Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask af Samojede
  • #1   10. feb 2009 en alm hundeshampoo? vi bruger opløste sæbespåner til fimze, det affedter ikke huden/pelsen

• #2   10. feb 2009 Celina; MAN MÅ VASKE SIN HUND LIGE SÅ OFTE MAN VIL! BARE MAN FØNTØRRE DEN HELT TØR...
    JEg vil anbafale Jean Peau Deep Clean. Den er en meget dybde gående shanpoo som virkelig er skrap ( ikke farlige, slet ikke), men ellers ville jeg bruge en lækker shampoo som minkolie shampoo fra KW eller en Whitner/Snow White fra Jean Peau.

Jeg er i lære som hundefrisør, så ved meget om det:)

Karin J, det er IKKE godt for hunden at du bruger sæbespåner. Det brugte hundefrisører også i ældre dage før hundeshampooen kom og det var bare ikke godt..! Det er alt for koncentreret for hunden.

Hunden har nemlig en helt anden PH værdi end mennesker, derfor mås der ikke bruges andet shemapoo en hundeshampoo, da det er fremstillet til hunden ph-værdi som vi menneskers shampoo..

Karin; Det er Meget vigtigt at du ikke bruger sæbespæner igen på din hund! For din hunds skyld, med hensyn til allergi og diverse..

• #4   10. feb 2009 Tillægs spørgsmålet; Er der nogen der ved hvad pH-værdien så er?

• #5   10. feb 2009 (link fjernet)

Her kan man købe alt til vask af hunde - sælgeren har selv samojeder (c:

• #7   10. feb 2009 Enig med Christine R. Vi bruger Jean Paul snow white, men blander det meget op i alm vand. Men først vasker vi dem i alm shampoo fra apoteket for at tage det værste.

• #8   10. feb 2009 Hvis I skal vaske hunden vil jeg råde jer til at have en flaske med låg. Hæld shampoo i og vand, bland det. Og så sprøjt det ud over hunden (det skal selvfølgelig være hul i låget) og gnub godt ind i pelsen. ..

Enig med Camilla K, brug balsam til sådan en pels og husk at få filtrene ud inden vask ellers bliver hunden ikke helt ren..

• #9   10. feb 2009 Celina - så lige din hund, har han stadig det røde ved øjnene ?? for du kan få noget der fjerner det. kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder.

• #10   10. feb 2009 eye-care fra jean peau, men så skal man dryppe øjnene hver dag!

• #11   10. feb 2009 Nemlig det hedder det. Ja vi har lige brugt det på en hvalp, det forsvant efter 4 dage. smiley

• #12   10. feb 2009 Man kan også bruge en stor svamp til at massere shampoen ind i pelsen.
    Jeg ville anbefale Chris Christensen "Black on Black " den er super - også til hvide hunde, den gør det hvide super hvidt.
    Men man skal bruge en alm shampoo først til at vaske skidtet af med, det skal ikke gøres med den gode og dyre shampoo...

• #13   10. feb 2009 Men hvis man bruger svamp skal man virkelig være i træning!
    Det er nemmest med en flaske, hvor man bagefter massagere hundens pels med fingrene, så ved man også at man er kommet alt igennem og helt ind til huden:)

Har prøvet svampen og nej det gør jeg ikke, føler ikke hunden bliver ren, men min mester gjorde det indtil hun fik mig som elev og prøvede min metode:)

• #14   11. feb 2009 Husk ENDELIG at børste hunden RIGTIG godt igennem inden vask - Min veninde som er hundefrisør har lige haft en samojedespids inde hvor ejer ikke havde børstet hunden inden vask..

Der var kun 1 ting at gøre - trimme HELT i bund - og en samojedespids ser sgu underlig ud uden al sin pels!

Kommentér på:
Vask af Samojede

Annonce