Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre ejere end muskelhunde!
  • #1   4. aug 2009 Skal jeg være helt ærlig, så kan jeg godt forstå boligforeningernes frustration...
    De er som der nævnes i teksten ikke i stand til at sige hvad der er hvad...
    Så er det nemmere at sige det er helt slut

• #2   4. aug 2009 Nu er der jo mange steder der ikke må holdes hund, og der kommer flere til.
    Takket være nogle få der ødelægger det for mange.

• #3   4. aug 2009 Kan for så vidt også forstå det, og tror desværre at flere vil følge deres eksempel, men det er sgu synd for de "almindelige hundeejere" som ikke har en skid at gøre med den problemstilling vi har for tiden..

RSK.

• #4   4. aug 2009 men hvor skal vi så bor med vores muskelhund?? jeg ser ikke min hund som en muskelhund fordi han er lige så venlig som en alm hund.
    en lab knurrede a min hund også blev han bange og gik gjorde ikke en skid imod denne her lab. hvorfor skal det gå udover alle?? det ender med vi ikke kan bor nogle som helst steder med vores hund???

• #5   4. aug 2009 sdfqwd

• #6   4. aug 2009 Man må jo desværre se i øjnene at der er mange ting der spiller ind i dette spørgsmål.
    Jeg tror ikke kun det er debatten om racer der får flere og flere boligselskaber til og lukke for hunde.
    Et at de andre store problemer med hunde i boligområder er også at hundeejerne glemmer og samle op efter hunde og ikke har snor på hunden.

• #7   4. aug 2009 jo jeg har da ikke råd til at ejet eget hus jeg bliver virkelig a ked a at høre jeg ikke kan finde et sted at bo med min hund og sælge ham ville jeg da heller ikke han er mit et og alt. ville gøre alt for at bevise han ikke er farlig.

ved bare ikke hvad jeg snart skal gøre.

• #8   4. aug 2009 Elen@

Jeg har også eget hus og kan for så vidt være ligeglad, og dog! for hvornår kommer de så efter os?

• #9   4. aug 2009 Lise: Der er private udlejere og eget hus. MEN lad os nu se om de bliver forbudt alle steder....

Det er jo ikke kun debaten om kamphunde der udgør et problem for boligforeninger. Hunde der er til gene for de andre beboere generelt - alenehjemmeproblemer (larm - ødelæggelser i lejligheden), efterladenskaber, hunde uden snor... Det hele gør sit til at ødelægge det for os andre der opføre os pænt og ansvarligt.

• #10   4. aug 2009 RS: Så skal de jo helt forbyde hunde i DK og dét tror jeg altså ikke sådan lige sker smiley
    Men er det en såkaldt "kamp/muskelhund" du har - så er har du nok problemet selvom det er eget hus med det lovforslag der rygtes...

• #11   4. aug 2009 jaa for jeg har sku altid snor på min hund tager hundelorte op og han er i bur når han er hjemme alene for han er i lumle aldren så for at være sikker så er han i bur og kan kan bedts lide at være i hans bur.

jeg venter også bare og se hvad der sker. for ked bliver man sku da og håber jeg da også i forstår. lidt trist man ikke kan finde et styed og bor sammen med sin hund smiley

• #12   4. aug 2009 Elen@
    " Og ret mig hvis jeg er forkert på den, men er det ikke oftest dem som problemerne er med i boligforeninger ? "

Jo der kan være en del problemer. Jeg har da hørt om de unge mennesker der tror at deres hunde skal rende løs mellem legende børn.

Det har også været oppe og vende hvor jeg bor, sidste år. Men det blev forkastet da der ikke direkte var racer på bordet. Der stod kun muskel/kamphunde. Jeg vil sku vide hvad jeg sætter mit kryds ved og det ville alle andre heldigvis også.

Jeg er ret sikker på at det kommer på igen i år, men så må jeg tage den derfra. Må sige at jeg ikke giver op.

• #13   4. aug 2009 Heidi N.

Du har ret i at jeg maler fanden på væggen, men det også oppe i tiden at man ikke må ryge i visse ejerlejligheder da det kan genere naboerne og det selvom du har købt og betalt din lejlighed, syntes bare at vi i Dk har en tendens til at tro vi kan forbyde os ud af problemerne.

RSK

• #14   4. aug 2009 den er jeg sku enig i.

kan godt være jeg er ung men slipper aldrig med hund løs hvis der er børn der lege uden jeg har snakkede med deres forældre kan godt tænke selv ved godt alt alle desværre ikke kan de men hvorfor skal de gå udover alle. der må være en anden løsning??
    hørt en sagde i nyhederne i morges hvorfor vi skal ejen sådan nogle draber maskiner da bliev jeg sku da og tænkte fordi vi elsker dem ligesom i elsker jeres alm hunde. er det basre mig eller hvad??

• #15   4. aug 2009 RS: Det er rigtigt at der i ejerlejligheder kan være regler der skal overholdes og at hunde muligvis ikke er tilladt pga af nogle generelle regler i boligblokken...

Men mon det kommer til eget hus ligefrem? Arrrrh mon dog...

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #16   4. aug 2009 lise H

Nu er du 19, har en "kamphund" som er de der 1 år uden stambog, en ny kæreste, bor til leje.......Hvad er det lige du vil bevise?

At du er en af dem som ik med blødende hjerte sælger deres lille puttetrold grundet personlige årsager/vi må ik ha den hvor vi bor?

Syntes du passer helt fint ind i den fordom jeg efterhånden har bygget sammen

Skrevet med et dybt fustreret suk over at være træt på disse racers vegne, da de er ved at smuldre bort.

• #17   4. aug 2009 Det ender sgu med alle hunde bliver forbudt i boligforeninger....

Ærgeligt at de steder man må nu, skal have denne "chance" for at gøre det helt forbudt at holde hund

• #18   4. aug 2009 hvornår ved man om ens hund er farlig, det er der bare ikke nogen der på forhånd kan vide, med den omtale der for tiden er og har været længe om disse hunde, er jeg enig om at de skal ud af gadebilledet.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#19   4. aug 2009 jørgen H

JA.........selvfølgelig er det det der sælger, da det sker OFTE.

Havde det været Kongepudlen som gik amok den ene gang efter den anden, så havde den stået i overskrifterne

• #20   4. aug 2009 Jeg synes at det er fint, at man begynder at få ryddet op i hundeverden, og at det er fint at boligselskaber mm. begynder at ændre deres syn på hundehold.

• #21   4. aug 2009 Jeg står i den situation at min 10 1/2 år gamle chihuahua er syg, jeg kæmper for ham, men kommer det dertil at han skal have fred, så skal jeg ud og finde noget andet at bo i, for at jeg kan få mig en ny CHIHUAHUA - fordi mine ældre naboer er blevet så kamphundeskræk, at der er blevet sat helt stop for nye hunde her hvor jeg bor. Som om jeg ikke selv er bange for de store hunde, den værste jeg har mødt løs er dog en karalsk bjørnehund, der nær havde ædt både mig og min hund til frokost.....

Det er SÅ bittert, jeg er SÅ glad for at bo her (men mere glad for at være hundejer - til en lillebitte hund)...............

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#22   4. aug 2009 jørgen H

Gang på gang? Har der været en Labrador som har ædt en anden hund, hvor den blev beskrevet som en "kamphund"?

Syntes det er underordnet når vi taler om den type hunde, om den er ægte, en blandig af forskellige. Det vigtige mht. aviserne er, at der er "kamphund" i den hund der overfaldt

• #23   4. aug 2009 Jørgen: Jeg er hvalpeinstruktør i en af de klubber du omtaler. Og ja det er rigtigt at hvis vi sagde ja til muskelhunderacerne, så ville rigtig mange af vores andre medlemmer falde fra. Og vi har ikke så mange muskelhunde i vores område at vi har råd til at "skræmme" alle de andre væk.
    MEN kommer folk med en hvalp og er seriøse omkring det - så tager vi sagen op.
    Problemet er at de folk der oftest opsøger os med disse hunde allerede HAR store problemer - de kommer for sent og så tør vi sgu ik tage chancen.
    Vi henviser så til anden klub med LANGT større erfaring end os.

• #24   4. aug 2009 jørgen H

Jeg er med i en forening som ikke tager muskelhunde ind,

Vi afholder 2 lydighedshold om året, her er det velkomnmen, men ikke som fast ,medlem.

Hvorfor gør vi så ikke det, den simpel grund, at vi gider ikke at arbejde med hunde, som ikke har de egenskaber som der skal bruges, og hvo´rfor bruge tid på noget der ikke kan lykkes.

• #25   4. aug 2009 Jørgen: Jeg tror det Elen@ mener er at der er flere der uegnede der køber muskelhunde (status symbol/Potensforlænger/modehund) end labrador.
    Tror ikke hun mener at de alle er idioter og fjosler.

Elen@: Undskyld jeg blander mig hehe

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#26   4. aug 2009 jørgen H

Selvfølgelig er der flere fjjolser som holder "kamphunde" en der er fjolser som holder Labrador. Det er da logik for hegnspæle...

At 18-årige T og 19-årige S anskaffer sig en Labrador uden stamtavle som førstegangshund, det kan ik gå helt galt. Men ville de gøre det samme med en af de omtalte racer, så ville de allerede DER være fjolser i mine øjne

Og har man en af de omtalte racer, så kan ens klub nok henvise til et super træningssted nær en.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#27   4. aug 2009 Patruljehunden Babett

Jeg kunne heller ik komme til træning i Kreds 4 med min Bouvier. Godt Rottweilerne så ville ha os *S*

• #28   4. aug 2009 Patruljehunden Babett :

Det var noget af en udtagelse: Hvorfor gør vi så ikke det, den simpel grund, at vi gider ikke at arbejde med hunde, som ikke har de egenskaber som der skal bruges, og hvo´rfor bruge tid på noget der ikke kan lykkes.

Hvad bygger du den på??

Det du siger er altså at muskel hunde ikke kan den samme som schæfer hunde på en træningsbane eller? eller siger du bare at de er dumme og ikke dur til noget..

Jeg syntes du skal undersøde hvad en af de højst dekoredere politihunde/ arbejds hunde i verden egentlig er for en race.

Desuden kan jeg da også sige jeg selv har en ambull som klarer sig ganske godt i de nye former for hundesports der er i europa nu, og det ville ikke kunne lade sig gøre uden en hvis for for lydighed og kontrol over hunden ..

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#29   4. aug 2009 jørgen H

Jeg har altid gerne ville anskaffe mig en Dogo. Det bliver så aldrig til noget, da jeg ik kan gå med den uden folk sender øjne, og jeg får svært ved at træne nogle steder.
    En Saluki kunne jeg ligeledes gerne tænke mig, men den kommer aldrig til at løbe løs ved siden af hesten når jeg rider, så det kan jeg ik

Jeg kunne også tænke mig en feeed gammel amerikaner-dyt, men jeg får aldrig råd til benzin
    Uha da og en Lamborghini, men hvad skal jeg med den i DK, når jeg kun må køre max 130???

Generelt så skal folk tænke sig mere om, før de anskaffer sig et dyr

• #30   4. aug 2009 prøv og hør her kan godt værew jeg er 19år med kæreste men detg er kun min ikke min kæreste- jeg har prøvet at melde ham til træning med ham og han har overhovedet ikke et stort problem jeg ville bare gøre det for min og hundens skyld men der er inden som ville have os hvorfor ikke hjælpe os i stedet for at forbude de racer?? jeg er helt enig med jørgen han siger så mange ting som jeg er enig i.
    ville bevise de ikke skal forbudes. for jeg sys ikke de racer skal forbudes sys i skal til at hjælpe os med træning eller noget andet. i stedet for at svine os til som har de her racer for det hjælper sku ikke ligefrem-

• #32   4. aug 2009 jaa jeg snakkede med en som sagde at hunde er hunde i hans verden var der ikke nogle hunde som hed kamphunde det kunne jeg godt lide at høre-

jeg ville da også betale for det men der er også grænser for hvor mange penge jeg ville give.

enig med bluntbull B

• #33   5. aug 2009 gider jo ikke betale mere for træning end jeg andre med normale hunde det er jo logik vil sku gøre næsten alt for min hund

• #34   6. aug 2009 jo det ville jeg godt.men det er også ligemeget.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#35   6. aug 2009 lise H

Hvis du ik selv ved hvordan man træner hunde, så må du jo betale det det koster.

Du vil ik betale mere en andre........hm, prøv at sige det til forsikringsselvskabet, når du skal betale for din bilforsikring. Det koster KASSEN for unge, i forhold til sån en sprød ældre model som mig *S*

• #36   6. aug 2009 det kan du ikke samlinge med det. sys det ikke det er fair vi med den race skal betale mere end jer andre og jo ved godt hvordan jeg træner min hund men der er bare nogle ting som godt kan blive bedre så derfor ville jeg gå til træning også så han kan gå ud.

nej den indstilling har jeg sku ikke. jeg går meget i gemmen lige for tiden og det er sku hårdt så det her hjælper mig ikke

• #37   6. aug 2009 jeg gider ikke lytte til jer mere i ved ikke noget om min hund og mig.
    i ved heller ikke hvad jeg mener

• #38   6. aug 2009 gu gør i ej for min hund er slet ikke sådan og jeg har styr på min hund. så dit pas gider jeg ikke og høre på. du misforstår mig

• #39   6. aug 2009 jaja det er fint

Kommentér på:
Andre ejere end muskelhunde!

Annonce