7. nov 2005 Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
bruge en falsk drægtig tæve som amme? bruge en falsk drægtig tæve som amme?
Hvad er jeres holdning til at bruge en falsk drægtig tæve som amme?
Min ene tæve bliver falsk drægtig hver gang hun har været i løb, og sidste gang fik både katten og en hvalp lov til at die hos hende.. Hun elsker generelt hvalpe og er meget kærlig og omsorgsfuld over for dem..
Men hvad er jeres holdning til at bruge en sådan tæve?
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Anette: Så ville jeg kunne tilbyde hende som amme hvis det var, mener du?
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Så længe at tæven er psykisk moden og i balance, så synes jeg det er fint at benytte sådan en tæve, hvis der er hvalpe der mangler en amme.
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 675
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Hvorfor dog ikke få hende steriliseret, falsk drægtighed er alt andet end sundt for tæven.
nov 2005
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
nov 2005
nov 2005
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 77
Altid indbildt efter endt løbetid. Min opdrætter til en engelsk bulldog ringede en aften til mig, da hendes bulldog tæve lige var død, og der lå 7 hvalpe der var 4 timer gammel. Jeg forsøgte først og finde en tæve med hvalpe, men måtte til sidst selv tage turen over broen med min tæve.
Min tæve havde dog ikke meget mælk mere, da det var sidst i hendes periode.
Min boxer tog alle 7 hvalpe til sig, og vaskede og nussede som jo også er vigtigt for og få gang i maver osv. Vi måtte dog give flaske da der ikke var mælk, men bare det hun rengjore dem og sørgede for trykhed, jamen det var da guld vær.
Jeg selv tog hjem efter to dage, men min tæve blev der i alle 8 uger og var en stolt adoptiv mor.
Jeg mener helt klart du kan tilbyde din hjælp, men dog vil jeg sige man nok ikke kan ungå flaske, da din tæve jo ikke er i den fodre stand en amme tæve skal være i, og derfor ikke har det fornøende der skal til hvalpene.
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
havde nemlig overvejet det da min pige beta har genetisk pelstab... men er falsk drægtig i hver løbetid.. og hun eeeelsker hvalpe og lader alle die ved hende hvis de vil!!!
(men hun må jo self ikk få selv pga gen fejlen)
men han sagde altså at der ikk var rigtig næring i det.. ?? hmmm men hva veddjeg.. kan i hvert fald ikk se noget negativt i det.. !!! :O)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Hvis hun begyndte med samme adfærd i de næste løbetider, ville jeg selvfølgelig have gjort noget, men det her ikke været nødvendigt.
Hvis hunden bliver falsk drægtig hver gang hun er i løb, kan det stresse unødigt og så ville jeg kraftigt overveje en sterilisation.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Min holdning er at man ikke bruger sådan en tæve, da jeg personligt synes det er rigtig synd for en tæve at opleve falsk drægtighed, og det kan være stressende for hende.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jeg synes, at hvis man er parat til at flaske og flaske på et kuld hvalpe, så kan man bruge tæven til prægning af hvalpene - hvilket måske nok er det, der er den største opgave, når et kuld har mistet moderen.
Jeg synes dog ikke det er noget, man skal gøre i, kun hvis det lige passer tilfældigt sammen.
Personligt ville jeg også sterilisere end tæve, der blev falsk drægtig efter hver løbetid - hvis hun altså lod sig mærke med det.
nov 2005
Alle jer der mener det er synd for min tæve.. Hvis hun virkede som om der var den mindste smule gener ved det, så blev hun naturligvis steriliseret.. Men bortset fra at hun er lidt ekstra omsorgsfuld, så er der ingen ændring i hendes adfærd.. Hun hverken bygger rede, leder efter hvalpe der ikke er der, eller noget i den stil. Hun får mælk patterne og det er det..
bruge en falsk drægtig tæve som amme?