735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Konsekvens Konsekvens

Jeg har en kvindelig kollega på 27 år. En sød og rar pige, der har en rottweiler på 6 år. Han er lidt skarp i det, siger hun, men hun har nogenlunde styr på ham... Det er heller ikke lige det, jeg vil høre til.
Hun har så overtaget en 8 mdr SBT blandingstæve fra en ven, en superdejlig og sød tøs, der så i sidste weekend kom i sin første løbetid.
Min kollegas rotte har som sådan aldrig været interesseret i tæver i løb før, men pludselig - som et lyn fra en klar himmel - så synes han at tæven var VILDT lækker... Det kan man jo ikke fortænke ham i.
Kollegaen valgte så i onsdags at få ham kastreret, da hun ikke ønsker at få hvalpe, for som hun siger:
<i> hvorfor få hvalpe på mine hunde, når der ikke er tavle på dem og de ikke er checket for alt </i>

Jeg har enorm respekt for den beslutning, men ville I have gjort det samme???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konsekvens
  • #1   16. maj 2011 Jeg synes også det er en fornuftig beslutning - jeg ville nok have truffet den samme, men jeg ville nok ikke have ventet til tæven var højløbsk... Jeg ville nok have tænkt det igennem, og måske kastreret hannen allerede inden tæven kom ind i hjemmet.

• #2   16. maj 2011 Jeg fik sterieliseret mine tæver da j eg købte min hanhund.
    dels fordi den ene er gammel til hvalpe og den anden er en blanding af 5 forskellig racer i forvejen.
    Ville aldrig tillade hvalpe på mine tæver så jeg jeg ville ( har gjort det samme ) jeg tog bare tæverne da han hunden er så mild i det - ville ikke risiker at gøre ham angst eller usikker.

• #4   16. maj 2011 Jeg havde nok personligt valgt at skille dem ad første gang, og så få tæven steriliseret i stedet smiley

• #6   16. maj 2011 Jeg tænkte faktisk osse lidt det der med at få ham kastreret INDEN tæven kom i hjemmet, men det var en lidt hurtig beslutning, hun skulle tage mht tæven - og det var faktisk meningen at hun skulle videreformidle tæven, men hun nænner ikke at gå af med den alligevel...

• #7   16. maj 2011 Fedt at høre.

Men jeg ville nok ikke have valgt at gøre det. Der er jo andre muligheder. Og en kastrering kan også have en negativ virkning på hunden.

• #8   16. maj 2011 Men som jeg forstod på hende, så var det osse for at få handen til at være lidt mere rolig og det havde dyrlægen fortalt hende at kastraktion muligvis kunne gøre... Men ja, tror det ville have været bedre at sterelisere tæven.
    Men under alle omstændigheder, så synes jeg det var en god beslutning, når hun ikke vil lave hvalpe

• #9   16. maj 2011 Nej, den beslutning havde jeg bestemt ikke truffet.

Jeg vil ikke lave om på en hunds hormonsystem, når det er muligt at skille dem ad.

• #10   16. maj 2011 *CH*
    Det er IKKE muligt for hende at skille dem ad. Hun bor i rækkehus og kan ikke få nogen til at komme og holde øje med dem, når hun ikke er hjemme - ej heller nogen til at passe dem. Og lukke den ene eller den anden inde i et rum vil hun ikke, da de skal have mulighed for at komme ud i haven og forrette nødtørft.

• #11   16. maj 2011 Jeg bliver så ærgerlig over at høre, at folk skaffer sig hunde uden i forvejen at have overvejet hvad konsekvensen er.

Hos mig ville det blive tæven, der blev steriliseret hvis det var umuligt at skille dem ad.

• #12   16. maj 2011 *CH*
    Som skrevet, så var det osse meningen, at hun skulle videreformidle hunden, men da det er en SBT blanding ( muligvis med noget liste i, det vides ikke) så KUNNE den ikke videreformidles.

Men ja, det skulle nok have været tæven, det var blevet steriliseret, men når nu dyrlægen havde givet udtryk for at hannen kunne muligvis være blevet mere rolig efter kastration, så var det derfor hun valgte som hun gjorde.

• #13   16. maj 2011 Jeg ville have gjort det klart. Og hvis hun alligevel ikke vil have hvalpe med hanhunde kan hun da ligeså godt kastrerer ham, så er hun også fri for nogensinde at tænke på om han strejfer, især når han ikke har været interesseret i det før..

Og tæven ville jeg lade gå i løb, måske et par gange, for at lade hende modne. Det er tidligt at neutraliserer en hund, så medmindre det virkelig er nødvendigt, ville jeg vente lidt. (jeg har ikke super megen erfaring med tæver..)

• #14   16. maj 2011 Flot og konsekvent beslutning---SÅDAN.

• #15   16. maj 2011 Man må da håbe at hun i hvert fald i denne løbetid er i stand til at skille dem ad, for hvis hannen først er kastreret efter løbetiden er startet, kan han godt stadig være fertil, når tæven er parringsklar.

• #16   16. maj 2011 Jeg havde steriliseret i stedet.. Tror ikke det er fedt at være SBT med en rotte der stadig har lyst til aprring i huset.. UAnset om der kommer noget ud af det eller ej..

Kommentér på:
Konsekvens

Annonce