mikkel ræv på besøg mikkel ræv på besøg
god morgen hg
da jeg havde været på wc og ville hente mine to hunde ind stod mikkel røv få meter fra dem stolt sad den og studeret os i nogen min også rejste den sig og gik få meter og sagde sådan en mærkelig lyd og gik vider
jeg undere mig bare over at den bare blev siddende og at hunde ikke har sagt noget
den ene tæve er i løb ved ikke om det også tiltrækker ræve
nu håber jeg bare ikke den har været tæt på for ræve har mange gange masser af smidtsomme sygedomme og det har vi slet ikke brug for lige nu
Nu kan det godt være jeg spørg dumt min tror i hvis de er sulten nok de kunne finde på at slå en chihuahua ihjel for at få mad??
men den så godt nok sød ud ved måske også hvorfor den er her i nærheden da naboen har en udekat der bliver foderet uden for og det er sikkert svært at finde med for en ræv i det her vejre for vi har haft sne siden den 16 dec
men man bliver da lidt overrasket når man ser sådan en så tæt på den var faktisk stornoget større end mine lhasa apsoer
kh sanne
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.369
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 248
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
men fedt at den kom så tæt på, og ja lidt sjovt dine hunde ikke reagerede, man skulle tro de kendte hinanden..
feb 2006
Normalt spiser rovdyr ikke rovdyr...
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
aug 2009
Mixerne, hegn kan sjældent holde en ræv fra noget den meget gerne vil have fat i, de graver sig uden eller kravler over. bl.a. tog en ræv engang et helt hold nyfødte grise hos "de gamle" ved at lave gange under farehuset.
Hva angår størrelsesforhold, har vi oplevet ræven tage udvoksede kalkuner med en levende vægt over 10 kg.
Og den ræv i har viser unormal adfærd når den ikke flygter når du kommer, så vær på vagt
aug 2009
feb 2006
aug 2009
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Tit virker de meget nysgerrige. Lia har jaget en af vores mark, men da den så opdagede at hun stopped for enden af marken løb den kun et lille stykke ind på den næste mark for derefter at vende rund og gø ad hende...sådan en lille provo.
Men, jeg ved fra vores gårdkatte at januar-februar er de måneder hvor de som regel har sværest ved at fange byttedyr og med den vinter vi har haft, så strækker perioden sig sandsynligvis ind i marts. Jeg går ud fra det er det samme med ræve, så hvis jeg havde små hunde ville jeg nok være lidt mere opmærksom på rævene for er man sulten nok, så spiser man jo stort set hvad som helst.
mikkel ræv på besøg