2.735 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar

25. mar 2008 Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Foder spørgsmål Foder spørgsmål
Nu er der jo så mange hundefolk, der kritiserer billig hundefoder..
Da jeg fik Bella var hun på det billigste fra Rema 1000(Husker ikke navnet, men det var en i grøn pose)
Og nu er hun så på det der hedder Pedigree Better By Nature, ikke fordi det er meget dyrere, men hendes pels var meget blankere før..
Kan nogen hunde ikke leve fint på billig supermarkeds hundefoder? Eller mangler hun mon noget? Hun fælder også helt vild...
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
Det man vel skal kigge på er, at kødet er 1. ingrediens... og at der ikke er korn, gluten, soya i... jeg er nok mere til Acana, Oriijen.... og pt BARF'er jeg, men det er fordi han nægter at spise tørfoder...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
Men typisk vil du se at forbruget er noget højere, da en stor del af foderet er fyldstof som ikke fordøjes (og derfor bare ryger lige igennem).
I det meste billig-foder er der dog ikke omega 3 og 6 fedtsyrer i, hvorfor jeg ville vælge at give fiskeolie hvis jeg fodrede med sådan et foder.
Meget billig-foder indeholder desuden ting sm f.eks. hvede, majs mm, hvilket en del hunde ikke kan tåle.
Personligt vil jeg heller ikek fodre med et foder der er lavet udelukkende (eller næsten udelukkende) på biprodukter.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 313 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.775
Måske du skulle prøve med noget kvalitetsfoder.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
Vi bruger Acana da det skulle være et rigtig godt foder uden brug af korn og med masser af rigtig kød, ikke benmel ect. Jeg har også en stor hund som kan være disponeret for HD og lignende og prioriterer derfor at hun får et godt foder, til trods for at SUen ikke altid synes det er særligt sjovt. Men så spiser vi sgu bare noget pasta, Nala er jo vores lille barn
Jeg synes nu engang at det aller vigtigste er at finde et foder som din hund fungerer på. Og er det, det billige fra brugsen, so be it.
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
Jeg kan også spise McDonalds mad hver dag og har det måske fint nok med det et stykke tid, men jeg kommer til at mangler vitaminer, kosten er ikke sammensat rigtigt og jeg bliver sløv af det.
Hunde skal selvfølgelig ikke have det samme at spise som os, men det skal være tilpasset deres krop. Billigt hundefoder indeholder ofte mange fyldstoffer, som hunde ikke kan bruge og fordøje, derfor kommer der også en stor del ud igen. Dette gør foderet billigt i indkøb, men ikke i forbrug, og de får for meget af det de slet ikke har brug for. Derfor synes jeg, at man burde vægte hundens sundhed højere og tage sig tid til at finde det rigtige foder, som hunden kan leve godt med over mange år.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
jan 2007
Der hvor der kan være problemer, er i fordelingen af hvor energien kommer fra (altså om det er fra fedt, protein eller kulhydrat) og så self kvaliteten af de produkter man har brugt til at fremstille foderet (hvilket faktisk osse har betydning for hvor godt det bliver optaget)
Ja og så er ting som omega 3 og 6 fedtsyrer ikke noget der findes i ret meget billig-foder, selvom det faktisk er godt for både huden, pelsen og ledene
jan 2007
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
Man hører altid historierne om at folk før i tiden bare fodrede med leverpostejsmadder og deres hund blev 50 og fejlede aldrig noget (ironi og overdrivelse kan forekomme). og selvfølgelig kunne de leve på det, som de kan på det billige foder. men tror selv på at de lidt dyrere mærker har brugt mere tid på lave undersøgelser og tilpasse deres foder til den enkelte hund.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
okt 2008
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.765
Analysen er "meget gammel", men "siger" stort set, det samme, som Michelle -
strid kælling skriver bare en lidt længere og mere uddybet udgave.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.421
okt 2008
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Kan man spørge dyrlægen om sådan noget, hvis man går ned forbi?
Eller tager de også penge for det?
Jeg har jo ingen idé om, hvad jeg skal give hende..
Og ja, hendes pels skinner slet ikke mere og ser meget fedtet ud. Og så kommer der noget ud af hende næsten hver gang vi er ude - altså flere gange om dagen...
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 430
En dyrlæge ville nok anbefale dig noget foder som han selv sælger, da de tjener mig godt på det, så vær selv kritisk og find et foder som passer til jer.
jan 2007
Men dyrlæger uddannes ikke i ernæring (eller jo -men det fylder meget meget få minutter i uddannelsen), så en dyrlæge er ikke foderekspert.
Men til en start ville jeg kigge efter et foder hvor kød (ikke kød-biprodukter men kød) er første ingrediens. Og derudover så kigge på hvor kylhydratet kommer fra (altså om det er ris, majs, hvede eller hvad det nu måtte være).
Mit bud på et fornuftigt foder der ikke er i den aller dyreste ende, kunne være olivers, men der er osse mange andre gode mærker.
Foder spørgsmål