291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Luca vil ikke spise... Luca vil ikke spise...

Ja, jeg har jo den her lille søde tæve, som bare ikke vil spise noget af betydning...

Hun er ca 1½ kg undervægtig, og det er bare en umulighed at få hende til at tage på... Og jeg har næsten været alt igennem...

Hun har så denne her enkel lille skæve fortand i undermunden... Kan den have betydning for hendes spisning ?
Hun har altid haft den, så det burde ikke være det, der er årsag til det, og dog???

Jeg har nemlig lagt lidt mærke til, at hun faktisk spiser flere dage i streg, hvis det er blødt mad... Men det holder heller ikke mere end 2-3 uger, hvis jeg er rigtig heldig...

Og jeg har prøvet det med at lade maden stå hele tiden, fodre hende til natten, give maden i ca 20 min og fjerne det igen, men intet hjælper...

Har i nogle gode råd???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luca vil ikke spise...
  • #2   28. jan 2011 Har du prøvet at lade hende arbejde for føden? Det har hjulpet meget på min hund Buddy.

Vi har gemt maden i haven eller stuen, så han skal snuse rundt for at finde det. Eller serveret tørfoderet i f.eks. en Bustercube.

Så skal han lege eller snuse for at få maden ud, det motiverer ham og så spiser han det heller ikke alt for hurtigt på en gang. Han holder indimellem nogle pauser og så går jagten på Bustercuben i gang igen.

Han var over 2 måneder om at bruge Bustercuben (og ca. 1,5 måned om det andet legetøj), men han er omplaceringshund, det går sikkert lidt hurtigere med jeres...

Men vi fodrer ikke i skål mere for så tager han lige 5 bidder og så bare lader resten ligge smiley

• #3   28. jan 2011 Jeg har prøvet, at hun skulle arbejde for det... Hun fik maden i en aktivitetsbold, og det gik rigtig godt den første dag... Men så efterfølgende er jeg kommet hjem til mad, der ligger over det hele... Luca er ligeglad, hun har hygget sig med at tømme bolden...

Hun er simpelthen ligeglad med maden, det er ikke noget, der fanger hende... Men hun er jo sulten... For når vi står og laver mad til os selv, så står hun klar med det samme... Det skal lige siges, at hun ikke får noget af vores mad...

Jeg har prøvet BARF'e hende, det gik rigtig godt, indtil hun også sagde stop der...

Har overvejet at få den tand tjekket, men hun har jo altid haft... Og igen... Hun har jo også altid ikke ville spise maden...

• #4   28. jan 2011 Hm, ja så er den svær.

Jeg har boet i Indien (udveksling i forbindelse med studier) og der var nogle gadehunde, der var halvtamme, som vi (de studerende) tog os af, da de boede på skolens område.

Normalt spiste de rester fra mezzen, men da der var ferie og mange tog hjem for helligdagene, var der ikke noget mad og de var tydeligt sultne. Anne-Solene købte noget pedigree pal til dem, men det gad de sandelig ikke spise!
    Men de spiste gladelig kogte ris og tilberedt kød - så det gav vi dem noget af til mezzen var oppe og køre igen.

Måske det var en ide at prøve at lave hjemmetilberedt mad til hende, nu hun er meget interesseret i jeres mad? Der må da være noget litteratur, der omhandler emnet...

• #5   28. jan 2011 Ja, det kunne være, man skulle prøve det...

Det er ihvertfald et forsøg værd...

Så det vil jeg da lige få kigget lidt på her i weekenden... smiley

Kommentér på:
Luca vil ikke spise...

Annonce