1.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Fedt søges! Fedt søges!

Ja, som overskriften lyder, så modtages hjælp til at fede Mynte op, med kyshånd! :o)
Mynte er en Welsh Springer Spaniel tæve, på lidt over 1 år. Lige pt. bliver hun fodret 2-3 gange dagligt med Royal Canin.. Hun har haft problemer med ikke at ville spise sin mad, men vi er nu begyndt at give hende leverpostej eller div. kødrester i maden, og nu vil hun gerne spise smiley
Hun er meget slank og adræt, hurtig og 'sporty', og var den mindste i sit kuld. Men syntes altså gerne hun må tage 1 kilo på.. smiley
Ved bare ikke helt hvad vi skal gøre??
Tror hun får en ormekur her snart, så må vi se om det er det, det tror jeg dog bare ikke, da hun lige fra vi fik hende har været lidt tynd, og der havde hun altså IKKE orm..
XOXO Laura

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedt søges!
  • #1   13. maj 2011 Jeg tror jeg ville skifte foder. Finde noget aktiv-foder.

Jeg er absolut ikke fan af RC, ,men det er jo en smagssag.

• #2   13. maj 2011 Nu har hun bare få'et Royal Canin lige fra hun var helt lille.. Vi fik det endda med fra opdræteren, dog i hvalpe-version.. Men kunne da godt være vi skulle forhøre os om noget andet foder hos Brogården.. Har du ellers et bud? (:

• #3   13. maj 2011 So allerede skrevet, find noget foder til aktive hunde. Tag en snak med forhandler o evt et par prøveposer så du ved hun kan lide det inden du køber en stor potion.

• #5   13. maj 2011 Jeg ville prøve Rc sensible det brugte jeg til min Gizmo da han bare ikke kunne tage på og det hjalp virkeligt.

• #6   13. maj 2011 Dette foder er godt til aktive hunde, og uden en masse "forbudte" ting i:

http://www.mypets.dk/shop/kingsmoor-sport-hundefoder-4517p.html

Der er også denne her fra Acana:

http://www.mypets.dk/shop/acana-sport-agility-1845p.html

• #7   13. maj 2011 Jeg ville nok køre lidt længere på hvalpemaden, det kan den godt til den er 1,5 år gammel, der er jo en del mere fedt i

• #8   13. maj 2011 Mynte for det første er det alt for tidlig du er begyndt at lave agility med, der bruger hun virkelig meget energi. Nu kan risikere at få en hund med ledproblemer som voksen.

Begynd at råfodre hende å skal du bare se hvor madglad hun blibver

• #10   13. maj 2011 Hvis du vil være 100% sikker på at din hund skal tage på, så skift over til BARF metoden. Det er en kost der består af KUN råt kød. Det får mine hunde, og det har gjort en enorm forskel, ik kun på deres vægt, men også pels og humør.. Det var guld værd for mig og jeg begyndte nemlig også på det fordi min tæve ik ville tage på i vægt uanset hvad jeg gjorde. Hvis du indtil videre har købt Royal Canin, så er prisforskellen ik den helt store. Du skal bare købe det i storkøb i stedet for "2 for 40kr" smiley Du vil helt sikkert se en STOR forandring i din hund.. Du kan læse mere om det her: (link fjernet)

• #11   14. maj 2011 Krumme: Syntes nu ikke jeg vil fravælge Brogården på den måde.. De har en masse forskelligt, og ved hvad de snakker om.. Men vil da prøve at undersøge 'Taste of the wild' (:
    Ej en medløber: Ja, det er der mange der har sagt smiley Syntes bare det er utroligt at hun ikke snart tager på, for hun er altså ret tynd.. Burde veje omkring 2 kilo mere end hun gør.. smiley
    Alice: Dont worry.. Mynte og jeg træner en gang imellem agility hjemme i haven.. Tror skam ikke der sker noget ved at hun tager et par hop engang imellem. Selvfølgelig tager det på energien, men så længe det ikke er noget vi dyrker i store mængder, kan jeg virkelig ikke se det slemme i det.. (:
    Ulla: Okay. Endnu en ting jeg lige må google lidt.. (:
    Anja: Hælder også en del til råt kød. Har hørt en masse godt om det, fra andre kenneler mm. og tror også det vil være rigtig fint for Mynte.. Men får de nok vitaminer og proteiner i det? Og er det ikke besværligt? Nu er det også sådan at vi heller ikke har den største fryser at fryse det ned i, hvis man skal købe en kæmpe potion.. :s

• #13   14. maj 2011 Hmmm.. Lyder lidt 'sjovt'.. Har handlet i Brogården i ret lang tid, både til kaninerne, ørkenrotterne, hesten og Mynte, og har altid været tilfreds.. Du har ret i at det er nogle dyre priser, men det syntes jeg at det næsten er overalt.. Har altid set et helt hav af forskelligt hundefoder.. Mest RC, men også andre produkter.. Har lige læst brochuren om Taste of the Wild, og må sige at det lyder virkelig lovende! (: Giver du det til dine hunde, eller har du hørt anbefalinger om det, mm.?

• #15   14. maj 2011 Nej, har lidt få'et på fornemmelsen at det er 'forkert'..

• #16   14. maj 2011 Der er ALT som hunden skal bruge, i råt kød. Læs her, og bliv klogere på det smiley (link fjernet) og det andet link jeg skrev i min sidste komentar smiley

• #17   14. maj 2011 Anja P: Tak skal du have (:
    Er det bare ikke møg besværligt?

• #20   15. maj 2011 Okay. Luposan.. Vil du fortælle lidt om det? o:

• #21   15. maj 2011 Da jeg stoppede med at barfe, havde jeg svært ved at finde et ordentligt tørfoder.

Basse er meget tynd, og har en ekstrem forbrænding!.. Hun tabte 4 kg efter hun blev steriliseret, og var i forvejen en meget slank hund..
    Når hun stod almindeligt, kunne man nemt tælle ryghvirvlerne..

jeg skiftede sidste sommer over til Vetcur Gourmix!.. og det har været helt fantastisk! Det er et kvalitetsfoder, som hun fungerer rigtig godt på. Samtidig er det beregnet til at fodre med i meget små doser (det er derfor kg-prisen er så høj - det holder længe), og de små doser giver mig mulighed for at overdosere hende lidt, så det kan følge med hendes forbrænding..

Jeg regner aldrig med at skulle gå væk fra det foder igen!.. Det er virkelig et kæmpe hit her!!..

• #25   15. maj 2011 Anja: Hvorfor stoppede du med at barfe?
    Men lyder super, vil da lige undersøge det (:

• #26   15. maj 2011 Mynte,
    dels økonomi og dels at jeg ikke gad.. Det var ikke så besværligt, men havde ikke rigtig lysten til det længere..

Jeg deltids-barfer dog og hunden får råt flere gange om ugen.. men så er det ofte bare noget jeg får, eller noget jeg køber i supermarkedet.
    F.eks får hun kyllinge-overlår, stegeben, hjerte, lever, grisehaler osv.. Men jeg fuldtids-barfer bare ikke længere..

Men kig på Vetcur Gourmix, og når du ser kg.prisen så HUSK at de skal have små portioner, så forbrugsmæssigt er det ikke så dyrt smiley

• #27   15. maj 2011 Anja: Ok.. Har også rigtig gerne ville barfe, men frygter at det er møgbesværligt.. smiley
    Det jeg finder er bare dette: (link fjernet) og det er bare et suplement til barf.. Så er der slet intet kød i? For tror ikke min hund gider at være vegetar.. :b

• #28   15. maj 2011 http://www.naturoghelse.dk/shop/gourmix-classic-fuldfoder-3516p.html

Her kan du se ingredienserne smiley

der er jo forskel på hunde, men jeg har ikke mødt nogle der ikke brød sig om det..
    jeg har fast lidt foder stående hos min veninde, og hendes mops vil gøre alt for et par bidder af det..

At barfe er ikke møgbesværligt, det synes jeg ikke.. Man lærer det rigtig hurtigt, og det er forholdsvist enkelt..
    Jeg gad bare ikke rigtig længere, og syntes også det var lidt dyrt. Og så har jeg måtte erstatte kummefryseren med en tremmeseng, så jeg har simpelthen ikke pladsen til det pt smiley

• #29   15. maj 2011 Okay, ser fint ud smiley
    Tak (:

Hmm.. Ok.. o-:

Kommentér på:
Fedt søges!

Annonce