426 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Arggghhh LOPPER Arggghhh LOPPER

Vores anden hund har gået og kløet sig et stykke tid ved haleroden. Det har lignet eksem, men det bliver ved. Vi har jævnligt kigget men kun set rødmen. Nu er der store voksne lopper.
ADR ! Hvilke midler har I bedst erfaring med når de skal behandles her og nu ?
Vi har aldrig nogensinde før haft lopper trods hund i familien i mere end 20 år.
Vi har 2 hunde og en kat. Er det nødvendigt at behandle dem alle når de sover hver for sig og den anden hund samt kat ikke på nogen måde har vist symptomer?
Er det nødvendigt med spray over alt i huset ?
Vi vasker selvfølgelig alle tæpper og kurve og dyr!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arggghhh LOPPER
  • #1   5. dec 2005 Her og nu behandling er shampoo. Så kan du bruge Expott og lgn. senere. Shampooen dræber lopperne med det samme, men forhindrer ikke nye at hoppe på imorgen. Vask nu, og så noget pipette. Husk omgivelserne.
    Nu bliver det frostvejr, og så skulle det være slut med lopperne.

• #2   5. dec 2005 Når man har katte får man ofte kattelopper på hundene, vi har selv 2 katte og 2 hunde. Jeg vil anbefale Bayventic, fås på apoteket, det er vist noget med at det virker med det samme selvom der allerede er lopper.
    Jeg ville helt sikkert også behandle både kat og hunde samtidig. Det gør jeg altid.
    Vask dem evt. først med eucalyptus shampoo til dyr (fås bla i Bilka) og er et slags naturens eget middel mod lopper. Giv derefter alle dyrene en omgang pipette i nakken.
    Og ellers håber vi at vi snart får vedvarende frostvejr, så vi kan slippe af med de fandens lopper:-)

Kommentér på:
Arggghhh LOPPER

Annonce