Hjælp til bideri ønskes...! Hjælp til bideri ønskes...!
Choko er kommet i lømmelalderen, og har tilsyneladende fået ekstrem selektiv hukommelse - og hørelse !!!
Choko havde tidligere stoppet "hvalpebideriet", men har i en alder af 6-7 måneder igen fundet lysten til, at bide min datter og vores gæster.. Hun logrer med halen og det er meget tydeligt, at hun anser det som leg - hun viser ingen tegn på aggression overhovedet.. Vi er startet forfra med, at ignorere, gå ud af rummet, eller lukke hende ude i time-out, men det hjælper ikke rigtigt..
Når jeg er alene med hende er der absolut intet.. Hun bider ALDRIG mig, og hvis jeg går imellem hende og personen hun bider, stopper hun øjeblikkeligt. Hun prøver dog et par gange at komme forbi mig og fortsætte legen/bideriet med den anden person - men uden at bide mig. Det duer bare ikke rigtigt, at jeg skal stoppe hende - hun skulle helst slet ikke starte bideriet..
Jeg beder jævnligt vores gæster om at "låne" Chokos ben og legetøj fra hende, pille lidt ved hendes ører, poter og lign. Det er der ingen problemer med - tværtimod - der logrer hun bare og venter tålmodigt.
Min datter træner hende jævnligt og det går fint - gæsterne afprøver samme kommandoer og det går også fint - hun fatter bare ikke, at hun ikke skal bide for sjov, og udtrykket "nej" er glemt fuldstændigt når hun får disse flip...!
Hvordan får vi hende til at forstå, at det ikke er ok at bide, når alle de "normale" metoder er afprøvet ????
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 157 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Jeg har altid lært at man skal aflede Uønsket adfærd med noget legetøj så de glemmer hvad de havde intention om at lave af narrestreger.
Det har hvert fald virket for os for idet Noa ville bide i fingre, bukseben osv har vi afledt med legetøj eller et kødben.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 59
Jeg kan sagtens aflede hende hvis jeg har et ben eller lign. Når hun så ligger og hygger med det, så starter hun forfra, hvis der sker noget som distraherer hende..
Jeg ved godt, at hun ER i en problematisk alder lige nu, og alle vores hyppige gæster er også helt med på opdragelsen af hende - det er bare et problem, at hun også overfalder "usyldige" mennesker som vover sig indenfor døren :o)
Hun har også dage, hvor hun opfører sig ufatteligt eksemplarisk - der er bare lang i mellem
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
Hjælp til bideri ønskes...!