{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Fremmedarbejder ? {{forumTopicSubject}}

F*ck hvor jeg hader nogle fremmedarbejdere.. (Perkere) Når man er ude og gå tur så hvis man møder en som jeg f.eks. tilfældigvis gjorde i dag så sagde han.. Hvis din hund rør mig så slagter jeg den..
Og selvfølgelig vil ricki sige "Hej" til alle som kommer forbi.. Og det gjorde ricki så og så kom mig og ham fremmedarbejdere op og slås og det endte med at ricki fik en fod i hovedet så han lå og var rund på gulvet..
Og ikk for at prale men ham fremmedarbejderen stak efter jeg havde ramt ham et par gange og ricki kom op og stå igen..
Nogen som kender til sådan nogle situationer ?
Og hva ska jeg evt. gøre næste gang ? Jeg vil jo gøre alt for at beskytte min hund..

Dani


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmedarbejder ?
  • #1   28. mar 2006 Dani A, problemet er at i deres øjn er hunden et urent dyr som de ikke må røre ved ifølge deres tro

  • #2   28. mar 2006 Håber det er en joke, eller vil jeg anbefale:

    Hundetræning....

    Min hund har lært, at den ikke skal antaste folk på gaden. Det er jo ikke alle, som elsker hunde.

    Vold er aldrig løsningen....

    Kath


  • #3   28. mar 2006 Hold da op!!

    Bor du også i Kbh. Dani?
    For sådan noget har jeg aldrig prøvet før :o)


  • #4   28. mar 2006 Jeg kan godt forstå din reaktion på hans kommentar. Den er da også for latterlig. Til gengæld må du også huske på at der altså er mange der er bange for hunde inkl. hvide mennesker, så selvom din hund gerne vil hilse på alle, så bør den kun hilse på folk der inviterer til det.

  • #5   28. mar 2006 Tja, det er din hund og dit ansvar at den ikke genere nogen, så du kunne jo undgå at hunde rørte ham. Længere er den ikke.

    Mine hunde får ikke lov at snakke med nogen før jeg er sikker de de ønsker at snakke med dem. Ikke alle bryder sig om hunde, og det må man som hundeejer respektere.


  • #6   28. mar 2006 Havde jeg haft hund for 10 år siden og stod i en sådan situation ville jeg uden at tænke, havde taget "slagsmålet".

    Men den dag idag ville jeg sørge for at hunden ikke rørte ham og på den måde undgå et evt. slagsmål


  • #7   28. mar 2006 Lader til du arbejder med dem til daglig siden du siger det mark, for dem hvad jeg har med at gøre, de rører ikke mine hunde af den grund


  • #8   28. mar 2006 Kathrine A > Mine vil også gerne hilde på alle, og det kalder jeg da ikke og antaste......
    Self. må de ikke - men nogen gange, så sker det altså alligevel at jeg ikke lige er opmærksom og de vil hen og hilse, det har da ikke noget at gøre med om de gør til hundetræning eller ej.
    Desuden tror jeg Dani´s hund er hvalp/unghund - så ikke noget unormalt i det.
    Men det er bare min mening.


  • #9   28. mar 2006 Rene´ - enig, det er squ nemmere at ignorere sådan nogle ididoter .. men godt nok lidt vildt at høre om !!

  • #10   28. mar 2006 Oplever jeg tit om aftenen når jeg går med Baloo... Men de tør ikke komme for tæt på for han er jo så stor Baloo-drengen.... Og for det andet så kan Baloo ikke tåle synet af dem, ikke noget vi har lært ham men noget der sidder i hem fra vi fik ham og han passer meget på hans familie...



  • #11   28. mar 2006 Det er rigtigt som Mark siger - det har ikke noget med troen at gøre, det er simptlehen fordi rigtig mange indvandrere og flygtninger er meget bange for hunde.

  • #12   28. mar 2006 Ha din hund i snor!!

    Da jeg havde, eller mine forældre havde, en stor rottweiler tæve og jeg mødte jævnaldrende fyre gik de altid i selvsving (selvom hun var meget fredelig) den sidsyge køter osv blev hun kaldt, hun fik een gang kastet en sten på ryggen, den samlede jeg så op og kastede retur (det må man selvfølgelig IKKE) men det hjalp, for så var det ikke længere Zita der var sindssyg men MIG!! (han kom ikke videre til skade)

    For at vende tilbage... ups... Så hav Ricki i snor og lad folk gå udenom hvis de vil være så sære!!

    Tanja


  • #13   28. mar 2006 Jo men stadig kan godt forstå at de er bange for hunde men stadig når han selv går lige ved siden af mig og selvom jeg holder Ricki i kort snor så kan han stadig nå ham.. Det er skam lidt svært men stadig at true hunde med at slagte den fordi den vil sige hej ? De kender jo ikk hunden eller dens rolige sind.. Det er det samme som hvis man kom på besøg hos en ven som lige havde fået et barn og så man hvis dit barn rør mig så kaster jeg den ud gennem vinduet.. Latterligt syntes jeg bare..

  • #14   28. mar 2006 Dani : lidt mere info ville være dejligt før jeg kan tage parti.. hvad race er din hund og var den i snor? og hvor var det henne ? hundeskov eller på gaden?
    Det er og bliver dit ansvar at have kontrol over din hund.. men hvis hunden alligevel vil hilse ( som shorty også meget gerne gør) og manden derefter "springer på" dig og hunden kan jeg sagtens forstå din reaktion.. Hvis jeg en dag skulle komme i den uheldige situtation at nogen sparkede efter Shorty eller lignende så var jeg også røget i hovedet på personen med det samme!
    Men igen, jeg ved ikke nok om din situtation til at kunne tage parti. Man må respectere mandens beslutning om at han ikke vil have at hunden kommer i nærheden af ham.
    Mange udlændinge er også født med en slags angst for hunde.. de kender dem ikke som kæledyr som vi i Dk gør.. Jeg har arbjedet i en privat klub hvor 90% af gæsterne var udlændinge og over halvdelen af dem var noget så bange for Shorty, og han var så kun 9-13 uger på det tidspunkt og et bette pus som bare ville hilse og ellers passede sig selv. Jeg har også engang haft et pizzabud som bad mig om at få hunden væk fra døren fordi han var bange for ham ( han stod bogstavelig talt og rystede! ) det var nu meget griner at se at Shorty kunne forskrække nogen bare ved at stå ved siden af mig og "logre".. men man må respectere andres folks grænser også.


  • #15   28. mar 2006 Ricki var skam i snor.. Men ricki gjorde intet han gik hen imod ham og ville hilse men rørte ham ikk før han havde sparket ricki i hovedet og der gik han altså og min grænse så derfor fik han også en på hovedet.. Selvfølgelig må jeg ikk men jeg vil gøre alt for at forsvare min hund..
    Og ja Jeniki.. jeg bor i kbh området.. Greve..


  • #16   28. mar 2006 Dani : okay, læste så nu at din hund var i kort snor.så ja.. jeg havde reageret på akkurat samme måde som dig, hvis hunden er i kort snor så må manden bare træde lidt væk når han skal forbi i stedet for at selv lægge op til ballade!

  • #17   28. mar 2006 Sabina N..
    Det er en ambull blandet med dobermann han er kun 4mdr gammel og det vbar på gaden i en tunnel.. Og ja ricki var i snor.. Er han altid (Undtagen når vi er på stranden når vejret er til det..)


  • #18   28. mar 2006 Ricki gjorde overhovedet intet han nåede ikk engang at "Snitte" hans bukseben for manden sparkede ricki i hovedet.. Derfor jeg blev sur for jeg syntes det var over min grænse..

  • #19   28. mar 2006 Jeg har også prøvet det med min Hovawart (hun har meget kraftige rottweiler-agtige tegninger, og så er de jo ellers bygget meget som schæfer). Hun var kun 7 mdr gammel og var derfor lidt tung i snoren. Altså, hun trak.. En tur ned ad strøget (kbh) resulterede i at et par unge smartasses råbte
    *Æææh, hvad er det for en aggresiv hund du har!?*
    Nar-hoveder. Den er jo ikke farlig fordi den er farvet som en muskelhund.


  • #20   28. mar 2006 Evers.. Der skete kun lige det er ricki lå og var lidt rundt på gulvet andet tror jeg ikk.. Men ska snart til doktor dyr så for jeg ham lige til at kigge.. For ricki fløj et par meter hen af asfalten før jeg fik reageret ordenligt og holdt snoren stramt..

  • #21   28. mar 2006 Dani : Kan sagtens forstå din beslutning.. idiot! Håber du fik ordentlig ram på ham ( ved godt man ikke må sige sådan noget, men sådan en idiot kan kun lære det på 1 måde!)

  • #22   28. mar 2006 Nej vent.. en rottie er jo en brugshund.. er den også muskelhund? Nu er jeg i tvivl

  • #23   28. mar 2006 Præcis annemie.. Ricki er den sødeste og rareste hund den er overhovedet ikk agresiv medmindre men virkelig gir den en røvfuld (Så man selv ligger op til det)
    Ellers kunne han aldrig finde på at bide..


  • #24   28. mar 2006 Mark og Sabina..
    Ja selvfølgelig (På en måde) er det "Godt" at hoppe på ham men jeg gad ikk løbe efter ham.. Ville hellere tage mig af Ricki..


  • #25   28. mar 2006 Ja Mark..
    Men Ricki har ikk lært at gå på folk for det vil jeg ikk ha' han gør.. For jeg vil ikk miste kontrollen over ham..


  • #26   28. mar 2006 Har heldigvis ikke oplevet noget lign. selv.. Har "kun" fået tilråb og evt. bemærkninger når jeg gik med en af mine venners rotte men så er det bare at ignorere det og gå videre.. engang har jeg dog set en ung fyr sparke ud efter en piges hund da de kom gående og der fløj en af mine venner hen og gav ham en på hovedet med det samme og bad ham om at sige undskyld til pigen.. og det gjorde han så smiley men utroligt hvad folk kan finde på! ..de fleste bemærkninger jeg nu får når jeg kommer gående med Shorty er tilråb som "er det en hund??" eller små piger der siger "se far, hende pigen går tur med hendes kanin...?!?!?!?!??!" det kan virkelig sætte lidt kulør på ens dag smiley

  • #27   28. mar 2006 Mark..
    Jeg vil nok gi' evers ret.. Jeg tror bare at jeg havde ladet hunden løbe hjem og så tage over derfra.. Men da Ricki ikk er gammel nok til selv at finde hjem var der ligesom ikk andet at gøre.. Selvfølgelig kunne je goopsøge ham bagefter.. Da jeg så hva vej han gik.. Men jeg tækte at hvis jeg møder ham 1 gang til bliver det kun værre for ham selv..


  • #28   28. mar 2006 Mark : kan godt forstå hvorfor du ville gøre hvad du ville gøre.. men igen.. det kan desværre være med til at give racen et dårligt ry selvom det egentlig var modparten den var gal med (medier kan vende alt 120 % ) Så hellere beordre hunden til at blive og så selv flyve på ham.. ( du er jo stor nok til at klare dig selv ) og så er det dig der evt. kan blive dømt og ikke hunden..

  • #29   28. mar 2006 Ja f.eks. som Sabina siger.. Selv overtage derfra hvor man har fået hunden til at slippe.. Det er nok bedst hvis man vil beholde hunden..

  • #30   28. mar 2006 Jeg smutter for denne gang.. Men tak for snakken smiley Og kan godt forstå dig Mark.. Men synd hvis du skulle aflive din hund bagefter..

  • #31   28. mar 2006 Seriøst de må sgu været skøre de fremmede i har i København. Her i Jylland har jeg aldrig haft problemer. de flygtere nærmere når jeg komme med begge mine. :O)

  • #32   28. mar 2006 Linda : loool.. sådanne 2 store bamser kan alts også virke skræmmende smiley - men har da oplevet flere tilråb her i Randers når jeg kom gående med min vens rotte, men de har nu alligevel nok repekt til at ikke gøre andet end at smide en bemærkning smiley

  • #33   28. mar 2006 Mark : det er vel Deca som er så beskyttende? Izo er vel ikke gammel nok endnu til at blive så gal..eller hvad ? smiley

  • #34   28. mar 2006 Sabina: hmm jeg synes du mine bamser er søde og kan ikke se de er farlige :O) men ja en bemærkning kan der da godt falde af, men for det meste flygter folk over på den anden side af fortovet. Troede sgu at det ikke kunne lide min perfume i starten loool

  • #35   28. mar 2006 Hmm ja jeg har nu også haft nogle ubehagelige situationer med "de nævnte herboende" !

    Jeg er op til flere gange blevet truet med, at Agge skulle Knivstikkes, slås ihjel eller bolles !!
    Ja man bliver ind i mellem overrasket, over denne "fantasifuldhed" !

    I kan jo lige få historien om dengang Agge blev tilbudt analt samleje !

    Han løber fri, men er under kontrol, da 2 af ovennævnte mennesker kom gående ud fra en tunnel. Der var godt og vel 20 meter mellem dem og Agge. Jeg kan se at den ene gut, bliver noget forskrækket over at se en løs hund (trods han stod i nærheden af mig og tissede) Anyway bliver han kaldt på plads, og han sætter sig pænt !
    Idet de 2 ovennævnte så går forbi, bøjer den anden gut sig frem og siger BØH ! og bagefter big latter !
    Så blir jeg sgu provokeret !
    Og giver Agge en fri kommando, og han går så hen imod fjolserne ! Jeg lyver og siger at bider !
    Han den mere kålhøgne af fjolserne, siger guddødemig, at: Pas på, eller jeg boller din hund !
    (nu jeg sidder og fortæller det, kan jeg godt se det komiske i situationen, men der blev jeg fandemig gal)
    Jeg sagde at han da bare kunne komme an... For den ene "hund" passer jo til den anden !! -I samme åndedrag tilføjede jeg, om det ikke var en ide, at Agge var den aktive part i dette, for så var der da een, der fik noget ud af det !....... Der var jeg så godt nok tæt på, at få nogle på hatten ! Jeg blev truet med at de ville "rulle" mig, og jeg sagde at de bare kunne komme.. Da var mit temperament også nået til raseri.. (ik så ofte det sker men jeg tror det lyser en kilomet ud af mig) Nu er jeg jo også godt et hoved højere end gennemsnittet af ovenstående, og ikke nogen splejs af bygning. Agge stod på det tidspunkt, lige foran mig, og virkede ivrig i sin attityde ! .. I ved: rejste ører og logrende hale *gg*
    Anyway så er det at de spørger, om jeg ikke forstår hvad de siger.... bla bla bla... Og en masse om at danskerne ikke forstår danskpladder nogetetogandet *gg* Jow jow.. De var godt nok "skarpe" *gg*.
    Da var det så, at jeg kom til besindelse og vendte mig for at gå ..! De fulgte så heldigvis ikke efter... Meen kææft nogle kegler !

    Ovenstående eksempel kan jeg kun kraftigt fraråde andre at gøre, for man ved sgutte om deres impulsivitet, pludselig bliver iblandet primitivitet, og der kommer en kniv eller nowet med i spillet !
    Jeg har efterhånden lært, at holde mig langt væk fra dem..

    /Moster.


  • #36   28. mar 2006 Mærkeligt, ifg. hundeloven skal du fører hunde i <b>kort</b> snor, så hunden ikke kan komme i kontakt med andre hunde personer, eller du skal have styr på hunde.

    Så ansvaret ligger helt hos dig..

    Det er jo ikke alle som kan lide at få en hunde op af sig..

    Så lære den lidt lydighed, f.eks. nej, hvis hunden gerne vil hilse, det er ikke så svært..





  • #37   28. mar 2006 Ja, nogle dumme mennesker findes stadig, men man skal sørge for at hunden ikke springer op af folk, snapper hunden efter folk, så har man et rigtigt problem.

    Mig personlig, jeg ved hvordan hunde vil reagere på en direkte konfrontation, så derfor går jeg over på den anden side, eller væk fra vedkommende...



  • #38   28. mar 2006 Jeg går hvor der passer mig DOG med Ricki i kort snor hvis folk kommer gående og de ikk vil hilses på..

  • #39   28. mar 2006 jeg kan godt forstå du bliver sur men det er altså ikke en særlig pæn tone at bruge over for mennesker med anden etnesk baggrund det er ikke alle der opfører sig på den måde

  • #40   29. mar 2006 Hvis nogen sparkede Zico, så tror jeg sgu nok mor her hurtigt kunne få sine pusselanker op i nakken på vedkommende. SÅ hakker spætten eddermame!

    Helene - Drønfed reaktion! Don't do it at home! *G*


Kommentér på:
Fremmedarbejder ?

Annonce