{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Hvad gør man??? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Vi købte i april måned vores skønne hvid schæfer tæve.
Den tidligere ejer kunne ikke lige finde stamtavlen sagde han, men han ville sende den til os.

Vi har kontaktet ham adskillige gange efter, men han sender stadig ingenting.

Dina (vores tæve) står stadig registreret i tidligere ejers navn, da han ikke skriver under på de papirer der bliver sendt til ham, så hun kan meldes over i mit navn.

Hvad søren skal jeg gøre. Nu tager han slet ikke sin tlf når jeg ringere. Det er da dødtræls synes jeg!!!

Vuf fra Sussi og Dina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man???
  • #1   14. jul 2008 har du en købsaftale??

  • #2   14. jul 2008 Nej det gjorde jeg ikke!!!

    Dina stod til afhentning og vi betalte så for de ting vi skulle have med af hendes og kørte igen.

    Lidt dumt ja, men nej gjorde vi ikke...


  • #3   14. jul 2008 Ja hun er chippet og det hele. Vi fik hendes pas med, som var det eneste han lige kunne finde.

    Ja det er lidt noget lort, det ved vi godt smiley
    Også derfor det var så vigtigt for os, at han skulle skrive under på de papirer fra dansk hunderegistrering


  • #5   14. jul 2008 Jeg ved ikke hvor hun er stamført hende nej..
    Men heldigvis betyder den stamtavle heller ikke noget for os.

    Men det gør det selvffølgelig at få hende om i mit navn.
    Så må jeg tilbage igen. Bare rigtig træls at han er sådan en spade!


  • #6   14. jul 2008 hej.. jeg fik engang en schæfer af en mand, som var nød til at flygte fra nogle slemme fyre..
    schæferen her var også chippet, men jeg tog bare ned til min dyrlæge med vuffen og så sendte de papirer til hunderegister, om at jeg havde "købt" hunden...

    fik så et chok 2 måneder senere da en dame ringede og spurgte om jeg havde HENDES hund...
    det viste sig at hun havde overdraget hunden til manden på 2 måneders prøvetid, men da de 2 måneder var gået hørte hun ikke fra ham, og det var jo fordi han var flygtet... selvfølgelig havde det været bedre at levere hende tilbage, men han synes måske det var fint hos os...

    vi fik lov at beholde hende, men ville bare sige at det altså kan lade sig gøre at omregistre hunden, uden tidligere ejers underskrift..


  • #7   14. jul 2008 Okay jamen det vil jeg da prøve at forhøre mig nærmere om.
    Jeg har nemlig snakket med dansk hundregistrering en del gange efterhånden og de har jo ikke meget at sige.
    Andet end, " jamen vi prøver da at sende papirerne til ham igen".
    Øv øv


  • #8   14. jul 2008 Du kan få et papir fra Danks hunderegister vedrørende overdragelse af hunden. Det er en tro og love-erklæring. Jeg fik selv en da jeg vidste at jeg ikk ku få min eks til at overdrage Balto i mit navn (det er en lang historie) men med den kan du på tro og love erklære at hun er din. Jeg skrev en mail til dem og fik hurtigt svar.

  • #9   14. jul 2008 Hej Pernille,

    Alle de gange jeg har snakket med dem, har jeg fået det samme at vide.
    Men måske det hjælper at sende dem en mail.
    Det vil jeg da i hvertfald prøve.

    Mange tak smiley


  • #10   14. jul 2008 Sussi- Det hjalp ihvertfald her. Jeg kna lige prøve at se om jeg har mailen liggende stadig, så kan du evt. få navnet på den jeg "snakkede" med.

  • #11   14. jul 2008 Sorry, den er selvfølgelig blevet slettet. Men prøv at skriv til dem, det må kunne lade sig gøre.

  • #12   14. jul 2008 Ja det vil jeg også helt bestemt gøre da og jeg skal nok lige fortælle hvordan det gik smiley

  • #13   15. jul 2008 Sussi- Er spændt på at høre hvordan det går, men når jeg kan gøre det burde du også kunne gøre det.

  • #14   15. jul 2008 Jeg har fået en mail fra dansk hunderegister om, at de gerne vil sende mig sådan en tro og love erklæring og så skal jeg jo bare have styr på Dinas stamtavle. Hvis der er en registreret her i dk, for hun er jo tysk importeret og ved ikke helt hvordan det så foregår

  • #15   15. jul 2008 hvad kan man så lære af det? er det den hund fra 2005 ? du må da ha et navn og adr. på sælgeren og hvis så prøv at henvende dig til D:K:K: eller D:R:U: og tag en snak med dem om det .de ved nok mere om den slags.

  • #16   15. jul 2008 Det har jeg også og jeg vil også kontakte dem. Men ud over det så var det vigtigste for mig, at få hende over i mit navn og det kommer hun så nu, så det er bare dejligt.
    Stambogen betyder ikke rigtig noget faktisk

    Ja det er Dina der er født i 2005 og den hund der er tale om.


Kommentér på:
Hvad gør man???

Annonce