Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundefoder
  • #1   3. aug 2010 Jeg bruger Nutra Nuggets. De fungere mine fint på, og høre ikke til de dyreste mærke.

• #2   3. aug 2010 Tja det med foder kommer også meget an på Hundens behov.
    Nogle hunde trives fint på billige foder mærker. andre skal have specialfoder for at trives.
    Vores GL. meget store blandingshund nægtede at spise andet end Coops hundefoder. og trives fint på dette.
    Vores nuværende 2 hunde får et dyrt mærke foder Pronature til sencitive hunde, da vores Cairn har allergi, fodret er uden Majs soya og hvede. Vores franske bull dog får også dette foder og trives fint.

Der er stor forskel på foder og det er ikke sådan lige at svare på her hvad forskel der er , du må læse på vare deklerationen for at kunne sammenligne.
    Men fordi det er solg på en foderstof er ikke ens betydende med det er bedre end det billige fra supermarkede.

• #3   3. aug 2010 Har råfodret som mine hunde trives fint på, men er begyndt at give tørfoder for nemhedens skyld.
    Dog får de stadig lidt råt en gang imellem.
    Tia får nutra nuggets professional og Daisy får nutra gold adult dog.

• #4   3. aug 2010 Jeg har prøvet en masse forskellige slags foder på mine hunde.

Men jeg ender hver gang på Olivers, for det er det, de trives bedst på:-)

• #5   3. aug 2010 Jeg fodrer med wolfsblut
    Det har et højt kødindhold og ingen korn

• #6   3. aug 2010 Camilla P:
    Mine 2 westier får Eikanuba, hvilket jeg er meget godt tilfreds med. Mine hunde har en fin pels, vægt og spiser gladeligt deres foder.

Ang. dit spørgsmål om forskellen på dyrt og billigt foder, så er der i det billige foder ikk nær så meget kød i. Hunde er fra naturens side kødædere. Kan lige prøve at sammenligne et billigt og et dyrt produkt.

Lad os sige Pedigree og Eukanuba.

Pedigree har kun 4 % kød i, resten er korn og grønsager, som går lige igennem hunden. Derudover er der planteolie istedet for fiskeolie i foderet. Fiskeolie, omega 3 og omega 6 er nogle meget vigtige ingredienser i foderet. Der er lidt omega 3 og omega 6, men ikk nok til f.eks at styrke leddende på store hunde.

Eukanuba har kød som 1. ingrediens. Dvs det er den ingrediens der er mest af i foderet. Der bliver brugt en hel frisk kylling som er deres proteinkilde. Der er ca 30 % kød i. Der findes foder, hvor der er meget mere kød i og det gør skam heller ikk noget. Jo mere kød, jo bedre smiley
    EU har også fiskeolie i deres foder. Det giver bl.a. en flot pels, men forebygger også hjertekarsygdomme. Til sidst er der også en ordentlig portion omega 3 til styrke for leddene og omega 6 til pelsen.

Mange siger også at deres hund besørger meget oftere, når de får billigt foder eller også har hunden tør pels, skæl osv. Det kan nemt være det billige foder der gør det.
    Men det er forskelligt fra hund til hund hvilket foder den trives bedst på.
    Personligt vil jeg ALDRIG give mine hunde det foder fra supermarkederne. Det er Fast Food for hunde.

• #7   3. aug 2010 Jeg skal igang med at Råfodre smiley

• #8   3. aug 2010 Jeg råfodre begge mine, og kommer aldrig til at bruge andet på mine fremtidige hunde..
    heller ikke solvom kæresten gerne vil ha en mastiff der som hvalp/unghund skal ha 2-3 kg kød pr dag...

• #9   3. aug 2010 Foder er en jungle.. du skal lære at læse varedeklarationen.. da mange foder firmaer jo skjuler deres forehavender rigtig godt.. med bla NON FOOD produkter.. dvs affald fra dyr som ikke kan bruges til mennesker..

Da man i EU har nogle andre regler hvor det er tilladt at bruge affald fra svin, fjerkræ og andre dyr så dækker man sig under "biprodukter" eller "antioxidanter"..

Jeg har også selv kørt på Eukanuba.. til jeg begyndte at lære mere om det de skriver de kommer i deres foder.. og at de skriver at der bruges omega ditten og datten.. betyder intet for hundene da deres kroppe ikke optager mad på samme måde som vores.. så man skal ikke lade sig snyde af det lyder godt i vores ører. Man skal vide noget om HUNDENS fysik og vide hvad den KAN optage. Yderligere bruges der her konserveringsmidler hvilket er dokumenteret kræftfremkaldende.. og min egen hund fik pludselig kræftknuder hvorefter jeg skiftede foder og har ikke haft flere knuder til nu heldigvis.. eneste fordel med konseveringsmidler er at de kan holde længere og det er kun fordel for forhandlerne..

Jeg bruger First choice og pronature som er lavet i canada hvor de har MEGET strengere regler for hvad man må komme i hundefoder. Dvs her MÅ MAN IKKE bruge dyreaffaldsrester i hundemad! Og så er der det der hedder Zivi Peak som er dyrt men til gengæld også lavet på lufttørret kød.. så er man da sikker på hvad hunden får. Og ja det er dyre produkter men til gengæld skal hunden så bruge mindre fordi den optager mere..

Jeg ville heller ikke købe billigt foder fra supermarkedet da der ikke er næring nok i disse produkter.

Yderligere skal man vide noget om hvad feks korn kan give af problemer for hunden.. har man hunde der stresser meget hurtigt er MAJS feks ikke godt at bruge da de fremmer stress processen..

Og klart skal man se på hvad der kommer ud igen.. jo mindre afføring jo mere optager de.

• #11   3. aug 2010 Hej Camilla P...
    Jeg Har en Amstaff, og jeg bruger Royal Canin Bulldog.
    Royal Canin er rigtig godt foder! smiley Min kæreste har en Amerikansk Bulldog, og bruger også Royal Canin Bulldog til hans. Og hans hund er blevet rigtig flot og muskuløs efter han skiftede til Royal Canin Bulldog.
    Før brugte jeg Pedigree, som er lidt ligesom Bilkas dårlige foder. Pedigree er dog lidt bedre. Men der er stadig ikke nok næring i det billige! Når hunden har været ude og lave bummelum, så har den sådan set skidt alt næringen væk. Hunden skider også flere gange når den får dårligt foder, end hvis den får noget godt og næringsrigt foder smiley Feks. så optager hunden kun ca. 60% af næringen i Pedigrees foder, hvor den derimod optager ca. 97% af næringen i Royal Canins foder. Det er simpelthen fordi der er alt for mange tilsætningsstoffer i det billige foder, som hunden ikke kan bruge til noget som helst. Og så er der massere af ting i om kan give allergi! Det eneste jeg kan sige er at det billige foder er lidt ligesom junkfood!... Har du spist hos McD er du mæt den første time, og slår du en bøvs eller lignende, ja så er du sulten igen. Sådan fungere det også for hunden.
    Håber du kan bruge mit svar til noget! smiley

Mvh. Heidi

• #12   3. aug 2010 Vi bruger regal til vores corgi, men jeg tror at vi går over til råfodring, når hun er færdig med den sæk vi har gang i nu.

• #13   3. aug 2010 Jeg kører på Nutra Gold lam og ris lige nu, men skal snart køre den gamle over på Senior Gold, og den lille på noget med fisk i og mere energi i.

• #14   3. aug 2010 Alle mine 3 kører i øjeblikket på foderet Uniq, det trives de alle på. Deres pels er flot, de holder den slanke linie og har rigeligt med energi. Har før kørt med 3 forskellige slags og læst deklarationer så jeg var helt blå i hovedet. Det er jeg stoppet med, jeg kigger på mine hunde og hvis de trives er det fint.
    Som andre påpeger er det meget forskelligt fra hund til hund hvad de trives på.

ps: min gamle hund som er død for ti år siden, fik bilkas det bedste indtil hun var næsten 10 år gammel hvor hun fik allergi, hun fik derefter allergi foder og blev 14 år, pæn alder for en schæfer

• #17   5. aug 2010 Vi bruger Tholo til vores coton, det er super godt og uden korn og bi produkter, og så får vi det lige hjem til vores dør smiley

• #18   5. aug 2010 Vi bruger Eukanuba puppy large.. vi har brugt Eukanuba til ALLE vores hunde og har altid haft succe med både, vitaminer,proteiner, deres pels, energi niveu osv.. hor os er det simpelthen Kun Eukanuba, da det har været det bedste resultat på vores hunde :O)

• #19   6. aug 2010 Vi bruger Gamedog, og er utrolig godt tilfreds med det, vi har en virkelig kræsen jack russel, som nægter at spise andet end Gamedog!!!

• #20   6. aug 2010 tak for alle de fine svar.. jeg har købt 1st choice til hvalpe..

Kommentér på:
hundefoder

Annonce