778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Tjen penge??? Tjen penge???

Hej nu er der så meget om at man tjener penge på hvalpe, men jeg hvis jeg skulle tjene penge, så ville jeg da købe en hand og sætte den i annoncer "Til parring" det er nemme penge i mine øjne .... dertil skal det siges at jeg ingen fordomme har imod det, og der skal jo være alvhanner til vores tæver, men man kan da også tjene på dette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjen penge???
  • #2   11. jul 2009 Om man ikke også kan tjene på avlsahnner, ligeså vel som tævers hvalpe?? det er vel nemmere penge

• #3   11. jul 2009 Hvis du vil tjene penge, er det nok ikke hundeavl du skal satse på. Det er absolut ingen guldgruppe!

• #4   11. jul 2009 Og jeg er så fuldstændig enig med Stefan smiley

• #5   11. jul 2009 Slap nu a, jeg vil ikke have en hand til avl.... kan bedst lide pige hunde.. heh... men mente bare at der er så meget snak om hvalpe avl og penge, men hvis man sætter sin hanhund til avl, så har man vel ikke så fandens mange udgifter?? eller

• #7   11. jul 2009 Meget egoistisk tænkt.

For det første så kan man ødelægge en race ved at "råavle" på en bestemt han.

For det andet så skal der meget til at tjene penge som tæveejer. Mange tænker kun indtægten på et kuld, men hvad med udgifterne - de overstiger ofte indtægterne.

Drop det og slå dig på en anden måde at tjene penge - her er der i hvert fald ikke meget at hente. Det er en livsstil og glæden ved at give noget godt videre, der driver værket.

• #8   11. jul 2009 ej hvor er i da trælse at hører på, man kan ikke skrive et indlæg herinde uden at blive haglet ned, det var et generelt spørgsmål, jeg skal ikke avle på hunde eller have avlshan, jeg har penge nok... i kender jo ikke min baggrund

• #9   11. jul 2009 ja bare spørg her hvordan man gør
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=60523

• #10   11. jul 2009 Og nogle er jo kolde, penge ned i den sorte "Ja tak" det jeg mente med jeg ikke havde fordomme er, at jeg ikke tænker det om alle de annoncer der er, nogle gør det jo fordi hunde er deres hobby

• #11   11. jul 2009 Ja har set den annonce, det sådan nogle annoncer jeg mener, det må man jo også tjene penge på, og rimeligt nemme penge vil jeg sige.. Vil sige ham der er en rimeligt narrøv

• #12   11. jul 2009 Mette: Hvis du ser på Vivis link, så synes jeg godt nok ikke, der er meget hobby over det smiley Og da der meget ofte er annoncer i denne retning her på HG, kan du vist ikke fortænke folk i at reagere på det, du skriver!

• #13   11. jul 2009 Jeg vil sige at sige jeg tænker egoistisk er hagl nok til mig, jaja, nu nævner mange også regler, men hvis jeg nu købte en hanhund uden tavle, ikke var medlem af alle de klubber o.s.v hvis viså siger jeg giver 4000 kr for hunden og så sætter den til parring hvor prisen måske er 1500 kr, det kan man vel godt tjene på?? jeg ved godt det er lidt at sætte den på spidsen

• #14   11. jul 2009 Moster bente: Jo jo, men det var ikke sådan ejg mente det, er slet ikke intesseret i sådan noget, mente bare der altid bliver diskuteret at folk tjener penge på hvalpe, men så tænkte jeg at avlshanner er da lettjente penge, der skal man ikke give vaccinne , ormekur, chip, og alt der´t der hører med...
    Men jo folk farer hurtigt op hvis man begynder at røre ved hund og penge

• #15   11. jul 2009 Jo, man ville da sikkert kunne tjene penge så med dit tænkte eksempel. Men er det etisk korrekt? Spørger du rent hypotetisk eller hvad går dine spørgsmål ud på?

Skal man avle på alt? Uanset sundhedsstatus? Om der er foretaget de relevante undersøgelser for racen? Uanset alder?

Det er meget useriøst avl i mine øjne!

• #16   11. jul 2009 Ja etisk korrekthed er vidst en by i rusland for nogen,,,, der kan du jo sammenligne lidt med sort arbejde, det ikke etisk korrekt, men mange gør det... Jamen mit spørgsmål gik egentligt bare ud på om man ikke tjener på at give ens hunds sæd væk;-D lidt klamt formuleret

• #17   11. jul 2009 Jo, men jeg kan godt se din pointe. Man slipper for en masse udgifter og besvær med hvalpene. Men det kræver så også lige, at man dropper alt omkring etik og seriøs avl.

Men jo, hvis man kan se bort fra disse ting, så har du da helt ret...

• #18   11. jul 2009 Hvis Kiwi skal prøve at få hvalpe, så skal jeg jo også have en hand til hende, men man kan hurtigt fornemme hvilke intentioner der er bagved ejer af hanhund syntes jeg...

• #19   11. jul 2009 Nu sprøger jeg dumt, men hvorfor er der linket til den hund?

• #21   11. jul 2009 Mette - jeg har bl.a. en fin lille yorkiehan som er til avlstjeneste for egnede tæver. I hele udstillingsperioden bliver han undersøgt hos dyrlægen inden jeg tager afsted med ham, han er tjekket for patella lux og så er parringsafgiften 4000 kr. Det er ikke noget jeg bliver rig af, det kan jeg love dig for.

• #22   11. jul 2009 hej i er jo et eksempel på dem der gør det rigtige, jeg snakker jo om hvis man gør det det er set som etisk forkert

• #23   11. jul 2009 Mette - hvis du tænker på typer som i ham der omtales i en anden tråd herinde med en annonce, så kan der jo sikkert godt være lidt penge i det, hvis der er tåber nok, der vil benytte sig af tilbuddet.....

• #24   11. jul 2009 Der er jo åbenbart nogle der gør det, kan da se nogen der skriver interesseret til ham....

• #25   11. jul 2009 Hvad mener man egentlig med egnede tæver??

• #26   11. jul 2009 ang det link, der er sat, så ku jeg ikke lige se hvor der stod at han tilbød den til avl, men ku da se at han var fra 08, osse alt for tidligt i mine øjne, da den jo ikke er psykisk udviklet endu, og så har man ikke helheds indtryk af sindet, men lagde dog mærke til at hans mor var fra 07!
    det er jo endu mindre godt... ved der kan være uheldige årsager, men ikke noget der er gavner...

• #27   11. jul 2009 Mette - det er for mig især vigtig at der ikke er noget i deres aner der er ens og så skal tæven være undersøgt, for min hanhunds navn kommer til at stå på stamtavlerne og jeg vil ikke ha´ hans navn ødelagt. Og så vil jeg aldrig lade min han parre en tæve hvor temp. ikke er i orden.

• #28   11. jul 2009 heh,,, men han har da som første skridt slettet indlægget

• #29   11. jul 2009 karina m H - hans annonce er slettet. Du kan se lidt om hvad det drejer sig om i denne tråd
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=334635

Ja desværre er der folk der benytter sig af det.
    Egnede tæver bør være tæver med stamtavle (hvis hanhunden også har) og af samme race, samt at de om ikke avlsgodkendte så i det mindste er checkede for div. arvelige sygdomme og selvfølgelig er gamle nok.

• #31   11. jul 2009 jeg vil også lige sige at der må være penge i det for nogen, for der også mange der låner der hanhund ud, som ingen stamtavle har eller noger som helst, og stadigvæk koster det 2500 eller noget i den retning, hvilke omkostninger har det så der?? ;-D

Kommentér på:
Tjen penge???

Annonce