617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

De forbandede øjendråber De forbandede øjendråber

Bobo har jo fået betændelse i det 3. øjenlåg og skal nu have øjendråber 3 gange om dagen i 14 dage. Behandlingen startede i tirsdags og nu er det så stort set umuligt at komme til hans øjne.

Har i nogle fantastiske forslag til hvad jeg kan gøre, så det bliver nemmere, eller rettere sagt, bare så det kan lade sig gøre, han er fuldstændig umulig.

Jeg er alene hjemme de næste 3 uger, så jeg har ingen hjælpere.

Jeg tager på arbejde lige om lidt, men læser tråden når jeg får fri, bare så i ikke undre jer over at jeg ikke lige svare tilbage med det samme.

Play video
Andre forumemner med "De forbandede øjendråber"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De forbandede øjendråber
  • #1   26. jan 2006 Nej, det håber jeg ikke jeg skal prøve. Kan forestille mig et hyr det ville blive.
    Held og lykke med det ;o))

• #2   26. jan 2006 Hej Marianne. Da jeg skulle dryppe Nikko's øjne i en uge, fandt jeg hans ynglingsgodbid frem, som han kun får inden han skal i seng. Altså han er helt vild med dem, specielt fordi han ikke får særlig mange af dem. Hurtigt fandt han ud af at når øjnene var dryppet fik han sin godbid, og ja det endte med at når jeg fandt øjendråberne frem, satte han sig ned og kiggede op uden at blinke. Fremskridt fra starten hvor både min læreste og jeg skulle holde ham og øjendråberne havnede alle andre steder end i hans øjne;o) Håber du kan bruge det ;o)
    mvh Ann-Sofie

• #3   26. jan 2006 Det lyder godt nok træls!!
    Victor har selv døjet med ørene som også har skulle dryppes under en masse ballade.
    Vi prøvede at dryppe ham når han sov (ikke let med en overvågen unghund *S* men heller ikke umuligt).. så har vi prøvet at lokke for ham, overliste ham bagfra og lyndryppe ham.. vi har enda prøvet at holde ham fast i desperation og se meget bestemte ud..
    Nu har vi endelig fundet det der virker for os. Han skal have en skive rugbrød 2 gange om dagen da han har lidt sart mave, og dem ELSKER han bare at få med et usynligt lag leverpostej. Så smørre og skære i tern.. Han kommer og får 2 tern, så tager jeg flasken med dråber frem og viser ham dem og siger Sit, og så begynder komedien, for Nej hvor han hader det, men hvor han elsker sine madder.. så han gaber og bukker og snurre rundt om sig selv og rejser sig op og sætter sig ned, og til sidste (efter ca 1 minut) mander han sig op og sidder stille med et lidende udtryk i blikket og lader mig dryppe ham. Taler naturligvis i en glad og opmuntrene tone under det hele uden at ynke ham.
    Det er ikke sikkert det er vejen frem for jer, men det er den måde det lykkes os 2 gange om dagen.
    God bedring med ham *s*

• #4   26. jan 2006 Prøv at lægge din hånd"balle" lige over øjenene, sådan at fingrene "rager" ud over øjene.. hvis du så bruger pegefinger og tommel til at trykke tuben med, så kan du evt bruge lange og ringfinger til at trække det nederste øjenlåg lidt ned.

Foredelen er, at din hånd lettere følger med hundens bevægelser, og det er meget lettere at styre dråber/salve der kommer ud af tuben. Man er jo også bange for at komme til at stikke hunden i øjet, og det undgår man meget lettere på denne måde.. da tuben holder afstand fordi man holder håndballerne på hovedskallen *ss*

Den anden hånd har du så helt fri, så du kan holde hunden fast, evt. i kæben.

/Moster.

• #5   26. jan 2006 Ja så skulle vi jo til det igen, forinden havde jeg lige læst jeres indlæg og prøvede så med sit og godbid, hvor jeg sad med godbiden foran næsen på ham, det var dog lidt svært, da han har lært at give pote på den måde, nu kunne jeg så bare konstatere, at det der med at hunden bliver ved og ved og ved indtil belønning kommer(lightereffekten!), er korrekt *LOL*

Første dråbe lykkedes rimelig hurtigt, men ved nr. 2 kørte hovedet og poterne rundt, det endte dog med at han lagde sig på siden og så var det faktisk rimelig nemt.

Nu må vi så se, hvordan det går senere i aften

Kommentér på:
De forbandede øjendråber

Annonce