10. feb 2007 Følger: 56 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 138 Svar: 1.134
Mops mod Fransk bulldog Mops mod Fransk bulldog
er på jagt efter ny hund...
med tavle..
valget står mellem disse 2 racer..
vil gerne høre folks for og imod holdninger..
evt råd..
er der noget ved de fracer jeg skal være særlig obs på..
har selvf læst om begge racer.. men det er jo ik alt man kan læse online..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 242
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
Iøvrigt er det ikke øjnene de to race bøvler mest med, det er ting som vejrrækningsproblemer, rygproblemer, allergi, hudproblemer og andet.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Stinna: Jeg vil anbefale dig, at besøge nogle gode opdrættere af de 2 racer. Det er rigtigt, at der er sundhedsproblemer for begge racer, men mange opdrættere gør et stort arbejde for, at genoprette sundheden.
Personligt har vi en fransk og en mops/fransk-blanding. Og ingen af dem har racerelaterede problemer. Jo, den franske er stædig som et æsel...;0)
Derudover er der meget stor forskel på vores "mops" og fransk. Mopsen er mere blød i det og kommer rigtig godt ud af det med både mennesker og hunde. Den franske derimod, ææælsker alle mennesker, men vil gerne lige fortælle de andre hunde, at det er hende der er boss... Men så går den vilde leg også...;0)
Begge racer er kendt for, at være børneglade, hvilket bestemt også passer på begge vores...
Men køb med tavle og meld dig evt. ind i grupperne for mops og fransk herinde. Så er jeg sikker på, at du kan få anbefalet nogle gode kenneler...;0)
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
Jeg ville til en hver tid vælge en fransk bulldog, men det er jo en smagssag, hvad man er til
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
Sygdomem, ja alle hunde kan fejle noget
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg har en dejlig,mops,Verner,hedder han.Han har kun 1 øje nu.MEN,den øjenskade har IKKE noget med div.mopse relaterede sygdomme.Verner fik en kvist el.gren ind på øjelinsen,det kom betændelse i,og trods ihærdige forsøg,fra dyrlægens side,kunne det ikke reddes.
Nå-men VERNER trives,har det fint og UDEN smerter,så han indhenter nu,al den "frækhed",leg,drillerier,og charme,som han ikke havde i en lille måneds tid.
Og det føre mig frem til,"mopse sindet".,som er blidt,charmerende,og også lidt klovneagtigt,og absolut helt UDEN aggresioner overfor andre hanhunde,kun når en af hans han mopsevenner er lidt for indladende overfor mig,så kan han godt hen ad vejen,"puste" sig lidt op,og nakkefolden,vokse(bagfra kan han godt lige en han gorilla),gangen bliver lidt stiv,for "hold dig fra min mor,for hun er min",men herregud han er jo ingen kamphund,så hundefolket,griner lidt,synes det er meget sødt,for han er i virkeligheden en meget blid mops.
Verner er en flot kulsort mops,og hans rynker er meget begrænset,så derfor inge åndedrætsbesvær.Han har aldrig haft hårsækmider,hans hofter og bentøj er fine.Så det uheld med øjet,har IKKE noget med udsatte mopseøjne at gøre.OG han klare det flot,og ingen ,udover hundevennerne,ved noget,øjenlåget er nu næsten vokset fast til næsefolden,så det ses ikke,at han mangler et øje.
En mops har et skønt sind,og faktisk elsker de at løbe,især efter cykler,og af og til kondiløbere,de er ret adrætte.
Jeg vil til enhver tid anbefale en mops,selvom jeg også synes en fransk bulldog er charmerende.
MEN under alle omstændigheder,hvilke af de 2 racher du bestemmer dig for,så køb hunden,i en god kennel,hvor stamtavlen som en selvfølge følger med.Og køb kun hunden,hvis det kan dokumenteres at,den er af danske forældre,Jeg skriver ikke dette for at være snoppet,men der har været så mange kedelige historier,med netop de to racer,som kommer fra andre opdræt end danske.
Verner var "hundedyr",jeg ville ikke idag have råd til at købe ham,men det var lige før finanskrisen og "min personlige finanskrise".
Og stadig,Verners øje,kunne måske have været undgået,hvis jeg havde holdt ham tilbage,når han løb ind i krat og buske,for at "kurtiserer",en dejlig hunhund i løbetid.Nu er jeg meget mere opmærksom på,nå han roder rundt inde i buske og krat.
Nå,held og lykke med det valg i tager
venlig hilsen
vibeke
.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 242
maj 2007
feb 2007
Følger: 56 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 138 Svar: 1.134
har før haft rottweiler, han blev aflivet i august sidste år pga hd og jeg har spenderet en mindre formue på hans hofter, men det er for mig helt ligegyldigt da min hund er mere værd for mig end penge er..
har læst omkring dermodex og risikoen for ridser på hornhinder, men alle hunde kan få dermodex og ridser på hornhinderne - er det ik bare et spørgsmål om at man som ejer passer lidt på hvor man lader sin hund løbe?
man kan aldrig helgardere sig, men man ku jo forsøge at undgå tæt buskads med torne evt....
nu hvor jeg føler mig klar til hund igen efter jeg mistede bølle har jeg vurderet at jeg vil ha en hund som ik er så 'krævende' at opdrage, min rottweiler arb/opdragede jeg på mindst 3-4 timer om dagen da jeg mener at det er mit ansvar at ha total kontrol over min hund på 55 kg...
det skal jeg selvf oz med hund på 5,5 kg, men mentalt er en rottweiler en mundfuld
desuden vil jeg gerne ha en lille hund nu, tavle er selvf et must...
og så skal den være et 'nusse objekt' og ik en vagthund, som jeg oz brugte min rottweiler til...
udfra hvad jeg kan læse mig til så har mopsen et: moderat aktivitetsbehov.. men det er jo meget individuelt..
har taget kontakt til en stueopdrætter på fyn (mops) og skal derover og møde mor-mops og far-mops og nogle af deres tidligere hvalpe..
står ik og vil ha hund lige nu, jeg venter til jeg er færdigudlært sommeren 2011 og vil så ha hvalpen når jeg får sommerferie så vi får tid til at lære hinanden at kende....
men hvis nogen kender en god fransk bulldog stueopdrætter, så skriv endelig, har ik valgt endeligt endnu..
vil undersøge det mere endnu inden jeg besl.utter mig...
maj 2007
feb 2007
ghita.. dejliogt
nogen der kender til dansk deutsche kennel klub?
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Omkring dit indlæg,vedr.øjenskader,følte jeg mig faktisk lidt "truffet".
Tro mig,jeg har haft samvittigheds kvaler,om det var min skyld,at Verner gik ind i et buskas,og fik en gren eller kvist i øjet,og det gik som det gik.
Jeg har altid været en dybt ansvarlig hundeejer
.Verner er min nr.3 hund.
Mine 2 forrige hunde blev,henholdsvis 11.år(Chaw-Chaw),OG det er mange år for en sådan race.Min nr.2 blev 12 år(amerikansk cooker),som fik guldkur i en alder af 5 år,pga.gigt,han blev totalt helbredt.
At Verner fik ødelagt sit øje,var tragisk.MEN han lever,har det utroligt fint. Han indhenter nu den måned,hvor han ikke havde det godt.Han er bleven lidt "småfræk".Løber efter kondiløbere,cykler,"spiller" op til andre hanhunde,især hvis de kommer for tæt på mig,og han "kurtiserer",hver eneste ene damehund i parken.
Og selvfølgelig,er jeg nu mere opmærksom,hvor han går.MEN som med mine andre hunde,parkturen er stadig unde snor,MEN under mit ansvar.
Ja-jeg blev både småsur,ked af det,og vred over dit indlæg,og igen, jeg følte mig "truffet"
v.d
feb 2007
var ik ude på at støde nogen
Mops mod Fransk bulldog