2.450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Forhudsbetændelse Forhudsbetændelse

Min hanhund på 7mdr har fået forhudsbetændelse.

Det er første gang jeg har en hanhund der har forhudsbetændelse så kender ikke alle de forskellige råd smiley . Jeg har købt noget rensemiddel hos maxi zoo, men hørte at det hjælper at give ham tomat i hans mad?

Hvor meget tomat og hvilken slags? I går aftes gav jeg ham en halv dåse flåede tomater i maden og så en halv igen i morges.

Håber i kan hjælpe smiley evt andre råd er også velkomne smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse
  • #1   28. jun 2010 Hvis det bare er almindelig forhudsbetændelse, skal du lade vær med at rense og pille, da det bare gør det værre. Hvis det er slemt, synes jeg du skal tag et smut forbi dyrlægen og få/ købe noget ordenligt til at rense med i sted for det du kan købe i handlen. Har også hørt om tomat i maden, men har ingen erfaring på det område da det aldrig har været et problem med forhudsbetændelse herhjemme.

• #2   28. jun 2010 det er ganske lidt synes jeg. Derfor ville jeg heller ikke begynde at rense det, så hvis tomater kunne slå det ned, så ville jeg gøre et forsøg med det.
    Men tak smiley

• #3   28. jun 2010 Mener at tomat kan forebygge, men ikke decideret behandle. Så hvis der er en del betændelse så skal det renses i bund og så kan han få noget tomat i maden for at holde ved lige, men hvis det bare er ganske lidt så tror jeg godt at tomat kan holde det nede.

Har hørt at det faktisk ikke er særlig meget tomat der skal til, men det er der nok nogle der ved mere om end jeg. smiley

• #4   28. jun 2010 Du må sørme ikk give så meget tomat.... Det kan de ikke tåle.... der er noget i tomater som hunde ikke kan tåle for meget af...

• #5   28. jun 2010 Altså hvis det bare er ganske lidt hos din hund. så er der da ik rigtig noget at gøre. det er helt normalt ved hanhunde der ik er kastereret. har selv to hanhunde herhjemme der jævnligt drypper på gulvet:)

• #6   28. jun 2010 Det er bare lidt ulækkert smiley Men har talt med dyrlægen og vi skal derind i eftermiddag. Hun mener dog ikke det er noget alvorligt. Bare mig der er sippet smiley
    Men hun mente dog ikke han døde af en dåse flåede tomater.

• #7   28. jun 2010 Du kan kastrere ham.... så forsvinder størstedelen og muligvis det hele... Min har intet efter han blev ordnet

• #8   28. jun 2010 ja det er da hammer ulækkert, jeg går også jævnligt og tørrer deres tissegøjer, er da også ved at blive sindsyg nogen gange. men det følger med:)

Engang imellem giver jeg også mine tomater da jeg har hørt at det sku hjælpe. så får de en cherrytomat hver hvilket de sys er underholdende, for så kan de jo lige spille fodbold med den inden den blir spist:)

• #9   28. jun 2010 Har gode erfaringer med tomat..-og det du har gjort allerede, gør du, bare det hveranden dag i en 7 dage.. og vupti.. Ingen grund til at kaste penge efter en "dyr"læge..

• #10   28. jun 2010 4-5 dage kan også gøre det..

• #11   28. jun 2010 Camilla: Årh vil nu helst ikke cutte de ædlere dele på lillemanden smiley Kan godt leve med lidt ad bad på gulvet i ny og næ smiley

Nadia P: Jamen gav ham også en almindelig tomat i går aftes. han løb stolt med den i munden i et par minutter, så vagte han at bruge den som fodbold på det nye trægulv. Så han var ikke så populær hos sin far smiley

J & M S: så en halv dåse flåede tomater hver anden dag og vupti? Det lyder en anelse nemmere smiley Hvalpen HADER nemlig at komme til dyrlæge. og en buller på 45kg der sætter sig i modværge er ikke lige sådan at på ind i gennem en dør smiley Men jeg skal lige have tjekket et tæge bid han fik i går som han kløer en del i. Så beder hende lige kigger på hans lille betændelses læk smiley

• #12   28. jun 2010 vi har selv brugt tomat til vores hanhund. Det hjælper både som behandling og som forebyggende. Selv dyrlægen giver det som det bedste råd hvis man ikke vil gøre ham til en "defekt" hanhund.

Vi har brugt alm tomater og cherrytomater og synes de hjælper lige godt. Vi giver ½ alm eller 3 cherry i maden om aftenen og efter nogle dage er det væk.

Vi har dog valgt at gøre ham "defekt" da vi ikke skal bruge ham i avl så synes det er synd at alle de skide hormoner skal fise rundt i kroppen på ham.

• #13   28. jun 2010 ha ha nej de er sku skønne. så bare vent til han begynder at ryste sig efter en gåtur så der både er savl og dillersnask op af væggene der skal renses af.. vores den store vovse sviner godt nok en del, og det må jeres da også komme til:)

vi gik også engang til dyrlægen med hans snask, og der rådede de os til at gå på apoteket og købe noget klorhexidin(staves) og en sprøjte til at få det ind. så massere et par gange på tisseren også lade det løbe ud bagefter.

men ellers så skal der jo bare vaskes gulv noget oftere:)

• #14   28. jun 2010 Ja, det er både nemmere og billigere end en tur til dyrlægen.. Ja, de er ikke altid så nemme at lokke med..-men mon ikke nogle gode pølsestykker kunne gøre det? hehe

Tror du ikke han klør sig, fordi du ikke har fået det hele med ud?

• #15   28. jun 2010 J & M S: Jeg synes nu jeg fik det hele med ud, men det er også derfor dyrlæge lige tjekker det samtidig med han får det sidste på plads så hans hundepas er klar smiley

• #16   28. jun 2010 Ja, et passet skal der være styr på, hvis i skal ud og rejse..-eller bare en tur over græsen efter dåsesodavand.. hehe

• #17   28. jun 2010 Mine hundes forhudsbetændelse forsvant permanent efter jeg gik over til barf-fodring.
    Det lader til, at den mere naturlige kost øger deres helbred/immunforsvar nok til, at de ikke længere har disse smågener.

• #18   28. jun 2010 Dillersnask på gulvet? og på væggen???? så er det da meget er det ikke?

vi har to hanhunde, og har da aldrig oplevet dryppen på gulvet eller lignende, selvom de har haft lidt snask.....

• #19   28. jun 2010 Christina: Hector får barf smiley Men du har ret i de ikke lider af de små problemer som nogle andre hunde som ikke er på barf er plaget af smiley Min dyrlæge sagde det var ganske normalt og at der ikke er noget unormalt i det. tvært i mod havde hanhunde med respekt for sig selv en smule forhudsbetændelse smiley

Danni: mange tak smiley Selvom det ikke er så besværligt når det bliver blandet i hans kød. Da han er alt ædende smiley

T Hysted: nu går jeg udfra du skriver til Nadia? smiley Min hund har kun lidt af det snask på indersiden af bagbenene når han har ligget ned.

• #20   28. jun 2010 Nicoline - ja ups... den var til Nadia..... smiley syns det lyder voldsomt at det ligefrem drypper på gulvet?
    mine drenge har da også lidt snask, men langtfra noget der drypper.... ;o)

• #21   29. jun 2010 T hysted, har ik tænkt over at det kan være for meget. for sådan er det med begge to og har altid været sådan. så jeg sys jo bare det er normalt!! men skide klamt ja. det ku da være jeg sku høre dyrlægen ad om det er normalt at det drypper på gulv. det ville da være rart at slippe for det.

• #22   29. jun 2010 Nadia - jeg skal ikke kunne sige det, men for mig lyder det voldsomt ;o)
    her jo som sagt to drenge, der godtnok snasker lidt, men langtfra så meget at det drypper :-S

men ja, en rar ting at slippe for, hvis det kunne lade sig gi sig ;o)

• #23   29. jun 2010 ja det vil jeg da undersøge. så ku det være jeg sku gi den "kur" som j & m s anbefaler:)

• #24   29. jun 2010 Jeg har lige bestil de her http://www.med24.dk/husdyr/kosttilskud-husdyr/lycopen-complex-kapsler-90-stk-/product_info.php/cPath/572_582/products_id/3004

Cæsar har næsten altid haft lidt griseri dernede, men i og med han ligger med pivermanden lige ned i jorden udenfor så vil der ofte være irritation siger dyrlægen. Har prøver kw forhudsrens, hjalp ikke, klorhexidin, hjalp heller ikke og kamillete hver time, hjalp lidt men ikke i det lange løb. Jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise tomat så derfor vil jeg prøve pillerne. Jo her drypper det lidt nogle dage (2-5 dråber pr dag) andre gange er det væk i korte perioder.

• #25   29. jun 2010 Vivi her er det også nogle dryp om dagen. det er jo ik sådan at det bare render ud af dem, men stadig er det rigelig til det er lidt irriterende. så vil prøve flåede tomater og hvis det ik hjælper vil jeg da også prøve de piller. hvor længe holder sådan en pakke?

• #26   29. jun 2010 Jamen der er 90 piller i en pakke og regner med at dosere med 2 om dagen.

• #27   29. jun 2010 Vi har altid brugt en halv dåse tomat blandet op med morgenmaden, og det hjælper i løbet af 2-3 dage smiley Meget effektivt smiley har aldrig brugt andet og har haft 3 hanhunde smiley

• #28   29. jun 2010 Uglereden: hvor længe holder det så? eller skal man blive ved med at give tomat?

• #29   29. jun 2010 Det er meget forskelligt. altså her har det primært været lige omkring kønsalderen, eller som helt lille hvalp når de skulle begynde at lære at holde sig selv ren.. Men vil da skyde på det holder ligeså længe som dyrlægens medicin.. Tror Albert havde det 3 gange i sin levetid, og ruben kun en gang smiley

Kommentér på:
Forhudsbetændelse

Annonce