957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvad fanden sker der lige i markedet?? Hvad fanden sker der lige i markedet??

Har lige siddet og luret under markedet og hund, folk er da totalt sindsyge med at avle på staff og andre modehunde, det er jo oversvømmet med det..:(

Tænker folk slet ikke over det, eller tænker de kun $$$$.

Syntes simpelthen det er skamavl af de racer, og hvis man ser dem der har dem til salg er det unge knægt eller unge tøser, og hvorfor har de lige den race, ja jeg spør bare..

Jeg syntes det er frygtligt, især når man høre om alt det der sker lige for tiden, og ser på alle de hunde der sidder på internaterne af samme race eller af blandninger der af:((

Lad nu for helved vær med at avle på alt der kan gå og kravle, bare fordi det er pengene der trækker, tænkr dog lidt på jeres hunde og hvilke situation dk står i med oversvømmelse af disse modehunde:(

Bare lige et surt opstød herfra..

Forsat god dag...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fanden sker der lige i markedet??
  • #1   24. maj 2009 tja kan den bløde kan den sku også føde !

• #3   24. maj 2009 Ja det er uhyggeligt:(

• #5   24. maj 2009 ja det ksn du have ret i , men det sku synd for de hvalpe ´det kommer til at gå ud over , med at de ikke bliver solgt , det lidt en forkert måde at mennesker skal lære ad sine fejl på desværre

• #6   24. maj 2009 jo jo , men det synd for de hvalpe som avlerne kommer til at brænde inde med altså hvis folk ser i øjene at vi skal ha stoppet denne hovede løseavl . altså jeg mener at vi skal altid lære ting på andres bekostning

• #7   24. maj 2009 Har ondt af alle hvalpe der ikke kan finde nye hjem, men disse unge der syntes det er fedt at avle for at få nogle lette penge, det er sgu ikke dem det går ud over, det går ud over de seriøse opdrættere og de hvalpe der ikke får en nyt hjem, de blir enten smidt ud som affald eller ja får knækket nakken, fordi der ikke er råd til at få en dyrlæge til at aflive dem.

• #8   24. maj 2009 det jeg slet ikke i tvivl om , men om jeg fatter at dem som avler med røven altså blandinger mellem disse hunde ikke kan se at markedet er mættet

• #9   24. maj 2009 karoline lige præcis det er dem der betaler bøden for at vi ike tænker os om !

• #10   24. maj 2009 ja men er helt enig der ikke en anden udvej , skammer mig bare over at vi skal lære på andrea bekostning , og alligevel så der nogle som lader som ingenting og avler videre , istedet for at lade de dem som kan deres arbejde gøre det ,

• #11   24. maj 2009 Åh, Karoline. Jeg er HELT enig med dig!!! Avl på tvivlsomme temperamenter. Avl på hunde, som ikke er testet for andet end en chip og vaccination. Avl på ALT for unge hunde. Avl uden omtanke!!!!!

• #12   24. maj 2009 Det er helt tosset med al den tavleløse avl på amstaff lignende hunde. Det arbejde som fra kennelernes side bliver lagt i, at finde ordentlige købere, falder jo til jorden når alle dem der afvisses går ud og køber tavleløse amstaffs og diverse blandingshunde som kaldes for amstaff.
    Det er også frygteligt, at se hvor lidt moral der er blandt dem der "producerer" disse hvalpekuld. Hundene er jo stort set aldrig tjekket for noget som helst mht sundhed (hverken fysisk eller psykisk), og ofte er det alt for unge når de indgår i avl.

• #13   24. maj 2009 Men når man ser hvad nogle af disse hvalpe ender med at må sælges for 2-3000 kr så kan der da ikke være mange penge i det.... Forstår ikke folk bliver ved!

• #14   24. maj 2009 Jamen, hvis ens hund nu i flere UGER har tigget og bedt om at blive mor eller far?? Hvad skal man så ellers gøre andet end at give efter og lade den blive mor/far??

Ironi KAN forekomme!!!

Iøvrigt tror jeg slet ikke at folk er klar over at de risikerer at brænde inde med x antal hvalpe. Det er ikke med i overvejelserne. Men prisen på 3000,- er høj, da mange af hvalpene ikke er vaccineret eller chippet eller dyrlægeundersøgt. Så giver et kuld på 10 hvalpe hurtigt 30.000,- lige ned i foret!

Kommentér på:
Hvad fanden sker der lige i markedet??

Annonce