1.023 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

mikkel ræv på besøg mikkel ræv på besøg

god morgen hg

da jeg havde været på wc og ville hente mine to hunde ind stod mikkel røv få meter fra dem stolt sad den og studeret os i nogen min også rejste den sig og gik få meter og sagde sådan en mærkelig lyd og gik vider

jeg undere mig bare over at den bare blev siddende og at hunde ikke har sagt noget

den ene tæve er i løb ved ikke om det også tiltrækker ræve

nu håber jeg bare ikke den har været tæt på for ræve har mange gange masser af smidtsomme sygedomme og det har vi slet ikke brug for lige nu

Nu kan det godt være jeg spørg dumt min tror i hvis de er sulten nok de kunne finde på at slå en chihuahua ihjel for at få mad??

men den så godt nok sød ud ved måske også hvorfor den er her i nærheden da naboen har en udekat der bliver foderet uden for og det er sikkert svært at finde med for en ræv i det her vejre for vi har haft sne siden den 16 dec

men man bliver da lidt overrasket når man ser sådan en så tæt på den var faktisk stornoget større end mine lhasa apsoer

kh sanne

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mikkel ræv på besøg
  • #2   9. mar 2010 Normalt spiser rovdyr ikke rovdyr.....

• #3   9. mar 2010 Som pinky skriver, når de tar katte kan de også ta chi'er vil jeg mene.

• #4   9. mar 2010 det er ikke normale tider for rævene, de har svært ved at fange/finde mad lige nu, plus de bruger flere resorcer pågrund af kulden, så jeg ville bestemt ikk lade din chi rende løs uden opsyn, og grunden til jeg siger løs er jo pågrund af hendes løbetid og hvis nu ræven tager hende og hun ikke er i snor er din chance for at rede hende meget små...

men fedt at den kom så tæt på, og ja lidt sjovt dine hunde ikke reagerede, man skulle tro de kendte hinanden..

• #5   9. mar 2010 http://www.sns.dk/udgivelser/2001/raeve/del2.htm
    Normalt spiser rovdyr ikke rovdyr...

• #6   9. mar 2010 nu løber mine hunde aldrig løs i haven og jo der er hegn rundt alle steder så den burde ikke kunne komme ind men jeg vil da ikke lade dem gå de 5 min ude uden opsyn mere for hvis ræven kommer over hegnet som er 120 cm højt så har jeg ikke mulighed for at gøre noget men det var godt nok underligt at se den på så kort afstand og den sad bare der og kiggede på os også sagde den såda en underlig lyd nogen gange og så gik den sin vej kh sanne

• #7   9. mar 2010 hvad der står at en ræv er kun en lille smule større end en kat den her var en mellem ting mellem en lhasa apso og en labrador så er det da en stor kat de samligner med på dette link det var sku en ræv men den var ikke rødbrun nærmer grå brun med lidt sort den var ihvertilfel ikke bange og det var ingen hund der ser sådan ud og sige sådan kh sanne

• #8   9. mar 2010 Lise; jeg vil ikke mene situationen PT er normal? I tider hvor rævene er meget pressede går de ofte til yderligheder, bl.a. kan de finde på at gå efter hundemaden, gå på jagt i dagslys eller ta katte. (dette er alle tre ting, noget vi erfarede på mine forældres gård, da ræveskaben havde ramt de lokale ræve).

Mixerne, hegn kan sjældent holde en ræv fra noget den meget gerne vil have fat i, de graver sig uden eller kravler over. bl.a. tog en ræv engang et helt hold nyfødte grise hos "de gamle" ved at lave gange under farehuset.

Hva angår størrelsesforhold, har vi oplevet ræven tage udvoksede kalkuner med en levende vægt over 10 kg.

Og den ræv i har viser unormal adfærd når den ikke flygter når du kommer, så vær på vagt smiley

• #9   9. mar 2010 Mixerne, ja jeg tænkte osse at det må være main coone de samligner med smiley

• #10   9. mar 2010 Jeg har på fornemmelsen at ræven blev fordi din tæve er i løb....hunde og ræve ligger ikke så langt fra hinanden i racer, så jeg vil tro at hundes dufte påvirker Mikkel.... ;o)

• #11   9. mar 2010 Lise, jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed og ræven sku reagerer på det. Men burde vi så ikke have de lokale ræve rendende hylende omkring hver gang tæverne var i løb? det har jeg ihvert fald aldrig oplevet, syns det lyder meget usandsylligt...

• #12   9. mar 2010 Vi ser tit ræve herude uanset årstid og de er faktisk ikke så sky igen. Lige pt. kan jeg se at de graver efter mus på vores brakmark.

Tit virker de meget nysgerrige. Lia har jaget en af vores mark, men da den så opdagede at hun stopped for enden af marken løb den kun et lille stykke ind på den næste mark for derefter at vende rund og gø ad hende...sådan en lille provo. smiley

Men, jeg ved fra vores gårdkatte at januar-februar er de måneder hvor de som regel har sværest ved at fange byttedyr og med den vinter vi har haft, så strækker perioden sig sandsynligvis ind i marts. Jeg går ud fra det er det samme med ræve, så hvis jeg havde små hunde ville jeg nok være lidt mere opmærksom på rævene for er man sulten nok, så spiser man jo stort set hvad som helst.

Kommentér på:
mikkel ræv på besøg

Annonce