1.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

PCOS PCOS

Heej alle sammen jeg ved godt det måske ikke høre til her men jeg vil bare spørge om der nogle måske herinde som har det samme problem som jeg har. Jeg har det der hedder PCOS som gør det svært for mig at blive gravid. Men er på nogle piller som hedder metformin og ville bare høre om der er nogle andre som har det samme problem som mig men alligevel har fået børn.

Hilsen Lotte Larsen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PCOS
  • #1   16. jan 2011 Skal i OT

• #2   16. jan 2011 det er noget som gør at man ikke får sit mens og man danner for mange mandlige homoner i kroppen og gør at man tager på i vægt og har svært ved at tabe sig igen og at blive gravid.

• #3   16. jan 2011 Er det cyster på æggestokken?

• #4   16. jan 2011 Jeg har pco og jeg har en datter på 2 år. Har du omlagt din kost før du fik metformin? Har du mange bivirkninger iforbindelse med metformin? Ja jeg spørger lige lidt for jeg vil nemlig også prøve at finde ud af om jeg kan komme i behandling med metformin.

• #5   16. jan 2011 Jeg har ihvertfald også cyster på æggestokkene og har haft det i over 6 år..

• #6   16. jan 2011 der er en gruppe herinde for os med PCOS smiley

• #7   16. jan 2011 Christina J .. ja jeg lagde min kost om men intet hjalp. så kom jeg på metformin og det hjalp gevaldigt (staves) jeg tager en pille om morgen og en om aften. min læge havde sat mig op på en om morgen og to om aften men det kunne min mave ikke tage så vi satte det ned igen. jeg har nu tabt mig 8 kilo på 2 måneder på metformin. der kan være bivirkninger såsom Diarr'e men det gå over du skal bar ehuske at lytte til din krop kan din krop ikke tage at du sætter det op så snak med lægen om at får det sat ned. .

• #8   16. jan 2011 Jeg har også pcos, og har to børn på knap 2 og 4 år. Den første lavet med hjælp, nummer to kom naturligt efter metformin behandling.

• #9   16. jan 2011 Rikke R . Hvis man skal have hjælp hvor meget koster det så ?

• #10   16. jan 2011 Der er en pcoss gruppe herinde, skal jeg sende invitationer?

• #11   16. jan 2011 ja meget gerne

• #12   16. jan 2011 Jeg vil også gerne have en invitation.

• #13   16. jan 2011 Det kommer an på hvilken hjælp I skal have... Vi gav ingenting for vores. Dengang var det sådan at man kunne få 3 inseminationsforsøg, og 3 reagensglas forsøg gratis, og efterfølgende betaler man så selv hvis ikke det lykkedes. Jeg blev gravid i 2. inseminationsforsøg. Men det kommer meget an på hvad problemet er. Vores problem var "kun" min pcos, men man kan jo også være uheldig at ens mands sædkvalitet er meget dårlig, og det gør jo odds'ne lidt dårligere.

• #14   16. jan 2011 min mand var oppe og få tjekket sit og det er i super form hvis man kan sige det sådan .. men nu lægger landet jo sådan at de har nok afskaffet at det er gratis..

• #15   16. jan 2011 Nå for pokker... Ja så kan jeg ikke hjælpe dig... Er du ikke henvist til en klinik?

• #16   16. jan 2011 nej det er jeg ikke da jeg prøver at give metformin en chance da min læger siger at der er chance for at jeg bliver gravid naturligt men jo tanken om hjælp tænker jeg da på..

• #17   16. jan 2011 hej lotte, jeg fik at vide at læge for godt tre måned siden at jeg havde pco, og blev selvfølger ked af det, nu da mig og min kæreste prøve og bliver gravide, jeg har taget meget på i vægt og det med hårværst ikke sjovt. men jeg er starte på metformin for 2 måned siden og jeg går der og håber at nu er det denne måned at jeg bliver gravid, men jeg er også begyndt og spise sundt og har da allerede tabt mig lidt, men sund mad og motion kan pco gå helt væk.

• #18   16. jan 2011 Min veninde's mor har det (og min veninde har arvet det) hun (moderen that is) har tre børn. Jeg ved at hun altid har haft problemet med at blive gravid og har aborteret en gang. Hun fik indsprøjtninger, for at blive nemmere gravid.

• #19   16. jan 2011 maria M ja jeg blev meget ked af det da jeg fik af vide at jeg havde pcos der havde jeg opgivet det hele jeg blev enda sur på min mor fordi hun har også har lidt af det og jeg har så arvet det. det er jo ikke min mors skyld men jeg var så vred og ked på det tidspunkt at jeg lod det gå ud over andre. selv en fra min klasse som var gravid og snakkede om det hele tiden jeg blev så sur at jeg råbte at hun skulle holde kæft. der er da nogle gange hvor jeg er ved at opgive det hele men tænker nej fandme nej pcosen skal ikke få ram på mig så jeg kæmper jeg svømmer hver anden weekend og gå lange ture og cykler her i næste månded skal jeg til at træne 3 gange dagligt. så må vi se hvad der sker...

• #20   16. jan 2011 det kan jeg godt forstå du gjorde, det er heller ikke sjovt og få sådan en nyhed at man ikke kan få børn på normal vis, jeg havde det godt nok også svært de første par uge, men nu efter jeg er starte på metformin så går jeg og håber og tror det nok skal lykkes, men jeg starte jo på 1000 mg men normal er man skal op på 1500 mg så det har jeg været på i tre uge nu, men det med man får dirre og får det dårlig det gør næste alle har jeg hørt, men det går over efter et stykke tid.
    hvor meget er du på om dage.

• #21   16. jan 2011 jeg er på en om morgen og en om aften. og jeg har tabt mig 8 kilo på 2 måneder

• #22   16. jan 2011 ok er de så på 500mg eller på 850mg. jeg synes det er helt vildt flot at du har tabt dig så meget, så skal det da nok snart lykkes for jer og bliver gravide, jeg taber mig så ikke på dem, det søger jeg selv for med og spise sundt som jeg nu kan, men starte så først her den 1/12, men har da tabt mig 3 kilo end til videre

• #23   16. jan 2011 Taak de er på 500 mg .. det er da også meget flot at du har tabt dig 3 kilo ..

• #24   16. jan 2011 ja det er jeg også rigtig glad for. jamen er du så begyndt og få din mens hver måned og hvor lang tid har du været på dem

• #25   16. jan 2011 Jeg har desværre ikke fået mit mens endnu venter stadig.. dem har jeg været på siden slutning af okteber..

• #26   16. jan 2011 http://www.pcoforum.dk/news.php

• #27   16. jan 2011 hold da op det synes jeg er vildt mærkelig, men jeg synes du skal tale med din læge igen, for der er noget som hedder pergotime. jeg har en veninde som både er på metformin og pergotime men det er kun 5 dage om måned hun er på dem og så tage hun til læge og for en sprøjte som koste 350 kr og så skal de dyrke sex dage efter for den gør hun kan modtage fra manden, og hun får ægløsning.
    men ved ikke helt om man kan være på det hele tiden.

• #28   16. jan 2011 Jeg har PCOS.... Men har ikke forsøgt at blive gravid. Men har du andre spørgsmål om emnet er du velkommen til at skrive smiley

• #29   17. jan 2011 Min søster har det og er blevet gravid og skal føde d. 18 juni, glæder mig til at blive moster. De klarede det helt naturligt ved samme piller som dig og kostomlægning (ingen stivelse af nogen art), så det kan sagtens lykkes smiley

Kommentér på:
PCOS

Annonce