlægget, er Isabelles “undskyldning” at skrive ok, jeg overså “harm” .

Og det er fint at du, Isabelle, må blive ked af det, slette din profil 400 gange og komme tilbage, og at du må kræve at Martine svarer dig STRAKS, for du kan jo SE at hun har været online, og “hvorfor vil du ikke svare mig”. Og det er fint at du ikke vil undskylde. Men du skal ikke påstå at jeg var manipulerende, når det for pokker var dig, der egentlig var manipulerende i den tråd smiley Du var den eneste der digtede og lagde ord i munden på andre og tolkede i øst og vest. Og som folk så tit skriver til mig - som man råber i skoven for man svar. Også når man er søde, gamle Isabelle med den søde hund.

Jeg vidste jo godt at du aldrig ville erkende at du tog fejl, og at du aldrig kunne finde på at undskylde. Men da jeg for lidt over en måned siden bad dig om en undskyldning, tænkte jeg at jeg kunne tage fejl. Det gør jeg så tit. Men ikke denne gang smiley

• #81   26. feb aaaahhhh det var skønt smiley Da jeg var færdig ved pc’en kl 16 skyndte jeg mig ud på min nu snefrie græsmark og lægge spor til begge hunde. Penny fik nogle opstarter og et enkelt lidt længere spor. Clinton fik et ikke så langt spor. Gik en lille tur med dem og så hjem og gå sporene. Clinton var LYKKELIG over at komme ud på spor igen. Han gik et fint spor. Min dejlige gamle dreng smiley Med Penny lavede jeg det jeg prøvede weekenden. Lægge hende dæk før sporpinden og lægge en godbid ned i det første fodspor mens hun så på det. Gik om bag ved hende og sagde “søge spor”. Hun rejste sig op og satte næsen ned i sporet uden at lave et hop. FEDT smiley Det samme skete på alle tre opstarter og på starten i det lidt længere spor jeg havde lagt. Huuurraaa. Nu ligger der en veltilfreds lakrids og sover ved siden af mig i sofaen smiley For pokker hvor var det skønt at komme ud og kunne træne spor igen smiley smiley smiley

• #82   26. feb Jeg lavede et kinda spor i dag. Vi skal træne at følge det og ikke bare ligesom hvis der bliver kastet noget ud

• #83   26. feb Måtte lige prøves. smiley

profilbillede
  • #84   26. feb smiley

profilbillede
  • #85   26. feb smiley

profilbillede
  • #86   27. feb Sidste, men det er rigtig sødt. smiley

profilbillede
  • #87   27. feb Hvad _UCK er der galt med folk smiley

Dér hvor jeg lufter hund på stranden er det en vej ned til.
    Så kommer man til en plads, der er omkring 150 meter bred hvor man parkerer.

Jeg holder altid enten til højre eller venstre- aldrig midt på - afhængig af hvor andre holder.

I dag var jeg helt alene og parkerede helt til venstre.

Stranden ligger op til pladsen og om man går den ene eller anden vej, spiller ingen forskel. Stranden er ens, uanset hvor man vælger at gå.

Jeg elsker stedet- det er øde og man har godt udsyn.
    Er der for mange biler kører jeg bare videre.

Nå som sagt - KUN min bil på pladsen- HELT til venstre… den burde være nem, ik?

Men nej - da jeg er på det sidste stykke op mod pladsen, og derved fuldt synlig, kommer en bil kørende og … ja, hvor mon hun kørte hen…

Aj men !!!

Hendes hund gøede hysterisk da den så mine - og jeg gik hurtigt hen til min bil og læssede hundene ind.

H V O R F O R - kører hun lige hen i hovedet på mig?????
    Hvad f er det med mennesker i almindelighed- hundeejere i særdeleshed …

Og ja, der er helt klart mange der vil synes at jeg er hys lige der - men der er jeg så bare ikke enig smiley

• #88   27. feb Jeg synes ikke, at du er hys, Martine.

Ved "min" hundeskov er der, udover lågen, en bom, som redningskøretøjer kan bruge.
    Hvor tror I, at bilerne holder, hvis der kun er et par biler, når jeg kommer derhen?
    Jeps, de holder foran bommen smiley

• #89   27. feb Martine, en af mine kolleger har igennem nogle år søgt optagelse i mensa. Det lykkedes så for et par år siden. Ikke fordi hun er blevet klogere, men fordi gennemsnitsmennesket er blevet dummere, og at de 2% mest intelligente, som kan optages i mensa, dermed også er blevet tilsvarende mindre intelligente.

Jeg er ikke sikker på at det kun er dumme mennesker der har hund, men jeg kan omvendt ikke bevise det, så …… smiley

• #90   27. feb Var ved at sk… i bukserne i dag. Kommer gående med Konrad i skoven da der pludselig kommer en gigantisk rottweiler han hen løs uden nogen ejer at se. Jeg er 1,50 m og jeg har en fordom om at rotter kan være lidt bossy over for andre hanhunde. Og jeg har prøvet at blive snappet efter i hovedet af en stor hund. Tog Konrad hen på plads og prøvede at være venlig. Jeg kendte ikke hunden.
    Den var noget stiv i kroppen og virkede til at være lidt forvirret. Den rendte så pludselig over marken så jeg tænker ejer var et sted der

• #91   28. feb Jeg er nede i sommerhuset. Min mor har nægtet at indtage mad og drikke siden tirsdag. Hun ligner et skelet der har fået trukket hud hen over knoglerne. Ligger med åben mund og åbne øjne, og trækker vejret ustabilt og overfladisk. Nu må det bare gerne snart være slut! Det er så vanvittigt, at man ikke må give en som hende medicin nok til at stoppe hjertet smiley

• #92   28. feb Knus og tanker til dig Anne

• #93   28. feb det jo klart mennesket bliver dummere med al det man ikke længere skal tænke sig til . smiley smiley
    @Anne .. håber det går hurtigt for din mor.. og ja forstår din tanke, jeg er ambivalent i spørgsmålet ..

• #94   28. feb Pyh det er hårdt at save sådan et hul i hånden.

Er stolt over hvor lige det blev smiley

Og ja døren er købt til formålet.

Det er så mere varme bliver inde i stuen..

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#96   28. feb Skal vi to ikke bare være enige om at lade hinanden være, Anne?
    Vi er uenige om dette og hint, men det er virkelig spild af liv at finde gamle diskussioner frem og tage dem én gang til smiley

• Isabelle
    okt 2023

#97   28. feb "Pyh det er hårdt at save sådan et hul i hånden."

- Og jeg nåede lige at tænke: HVORFOR saver man et hul i hånden smiley Det må da gøre ondt smiley
    Flot savet, Frk Jensen smiley

• #98   28. feb Tanker til dig, Anne - håber din mor snart får fred. - og at vi herhjemme endnu engang kan tage vores hjælp til at komme herfra op til revision.

• #99   28. feb Lige lidt sandhed smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#100   28. feb Jeg VIDSTE, der var et nemt svar på min pletvise søvnløshed. Tak Bodil smiley smiley

• #101   28. feb Begge katte bruger hullet uden problemer.

Kun 1 gang glemte Katten der er hul i døren og forsøgte at åbne døre smiley

Han brugte dog hullet, da jeg bad ham om det smiley

• #102   28. feb Er det ikke nemmere hvis man bare undlader en dør?

• #103   28. feb Pernille - Ikke hvis man gerne vil spare på varmen..

• #104   28. feb Måtte scrolle langt for at finde et billede af hvordan den gamle dør var, uden der også var rotter i billedet, så håber der er okay Katten er med.

Fra stuedøren og til min hoveddør der nok omkring en meter, man kan hverfald ikke komme ud på badeværelset når yderdøren holdes åbent, og ja det trækker, især nu her, hvor de renoverer opgangen.

profilbillede
  • #105   28. feb Tak, Martine, Bodil og Hanne. Hun sov ind i eftermiddag, imens jeg sad hos hende. Det var ikke smukt eller fredfyldt, men hun fik fred og dét fortjente hun. Personalet på stedet er den slags engle, som man får lov at møde i sit liv, hvis man er virkelig heldig. De har min dybeste respekt smiley

• Mette D.
    Mette D. Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 345
    #106   28. feb kondolerer Anne smiley

• #107   28. feb Kondolerer Anne smiley

• #108   28. feb Kondolerer Anne

• #109   1. mar Kondolerer Anne.
    Hvor var det godt, at du var der.

• #110   1. mar kondolerer smiley

• #111   1. mar Kondolerer Anne

• #112   1. mar Mange tanker Anne

• #113   1. mar Mange tanker herfra, Anne smiley

• #114   1. mar Anne du har helt ret. De er engle, og de gør et uvurderligt arbejde. Mine varmeste tanker til dig.

• #115   1. mar Anne smiley alt godt til dig og dine!

• Isabelle
    okt 2023

#116   1. mar Jeg kondolerer, Anne.

• #117   1. mar Kondolerer. Sikke et smukt vejr at flyve afsted i

• #118   1. mar Tak smiley

Det var dejligt at komme hjem i min egen seng, og i dag tog jeg i skoven for at træne hund, og det var SÅ tiltrængt at få tankerne på afstand smiley

Som det ser ud lige nu, skal hun bisættes den 14., så det bliver rart lige at få ro på nogle dage.

• #119   1. mar Nogen der ved hvad reglerne for hundeskov når tæver er i løb? Selvfølgelig skal man have styr på sin hund. Men jah, svært at vinde over en højløbsk tæve

• #120   1. mar #119
    Jeg tror ikke at der er specielle regler for tæver i løbetid. Den primære regel er vel, at man skal have styr på sin hund.

Jeg går dog aldrig selv i hundeskoven, når Sia er I løbetid.
    Vi holder os dog også væk mindst en uge før og en uge efter.

• #121   1. mar #119: Reglerne i hundeskov er faktisk ikke meget anderledes end andre steder.
    Du har ansvaret for at have fuld kontrol over din hund, og kan du ikke kalde den til dig ALTID, så må du faktisk ikke slippe den i hundeskoven heller.

Så hvis jeg gik i hundeskoven med 100 løbske tæver, så er det stadig dit ansvar at din hund ikke opsøger mine uden vi har aftalt, og det samme gælder selvfølgelig for mig, mine må ikke opsøge din uden vi har aftale om det.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 117 Emner: 1 Svar: 465
    #122   1. mar Så er vi færdig med 2/3 dele af projektet.
    Mangler at beklæde den sidste væg og (vinduet skal også inddækkes og vindues karm. Men den del kommer i morgen) smiley

Er stolt smiley vidste godt jeg er dygtig håndværker smiley
    Men det her når virkeligheden overgår fantasien smiley

profilbillede
  • #123   1. mar kondolerer Anne ... godt med et par dage til at trække vejret, og endnu mere med det smukke vejr de melder... nogle gange er døden bare en befrielse ikke kun for den der er færdig med livet, men også for de pårørende ..

• Isabelle
    okt 2023

#124   2. mar Det kan være temmelig stressende for en løbsk tæve at gå tur i hundeskov. Jeg har oplevet et par stykker være noget pressede af de gejle hanhunde.
    Selv holdt jeg mig langt fra hundeskovene, da jeg havde intakte tæver.

• #125   2. mar Kondolere Anne. Godt du var hos din mor da hun døde. Og godt at det trods alt gik forholdvist hurtigt. Nogle gange er døden er befrielse. Pas godt på dig selv smiley

• #126   2. mar Der har godt nok været grød i hjernen i dag smiley

Men nu tror jeg at vi har fået styr på det hele smiley Altså bortset fra at min bror i sin iver efter at få tømt min mors lejlighed, har smidt hendes special edition Le Klint lampe med en nypris på 12.000 kr på genbrugspladsen smiley Jeg måtte fortælle ham, at når det bliver min fars tur, så den der plastiklampe med top som en paddehat, er en Verner Panthon (hvor ALT stadig virker, selvom den nok er 40 år gammel), og IKKE skal smides ud. Nu ville han lige smutte omkring genbrugen i morgen og se om Le Klint’en stadig ligger i containeren smiley

Æv, jeg overvejede at tage den med, men den stod jo tændt hos min mor, indtil hun blev sunget ud. Hun elskede den lampe, og den er så pæn og så meget hende, at jeg slet ikke kan overskue at den er smidt ud!

• #127   2. mar Krydser for at din bror finder den smiley

• Isabelle
    okt 2023

#128   3. mar Jeg håber virkelig, din bror finder den, Anne - og kan godt følge din tanke om, at den ikke skulle fjernes, før din mor var sunget ud.

• #130   3. mar Kondolerer og sender Varme tanker Anne

• #131   4. mar Kondolerer Anne - jeg håber lampen er fundet?

Jeg er en lille smule knotten i dag. I går blev det opdaget, at der er en større vandskade i mit køkken. Det er træls, men der er ikke meget andet at gøre, end at vente på forsikringens vurdering, og tage den derfra.

Værre er det, at alle mine gode planer og forberedelser ift. at holde hundene adskilt, når Evita er i løbetid nu ikke længere er brugbare, fordi de involverede køkkenet og udgang til gårdspladsen.

Og I må så selv gætte, hvem der lige er gået i sin første løbetid.... smiley

• #132   4. mar At have barn og hund sammen er en opgave men når de kan sidde der og dele et knækbrød smiley

profilbillede
  • #133   4. mar Lampen er fundet, og flytter ind her hos mig efter bisættelsen smiley

I morgen skal vi snakke med præsten smiley Det er sært at skulle ridse sin mors liv op til en tale i kirken. Der findes jo ikke rigtigt ord til at beskrive hendes glæde, hendes store kærlighed til dyr, hendes evige smil, hendes eventyrlyst og hendes hjælpsomme væsen. Hun var bare et godt menneske smiley

• #134   4. mar Hvor er det dejligt, at lampen dukkede op, så du har et dejligt minde om din mor smiley

Det med præsten skal nok gå.
    Da min far skulle bisættes, var kirkerne lige blevet frigivet efter corona. Præsten var en vikar, som aldrig havde mødt min far.
    Min far var meget afholdt, og kendte en masse mennesker.
    Jeg skrev alle mulige stikord ned, og så tog min søster og jeg på besøg hos præsten. Vi havde en fin snak, men var dog lidt skeptiske.
    Det var en fantastisk bisættelse, og præsten talte om min far, som om de to havde kendt hinanden altid. Det var simpelthen så fantastisk.

• #135   4. mar Da min far skulle bisættes spurgte præsten også omkring ham og hans liv. Hun lavede den smukkeste og sigende tale.

Dejligt du fik den lampe - tænk at du kan kigge på den hver dag og mindes din mor smiley

• #136   5. mar Dejligt lampen kommer til at sprede lys igen, hos dig..

Øv Karina, håber ikke det er for omfattende, vandskader kan være ret trælse..

• #137   5. mar Hanne, det er desværre umiddelbart ret voldsomt.
    Heldigvis har forsikringen i den grad overrasket mig positivt, så der er besigtelse af skaden allerede her i formiddag (hvor "min egen" tømrer er til stede, og kan snakke med dem om det)

Jeg er bange for, at der er skader på en stor del af gulvet, mindst én væg, og flere af skabsmodulerne, smiley

• #138   5. mar Bare en lille smuk hund smiley

profilbillede
  • #139   5. mar @137: Min mor var også ude for en voldsom vandskade i sit køkken fra et vandrør der havde stået og sevet under gulvet i længere tid; det blev først synligt da parketten pludselig rejset sig op i en flitsbue. Hendes forsikringsselskab dækkede alt uden nogen som helst indvendinger. Hun fik nyt parketgulv i hele køkkenet og nye skabselementer. Der måtte også hakkes beton op for at komme ned til det sprungne rør. Det hele skulle også tørre op i lang tid så hun fik også et køkken i en skurvogn stillet til rådighed.

• Isabelle
    okt 2023

#140   5. mar Det dejligste er, Pernille, at vi hver især synes, at vores hunde og børn og (måske) kærester er de smukkeste og dejligste. Jamen den grimmeste lille skeløjede unge er smukkest i sine forældres øjne smiley og en ufatteligt ucharmerende lavbenet hund med overdrevet underbid og løbende øjne er både charmerende og køn i sin ejers øjne smiley smiley
    Min hund vil jeg kalde noget af det smukkeste, men Luis ejer vil helt sikkert kalde HAM smukkest - og sådan er livet så skønt indrettet smiley

profilbillede
  • #141   5. mar Jeg har to træningskumpaner der er startet på en uddannelse til osteopater til hunde. Der har brug for forsøgskaniner så de får erfaringer med forskellige typer hundekroppe og pelse. Jeg meldte mine to kolbøtter meldte frivilligt, da de efterspurgte forsøgskaniner. Vi var afsted til første 'træningsession', som stod på noget massage, i går aftes. Hold op hvor mine to rødder nød det. Især Clinton var simpelthen så kær - han var helt salig med lukkede øjne. Da hans massage var overstået fik min træningskammerat et stort slik midt i hovedet mens han lagde en forpote på hendes arm somom han sagde 'Tak - det var dejligt' smiley Penny synes det var en lille smule mystisk til at starte med, men bare hun kan få lov at putte sit hoved ind til mig så er alt godt smiley Og der gik ikke ret lang tid før hun også synes det var helt godt.

• #142   5. mar #139 - åh hvor jeg håber på, at mit forsikringsselskab viser sig at være lige så forstående og effektive!

Mette sig endelig til hvis de mangler flere forsøgskaniner smiley

• #143   5. mar Isabelle

Det er jo sådan med hunde, at alle synes at de har den bedste hund - og de har allesammen ret smiley

• #144   5. mar De her to smiley

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#145   5. mar Lige præcis, Martine - de/vi har allesammen ret smiley

• #146   5. mar Helt enig og hvor er vi alle i grunden heldige. At vi alle har de bedste, smukkeste og dejligste hunde. smiley

• #147   5. mar @ Karina, håber din forsikring dækker godt, og så kan du på den anden side af det måske få noget nyt .... vi havde vandskade i krybekælder for mange år siden og kæmpede ikke nok, fik ikke nyt gulv i vores gang, så det bølger op og ned med årstiderne ..

• #148   6. mar Øv øv Hanne! Det er jeg ked af at høre.

Men umiddelbart bør der ikke være problemer med dækningen - jeg har simpelthen valgt at have ALT med i min bygningsforsikring, når nu det er et meget meget gammelt hus smiley

• #149   6. mar Jeg har lige fået et minde på FB fra for 7 år siden hvor jeg kom hjem til en vandskade og vand i HELE huset.
    Alle gulve skulle udskiftes.
    Min søn bliver 7 den 19 marts, det var nogle lidt presset uger smiley smiley

• #150   6. mar Åse har i dag været på sin første gåtur langs landevejen, og klarede det rigtig fint. Ja ja, tænker I, det er jo ikke raketvidenskab. Og det er det heller ikke, men det kan være noget af en opgave, når storesøster stresser over biler og viser det ved at “hyrde” dem, og man (Åse) er en hyrdehund med en frygtelig masse instinkt.

Hun blev momensvis overstimuleret, og lige som hendes hjerne var ved at kokse, kom en fremmed dame forbi og spurgte om hun måtte hilse på Åse. Det var lige hvad de begge trængte til smiley

Resten af turen gik så fint, og begge hunde fik lov at være fjolletåber på fodboldbanen inden vi gik helt hjem. De har en leg hvor Åse stjæler Ellies bold og så stikker af og løber mega stærkt, og Ellie lader som om hun ikke kan fange Åse smiley

• #151   7. mar Jeg har meldt Åse til en udstilling om en måneds tid smiley

Jeg har lovet opdrætter at få hende bedømt, og når man er medlem af specialklubben, får man en gratis udstilling. Så nu skal det prøves. Jeg har fortalt opdrætter at jeg får et hysterisk anfald, hvis dommeren siger noget grimt om Åse, for hun er jo faktisk perfekt smiley

• #152   7. mar En skæv baby. smiley smiley

profilbillede
  • #153   7. mar #151

Jeg overvejer at melde Pirat til show i DMC, når kæresten alligevel skal derned og stille i deres mesterskab smiley smiley

• #154   7. mar

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#155   7. mar 2 farvet smiley
    Det er blevet et hyggeligt lille rum nu smiley

profilbillede
  • #156   7. mar Ha, Martine, husk pailletterne smiley

• #157   7. mar Mikes, jeg bliver søsyg af de der paneler smiley Vi har dem mange steder på arbejde, og jeg er nødt til at have ryggen imod dem, ellers bliver jeg dårlig smiley Men de er pæne!

• #158   7. mar Ej ej, jeg er lige ved at kaste op.

Jeg henter jo oksekød hos en lokal, og lige om lidt skal jeg hente igen, så jeg skal have gjort plads i fryseren, både til kød og til alt det ekstra jeg får med til hundene. Så i dag var det endelig tid til at koge oksetungen. Ej, men…. Den er simpelthen så ulækker, sådan en smiley Jeg nåede så langt som at skære den i mindre stykker og koge den, men jeg kan ikke mere. Så det må vente til i morgen med at den bliver skåret i tern og tørret i ovnen.

Hundene synes det dufter virkelig lækkert. Og det er jo egentlig meget heldigt at de kan lide det, så det ikke er spildt arbejde. Men jeg får helt kvalme over sådan en kæmpestor, klam, død tunge smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.077
    #159   8. mar Jeg er ærligt talt lidt stolt af mig selv. Siden mine operationer og efterfølgende strålebehandlinger for halvandet år siden har det knebet gevaldigt med energi og overskud, men i går fik jeg taget mig sammen til at beskære en del af min hæk og træerne i min indkørsel, og i dag har jeg ordnet læbæltet ned mod bagboen smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#160   8. mar Har haft besøg i weekenden.
    "Lillebror" og gamle, har bare hygget og leget hele weekenden smiley

profilbillede
  • #161   8. mar Sidste skovtræning inden årets første konkurrence, og jeg er så stolt af min lille hund smiley

Hun var ude ad to omgange. Første gang et par løb til spande og så rundering af 2 siddende figuranter. Så et par timers pause, og derefter en hel bane med både spande, trækkere, tomme udslag og et par figuranter. Hun løber som en drøm! Og hun er SÅ glad imens smiley

Hun bøvler lidt med at gø af siddende figurant, hvis hun kan se figurantens ansigt. Liggende og stående er ikke noget problem, men hun synes åbenbart det er svært, når deres ansigter er lige i hendes hovedhøjde. Det må jeg se om jeg lige kan få trænet inden søndag. Men det var dejligt at få en god sidste træning smiley

Nu er jeg ved at tørre det oksetunge, som er kogt og skåret i tern. Jeg kan slet ikke komme mig over hvor ulækkert jeg synes det er smiley Jeg er ellers generelt ret usart, men når jeg så er sart, så går jeg all in, og er lige ved at kaste op smiley

• #162   9. mar Så smuk. smiley

profilbillede
  • #163   9. mar Servicemeddelelse smiley
    Jeg har vist tidligere herinde udtrykt min store begejstring for den mælk, der hedder "Ad libitum", hvor konceptet er, at kalvene drikker først smiley
    Til min store glæde opdagede jeg i går, at konkurrenten har fulgt trop med et tilsvarende koncept, der hedder "Delemælk".
    (og jeg ved godt, at jeg jo bare kan skifte til rismælk, soyamælk, hvedemælk el. lign., men der er jeg ikke lige nået til endnu smiley )

• #164   9. mar Fantastisk nyhed, Karina - jeg shopper også Ad libitum i stor stil, når den ikke lige er udsolgt.

Hvor køber du Delemælk henne ?

• #165   9. mar Delemælk fandt jeg i Meny smiley

• #167   9. mar En del af min søndag gik med at beundre denne her lille nuttethed der besluttede sig for at dukke op mens vi lige var inde og spise frokost smiley
    Herefordhaven Bjørn smiley Som måske - pga sin afstamning - bliver her som avlstyr.

profilbillede
  • #168   9. mar Og lige et mere af Bjørn og mor Vixen inden øremærker og vejning. Han er simpelthen så kær smiley Vi var inde i to timer. Før vi gik ind tjekkede jeg Vixen fordi jeg godt kunne se at noget var under opsejling. Det så ikke ud til at være oppe over. De jeg kom ud igen lå han der. Næsten slikket tør og havde helt tydeligt allerede været på benene og i mælkebaren smiley

profilbillede
  • #169   9. mar Aj for pokker - han er da bare noget af det kæreste, jeg længe har set!! smiley

• #170   9. mar Karina - Men drikker kalvene ikke altid først?

Da jeg arbejdede med malkekvæg fik de altid råmælken, og så fik de mælk der fx var yverbetændelse i, som ikke kan komme til konsum.

Var der ikke nok fik de bare noget alm mælk, der blev malket ud til dem, så det ikke kom ind i køletanken først.

• #171   9. mar Som jeg forstår det, betyder "ad libitum" at de har fri adgang til mælkebar i form af en levende ko smiley

Mælk ad libitum er et koncept, hvor kalvene drikker det de kan, når de har lyst til det. Kalvene går sammen med en moder-ko eller en såkaldt ammetante, fra de er nyfødte, og til de er minimum 3 måneder gamle.

• #172   9. mar Ah okay, ja så giver det mere mening smiley

• #173   9. mar Så er der endelig tid til at slappe af med en kop te og en ostemad.

Dagen startede med besøg hos lægen sammen med min svigerdatter og mine 3 børnebørn.

Lige inden vi gik ind, fik jeg en sms fra en veninde fra hundeskoven. Hun ville høre, om Sia og jeg ville med i hundeskoven.
    Så efter lægebesøget kørte jeg hjem og hentede Sia.
    Det var vores første tur i hundeskoven I år, der har været is på vandet, stierne har været meget mudrede, og så har Sia været I løbetid.

Sia og hendes to hundevenner hyggede sig, de er alle tre gode til bare at gå rundt og snuse - både sammen og hver for sig.

Nu er den her gamle kone træt, men det var skønt smiley

• #174   9. mar Mette, hvor er det bare nogle flotte dyr! smiley

• #175   9. mar Jeg har lige været ved årskontrol idag.

De siger det hele ser fint ud, bortset fra lidt lavt d-vitamin (normalt for mig), så skal tage en ekstra pille af dem jeg har.

Jeg har lidt forhøjet B12 (Men det er fordi jeg får dem på recept) og så et mit kolestorol lidt højt (ingen motion og spiser ikke sundt), så skal til at tage medicin for det.

Jeg har ikke sukkersyge og ser heller ikke ud til at være i nærheden af at have det smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#176   9. mar F**k janteloven

Min hund - og jeg! Har været seje i dag og blevet godkendt til at finde sprængstoffer smiley
    Er mega stolt - det har været en lærerig oplevelse!

profilbillede
  • #177   9. mar Tillykke CB smiley

Jeg har nu ikke indtryk af at der er så meget jantelov herinde, så giv den bare fuld gas med at fejre jer smiley

• #178   9. mar tillykke til dig og hunden C.B.

• #179   9. mar Tillykke C.B., både til dig og din smukke hund.
    Der er ikke meget der kan slå den glæde og stolthed man føler, når hunden slukker for alt andet og sætter turbo på næsen smiley

• #180   10. mar Og så siger de der aldrig sker noget i Haderslev smiley

https://nyheder.tv2.dk/live/krimi/2026-03-09-spaedbarn-bortfoert-i-barnevogn

• #181   10. mar Stort tillykke til dig og hunden C.B. smiley smiley smiley Bare slå dig løs med fejring, men har sg* lov at være glad og stolt over at man har gjort det godt smiley

@174: Tak smiley Jeg synes jo også selv at det er flotte dyr smiley Og Vixen er faktisk med tiden gået hen og blevet en af mine yndlingskøer. Hun var ikke så tam da vi fik hende, men med hestebolsjer og tålmodighed har jeg vundet hendes tillid. Hun kommer mig altid i møde nu og skal kæles - hun ELKSER at blive gnubbet godt og grundigt oppe mellem skulderbladene. Vi er gået igang med at 'gramse' på Bjørneungen så han bliver ordentlig håndtam. Han er jo muligvis en beholder smiley

• Isabelle
    okt 2023

#182   10. mar Det kan næppe være en mælkebeholder smiley

• #183   10. mar Tillykke Christina - det er dæleme en fantastisk oplevelse, at have sammen med sin hund smiley

• #184   10. mar Og Mette - hit med den kalv !!!!

NU !!!!

smiley smiley smiley smiley smiley

• #185   10. mar Ellie var jo blevet lidt småfed, og har været på kur. Nu er hun fin igen, men er blevet en udspekuleret tyveknægt. Her til aften havde jeg besøg af mine pizza-veninder, og da vi var færdige med at spise, stillede jeg mine levninger ud på komfuret. Ellie forsøgte at insistere på at få et stykke pizza, men jeg bad hende smutte.

Pludselig siger en af veninderne “hvad laver Ellie”, og jeg vender mig om og kigger ud i gangen, hvor hun var i gang med at æde et stykke pizza smiley Møgungen var hoppet op på komfuret og havde nappet det ene stykke pizza og var listet ud i gangen for at æde det. På komfuret stod endnu et stykke pizza og det afslørende spor af snask og salat hen over komfuret.

I det mindste er hun ikke kræsen smiley

• #186   11. mar Fandt det her til morgen. Om det er en fugl der har stillet træskoene eller er efterladenskaber efter et rovdyr så har hunden hygget sig. Så den står nu på en vask og karantæne fra kys.
    Har også ringet til dyrlægen for at høre om det kan skade hunden (parasitter og sådan)

profilbillede
  • #187   11. mar Pernille, du har ringet til dyrlægen, fordi din hund har snasket/rullet sig i resterne af en død fugl? smiley

• #188   11. mar Jeg tror ikke der er nogen fare ved at din hund har hygget sig lidt med en død fugl smiley

Jeg havde en lidt sjov oplevelse i går eftermiddags: Gik ud for at sætte en fremadsendelse op til Penny. Jeg kunne se at den lille Bjørneunge stod på den forkerte side af hegnet og det var mor Vixen bestemt ikke tilfreds med. Skyndte mig ind og slukke for hegnet og hen og få guidet lille Bjørn tilbage i folden. Han havde heldigvis valgt at komme ud ved et led så det var ret nemt at få ham puttet ind igen smiley Vel inden i folden igen blev han skyndtsomt ekskorteret op i et læskur af sin mor, som stillede sig uden for skuret og forhindrede ham i at gå ud igen med det samme. Bjørn fik vist stuearrest smiley
    Jeg trænede fremadsendelse med Penny, som nu kan finde ud af at dække i fremadsendelsen smiley smiley smiley smiley Trænede også lidt Fri ved fod; korte intense intervaller med megabelønninger smiley Nu er der kun lidt over en uge til vores første konkurrence i år, så begynder faktisk at blive lidt spændt smiley

• #189   11. mar Ja smiley Kald mig bare hysterisk men ja, at han har gnasket i det - jeg ved jo heller ikke hvor meget og hvad han har spist.

• #190   11. mar Tucker var til tjek hos dyrlægen i dag, efter 3 uger på hjertemedicin.
    Dyrlægen var tilfreds med hvordan hjertet lød og næste kontrol er om 6måneder.
    Det har været en kamp at få medicinen (flydende) i Tucker, så nu har vi fået piller i stedet - det tænker jeg bliver meget nemmere smiley

• #191   11. mar @189: Det er da også helt OK at være pylret med sin hund smiley

• #192   11. mar Arhhh hunden er et rovdyr, mine hunde bliver råfodret smiley de æder mus og finder de en død fugl æder de også den:) jeg syntes godt nok det er vildt at ringe til en dyrlæge fordi hunden måske har spist af en død fugl smiley men sådan er vi jo så forskellige smiley

• Isabelle
    okt 2023

#193   11. mar Jeg ville finde det klamt, hvis Vilma åd en død fugl - men egentlig mere, hvis hun åd en levende smiley Hun vælter sig rigtig gerne i daggamle fjer og lignende - og at gumle i alskens ulækkerier - og rulle sig i det også (rævelort fx smiley ) hører vist med til at være hund.
    Medmindre vi går med dem i snor konstant (må hundeguderne forbyde det), bliver vi nok nødt til at acceptere, at vores kæledyr pletvist er lidt ulækre - sådan set med menneskeøjne smiley

• #194   11. mar Better safe than sorry er det jeg kører med smiley også fordi han har døjet med sart mave i perioder

• #195   11. mar Jeg har haft sådan en imposter-oplevelse i dag.

Jeg bliver hidkaldt til 2 jurister, der ikke kan blive enige om hvordan en sag skal håndteres. De fortæller at det er MEGET kompliceret, og at det er helt ok hvis jeg ikke kan komme med et svar. De fortæller mig om sagen, jeg stiller et par opklarende spørgsmål og er sådan lidt "jeg forstår slet ikke hvad problemet er, det er jo lige ud ad landevejen" smiley

Til gengæld har jeg også i dag fået et opkald, fordi jeg har svaret på noget som jeg vitterligt ikke ved noget som helst om, men der var ikke andre at spørge end mig, så jeg gav mit bedste bud. Bortset fra, at jeg egentlig bliver spurgt om én ting, og så svarer jeg på en helt anden ting. Og hverken jeg, eller hende der spurgte, opdagede at jeg slet ikke har svaret på det, jeg blev spurgt om smiley

Så jeg kan bare konstatere, at jeg stadig lever op til "æ kan it så møj, men det æ kan, det kan æ" smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#196   11. mar Mega mange tak smiley

Det er klart en stor milepæl i vores karrierer! En lille lukket "klub" og nu venter vi bare på alle de mange spændende opgaver vi kan komme ud på!

(Idag er man en god træt hund.)

profilbillede
  • #197   11. mar Jeg fik gået spor med Ellie i dag. Vi skal til konkurrence på søndag, så jeg lagde bare et lille konkurrencespor (det er omkring 500 meter) med genstande, knæk og en spids. Hvis hun går lige så fint på søndag, har jeg ikke noget at brokke mig over smiley Og det på trods af en eller anden kegle der kastede med pind med sin bully ind over hele sporets 1. ben og knæk smiley Derfor går jeg så sjældent på marker, hvor mennesker kommer forbi. Fordi mennesker er trælse!!

I morgen kører jeg Åse op til min kollega, hvor hun skal være til søndag. Så kører mig og Ellie til bid, og så kører vi til Kegnæs fredag. Bisættelse lørdag, hjem lørdag aften og så konkurrence søndag. Jeg tror vi er en flok trætte trunter søndag aften!

• #198   12. mar Dagens servicemeddelelse:
    Når man kommer ned til en sø, og der kun er sti i den ene retning - så kan man rent faktisk godt tage det, som en ret tydelig indikation af, at man IKKE kan gå hele vejen rundt om søen.
    Det er faktisk en virkelig nyttig ting at vide, inden man når 80% rundt, og det iøvrigt er tæt på at blive mørkt. smiley smiley

• #199   12. mar #198

Learning by doing smiley

• #200   12. mar Vi har meldt os til sporkursus - nøøj jeg glæder mig! smiley

• #201   12. mar Pernille, hos hvem? smiley

• #202   12. mar Ved Jysk hundecenter smiley

• Isabelle
    okt 2023

#203   12. mar He he, Karina smiley

• #204   12. mar Mere kalvespam smiley Her til morgen var der poppet endnu en kalv ud. Herefordhaven Bellis er navnet (hendes mor hedder Rose så hun måtte have en blomsternavn smiley ).
    Så mangler vi bare to kalve i år, men hverken Uno eller Lady ligner nogen der har tænkt sig at kælve i meget nær fremtid.

profilbillede
  • #205   12. mar Det burde næsten forbydes at vise billeder af sådan nogle lækre kalve smiley

• #206   12. mar Jeg ser hunden som det første og har altid øje for, at vi begår os i sammenspillet med hunden ud fra hundens præmisser, vi andre kan nemlig lære at tilpasse os!

smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Nok ikk liige en person, som jeg ville interessere mig for at gå på kursus hos smiley

• #207   12. mar Mette, man får helt lyst til selv at få køer smiley Men min stald er desværre ikke stor nok.

• #208   12. mar Hæhæ Martine - når alt kommer til alt, så ER det også sådan du træner dine hunde.
    Du tilpasser dig jo efter deres energiniveau, læringsevner, alder, modenhed osv. osv. smiley smiley

• #210   12. mar I dag til træning, var den ene hanhund totalt hormonpumpet, han skabte sig helt vildt det meste af tiden. Det var synd for ham og hans ejer.
    Så kom jeg til at tænke på, at flere herinde har anbefalet munkepeber. Hvordan gør man lige, skal hanhunden have det hele tiden?
    Man kan Google meget, men jeg ville nu sætte pris på erfaringer fra det virkelige liv.

• #211   12. mar Karina

Naturligvis går jeg ikke ind med et formål om at gøre det mindst muligt sjovt for hunden - men at man skriver at man skal gøre ting på hundens præmisser ?
    Nope - det dur ikke.

Hvis Pirat fik ting på hans præmisser, så ville han jage harer, hjorte, vores katte .. han ville flå sofapuderne fra hinanden - han ville stjæle alt fra køkkenbord / sofabord / spisebord .. han ville splitte alle mine sko og støvler ad .. for nu bare at nævne lidt af det, han ville gøre.

Det der "hundens præmisser" - nej !

Hundene SKAL acceptere irettesættelser og de SKAL rette ind efter os .. og vi skal ikke være bange for at fortælle dem hvordan tingene hænger sammen.

Det andet der .. det er bare dumt og med til at "den gør ikke noget ... " hundene breder sig.

Og også, at hundene ender for enden af dyrlægens sprøjte med det blå vand - for folk kan ikke styre dem mere .. men naturligvis er det bedre at Fido får fred end at han får en på kassen og retter ind.

Det er ligesom trenden i dag og den koster hundeliv .. ingen tvivl.

Så nej, en person der skriver sådan der er ALDRIG en jeg vil komme til for råd.

Og jeg synes VIRKELIG at man skal skelne mellem træning og almindelig opdragelse.

Hvis Esh bommer en sit så koster det nogen points - hvis Esh bommer at jeg kalder på ham, er det måske DIN hund han løber op til - måske DIN bil han løber ud foran ...

Det er dæleme ikke det samme !

• #212   12. mar Martine, kan man stemme på dig til valget? Jeg tror umiddelbart du ville få min stemme!

• #213   12. mar Jeg skal lige ud med lidt brok om børn og hundeluftning! smiley

For nogle uger siden var jeg ude og lufte Tucker. Vi krydser en vej, hvor der lidt til højre går en pige (måske 10år) med hendes lille bitte unghund/hvalp i flexline. Den spotter Tucker og vil i hans retning og pigen følger altså efter os et stykke bagude.
    Efterhånden som Tucker stopper op og snuser, får de jo indhentet os. Jeg er netop obs på dem og da vapsen er 1-1,5m fra os, kan jeg godt fornemme hvad vej det går, så jeg henvender mig til pigen og siger "det er ikke særlig smart, at lade sin hund rende hen til en hund den ikke kender."
    Pigen svarer "det ved jeg godt", river hunden hen til sig, løfter den op i favnen i snoren og løber ned af vejen smiley

I dag ser vi dem igen. De går længere henne af vejen(uden fortorv) og jeg vælger med vilje, at gå over i den modsatte side af vejen. Hendes hund spotter Tucker og når halvvejs ud på vejen i flexlinen, før hun reagerer. I stedet for at låse linen/hive hunden til sig, siger hun jo bare "nej Bella kom her" og det gør Bella jo ikke.. Den render i stedet over til Tucker, som siger "smut" - hvilket den så også gør i en fart. Pigen ser noget fornærmet/forskrækket ud og hiver igen hunden i favnen og smutter videre..

Den pige er jo på ingen måde klædt på til at have det her ansvar! Både det at hun ikke ved hvordan man omgås andre med hund, men også at hun er sendt ud med en snor hun ikke forstår at bruge. For f*nden da.. Heldigvis er hunden så lille, at hun fysisk kan styre den - at hun så ikke rigtig gør det er jo så en anden ting..

• Isabelle
    okt 2023

#214   12. mar Ja, jeg går altså all in på min hunds præmisser - så længe hun går all in (eller i hvert fald næsten) på mine smiley

• #215   12. mar Et stks perfekt pige. Uge 30 plus 3. smiley

profilbillede
  • #216   12. mar smiley

profilbillede
  • #217   12. mar Er det ikke lidt firkantet sat op? smiley

• Isabelle
    okt 2023

#218   12. mar Åh så fin hun er, Jannie smiley smiley smiley
    Jeg synes, hun skal hedde Vibe smiley (Nej, jeg har ingen grund overhovedet - kan bare godt lide navnet smiley )

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#219   12. mar Bobbeline hedder baby....... smiley

• #220   12. mar Åse er sendt i pasning, og det var ikke just verdens bedste timing. Åse har sprutskid (en hvalp, der kan hoppe op i sofaen, og samme hvalp med sprutskid er en dårlig kombi smiley ), så jeg har powershoppet canikur-tabletter og zoolac, får smidt skånekost i hendes weekendtaske og instrukser om at ringe til mig, hvis det ikke er gået over i morgen. Åse er lykkelig for sin weekend-familie, og jeg er i tvivl om hun savner mig smiley

Efter Åse var blevet sat af, kørte jeg til bidetræning med Ellie. Åh, det trængte hun til! Hun var helt lykkelig smiley Hun bliver store, stygge schæfer, når hun bider, og kan både knurre og fnyse smiley

Men nu er vi hjemme, og Ellie SAVNER Åse smiley Jeg måtte tage hende med ud til bilen og vise, at jeg altså ikke har glemt Åse i bilen. Og så ville hun i haven, men der var heller ingen Åse. Så var hun lidt deprimeret, indtil hun kom i tanke om, at hun egentlig godt kunne tænke sig et ben D

I morgen kører vi til Kegnæs, og så håber jeg at hun kan nyde vores alenetur. Men jeg er ret sikker på, at hun bliver meget, meget glad, når Åse kommer hjem igen på søndag smiley

Kittemittemøgkat synes det er LÆKKERT, at Åse ikke er her. Hun spankulerer rundt og er meget tilfreds med at hun ikke bliver slikket på og hyrdet konstant smiley

• #222   13. mar Synes hun skal hedde Karla smiley det sødeste navn! Nu fik jeg en dreng og en hanhund smiley

• #223   13. mar Barnet til hunden i går; Emil har en kæmpestor hund der hedder Carlos (cane Corso. Du hedder Konrad og du er helt lille. Og mig elsker dig smiley

• #224   13. mar Martine - jeg er slet ikke uenig i det, du skriver i #211, men jeg tolker bare citatet anderledes smiley
    Jeg ser hunden som det første og har altid øje for, at vi begår os i sammenspillet med hunden ud fra hundens præmisser, vi andre kan nemlig lære at tilpasse os!

For mig betyder det blot, at ingen hunde er ens, og at vi opnår de bedste resultater i både træning og opdragelse, når vi er opmærksomme på det, og "retter ind" smiley

Det kan være det helt enkle i at finde ud af, hvilken belønning, der motiverer hunden mest. Hvis jeg havde forsøgt at lære Sheena noget som helst, ved brug af bold og trækkelegetøj, så havde hun med garanti ikke lært én eneste ting.

Det samme med opdragelse.
    Med nogle hunde er det nødvendigt, at være ekstremt konsekvent, sætte grænser og gøre hvad der skal til, for at det bliver respekteret fra dag 1. Med andre har man "tabt" første gang, man hæver stemmen.
    I første tilfælde ender hunden med aflivning, hvis den IKKE respekterer én - I andet tilfælde kan det ende samme sted, når tilliden forsvinder.

Så jeg er altså også lidt enig citatet. Vi er nødt til at tilpasse os i én eller anden grad, i forhold til den hund, vi står overfor smiley

• #226   13. mar Pernille, du er helt sikkert i trygge hænder hos Gitte ved Jysk Hundecenter smiley Jeg har efterhånden kendt hende i mange år, og hun er super s’d og tålmodig. Og når du til en start bare gerne vil lære lidt om spor for hyggens og mentaltræningens skyld, så er hun et glimrende bud.

• #227   13. mar Tak for dit input, Karina smiley

Må vist bare nøjes med at erklære mig uenig lige der - jeg synes det er en ekstrem uheldig måde at kommunikere på og for mig er det det samme som "her bruger vi udelukkende positive træningsmetoder".

Set i lyset af hvor mange hunde, der ender sine dage grundet "adfærdsproblemer" - hvor mange hundeejere der "med blødende hjerte" skal af med deres hunde - hvor mange gange jeg kan læse mig til at hundeejere har fået deres grænser overskredet grundet løse og uregerlige hunde ...

Så nej, bare nej !

Det er ikke os, der skal indrette os efter hundens præmisser - det må og skal altid være hunden, der indretter sig efter at vi trods alt lever i en verden, hvor mennesker har førsteret.

• Isabelle
    okt 2023

#228   13. mar "Det er ikke os, der skal indrette os efter hundens præmisser - det må og skal altid være hunden, der indretter sig efter at vi trods alt lever i en verden, hvor mennesker har førsteret."

Skriver Karina det - at vi skal indrette os efter hundens præmisser? Jeg tager muligvis fejl, men jeg læser ikke Karinas ord sådan.

"Så jeg er altså også lidt enig citatet. Vi er nødt til at tilpasse os i én eller anden grad, i forhold til den hund, vi står overfor"

At indrette sig efter hundens præmisser, eller at tilpasse os i forhold til den enkelte hund, er ikke helt det samme i min optik.

Skal en grønlandsk slædehund indrette sig efter mig, eller skal jeg tilpasse mig i forhold til den hund, jeg står overfor?
    Skal en malinois indrette sig efter mig, eller skal jeg tilpasse mig den hund, jeg står overfor?
    Jeg ER med på, at hunden ikke selv kan bestemme smiley

• #229   13. mar Isabelle -

Jeg springer debat over med dig - sætninger som denne her Skriver Karina det - at vi skal indrette os efter hundens præmisser? Jeg tager muligvis fejl, men jeg læser ikke Karinas ord sådan. - gør mig urimeligt træt, så jeg gider ikke ned af den sti.

Men jeg vil da godt lige knytte en kommentar til de to retoriske spørgsmål, du har stillet - med mallen og grønlænderen.

Hvis behovet ikke er slædehund eller toptunet brugsditto .. så HOLD dig fra de racer.

Sværere bør det i virkeligheden ikke være.

• Isabelle
    okt 2023

#230   14. mar Ingen debat påkrævet.

Jeg er 100 % enig mht slædehunde og andre hardcore brugshunde.

• #231   14. mar Jeg har været inde på borger.dk og vil hører om der er en der kan skære ud i pap hvordan man får lov at stemme hjemmefra? (Ja jeg er dårligt gående, nej jeg har ikke bil, ja det er mere besværligt at skulle brevstemme end at skulle hen på nærmeste valgsted, så nej det er IKKE pga dovenskab)

• #232   14. mar Hvis du på grund af sygdom eller nedsat førlighed ikke kan møde op på valgstedet, kan du søge om at brevstemme i eget hjem. Ansøgning sendes til kommunen via en blanket (fra Indenrigs- og Sundhedsministeriet eller Borger.dk), telefonisk henvendelse, eller med hjælp fra hjemmeplejen.
    Borger.dk
    Borger.dk
    +2
    Vigtige detaljer:
    Frist: Ansøgningen skal være kommunen i hænde i god tid, typisk senest ca. 12 dage før valgdagen kl. 18:00.
    Proces: Bliver ansøgningen godkendt, kommer to stemmemodtagere ud til dit hjem med materialet.
    Hjælp: Du kan få hjælp til at udfylde ansøgningen af din hjemmepleje, og du kan få hjælp til selve stemmeafgivelsen, hvis du har brug for

• #233   14. mar Tak, jeg kan dog ikke finde den der blanket uanset hvilket link jeg klikker på..

Så må hellere ringe til dem mandag.

• #234   14. mar Jeg er træt helt ind i knoglerne!

Min mor blev bisat i dag, og alt var helt som det skulle være. Bortset fra at jeg har tudet godt og vel hele dagen, kun med små pauser smiley

Vi kørte kortege med rustvognen fra den kørte over på Kegnæs kl. 9.30. Den blev kørt ned ad vores gade, og traditionen tro var der pyntet med gram og blomster foran alle huse smiley Vejen kører ned omkring vandet, altså sådan at vand og vej kun er adskilt af et skrænt på et par meter. Her gjorde følget holdt, så min mor kunne få et øjeblik ved sin elskede strand smiley

I kirken fik vi hjælp af vores søde, dejlige, fantastiske naboer, som hjalp med at gøre musikken klar, imens bedemændene lagde blomsterne ind i kirken. Der var så mange blomster smiley

Min far ankom, og det var en smule kaos at få ham ind i kirken og op ad kirkegulvet, for han er blevet bollefed, og hans kørestol kunne kun lige snige sig forbi blomsterhavet.

Præsten holdt den fineste tale, og jeg syntes at jeg klarede det ok, indtil han sagde, at det var mig der havde siddet hos min mor, da hun døde smiley Min fætter sørgede for at trække min far ud af kirken, så vi kunne bære kisten ud til tonerne af Can’t help falling in love. Og så knækkede filmen, både for mig, min niece og svigerinde.

Hun blev lagt i vognen, og vi lagde roser på og hun kørte væk. Der var alle dem, jeg har kendt altid smiley Selv min gamle skoleinspektør var der.

Der blev også tid til et grin, da min far fortalte præsten, at han havde 3 søstre, og at det var den ene der lå i kisten, og at kisten nu skulle til Horsens smiley Pågældende faster tog det heldigvis med et smil, og min far fattede overhovedet ikke sammenhængen mellem dét han havde sagt, og at selvsamme søster så sad ved samme bord til gravøl.

Vi havde bestilt boller, kaffe og kringle. Og som det er i Sønderjylland, er boller jo ikke bare boller, men kromutters hjemmebagte boller i smørrebrødsstil. Og endda glutenfrit til mig.

Vi kørte hjemover kl. 15, og så trængte jeg til en tur på stranden med Ellie, inden jeg pakkede bilen og kørte hjem. Nu er vi landet hjemme, og min hjerne er HELT mast. I morgen skal vi til konkurrence, og i morgen aften kommer Åse hjem igen smiley

Se lige den fine, lille kirke med alle blomsterne smiley

profilbillede
  • #235   14. mar Hvor er det dejligt at høre, at det gik godt, Anne.

Det er altid godt med sådan nogle små grin, så der bliver løsnet lidt op.

• #236   15. mar Åh hvor lyder det som en fin afsked i fik taget, Anne smiley Sikke flot med de blomster

• #237   15. mar årh ser ud til jeg er for sent ude, men vil prøve at ringe til borgerservice imorgen. Måske jeg er heldig.

profilbillede
  • Isabelle
    okt 2023

#238   15. mar Mange varme tanker til dig, Anne. Det lyder til at have været et fint farvel til din mor.
    Jeg husker al min gråd, da min mor døde - det føltes som en uendelig håbløs hulken i kirken.
    Der var grin og sjove historier i menighedshuset bagefter, og jeg følte, at jeg havde styr på det. Hmmm. I månederne efter tudede jeg i lange baner ustandselig - blev grebet af savn. Jamen uanset om jeg havde set min mor meget eller mindre, havde hun VÆRET der.
    Sådan tænker jeg , at du måske også har det nu - eller får det lige om lidt. Den der grumme fornemmelse af, at det vigtigste menneske (eller et af de...) i ens liv, aldrig vil være der mere.
    Selv om vi er blevet voksne, gør det ufattelig ondt.
    Jeg sender dig en masse medfølende og kærlige tanker smiley

• #239   15. mar lyder til en fin afsked Anne, en værdig dag og en afslutning der er værd at mindes .. og sikke et blomster hav ..

• #240   15. mar Datteren er på studietur sammen med hendes efterskole, de kørte gennem Tyskland og til Prag, på vejen underholdte de med gadeorkester.

Datteren står ved banneret med lyserøde bukser

https://www.facebook.com/share/v/1CfwEJ41iM/

• #241   15. mar Ja, det var en rigtig fin afsked smiley

Når man taler ventesorg, er der så mange tanker om hvordan og hvor hårdt det vil ramme. Det ramte i går for fuld skrald, men hun fik det farvel, som hun fortjente, og familien og hendes mange, mange venner fik lov at sende hende fint afsted smiley

I dag var jeg til konkurrence med Ellie, og jeg var ikke helt lige nok til stede, men vi kom alligevel hjem med en 4. plads og nogle vigtige erfaringer. Og så hentede jeg Åse smiley I guder, hvor har jeg savnet det lille væsen! Min kollega og familie har elsket at have hende, og det var lidt svært for datteren at sige på gensyn til Åse. Men det hjalp hende at jeg skrev til hendes mor og fortalte, at Åse og Ellie var lykkelige for at se hinanden igen smiley

• #242   16. mar Det lyder virkelig som et fint farvel til din mor Anne smiley

• #243   16. mar Mht træning, opdragelse, hundens præmisser og positive metoder. Så må jeg altså tilstå at jeg er lidt på Martines hold her. Jeg føler det bliver komplet misforstået af mange hvad det vil sige at noget er på hundens præmisser. Mange tror det betyder at man ikke må sætte begrænsninger op for sin hund og næmest aldrig må forhindre den i noget som helst. Og ja, det clasher jo altså temmelig tit med at man vil have hund i et moderne samfund. ISÆR hvis man så har valgt en race med lidt mere gang i og som måske er lidt fremme i skoene overfor mennesker eller andre hunde. Jeg forstå det selv på samme måde som Karina. Altså noget med at møde hunden der hvor den er når man vil træne med den. Men jeg oplever jo altså så bare at folk misforstår det og tror det betyder noget i retning af at hunden skal have lov til at gøre lige hvad den vil.
    Jeg møder jo jævnligt de frustrationer den misforståelse har skabt på træningspladsen når folk er trætte af at deres hund gør mere eller mindre som det passer den og de endelig får opsøgt noget hjælp. De har fået den forståelse at de aldrig nogensinde må sige 'Nej, det må du faktisk ikke'. De tror at positiv metode betyder at man udelukkende må rose når Fido gør noget man gerne vil have og så skal man bare ignorere alt det Fido gør som man ikke vil have. Den folk der prædiker det tænker åbenbart ikke over noget så indlysende som at noget af det uønskede adfærd, som Fido gør rent faktisk opfattes som belønning for Fido. Fx at jagte andre dyr eller tygge sko istykker.

• #244   16. mar Hvor er det bare en smuk beskrivelse af en trist dag Anne. Når en masse skønne mennesker mødes, for at tage afsked, opstår der næsten altid de der øjeblikke fyldt med både smil, tårer, kærlighed, varme og omsorg, så det på en lidt absurd måde alligevel kan ende med at blive husket som en god dag. smiley

Det her "man udelukkende må rose når Fido gør noget man gerne vil have og så skal man bare ignorere alt det Fido gør som man ikke vil have" Åh gud.... Det var mere eller mindre mit første møde med klikkertræningen (og nok også derfor så mange tog afstand fra konceptet i mange år)

Vi sad til et møde i klubhuset, og formandens border collie var med.
    Den bevægede sig frit rundt imellem os, og humpede os på skift. Og når den blev lidt træt af det, kravlede den rundt oppe på et bord ude i siden, og stjal apportbukke, legetøj, kuglepenne mv., som lå der.
    Ejerens eneste kommentar var "bare ignorer det". Hunden vedblev med at være "pain in the ass" hele sin levetid.

Så det er BESTEMT ikke det, jeg argumenterer for.
    Blot at alle (mine?) hunde har skullet opdrages og trænes med forståelse for deres forskellige racer, temperament og sind, hvis jeg vil have mest muligt ud af anstrengelserne smiley

• #245   16. mar Der ER jo forskel på hvordan hunde skal opdrages og trænes. Hunde lærer på forskellige måder og motiveres forskelligt. Jeg tror altså ikke man skal se der så bogstaveligt. Men jeg forstår godt hvad du mener smiley

• #246   16. mar Jeg fik min hjemmevejleder til at ringe til borgerservice, mens jeg sad ved siden af..

Der var desværre ikke noget at gøre, da de senest skulle have haft ansøgningen d. 12. marts..

Men så ved jeg da det til næste valg smiley

• #247   16. mar Jeg er ved at være lidt nervøs - jeg skal nemlig for første gang i mit liv, ud og flyve i morgen smiley

Jeg er i forvejen ikke god til nye ting, så én ting er den unaturligt tunge maskine der skal holde sig oppe i luften.. noget andet er hele lufthavn-oplevelsen, hvor alting er, hvordan det fungerer osv..
    Puha.. og nåh ja, så skal jeg jo op midt om natten fordi afgangen er kl. 06

• #248   16. mar Men jeg oplever jo altså så bare at folk misforstår det og tror det betyder noget i retning af at hunden skal have lov til at gøre lige hvad den vil.

Endnu et vigtigt argument for, at det er en *biip* sætning.

De tror at positiv metode betyder at man udelukkende må rose når Fido gør noget man gerne vil have og så skal man bare ignorere alt det Fido gør som man ikke vil have. Den folk der prædiker det tænker åbenbart ikke over noget så indlysende som at noget af det uønskede adfærd, som Fido gør rent faktisk opfattes som belønning for Fido. Fx at jagte andre dyr eller tygge sko istykker.

Det er jo også det, de frelste prædiker, så ikke sært, at folk bliver forvirrede.

Diskuterer man med dem, diskuterer man tro, ikke viden.

Jeg har kendskab til en sådan lidt højt på strå og anderkendt, der endte med at aflive sin hanhund - en fed, fed hund, med masser af energi og selvtillid, men som vedkommende ikke kunne få til at fungere på den der "udeukkende positiv" måde.
    Det virkelig ækle i den historie var så, at vedkommende efterfølgende proklamerede at det var "godt at han fik fred" - og at alle de snotdumme positivister gav vedkommende ret.

Og ja - vedkommende er da stadig udbyder af hundetræning.

Jeg er FULDSTÆNDIG firkantet, når det drejer sig om hundeopdragelse ... træning, der må folk gøre som de synes - så er der bare en mindre konkurrent.

• Isabelle
    okt 2023

#249   17. mar Jeg har aldrig helt forstået princippet med at ignorere uønsket adfærd. Jeg mener - hvordan kender en Vilma forskel på, at jeg ignorerer, at hun ligger i haven og kigger på en solsort, OG at jeg ignorerer, at hun stjæler min aftensmad?

PS. Det sidste ville ikke blive ignoreret, hvis hun forsøgte sig!!! Det gør hun så ikke, for jeg har én gang for alle fortalt hende, at min mad RØR man ikke.

• #250   17. mar Hold nu kæft, et kaos i dag!

Jeg træner ved Egå Engsø, hvor der dels er en fin runde om søen på 5 km, som både løbere og gående er glade for, dels et shelterområde med bålplads og nogle fine sheltere.

Jeg lufter altid ud forbi shelterpladsen, og bemærkede en masse sedler med et sprog, jeg ikke lige kunne greje. Der kom også en del mørklødede mennesker gående, og nogle havde flag med grønne, røde og hvide farver.

Da jeg begyndte at træne Ellie, var der ved at være godt fyldt på p-pladsen foran klubben, og da vi gik i gang med hvalpeholdet en halv time senere, var der helt fyldt op. Men det forhindrede dem ikke i at fylde flere biler ind, som stod hulter til bulter. Politiet kom, men de kunne jo ikke gøre noget. Efterhånden som vi var færdige med hundetræning, og motionisterne var færdige med deres tur rundt om søen, blev der et værre cirkus med at få lempet biler ud. Nogle af de mørklødede gæster der kom forbi, mente at de havde ret til at gå ind i vores klubhus og bruge vores toiletter og tage kaffe, og blev temmelig trælse da de fik besked på at smutte. Heldigvis er en af vores hundeførere en temmelig stor mand (og eksrocker), så han agerede dørmand og fik dem smidt ud smiley

Imens havde politiet fået tilkaldt nogle hunde, og begyndte at gå ned imod sheltere for at få tumperne op og fjerne deres biler.

Det var åbenbart noget Iransk forening. Og al respekt for at de mødes og står sammen i den situation der er. Men hvor ville jeg gerne at de kunne have bare et minimum af respekt for andres tid i processen. En af dem der var spærret inde med sin bil, var en kvinde med et barn på omkring et år, som havde siddet i klapvogn rundt om søen, og som skulle hjem og puttes. En anden var en løber der var faldet, og som måtte stå inde i vores klubhus og vaske grus ud af store, blødende sår på knæ og albuer, og måtte forbindes med hjælp fra vores hundeførstehjælpskasser.

Jeg tror at DF lige fik 50 nye vælgere i aften smiley

• #251   18. mar Hr og Fru Hare på morgentur smiley

https://youtube.com/shorts/cAd5wFFc5cg?is=5mgHRBM4_ciVH2ch

profilbillede
  • #252   18. mar Jeg var simpelthen så stolt af både JohnJohn og Sheena i søndags.
    Til agility med JohnJohn om morgenen, blev jeg spurgt, om jeg ikke kunne dukke op igen kl. 13.00 og være figurant for rally-instruktør-elever - helst med begge hunde.

Det gjorde jeg så, og det betød, at JohnJohn fik gået en Ekspert Bane, og Sheena gik en Åben. JohnJohn var en gennemført stjerne, der nærmest ikke satte en pote forkert i de ellers (for ham) ret uvante øvelser, og Sheena dansede igennem banen.
    Jeg sagde fra begyndelsen, at jeg ville komme til at belønne Sheena et par gange undervejs, for at kunne holde hendes tempo og motivation i top på den lange bane, og det var en virkelig god beslutning, for hun gik som en drøm, med glad logrende hale smiley

• #253   19. mar Sidder her nogen der ved lidt om dødsbo, skifteretten?

• #254   19. mar 253 lidt ved jeg da

• #255   19. mar Må jeg sende et lille skriv og et spørgsmål til dig smiley

• #256   19. mar Konrad rendte ud på marken og var meget interesseret i et hul. Da jeg så kom derhen havde han fanget en mus og gjort det af med den.
    Jeg ved godt at det er en hunds (og især min) instinkt at jage og “nedlægge” små dyr. Men åh jeg håber sådan at den ikke har lidt og at det er gået hurtigt. Kald mig bare blød og hys smiley

• #257   19. mar 255 Ja du må da:)

• #258   19. mar tak. jeg sender en besked til dig smiley

• #259   19. mar Hele den her uge har været lidt off. Jeg synes at jeg har været bagud fra start, og pludselig var det torsdag og vi skulle til bid. Og selvom jeg både var træt og stresset, tog jeg afsted. Og dét var hundene glade for smiley

Åse fandt et menneskebarn på sådan halvandet år-agtigt at lege med. Eller altså, de to synes de havde gang i en fed leg, som mest gik ud på at barnet havde snacks og delte med Åse og alle var glade smiley

Ellie…. Jamen, hun er bare så lykkelig, når hun får lov at bide smiley Og hun er ved at fatte at hun skal tænke og lytte samtidig, og ikke bare mose på. Hun er en helt anden hund, når hun får lov at komme af med sit krudt på den måde.

I morgen skal jeg hente kød ved min kødpusher, og Åse skal møde deres får. Dét bliver spændende!! Hvis hun kan styre sine instinkter, skal hun i lang line inde på fårenes mark, men jeg har en ide om at hun ikke kan styre sine instinkter smiley

• #260   20. mar På mandag er det tre uger siden Evita kom i sin allerførste løbetid.

Jeg synes faktisk, at JohnJohn har været yderst fornuftig igennem hele forløbet, men jeg glæder mig nu alligevel, til det er overstået for denne gang, så vi for alvor kan slappe af i samme rum allesammen smiley

• #261   20. mar Sia er blevet storesøster. Sias mor har fået 10 små portugisiske vandhunde smiley

• #262   20. mar Jeg har bestilt en hvalp smiley

Ps. Ikke en Sia-hund, men hvor er det heldigt at hendes mor har fået portugisiske vandhunde, og ikke corgier smiley

• #263   20. mar Har du bestilt en hvalp, Anne??

• #264   20. mar Ja! Jeg kan godt lide at være i god tid smiley

Ellies mor, Hoste, har lige fået sit sidste kuld, og opdrætter beholder den tæve, der skal føre tævelinjen videre. Så hende har jeg bestilt en hvalp efter smiley Der kommer lige til at gå 3-6 år før jeg skal have hvalpen, men som sagt kan jeg godt lide at være i god tid smiley

• #265   20. mar Jeg har hentet kød i dag, og Åse var med. Kød-pusheren har 2 ridgeback-tæver, mor og datter. De er så søde, og særligt den unge er usædvanligt smuk smiley Åse var med inde, og efter lidt “uh, mor, de er store og de er to”, tullede alle 3 bare rundt. Den unge legede med Åse, og da Åse først fandt ud af at den andens sære brøl bare er en legelyd, gav de gas.

Jeg fik kaffe, glutenfri kage og en masse historier om deres får, køer, hunde, børn, børnebørn og alt mulig andet smiley Og så kom jeg hjem med 5 kg hakket kød, 10 kg ben, 3 kalvehjerter, 4 poser lever og lovning på at jeg kan afhente en kogt tunge. Vidste I godt at man kan trække den ru del af tungen af, når man har kogt tungen? Det giver så meget mening, for jeg synes godt nok det var klamt, hvis man skulle spise den ru del smiley

• #266   20. mar Hvordan vidste du IKKE at man skal trække det af? smiley smiley og godt at være i god tid smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#267   21. mar Vi har købt os en lille reserve bil smiley
    Sådan en lille hygge bil til weekenderne og hvis nu den store sku gå i stykker så kan jeg altid komme på job.
    En rigtig lille fedterøvs bil smiley

profilbillede
  • #268   21. mar Obster, jeg ved sgu ikke helt hvad jeg havde forestillet mig med den klamme tunge smiley

Vi skal have trænerdag i dag, og Åse skal være demo-hund. Temaet er rundering, så der skal bruges en hund, der endnu ikke har lært at halse i øvelsen. Og instruktøren mener at man altid kan få en corgi til at gø smiley

• #269   21. mar Mikes Mor - er det en fin lille Aygo? smiley

Jeg er piv-stolt af mig selv for en gangs skyld. Jeg synes egentlig, at jeg generelt er rimeligt praktisk og handy, men jeg har ALDRIG været gode venner med rawplugs.

Men i dag lykkedes det mig at udskifte et el-panel (naturligvis til ét med anderledes væg-ophæng) helt uden det gik i kludder, drillede eller var på tværs.
    1-2-3-vupti og så er der varme i køkkenet igen smiley

• #270   22. mar Vi venter på hvalpe smiley

profilbillede
  • #271   22. mar Jeg har shoppet ny bil - en Stormtrooper Ellert i rød smiley

Får den først / midt i Maj og der er bare PLADS i den - så jeg skal have bestilt et WT Metall bur fra Sverige, kæresten gi´r smiley

Glæder mig smiley

• #272   22. mar Jeg var i byen i går og fik så hatten passede. Kom hjem kl. 3.30 så det er lidt strengt i dag smiley

Solbriller på,en cola i hånden og så på legepladsen med barnet mens manden luftede hunden.

Hunden og jeg udnyttede også vejret til at hygge, lege og træne i haven.
    Håber alle og jeg selv kan sove tidligt smiley

• #273   22. mar Vi har trænet eftersøgning i dag smiley Åse er ENDELIG ved at fatte konceptet - det har dæleme holdt hårdt smiley

Ellie var så god smiley Så jeg håber at jeg kan tage lidt af vores trænings-selvsikkerhed med i konkurrencen næste weekend!

Da vi var færdige, skulle Åse og jeg lege “modeller” for Dogsome, denne gang bukser, hoodie og vest. Kæft, den vest er lækker!!!!!Det er bukser og hoodie også, men dem kender jeg jo. Åse havde en fest smiley Og så er hun jo bare så overdrevet nuttet, og har den fedeste ro og selvsikkerhed. Hun tullede alene rundt på stranden af og til. Holdt sig inden for hørevidde, men gik på opdagelse og hentede både pinde, muslingeskaller og døde krabber til os smiley Når hun skulle have taget billeder, opførte hun sig eksemplarisk, og var bare så nem at have med at gøre smiley

Da vi skulle hjemover, mødte vi en dame med 2 korthårede collier, den ene en hvalp på 5 måneder, så den og så den og Åse fik leget vildt og hygget. Den voksne, en han på 5 år, var simpelthen så fin! Slank, elegant og med tydelige muskler under pelsen. Ejer fortalte, at den bliver trænet på får, og det skal hvalpen også, når den en dag finder sin hjerne smiley Jeg elsker når folk laver relevante ting med deres hunde, og man kan se at de faktisk får lov at bruge deres krop og hjerne smiley

• #274   22. mar Normalt træner jeg LP hos en privat instruktør, men hyggetræner rally og agility i den lokale DCH-klub. I dag havde vi fællestræning for at markere, at vi skifter fra weekend- til hverdags-træning.
    Det betød at Sheena-pigen fik lov at være med til de sjoveste ting. Bla. "udløb" til spande med godbidder, labyrint, agility osv. Resten af tiden brugte hun på at tigge sig til godbidder fra alt og alle.
    Oj hvor hun hyggede sig smiley

• #275   22. mar Pirat er næsten 1 år og hold da op, et år det har været!

Det er bare noget helt specielt, at have en hund, der er udstyret med sådan et almen væsen.
    Seriøst, jeg har aldrig set ham bange !!
    Jeg har set ham blive forskrækket- men hans afreaktion er så latterlig overskudsagtig, især hans alder taget i betragtning.

Man må aldrig sammenligne hunde men … han er begyndt at minde mig om Czhaplin smiley

Det der “min mor (og mig) bestemmer alt- forstå det eller smut”

Og til sidst - så er jeg GIGA fan af hans kontante måde at reagere på, hvis han synes at jeg går over grænsen.

Et brag af en hund - om vi for alvor kommer ud over stepperne ved jeg ikke- men jeg ved at hvis vi ikke gør, er det ikke hans skyld!

profilbillede
  • #276   22. mar Ham Piraten, han er sgu da for lækker smiley
    Men det ligner, at han bliver ved med at vokse smiley

• #277   22. mar Tak Lise-Lotte

Jeg tror han har toppet nu, i højden - så kommer der mere bredde på, men jeg tror ikke han bliver højere. Han ender vel på en slutvægt, sidst i 30´erne smiley

• #278   23. mar Jeg bruger lidt til på Instagram - elsker deres videoer - men jeg har her i den seneste tid set en del med "muslimer imod hunde".

Tilsyneladende er der "en del" der er imod hunde som jo er "haram" (tror jeg var ordet) og der er områder i London, hvor man ikke skal medbringe sin hund.

Er det rigtigt - eller er det AI ???

Jeg kortslutter FULDSTÆNDIG, hvis det er rigtigt, så jeg håber at en eller anden herinde, kan fortælle mig at det blot er fake ?????

• #279   23. mar Uha ham Piraten ser altså skøn ud smiley Jeg håber i når langt sammen.
    Jeg ville springe op og falde ned på det der foregår på sociale medier. Op til 80% er genereret af AI. Hvilket betyder at det man ser med overvejende sansynlighed ikke er rigtigt smiley Jeg kom selv på facebook for snart 1 år siden (for og hold da op hvor ser man meget hvor man med bare en lille bitte smule kritisk sans godt kan se at det er AI eller et fordrejet billed af virkeligheden. Jeg bruger kun facebook til at være med i klubbens facebookgruppe og et par relevante kvæggrupper. Og til at sælge kød når vi har et dyr der skal slagtes.

• #280   23. mar ved ikke lige hvor "(for" kom fra smiley

• #281   23. mar Nøøøøøj, hvor var jeg blondine-dum i går eftermiddags....

Jeg havde købt stort ind af hornvioler, og gik i gang med at forberede krukker, og plante ud.

I én krukke fik jeg rodet lidt meget rundt, og fandt en larve..
    Rodede lidt mere og fandt yderligere én.
    Uvist af hvilken grund tænkte jeg straks DRÆBERSNEGLE (selvom det ville være noget af et særsyn, hvis de optrådte som larver) så jeg gik helt bananas, og rodede rundt i samtlige krukker, og samlede larver sammen i en spand.

Først da jeg havde samlet virkelig mange, kom jeg til fornuft...
    Fik undersøgt hvad det var for nogle, og fik derefter ret travlt med at give dem et nyt hjem i kompostdyngen, da der åbenbart var tale om Guldbasse-larver...

• #282   23. mar Ved ikke om det er AI med hunde, men normalt er muslimer mod hunde og ja de er haram .. for maange år siden når min børn holdt fødselsdage for klassen så måtte hundene væk hvis der kom muslimske børn ..
    Hvordan det er i dag generelt med de der har været her længe eller er vokset op her ved jeg ikke, synes dog man ser anden etniske personer, om de så ikke er muslimer, eller bare er ikke så troende muslimer ved jeg ikke ..
    Men er man "rigtig" muslim så er hunde beskidte ..

• #283   23. mar Da min eksmand og jeg var på bryllupsrejse i Thailand, sluttede vi vores tur på Koh Lanta, som er befolket halvt af muslimer, halvt af buddhister. Der er et dyreinternat (Lanta Animal Welfare) som redder mange, mange, mange hunde fra forfærdelige skæbner. Vi besøgte internatet dagligt i de 10 dage vi var der, og det var på den tur at det gik op for mig, at muslimer (over en kam) er onde mennesker, og at ondskaben er knyttet til deres religion smiley Der var hunde, som mistede et ben, fordi de blev fanget i klapfælder. Hunde, som fik hældt skoldende olie over sig. Hunde som bevidst blev påkørt, og overladt til en langsom død. Hunde som blev skudt med hjemmelavede spyd. På internatet fortalte de, at de områder hvor der er mange muslimer, stod for 95% af de skadede og mishandlede hunde der kommer ind på internatet smiley

Og det giver INGEN mening, for thai’er er generelt det mest venlige og kærlige folkefærd. Men ikke når de er muslimer, så er de onde.

• #284   23. mar Jeg gik på en uges ferie fredag eftermiddag.
    Og se hvad vi blev velsignet med lørdag!
    Det er vores R-kuld, som blev på 2 tæver og 3 hanner.

profilbillede
  • #285   23. mar Tillykke med de små smiley

• #286   23. mar Tillykke Jaric smiley

• #287   23. mar Endnu en grund til at jeg aldrig skal rejse til Thailand .. æv ...

Jeg kommer aldrig til at flytte min hund fordi en eller anden tro påbyder at den er "haram" - og jeg har det på den måde - i Danmark har vi hunde og de er højt skattede medlemmer af vores familie.

Hvis folk ikke fatter det - jamen så er det nok bare ikke det rigtige sted at opholde sig smiley

• #288   23. mar Tillykke med hvalpene smiley

• #289   24. mar Det er (heldigvis) meget få steder i Thailand, at muslimerne er synlige i mentaliteten. Alle andre steder jeg har været, er det buddhisterne der har lagt linjen, og dem kan man kun elske smiley

• Isabelle
    okt 2023

#290   24. mar TILLYKKKE Jaric. Iflg Vilma er hvalpe fra jer bare de bedste smiley og jeg er absolut glad for min smiley

• #291   24. mar Det er da ikke kun muslimer der kan være grusomme mod hunde, der er da flere steder i Asien som spiser hunde og hvor det har været kutyme at nærmest banke dem ihjel pga det gav en bestemt smag/ konsistens, og der findes hundekød festival i Kina og Sydkorea hvor 10.000 af hunde mishandles, og hvad jeg lige har kunne læse mig til er der intet muslimsk indflydelse i det.
    Jeg forsvare ikke den muslimske holdning til hunde, men på verdensplan er de altså overhoved ikke alene om mishandling af hunde.

Ved ikke om det stadig praktiseres, men der har da været sager fra Spanien hvor jagthunde blev mishandlet til døde, hvis de fejlede på en jagt eller på en eller anden måde satte ejeren i forlegenhed.

Så langt fra kun muslimer.

• #292   24. mar @Jarrick: Tillykke med hvalpene smiley

Mht muslimer og hunde og at muslimer generelt skulle være onde; altså der er massere af muslimer i Danmark der er ca lige så praktiserende som den gennemsnitlige dansker praktisere kristendom. Jeg har flere kollegaer der er muslimer og HAR hund som de elsker højt. Der er muslimer i min familie der har hund og elsker flæskesteg.
    Ondskab findes kan man finde alle mulige steder uanset religion og etnicitet. Man ja, der er steder i verden hvor man ser på dyr på en helt anden måde end vi gør og hvor man gør ting vi opfatter som yderst problematisk og uetisk. Men at påføre dyr lidelse og smerte foregår såmænd ret systematisk i vores egen lille andedam også. Her retfærdiggøres det ikke med at en eller anden guddom siger at dyr er underordnet mennesker og bare skal finde sig i alt hvad vi gør. Hos os er undskyldnngen er det er for dyrt at behandle dyrene ordentligt smiley

• #293   24. mar Jaric - Tillykke med det fine kuld hvalpe smiley

Maya -Det praktiseres desværre stadig nogle steder i Spanien, at galgoer mishandles, når jagsæsonen er ovre smiley

Vi havde i mange år muslimske naboer fra Afghanistan, de var ikke begejstrede for vores gravhunde, som de opfattede som urene, det var til gengæld en hel anden sag med whipperne, de beundrede dem meget og jeg fik mange fortællinger om de mynder de selv havde til jagt, før de kom til Danmark smiley Mynderne opfattes af mange muslimer ikke som rigtige hunde og er dermed ikke urene.

• #294   24. mar Jeg har lige været på OUH og fået skannet min galdeblære.
    Galdeblæren var proppet med sten.
    Med lidt held, er det så den, der er skyld i mange af mine problemer smiley

Jeg havde egentlig fået en tid sidst i juni, men meldte mig heldigvis på afbudslisten, hvilket resulterede i en opringning i går med en afbudstid her til morgen.

• Isabelle
    okt 2023

#295   24. mar Hvor GODT, Lise-Lotte smiley
    Min mor havde galdesten, og hun beskrev det som sindssygt afskyeligt smertefuldt smiley
    Dejligt, at du har fået en tid i morgen smiley

Vores behandling af konventionelle grise i Danmark er vist ikke helt "optimal". Tænk, hvis vi holdt hunde på samme måde smiley

• #296   24. mar Tak alle sammen.
    Det er mors første kuld (Vilmas helsøster) så det er altid spændende.

Hun klarer det flot af en førstegangsmor. Jeg er mest observerende og til tider irriterende, når jeg "snupper" dem over på vægten.
    De andre hunde vil så gerne herind, men det sker så ikke smiley

• #297   24. mar Det er da ikke kun muslimer der kan være grusomme mod hunde, der er da flere steder i Asien som spiser hunde og hvor det har været kutyme at nærmest banke dem ihjel pga det gav en bestemt smag/ konsistens, og der findes hundekød festival i Kina og Sydkorea hvor 10.000 af hunde mishandles, og hvad jeg lige har kunne læse mig til er der intet muslimsk indflydelse i det.
    Jeg forsvare ikke den muslimske holdning til hunde, men på verdensplan er de altså overhoved ikke alene om mishandling af hunde.

Ved ikke om det stadig praktiseres, men der har da været sager fra Spanien hvor jagthunde blev mishandlet til døde, hvis de fejlede på en jagt eller på en eller anden måde satte ejeren i forlegenhed.

Så langt fra kun muslimer.

Jamen, jeg svarer som jeg gør, fordi dét jeg svarer på er:

eg bruger lidt til på Instagram - elsker deres videoer - men jeg har her i den seneste tid set en del med "muslimer imod hunde".

Tilsyneladende er der "en del" der er imod hunde som jo er "haram" (tror jeg var ordet) og der er områder i London, hvor man ikke skal medbringe sin hund.

Er det rigtigt - eller er det AI ???

Jeg kortslutter FULDSTÆNDIG, hvis det er rigtigt, så jeg håber at en eller anden herinde, kan fortælle mig at det blot er fake ?????

Hvad tænker du man skulle have svaret i stedet?

• #298   24. mar I dit svar lyder det bare til at det kun er muslimerne i Thailand der er onde mod hunde, men der er generelt mishandling af bla. gadehundene i Thailand også fra andre end den muslimske befolkning.

Du kunne ha svaret på Matines opslag med noget i retning af " det lyder da forfærdeligt det der sker i London, desværre bliver mange hunde rundt omkring i verden mishandlet på det grusomste, forfærdeligt at der findes sådanne mennesker.

• #299   24. mar Jeg har brugt dagen på at sige velkommen til verden til to små han hvalpe, jeg tror ikke der er flere,men er ikke helt sikker endnu, skanning viste to muligvis 3, ny dyrlæge og ikke ret god til skanning syntes jeg:) så der kan stadig nå at komme en til, jeg håber:)
    Vi er nået til J så bilnavne med j,en jaguar skal der næsten være, men hvad nummer to skal hedde ved jeg ikke helt endnu:)

• #300   24. mar der er vist ikke så mange med J ....
    Jeep
    Jawa
    Jannarelly ... ?
    Jowett ........ Jeg kan bedst lide Jowett ...

• #301   24. mar Det her er hvad der findes i følge min mekaniker mand smiley
    Jackson
    Jaguar
    Jeep
    Jeffery
    Jensen
    Jiotto
    Jordan
    Jowett

• #303   24. mar Jeg tror det bliver:
    Holtevejen’s Mr Jaguar Mark V

Holtevejen’s Mr Jeep Willys 2

Mark og Willy smiley de er vanvittig søde

profilbillede
  • #304   24. mar Der er også Jetta (VW).

• #305   24. mar Jetta dur ikke før vi når til V smiley så kunne det være Holtevejen’s miss VW Jetta fx smiley

• #306   24. mar Så kom der sørme en tæve også:) juhuuu

Kommentér på:
Stort og småt, vol. 4

Annonce