3.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Suprelorin - fjernelse af implantat? Suprelorin - fjernelse af implantat?

Er der nogen herinde der har erfaring med suprelorin (kemisk kastration) af hanhunde? Og om det er muligt at fjerne dette implantat igen?

Jeg har læst på et andet fora omkring et mislykket forsøg på at fjerne sådan en tingest, men jeg vil gerne finde ud af om der er nogen der har oplevet det med succes?

Sagen er den at hunden reagere meget negativt på denne behandling, og der står i produktinformationen vedr. produktet at det kan fjernes igen ved dyrlægen.
Dyrlægen har dog oplyst at det ikke er muligt, hvilket jeg finder meget underligt når det klart fremgår af informationen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suprelorin - fjernelse af implantat?
  • #1   4. apr 2011 der skal nok en operation til som kræver narkose, men jo det brude være muligt, har du evt prøvet og snakke med en anden dyrelæge?

• #2   4. apr 2011 Jeg venter på at blive ringet op af en anden dyrlæge.

At det kræver narkose er jeg klar over, men det er forvirrende at der er modstrid mellem det producenterne og dyrlægen siger. Derfor håber jeg på lidt erfaringer omkring det :o)

• #3   4. apr 2011 Sakset fra Google.

Det er ikke nødvendigt at fjerne det biokompatible implantat. Skulle det imidlertid blive nødvendigt at
    afslutte behandlingen, kan en dyrlæge fjerne implantaterne kirurgisk. Implantater kan lokaliseres ved
    hjælp af ultralyd.
    Aktivatoren kan genbruges.

Så det kan sagtens fjernes hvis hunden ikke reagere som ønsket på "indholdet",
    Jeg kunne heller ikke forestille mig andet.

• #4   4. apr 2011 Apopos erfaring, så kommer det nok til at knibe, da der ikke er ret mange herinde som har prøvet denne metode endnu, og jeg har slet ikke læst om nogen som har skulle ha det fjernet.
    Dem som har ville hører om det, har for de flestes vedkomne spurgt fordi de selv var i tvivl om hvilken metode de ville bruge/prøve på deres hahunde.

• #5   4. apr 2011 Jeg har hørt om en enkelt som har fået det fjernet fra hendes hanhund, via operation. Det var til et foredrag. Det var helt uden problemer.

• #6   4. apr 2011 Zpcn. Det var netop min tanke, jeg ved da at alt der "lægges ind" i en krop kan fjernes igen i tilfælde af patienten "dyr el.menneske".reagere "dårligt" på implantatet el.midlet i implantatet.

Mette, jeg forstår slet ikke den "dylle" som har sagt at det ikke kan fjernes, den person burde tvinges til at ta sin eksamen om igen.
    Så et lille råd, Find en dygtigere dylle. ;o)

• #7   4. apr 2011 Min hund har været kemisk kastreret i 2 år, og heldigvis med godt resultat.
    Men det burde kunne fjernes igen ved en operation

• #8   4. apr 2011 Jeg syntes også det er noget underligt noget at den dyrlæge åbenbart ikke kender de produkter som bruges i klinikken! Jeg har også læst produktinfo, men stadigt siger de at den ikke kan fjernes?! Desuden er der ikke blevet oplyst om mulige bivirkninger osv.

Desværre har den anden dyrlæge ikke ringet tilbage til mig endnu, hvilket jeg havde håbet. Men der er en dag i morgen til at arbejde videre på sagen.

Det er ikke min hund det drejer sig om, men min venindes. Hunden er blevet meget mere utryg ved alt, gøer af alt og intet og sover unaturligt meget. Bestemt ikke positiv udvikling i forhold til hvordan han var før han fik implantatet.

• #9   4. apr 2011 Hvor længe har hunden haft implantatet?

• #10   4. apr 2011 Han har haft det i 7 uger nu

• #11   4. apr 2011 okay, så burde han jo være ovre den tid hvor det som regel bliver værre inden det begynder at blive godt... Håber I får fundet en ordentlig dyrlæge som selvfølgelig ordner det lynhurtigt uden problemer.

• #12   4. apr 2011 Det jeg har saksat fra google hvor der står at det er let at finde og fjerne ved hjælp af ultralyd, det står der mange mange steder, hvis du skriver "Fjernelse af implantat fra hunde oppe i browseren, så vælter det frem.
    Så den dylle er som sagt chokerende dårlig til sit job IMO og jeg er trods alt gammel vet sygeplejerske og har set betydeligt sværer ting som dyllerne er blevet udsat for end at fjerne et implantat..

Igen enig med Zpcn. :o)

• #13   4. apr 2011 Tak, det håber jeg også. Det andet er uholdbart i længden

Kommentér på:
Suprelorin - fjernelse af implantat?

Annonce