7.958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Pindsvin - farligt/giftigt??? Pindsvin - farligt/giftigt???

Lady blev frygtelig gal på et pindsvin i går, da det kom for tæt på hendes hvalpe. Og inden jeg kunne nå at tælle til tre, for hun lige på det...hvilket resulterede i, at jeg måtte pille adskillige pigge ud af hendes hoved.

Jeg har selvfølgelig renset sårerne og hun har det fint, men skal jeg gå i panik?

(pindsvinet kravlede videre, så det led ikke overlast)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pindsvin - farligt/giftigt???
  • #1   2. jun 2008 Elena -ud over at piggene kan have lavet skade i munden (er hun ikke øm er der nok ikke sket noget), så er pindsvin ikke farlige. De er ikke giftig eller noget.

Men til en anden gang så tag lige pindsvinet op, og får den "foldet ud" og tjekket efter.
    De kan skam sagtens have lidt alvorlig skade selvom det kravler videre. Taler af erfarring.

I så fald kan de indleveres til et medlem af pindsvinevenner

• #2   2. jun 2008 Ok, takker. Fik bare af vide af flere i dag, at pindsvin var giftige og fyldt med alle mulige sygdomme og at jeg nærmest skulle løbe til dyrlæge med lady.

• #3   2. jun 2008 Brian: Puha.......stakkels hund. Så slemt kom Lady da heldigvis ikke til skade. Fatter bare ikke at hun gjorde det......hun må sgu da kunne mærke at det stikker???

• #4   2. jun 2008 Elena -slet ikke. De har som regel en del lopper men det er vidst osse det.

Min bedstemor er med i pindsvinevenner, og har ofte pindsvin inde. De har nu aldrig felet noget andet end lopper og af og tl spy. Nå j og så de der er indleveret pga skader (som f.eks. hundebid)

• #5   2. jun 2008 Det var altså ikke kommet til skade, det er jeg næsten sikker på. Vi sad ude for at holde øje med det. Og da den kravlede videre, var jeg henne og lure.....men havde den nu ikke oppe og tjekke den 100 %

• #6   2. jun 2008 Det var da bestemt ikke med vores gode vilje at det skete. Hun plejer bare at gø lidt af dem......men sådan en nybagt mor er nok lidt ekstra på vagt og det gik bare lynende hurtigt.

• #7   3. jun 2008 Brian - Terriere ér sgu da også bare for dumstædige... Utroligt at den ikke efter de første 50 pigge tænkte "ej nu kan det sgu mærkes" ........

Elena - Vores gamle Golden skulle altid bære rundt på pindsvin når hun stødte på et.. Hun havde en 'blød' mund og kom aldrig til skade.. Men kontakten har vel i princippet været det samme som med Lady....
    Og der skete ikke noget med Mille.. Hverken pest eller Tyfus ramte den lille hund.....

Men jo de skulle ha' frygteligt meget utøj de små bæster.. Men giftige har de nu aldrig været, medmindre at de selv er syge efter at ha' spist noget der har været sprøjtet af insektdræber...

• #8   3. jun 2008 Vores gamle GD tæve snuppede også et pindsvin engang, den rullede sig pænt sammen inde i munden på hende og hun spyttede den pænt ud igen.. Hun havde dog lidt savleproblemer bagefter, men hund og pindsvin tog ikke skade.

Kommentér på:
Pindsvin - farligt/giftigt???

Annonce