1.669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Overbevise sine forældre om dyrlæge. Overbevise sine forældre om dyrlæge.

Ja, hvordan overbeviser man sine forældre om det?

Ossi har nu haft en løs tand i rigtig rigtig lang tid og har virkelig prøvet på at forklare mine forældre at han skal til dyrlæge og have den tjekket.

Jeg har prøvet at sige meget til dem for at få ham til dyrlæge. Bl.a. hvordan de selv ville have det hvis de ikke rigtig kunne spise pga. en løs tand, at man ikke køber hund hvis man ikke har råd og har tilbudt at hjælpe med at betale, og intet hjælper.

Har i nogle ideer til hvordan jeg kan overbevise dem?
Jeg ønsker kun råd, ikke trælse kommentarer, som jeg bliver stødt af.

Håber I kan hjælpe.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overbevise sine forældre om dyrlæge.
  • #1   2. jan 2011 Tanja - er det dine forældres hund eller jeres til sammen ?

• #2   2. jan 2011 Hmm..:/ Det er en rigtig træls situation. Men har selv været der på en måde men det var min bedstemors hund, hendes hund blev 14 år og hvis det havde været min, havde den været aflivet da den var 12-13 år, den var syg den spiste alt den kunne proppe ned men tog aldrig på den var skin og ben til sidst og havde næsten ikk pels tilbage på bagparten. Men for en måned siden tog hun selv beslutningen og fik den aflivet da den fik en hjerneblødning.
    Tror ikk der er frygtelig meget at gøre, men håber da dine overtalsevner er rigtig gode, go fornøjelse.:)

• #3   2. jan 2011 Ja en kedelig situation at stå i smiley Jeg kan godt huske hvor magtesløs man kan være som ung/barn når enes forældre bare siger NEJ.

• #4   2. jan 2011 Hvad er deres grund til at den ikke skal til dyrlægen med det?
    Er det pga det er dyrt, eller fordi de ikke tror det er nødvendigt?
    Tandsmerter er noget af det værste man kan gå med smiley

Jeg skal selv have ringet til dyrlægen på mandag og bestille en tandresning til min fars hund. Han er begyndt at børste dens tænder, men han har meget tandsten og en tand hvor spidsen er knækket og har forklaret ham hvad der sker hvis det ikke bliver fjernet, har gået til ham mange gange, og til sidst måtte jeg så sige at jeg altså ringer og bestiller en tid og så må han følge med eller la vær og så bukkede han sig:)

Jeg ved ikke lige hvad du skal gribe og gør i når du har forklaret dem det du skriver, andet end at tage hunden til dyrlægen selv.....

• #5   2. jan 2011 det er min mor der har betalt. så vil sige det er hendes:)

Ja, jeg håber de snart indser det. Da jeg spurgte hvordan de selv ville have det hvis det var dem, svarede de bare at de jo selv lige havde mistet en tand og havde ondt i en.

Og ja, så er det jo typisk at jeg først bagefter kommer i tanke om at jeg skulle have sagt at hunden jo ikke viser hvor ondt den har ligesom os mennesker.

min mor forstår det og jeg har været tæt på overtale hende, men så kommer stedfar (klogeåge) ind i billedet og siger at det ikke er så slemt og bla bla bla..

• #6   2. jan 2011 Hvis de hverken var til at hugge eller stikke i tror jeg, jeg ville forsøge at finde pengene selv og få den afsted

• #7   2. jan 2011 deres grund er nok delvis at de ikke har råd og så mener min stedfar at han ville "sige" noget hvis det gjorde ondt.

Men helt ærlig, den sidder helt løst næsten og hans tandkød ovenover er nærmest "råddent". Synes heller ikke han spiser ordentligt, han tygger maden med de allerbagerste tænder.

Jeg ville så gerne selv tage ham til dyrlægen, problemet er bare at jeg ikke har råd, det var derfor jeg kun tilbød at hjælpe med at betale.

Jeg bliver ved med at overtale, men jeg passer også på, for de bliver ret irriteret når jeg bliver ved:)

• #8   2. jan 2011 altså jeg havde sq nok sagt at jeg tage lige til dyrelægen med vapsen hendes tænder er skidt smiley

• #9   2. jan 2011 Hvor meget tror i det ville koste at få ordnet tænder?
    Det kan være de tager det pænere hvis det ikke koster så meget som de tror. Har nemlig hørt at det skulle være rigtig rigtig dyrt og med min su er det ikke nemt at finde penge til det desværre.

• #10   2. jan 2011 Altså min hund har været hos tandlægen da det blev opdaget hun havde to ødelagte tænder, både dyrlægen og tandlægen fortalte mig at det var et stykke tid siden det var sket og min hund havde haft ufattelig ondt uden at vise det. DET skar laaangt ind i mit hjerte at få det af vide, for jeg vidste det jo ikke.
    Hunden kom til tandlægen og fik revet de to tænder ud og tandlægen sagde at min hund ville blive så meget gladere igen smiley
    han sagde jeg skulle forstille mig at gå med tandpine en måned feks, forstille mig hvor ondt det ville gøre, jeg ville ikke kunne spise rigtigt og jeg ville blive hurtigere sur og tvær. Prøv og fortæl din mor det.

• #11   2. jan 2011 prøv at hør dyrlægen ad hvad det ca kommer til at koste, og så lav en afdragsordning med dem smiley

og så får du det bare ordnet på din egen regning ;.-)

• #12   2. jan 2011 det vil jeg prøve. Men har sagt det en gang, hvor de bare sagde at de selv havde prøvet det og ja, så mener de jo åbenbart det er ligemeget:s

Men jeg bliver ved.

• #13   2. jan 2011 Løse tænder er et godt tegn på tandkødsbetændelse og det er ikke at spøge med og meget ubehageligt for hunden, og ikke noget der "bare går over" tværtimod.
    Plus du siger det er råddent, tænk at gå rundt med en rådden tand...av av for dælen.
    Evt vis dem tråden, den hund SKAL til dyrlægen, selvom den har modbydeligt ondt viser de det altså ikke, at vise smerte er et svaghedstegn og det vil hunde gøre alt for at undgå. Men selvom den ikke viser at den har ondt kan man jo med sin sunde fornuft sige sig selv at en løs og rådden tand går meget ondt.
    Man kan altså ikke lade en hund gå rundt med sådan nogle tænder , det kan man ikke være bekendt over for sin hund.

• #14   2. jan 2011 når, sådan noget troede jeg ikke de ville gå med til, men det vil jeg da lige prøve så smiley

• #15   2. jan 2011 Tanja, det kostede 5100 for min hund, MEN lad dig ikke skræmme af prisen, dette var hos en uddannet hundetandlæge, da vi ikke vidste om tænderne kunne reddes, havde det været hos min egen dyrlægen havde det været billigere, dette her var os to tænder. Ring evt til dyrlægen og få en pris, så ved du og din mor hvor I står pris mæssigt.

• #16   2. jan 2011 nej sådan har jeg det også og hvor er det bare træls de ikke forstår det.

Jeg tror jeg prøver at vise min mor tråden når min stedfar er gået i seng smiley

• #17   2. jan 2011 Og jo Marie-Louise har ret, de laver gerne en afdragsordning hos din egen dyrlæge smiley

• #18   2. jan 2011 ja det må jeg hellere, for 5000 er godt nok meget:s

• #19   2. jan 2011 Ja det er meget , men det var os to tænder, bla en hjørnetand og det blev ham tandlægen da de ikke vidste om tænderne kunne reddes. Hos din egen dyrlæge er det langt billigere og tanden skal nok bare trækkes ud jo smiley

• #20   2. jan 2011 Ring til dyrlægen og spørg hvad en tandrensning koster inkl konsultationen, hvis der skal rykkes tænder ud og antibiotika til koster det selvfølgelig lidt udover.
    Og så kan du jo samtidigt hører om i kan lave en afdragningsordning.
    Alt efter hvor i landet tror jeg det svinger imellem 6-700 til et par 1000 + konsultationen.

• #21   2. jan 2011 Lad mig gætte.......... Ingen sygeforsikring?

• #22   2. jan 2011 okay, det tror jeg at jeg vil prøve. Vil snakke med min mor om det og hvis hun ikke går med til det, må jeg selv kontakte dyrlægen.
    Tak for svarene, de var meget brugbare.

• #23   2. jan 2011 øhhh. nej det har de ikke. Kun ansvarsforsikring.

• #24   2. jan 2011 Det var så lidt smiley Start med at ringe til dyrlægen, så kan I tage den derfra når I ved hvad det koster smiley

• #25   2. jan 2011 Altså vores kat er lige blevet opereret i torsdags og af en tanddyrlæge ! Han fik fjernet 9 tænder kirugisk og det gav vi 6500 for ! Og vi skal sikkert afsted om nogle år igen, det er en virus racekatte kan have smiley Og hvis det bare er den ene tand, kan det da ikke blive så galt ! Synes dælme ikke dine forældre kan være bekendt at lade den hund lide, for det gør de hvis der er noget galt med tænderne ! Godt den har dig smiley Kunne du ikke evt. aftale en afdrags ordning med dyrlægen ? Og så sig til din mor at når man anskaffer sig et dyr, anskaffer man sig også et ansvar samt forpligtigelse smiley Spørg om hun havde ladet dig gå med sådan en tand smiley

• #26   2. jan 2011 Lad vær - de kan desværre ikke bare rive en tand ud - tror den skal røngtenfotograferes for at se om der er noget galt med de andre tænder også ! Ellers bliver det bare sådan noget halvt noget smiley Og det er desværre KUN tanddyrlæger der kan det smiley

• #27   2. jan 2011 Det er sku mange penge sådan noget koster, men min mor har selv valgt at få hunden. Hvis det var mig ville jeg hellere gå rundt med god samvittighed og så betale pengene det koster. Men nogen tror bare det går over af sig selv.

har prøvet at sige det til hende, men jeg skal nok blive ved, tager en snak med hende så snart min stedfar er gået i seng smiley

• #28   2. jan 2011 Super smiley Giv gerne opdatering, om ikke andet kan du måske sige du betaler halvdelen !

• #29   2. jan 2011 Tror desværre ikke at det ville hjælpe at jeg brugte mig selv som eksempel. De har begge selv haft dårlige tænder, min stedfar mistede en og det er derfor de ikke mener at Ossi behøver dyrlæge :s

I starten sagde min mor det var synd for ham og gav mig ret i at han skulle til dyrlægen, men så kom min stedfar på banen smiley

• #30   2. jan 2011 Det skal jeg nok gøre smiley

• #31   2. jan 2011 Godt du bliver ved, og ja endelig opdate som Sandie siger, håber det lykkedes at få vuffer afsted til dyrlægen smiley

• #32   2. jan 2011 Det er da ikke kun tanddyrlægen der kan tage røntgen af tænder.
    Skulle vi andre der ikke bor på sjælland ved den godkendte tanddyrlæge så ikke få ordnet tænder`?

• #33   2. jan 2011 La vær - altså der er en i Kolding der også er godkendt ! Hun har dog kun 3år i forhold til ham der har 5år smiley Men sorry, vidste ikke nogle dyrelæger havde tandrøngten !

• #34   2. jan 2011 Vil altså os sige at min dyrlæge gerne ville ordne min hunds tænder, men helst så jeg kørte tiil tandklinikken i KBH.

• #35   2. jan 2011 Har os hørt fra min dyrlæge de i forbindelse med de flytte klinikken har fået nyt udstyr specielt til de dyr der kommer ind med tandproblemer:)

• #36   2. jan 2011 Altså vi har brugt hende her

http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/?page_id=543

Og hun ved virkelig hvad hun snakker om smiley

• #37   2. jan 2011 Lidt laaangt væk Sandie smiley Men dejligt I var tilfredse smiley

• #38   2. jan 2011 I know - var bare så folk ikke troede at det kun var i kbh man kunne komme til tandlæge smiley

• #39   2. jan 2011 Nåååh på den måde, du er da os så klog smiley

• #40   2. jan 2011 Hvad med at lave en tid hos dyrlægen, og så sige til din mor (det lyder til at hun er mest med på den) at "den og den dato kl. XX skal du til dyrlægen med Fido, for han har ondt og lider, og det er ikke i orden."..

Mine forældre har en kat, som de holder af og passer på og er glade for.. Men dyrlægebesøg har de aldrig gjort sig særlig meget i..
    Hun har lidt sår på underkæben af og til som ikke er ømme, men underlige, da hun kun er indenfor.. Har sagt til min mor, at hun burde komme til dyrlægen og få det undersøgt..
    Er det ikke gjort inden for en uges tid, så tager jeg selv katten til dyrlægen, og så tager vi den derfra..

• #41   2. jan 2011 Janni - jaaae ikke smiley

Anja - jeg sender dig lige et link i pb, har præcis samme problem med vores kat og vi var ved dyrlægen for under en uge siden med hende !

• #42   2. jan 2011 Sandie, joooooooo;)

Fin løsning Anja, respekt for det smiley

• #43   2. jan 2011 Nu som medløber,
    hun var engang min kat, så hun er lidt mit ansvar..
    Og det er bestemt ikke fordi mine forældre ikke vil, eller har pengene til det, de er bare ikke rigtig dem der får ting gjort, medmindre det virkelig er alvorligt!..
    Og jeg er lidt hys med katte og sygdomme pt..

Lille My,
    har svaret smiley

• #44   2. jan 2011 Kender det godt Anja, tror mine forældre er lidt som dine, her hjælper det at give dem et "spark" eller os bare ringe og få en tid hos dyrlægen smiley

• #45   2. jan 2011 det vil jeg da helt sikkert prøve. Mine er os sådan at de ikke gør noget før hunden hyler af smerte, og de venter helst lige lidt for at se om det nu ikke sku blive bedre:s

Venter bare på at min stedfar går i seng så jeg kan snakke med min mor.

• #46   2. jan 2011 Held og lykke med det Tanja smiley

• #47   2. jan 2011 tusind tak, opdatering kommer først i morgen, da de selvfølgelig lige skulle gå i seng samtidig smiley

• #48   3. jan 2011 Mine dyrlæger kan også tage røntgen af tænder.
    Jeg giver ca. 1000 kr for tandresning og udhivning og medicin...

• #49   3. jan 2011 Jeg håber virkelig dine forældre kommer til fornuft..
    Vil bare lige fortælle at My fik hevet 4 hjørnetænder ud (mælketænder der ikke faldt ud af sig selv) for 1400 kr ved dyrelægen, og da jeg er på su, fik jeg lavet en afdragsordning. Hos min dyrelæge vil de gerne lave sådan én hvis man er fast kunde, og så hedder det 500 kr som minimum hver måned.. Det er da noget de fleste kan finde råd til. (og hvis ikke, så var det nok bedre at man ikke havde en hund..)

• #50   3. jan 2011 hej igen. så har hun lige læst tråden igennem og sluttede af med at sige at så måtte vi jo ringe til dyrlægen. så nu håber jeg os bare at hun får det gjort :s

• #51   3. jan 2011 Lyder godt Tanja, så håber jeg hun ringer, gerne med det samme, for hunden har jo ondt og det er bare at få det overstået smiley

• #52   3. jan 2011 jaaa det er også det. hun kan desværre ikke ringe med det samme, tidsbestilling er mellem 8-12 ca.

• #53   3. jan 2011 Så i morgen evt, men dejligt der kommer en løsning på det smiley

• #54   19. jan 2011 hej igen. Nu glemte jeg jo helt at give en opdatering.

Vi tog til dyrlægen med ham sidste onsdag, han fik revet 2 tænder ud, og har desværre paradentose smiley (ved ikke hvordan det staves) derudover tjekkede hun hans knæskaller og de sidder løse, så han har desværre også Patella.

Men ellers er han blevet helt sig selv igen, kommer susende hen til en når man kommer hjem, spiser mere og sover ikke så meget, så det er bare vidunderligt smiley

Det kostede vist ca. 2000 kr. for det.

Kommentér på:
Overbevise sine forældre om dyrlæge.

Annonce