Brug af Zylkene uden om dyrlæge Brug af Zylkene uden om dyrlæge
Jeg har skrevet herinde om min hunds stress og angst pga. fyrværkeri, og blev anbefalet Zylkene fordi det kan gives hele december måned uden at hun så sover 30-40 dage i træk. Jeg har fundet en dansk, troværdig side der sælger dem omkring 1/3 billigere end den dyrlægeshop jeg havde set, så det er en god ting for mig, for jeg er på kontanthjælp og har et stramt budget.
Men kan jeg føle mig sikker ved at bruge det uden at konsultere en dyrlæge? Hvis jeg følger doseringen oplyst på midlets indpakning, burde det så være sikkert? Jeg er nervøs for hvad der ville ske ved overdosering f.eks., men tabellen er meget nem at tyde - man skal bare kende hundens vægt.
Jeg ville helst tage hende til dyrlæge eller ringe og tage en snak med dem inden jeg begynder at give hende pillerne, men problemet er som sagt at jeg ingen ekstra penge har.
Så kan jeg bruge dem uden farer, uden at tale med en dyrlæge først? Her taler jeg om forventelige farer, alle - dyr og mennesker - kan jo reagere uventet på alt muligt =)
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 83
At det er et kopiprodukt er jeg ikke så bange for - jeg fandt dem på www.netdyredoktor.dk, og ud over at billedet af pillernes indpakning er identisk med den anden jeg fandt på www.daegevagten.dk så linker de også til Zylkenes egen hjemmeside. Så der er jeg ikke nervøs =)
dec 2008
Men ja, jeg prøver at ringe til dem og høre hvad de siger =)
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Ved nogle bange hunde har jeg set en effekt (andre virker DAP bedre på), men taler vi om en angst hund, ville jeg give den medicin (clomicalm) i samråd med dyrlægen og et træningsprogram.
Har du mulighed for at bo et sted uden skyts?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Den slags eksperimenter vil jeg kun lave med mig selv. Desværre kan en troværdig udseende hjemmeside sagtens være aldeles utroværdig...
Køb det i DK, så er du sikker.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
aug 2008
aug 2008
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
dec 2008
Tavlesnob: Fortjener min hund bedre - mener du jeg bør finde en ny familie til hende fordi min økonomi er stram? Ikke at det kommer dig ved, men jeg er flyttet to gange på under et år, og det har kostet mig mere end jeg regnede med, så jeg har ikke plads til unødvendige udgifter lige nu. Hvis hun var syg kom hun til dyrlæge så hurtigt som jeg kunne - hun kommer ALTID først! Jeg har før selv levet af skrabet mad for at få et dyr til dyrlæge, og da en tamrotte jeg havde måtte til dyrlæge midt om natten, så tog jeg afsted selvom jeg slap med en tusse for aflivningen.
Du kan ikke basere hvordan jeg holder hund på dette ene indlæg. Jeg har spurgt efter råd, ikke revselser.
Desuden har jeg nu fundet økonomisk plads til både piller og træning ved at få udsat betalingen af en regning en måned, og jeg ringer til min dyrlæge i morgen for at spørge om det jeg vil gøre er godt nok.
Brug af Zylkene uden om dyrlæge