377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Tæge Tæge

åhh igår fandt jeg en tæge ved mann2 øje!! pu ha
men vi fik den fjernet!
jeg kan ikke forstå at det kan sætter sig så tæt ved øjet??
især nå jeg lige har givet ham dråber mod lopper/tæge!
er der nogen som har prøvet det samme!!
synes jo at det er lidt for dårligt. man køber det go tro! ( at det beskytter ens lille "baby")
men det virker så ikke!!
ved I hvad man kan gøre ellers???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæge
  • #1   16. nov 2005 NEJ, DET BURDE JO VIRKE, MEN MÅSKE FIK HAN TÆGEN SAMME DAG DU GAV HAM DRÅBER?

• #2   16. nov 2005 Har selv haft samme problem, efter at have givet mine hunde og katte en pippette med frontline, så jeg ringede til frontline for at høre hvorfor deres produkt ikke virker.
    Fik af vide at det kan tage op til e1 mdr før det virker optimalt, ja, fedt siger jeg bare............
    Hilsen Kristine
    og mht tæger så kunne jeg stadig finde dem på mine katte, selvom de var behandlet. FLOT Frontline.

• #3   16. nov 2005 hej team! smiley
    han har fået dem for 3 uger siden!!
    med "bebe" ja du har sgu ret!
    mann2 klare det rigtig godt!
    når man tænker på at det var lige ved øjet!!
    det var som om han vidste!
    at den bare skulle ud!!
    så han sad muse stille!
    da pinsetten kom tæt ved øjet!
    men efter en ½ time ville han ikke mere!
    og heldigvis kom ud lige inden!!
    så satte smør på til sidst!
    og nu er der bare en lille prik!
    jeg må holde øje med!
    (siger dyrelægen)

• #4   16. nov 2005 Kristine>> hmm...står der ikke på pakken at det kun virker optimalt i op til 6 uger....så er hunden kun beskyttet i max 2 uger...

Nu er jeg i forvejen ikke vild med de der giftstoffer. Her er et af de tidspunkter hvor jeg går ind for behandling frem for forebyggelse...

• #5   16. nov 2005 hej K!
    det er det jeg også bruger!!
    er der ikke et andet mærke!!??
    synes bare at den pinset er latterlig!
    den drillede total!
    synes ikke det er let i forvejen! især fordi det var første gang! og så ved hans øje!! var skide bange for at stikke ham i øjet!!
    selv om han sad stille!!

• #6   16. nov 2005 jeg bruger selv front-line og det har altid virket, så jeg kan da ikke forstå at det så ikke virker hos alle.

• #7   16. nov 2005 Det som du også kan gøre Ditte W er at blande hvidløg i hundens mad for lopper/tæger hader det og på den måde kan du også forebygge det. Jeg kørte med det selv engang, men hunden skal selvfølgelig acceptere hvidløghs-lugten.-)

• #8   16. nov 2005 Mht hvidløg,
    Jeg har også brugt det til mine dyr, og der var stadig lopper, og nu er jeg jo en af de rigtige heldige, for lopper ELSKER bare mig, aadrrr.... det er ikke gensidigt, jeg hader de små kryb.
    Det jeg gør nu er at give dem alle en loppe pille der hedder capstar også får de en tur i badet med loppe shampoo får at vaske loppeekskrementer og æg væk.
    og det ser ud til at virke indtil videre.
    smiley

• #9   16. nov 2005 Frontline virker ikke - det synes jeg ikke. Jeg brugte det i starten men alligevel kom der tæger. Jeg spurgte min dyrelæge hvordan det kunne være, og han sagde. Tægerne sætter sig fast alligevel og sidder der ca. i et døgn før de falder af og er døde. Det kunne jeg ikke forstå, da jeg ikke ville have at de skulle sætte sig fast. Han havde noget andet tæger middel som jeg kunne prøve i stedet for der hedder Eksport (jeg mener det staves sådan) og det er bare super. Der er INGEN tæger nu og hvis jeg en sjældent gang har fundet en er den død inden den sætter sig fast. Dette middel er bare super og det kan anbefales.

• #10   16. nov 2005 Anne mette
    hvor kan jeg købe dette??
    virker det også mod lopper!!
    og er der nogen som ved hvornår tæge går i vinter hi!!!
    :-))
    oh gør de overhovedet det???
    **SS**

• #11   16. nov 2005 Kan købes hos dyrelægen.

Tæger går i hi når der begynder at bliv fros, så det er snart.

Jeg ved faktisk ikke om det virker på lopper, men jeg har da godt nok ikke haft nogen efter at jeg har brugt det.

• #12   16. nov 2005 der er også det der nye Bayantic.. tror jeg nok det hedder *ss* Det syntes jeg faktisk er mere effektivt, end frontline !
    JEg er heller ikke skide vild med de der giftstoffer, men da jeg har mine hunde i tægebefængte områder flere gange ugentligt, ja så er det valget mellem pest eller kolera.. (jeg prøvede een gang det der med at behandle, frem for forebyggelse.. uff. Agge havde over 20 tæger på 1 dag, så det gørjeg ikke igen !)
    i øjeblikket får de ingenting,(Geister har aldrig fået endnu ) og det gør de heller ikke de næste 4-5 mdr frem. jeg giver kun i højsæsonen *ss*

smiley Moster

• #13   16. nov 2005 det virker også mod lopper

(link fjernet)

• #14   16. nov 2005 Okey
    så vil jeg købe det og give ham det når højsæsonen kommer!!
    ja moster!! .-))
    vi bor ved skoven så de der ude!!
    det helt sikkert! de lægger bare på lur!! gør de!! smiley
    Smiler
    Tak alle samme for hjælpen!!

• #16   16. nov 2005 Frontline har ringe effekt mod tæger i forhold til Bayvantic. Forskellen er også at Frontline først virker når tægen har bidt (derfor kan man stadig godt finde tæger på hunden), men Bayvantic virker afskræmmende på tægen allerede når den "hopper på" hunden. Bayvantic skulle også have effekt overfor myg og sandfluer.

EXspot virker også bedre end Frontline, men må ikke anvendes på drægtige tæver.

Hvidløg er godt mod meget!! Men nogen gange må der skrappere midler til!

Så vælg Bayvantic i højsæsonen for flåter (april-sep), resten af året kan der bruges andre billigere loppemidler: Advantage, Program eller andet.

Stefan

Kommentér på:
Tæge

Annonce