2.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Slagteren i Vipperød (hestekød) Slagteren i Vipperød (hestekød)

Måske nogen kan hjælpe mig.. Har sendt mail til den kære slagter,men har endnu ikke modtaget prisliste eller svar på,hvornår man skal bestille og afhente..

Tænkte at nogen herinde måtte vide det.. Vil jo gerne ha noget kød i denne uge smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slagteren i Vipperød (hestekød)
  • #1   23. nov 2010 Stine

Han slagter heste om fredagen, men han er meget svær at "råbe" op pr. mail. Ring til ham.

Jeg kan desværre ikke huske hans prisliste, men hans HP har ikke været oppe i lang tid.

• #2   23. nov 2010 Fuld respekt til dem der spiser hestekød..
    Netop fordi jeg er hestemenneske støtter jeg fuld ud op om det.. Hellere det end de ender med dyretransporterne til Italien og ligende..

• #3   23. nov 2010 Total uigennemtænkt kommentar miss X ...

• #4   23. nov 2010 Jeg kunne aldrig selv spise hestekød, det ville for mig være det samme som at spise hunde- eller katte- kød.

Men jeg synes det er rigtig godt at lade sine heste slagte her i DK! Men det mener jeg med alle slagtedyr. Det er SÅ synd for dem at de skal tranporteres så langt, under stress og dårlige forhold for bare at blive slagtet.

• #5   23. nov 2010 Miss X

Nu er der jo nogen heste som er NØDT til at lade livet - f.eks. hvis de får (slemme) benskader - men det gør jo ikke at de skal gå til spilde, og jeg synes helt personligt det er liiidt overdrevet at grave et kæmpe hul og smide hesten deri og putte en sten ovenpå - så så jeg hellere min hest blev slagtet og gjorde noget gavn her i danmark.

Jeg har derved intet mod at hestekød bliver spist - og selvom jeg aldrig har gjort det (har aldrig haft nogen til at stille det foran mig) så kunne jeg altså godt tænke mig at smage kødet, jeg ville dog ikke spise min egen hest - det ville for mig være som at spise en god ven eller hund eller lign.

• #6   23. nov 2010 Miss X

Så vidt jeg har forstået og fået at vide så er hestekød ikke det samme som f.eks. køers kød hvor det bliver mere stift med alderen.

Da heste bruger deres krop meget generelt skulle deres kød være stort set lige mørt om de er 15, 25 eller 35

• #7   23. nov 2010 Hehe sjovt. Hvis det er kvæg eller svin man slagter, så er der intet galt, men så snart det er heste eller måske små nuttede kaniner, så er det helt forfærdeligt i manges øjne fordi man ser dyrene som kæledyr/hobbydyr :o)
    Har selvfølgelig ikke noget imod at andre har det sådan, men jeg synes det er lidt sjovt.

• #8   23. nov 2010 Men Stine, prøv at skriv til Jeanette. Jeg tror hun har prislisten ;o)

• #9   23. nov 2010 MIss x 43 K, underlig indstilling, iøvrigt er det vist ikke mange heste der bliver hverken 40 eller 60 år, det lader ikke til du har meget forstand på dem.
    Mine heste kommer herfra på en ordenltig måde, de bliver skudt ude på marken, så er jeg sikker på, de ikke ender på en transport til Italien, skadede heste bliver slagtet, de skal ikke holdes i live fordi jeg ikke kan tage ansvar. De bliver ikke solgt, da det lige nøjagtig er den slags billige heste der lever et kummerligt liv. De får fred og når de først er døde har jeg det fint med at de gør gavn, vil til enhver tid hellere få dem slagtet end aflivet.
    Når den gamle skal herfra håber jeg at kunne putte hende i fryseren, jeg spiser ikke hestekød, synes ikke det smager godt, men det gør hunden, og så kan han sætte tænderne i hende med god samvittighed, hun har nemlig haft en godt liv mens hun var her.
    Hvormeget af vores mad kan vi sige det om..........

• #10   23. nov 2010 Tusind tak for svar.. Mine hunde er meget glade for hestekød,kan se på deres muskulatur,når de får det smiley og jeg kan osse selv sagtens spise det.. Så det gør vi smiley

Lise.. jeg har ringet og fik at vide jeg skulle skrive en mail... men så ringer jeg sgu igen.. smiley

Anita.. kan du ikke sende mig Jeanettes nr.. nemmere at ringe til hende og så ringe bestilling ind lige bagefter..

• #11   23. nov 2010 Sidst jeg købte hos ham, gav jeg (så vidt jeg husker) 18 kr/kg og han ringede til mig torsdag og sagde at jeg kunne hente dagen efter. Jeg havde sendt ham en mail om mandagen

• #13   23. nov 2010 <b>Hvis det er kvæg eller svin man slagter, så er der intet galt, men så snart det er heste eller måske små nuttede kaniner, så er det helt forfærdeligt i manges øjne fordi man ser dyrene som kæledyr/hobbydyr :o)</b>

Helt enig !

• #14   25. nov 2010 Tja...
    Nogle finder det etisk og moralsk forsvarligt, at producere miniature dyr (der ikke sundhedsmæssigt forsvarligt kan reproducerende sig selv) -og fotoreklamere for samme -siddende i krus og andre lignede "kære" genstande!

Andre finder det etisk og moralsk forsvarligt, at aflive en i forvejen dødsdømt hest vha. boltpistol -og derefter udnytte den ressource hesten rent faktisk udgøre!

I mine termer, er det mere forkert ikke, at udnytte en så glimrende ressource...

• #15   25. nov 2010 For min skyld kan folk spise hunde katte ja alle slags dyr .
    bare de har haft et ordenlig liv og får en værdig død/aflivning.
    kan ikke se det er være at spise en hund end en gris eller ko .
    jeg er stor dyreelsker af alle slags dyr . og det piner mit hjerte at læse om alle de dyre mishandlinger der finder sted .
    men har dyret haft et ordenligt liv og får en ordenlig aflivning har jeg intet imod at man s spiser dyret ..

Kommentér på:
Slagteren i Vipperød (hestekød)

Annonce