Omgang med Tervueren Omgang med Tervueren
Ja det er måske ikke den mest passende overskrift.
Jeg bor i Schweiz og skal hjem til DK 5 dage og jeg har denne gang valgt ikke at tage vapsen med. En kollega fra mit arbejde har tilbudt at passe hende, men hun har en Tervueren som skulle være lidt "bange for alt".
Min kollega synes det vil være super at prøve at vænne sin hund lidt til forskellige andre hunde men jeg er en lille smule bekymret for hvordan det vil gå. Hun går normalt til træning med sin hund så den har andre "hunde-venner".
Min Oda er en meget aktiv lille hund. Hun er ikke bange for andre hunde, uanset størrelse og udvist venlighed. Hun er MEGET legesyg og kan have lidt svært ved at finde ud af at man også skal slappe af indimellem, og vil oftest ase og mase på for at lege mere hvis der er andre hunde.
Vi mødes bl.a. i dag med hundene for at se hvordan de vil reagere på hinanden og vil sandsynligvis mødes en gang igen inden jeg tager afsted.
Tervueren er jo en lidt speciel hund, er der nogle gode råd, både generelt og måske mere specifikt ved pasning på denne måde?
På forhånd mange tak for hjælpen!
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Er en tervuer speciel? Altså mere speciel end alle andre hunde?
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
Jeg ville som Tanja også skriver, se hvordan den anden hund reagerer ved at få en anden hund ind i hjemmet... Og så tage beslutningen derfra.
Jeg har en Groenendael og har nogenlunde samme sind som Tervueren. Han kan heller ikke så godt med andre hunde, men min veninde kom en dag og "smed" hendes Tervuerenhvalp på 9 uger af, den er meget livlig og skal udforske alt. Vi gjorde det at vi lod dem mødes udenfor uden snor og så tog vi dem med ind og døren var åben så de kunne løbe ud i haven. Aramis var meget forsigtig, hvilket han generelt er med mindre hunde, men også lidt bange for at han ville gøre den lille ondt, den lille var meget ivrig for at lege og hver gang den lille kom for tæt på, så fortrak han og jeg lod ham være for han skulle ikke tvinges til at være sammen med en anden hund.
Hvis din kollega lader sin hund forstå at det er accepteret at der er en hund mere, den har plads omkring sig og din hund kan forstå signalerne, så tror jeg da nok det skal komme til at gå godt.
Hvor vil du ellers få din hund passet hvis det ikke går med dem?
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg vil forsøge at mødes et par gange ude og så komme på besøg hjemme hos dem med min lille vildbasse
Omgang med Tervueren