9.699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Forskellen på labrador Retriever.. Forskellen på labrador Retriever..

Jeg hører tit udtrykket en formel 1 labrador, men hvilken forskel er der på den og den gammeldags labrador?

Jeg har fået at vide at en formel 1labrador er en mindre type der er mere renavlet, men jeg har også fået at vide at den er en labrador der er mere livlig/hurtig udgave af en labrador. Nogle siger der ikke er nogen forskel...

Hvad er det rigtige..???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på labrador Retriever..
  • #2   25. jun 2008 Den er ikke nødvendigvis mindre, nej!! Og mere renracet.. øh nej heller ikke..

En Formel 1 er avlet på engelske/irske blodliner..

Du kan læse mere her: http://www.labrador-retriever.dk/

• #3   25. jun 2008 Hvad jeg har hørt er at en formel 1 labradore, er en noget mindre, lettere og hurtigere type labradore som er avlet af bestemte engelske jagtlinier
    Om det stemmer må de labradorekyndige besvare ;0)

• #4   25. jun 2008 Og vupti de labradore kyndige var hurtigere på banen ;0)

• #5   25. jun 2008 Tante Brahe

Skal det forstås sådan at en formel labrador er en labrador der er bedre til markprøve og jagt?...

• #6   25. jun 2008 Imponerende så mange der svarer på en sådan tråd med forkert info:o/

Som Tine allerede så flot har sat ind, så er an formel 1 blot et udtryk for at hunden er avlet på engelske/irske jagt- og markprøvelinier...

Det har intet med hurtighed, renavlethed (hvis det da er et ord *G*), aktiveringskrav osv at gøre.

Til gengæld er de engelske linier ofte blødere end de danske

• #7   25. jun 2008 Tina -nej ikke nødvendigvis. Men den er af engelske/irske linier og ikke danske;o)

• #8   25. jun 2008 Michelle: du så også den med renavl *GG*

Altså min hund er da lige så ren en lab som en Formel1.. Det er bare blodlinerne..

Det Tine satte ind, er det jeg linker til.. Der vil du kunne se, hvad en Formel 1 er..

• #9   25. jun 2008 Tante -der findes jo osse danske jagtlinier, så jeg skrev skam ikke at man skal slæbe udstillingsbasserne med på en A-prøve;o)

• #10   25. jun 2008 okay... Jeg forstår ikke helt, men skal det forstås sådan at en formel 1 ikke er dem bruges til f.eks.narkohunde, fordi der skal mere fart over feltet...

• #11   25. jun 2008 Ved narkohunde er det vel mere koncentration end fart man fokuserer på..

Forskellen er i blodlinerne.. ikke noget du kan se med øjet

• #12   25. jun 2008 Okay... dvs næste gang min kollega fortæller mig at den del af Zhisca der er labrador er en formel, fordi hunden er meget energisk (der er også Australien shepherd i hende, ja undskyld, men det er ikke min skyld), så skal jeg ikke tro på det. Jeg er fuldstændig ligeglad om den er formel 1 eller ej.

En formel 1 har engelske/irske blodlinier og en "alm" har danske blodlinier..... som oprindelse eller hvad, for på et tidspunkt bliver formel 1 vel danske??

• #13   25. jun 2008 Nemlig *S*

Ja men så er det jo ikke længere formel 1 *s*

Hvis du parrer en tæve med engelske blodliner med en han med danske blodliner, jamen så er det jo kun ½ formel 1.

Men nej den "gammeldags" lab kan også sagtens være fuld af krudt.. Jeg kender da et par stykker eller 3 personligt *S*

Kommentér på:
Forskellen på labrador Retriever..

Annonce