Suprelorin - fjernelse af implantat? Suprelorin - fjernelse af implantat?
Er der nogen herinde der har erfaring med suprelorin (kemisk kastration) af hanhunde? Og om det er muligt at fjerne dette implantat igen?
Jeg har læst på et andet fora omkring et mislykket forsøg på at fjerne sådan en tingest, men jeg vil gerne finde ud af om der er nogen der har oplevet det med succes?
Sagen er den at hunden reagere meget negativt på denne behandling, og der står i produktinformationen vedr. produktet at det kan fjernes igen ved dyrlægen.
Dyrlægen har dog oplyst at det ikke er muligt, hvilket jeg finder meget underligt når det klart fremgår af informationen?
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
jun 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 29 Svar: 167
At det kræver narkose er jeg klar over, men det er forvirrende at der er modstrid mellem det producenterne og dyrlægen siger. Derfor håber jeg på lidt erfaringer omkring det :o)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Det er ikke nødvendigt at fjerne det biokompatible implantat. Skulle det imidlertid blive nødvendigt at
afslutte behandlingen, kan en dyrlæge fjerne implantaterne kirurgisk. Implantater kan lokaliseres ved
hjælp af ultralyd.
Aktivatoren kan genbruges.
Så det kan sagtens fjernes hvis hunden ikke reagere som ønsket på "indholdet",
Jeg kunne heller ikke forestille mig andet.
dec 2007
Dem som har ville hører om det, har for de flestes vedkomne spurgt fordi de selv var i tvivl om hvilken metode de ville bruge/prøve på deres hahunde.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
dec 2007
Mette, jeg forstår slet ikke den "dylle" som har sagt at det ikke kan fjernes, den person burde tvinges til at ta sin eksamen om igen.
Så et lille råd, Find en dygtigere dylle. ;o)
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
Men det burde kunne fjernes igen ved en operation
jun 2008
Desværre har den anden dyrlæge ikke ringet tilbage til mig endnu, hvilket jeg havde håbet. Men der er en dag i morgen til at arbejde videre på sagen.
Det er ikke min hund det drejer sig om, men min venindes. Hunden er blevet meget mere utryg ved alt, gøer af alt og intet og sover unaturligt meget. Bestemt ikke positiv udvikling i forhold til hvordan han var før han fik implantatet.
aug 2007
jun 2008
aug 2007
dec 2007
Så den dylle er som sagt chokerende dårlig til sit job IMO og jeg er trods alt gammel vet sygeplejerske og har set betydeligt sværer ting som dyllerne er blevet udsat for end at fjerne et implantat..
Igen enig med Zpcn. :o)
jun 2008
Suprelorin - fjernelse af implantat?