6.844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Andet navn end det på stamtavlen? Andet navn end det på stamtavlen?

Kan man det? Hvis man ikke lige synes at det opdrætteren har valgt af navn er noget man har lyst til at kalde sin hund?
Altså kan man ændre navnet på hunden, eller må der bare stå hvad der står på stamtavlen og så må man bare lade som om? smiley $

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andet navn end det på stamtavlen?
  • #1   7. jun 2011 hvis jeg sku kalde mine hunde ved fulde stamtavle navn ville det ta en halv dag at kalde den til mig, så selvfølgelig kan du kalde din hund hvad du lyster smiley

• #3   7. jun 2011 Ja det regnede jeg da også med at jeg kunne smiley Men mener mere, kan man ændre navnet på stamtavlen?

• #4   7. jun 2011 Der er mange der bare kalder deres hund for noget andet - ofte er stamtavle navnene jo lidt lange i det og ikke særlig praktiske når man skal træne sin hund..
    Så du kan da bare kalde den hvad du vil smiley

• #5   7. jun 2011 Ulla :

Okay smiley Jeg er nemlig tilhænger af navne med to stavelser, og de navne der er er næsten alle med 3 + ikke nogle navne jeg kan lide :-b

• #6   7. jun 2011 Hvorfor ændre på stamtavlen??? det er jo et eller andet sted ligegyldigt hvad den hedder og opdrætter har jo af en eller anden grund valgt det navn.

• #7   7. jun 2011 Anja:

Tjah, det kunne jo bare være meget rart at det navn man kaldte den, også var det navn den hed smiley

• #8   7. jun 2011 du må kalde den lige hvad du vil.

du kan også få ændret navnet på hunden hvis den har dkk tavle. du kan bare ikke fjerne kennel navnet..

mine bliver heller ikke akldt det de hedder på tavlen. det ville være fuldstændig umuligt

• #10   7. jun 2011 Hmmm tja vi har en Maxidan´s Make My Day aka Boss, en Grand De Feld´s Petit aka Taia og så har vi selv fået lov til at vælge navne på resten, men det gør nu ikke mig noget de ikke hedder deres kalde navn.

Og som opdrætter så er der jo mange der kører efter alfabetet og nogle også med et "tema" så der er en grund til de hedder som de gør.

• Mille F
    Mille F Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #11   7. jun 2011 Vi valgte at beholde navnet som opdrætter havde givet ham. Han lystrede allerede på det, så det ville være en skam at ændre. Men vi var de eneste der valgte at beholde navnet. De andre hvalpe i kuldet har alle fået nye navne hos den nye ejer..

• #14   7. jun 2011 Pia K

Det er jo ikke at snyde opdrætteren, når opdrætteren skal give tilladelse til det? .. Det kan jeg ikke lige se smiley ..
    Jeg skal ikke bruge stamtavlen hele tiden, jeg tror mere at det er tanken smiley Nu er det jo heller ikke ens betydende med at jeg render til DKK og ændre navnet når den bliver 8 uger, bare fordi at jeg spørger i forumet, var bare nysgerrig .

• #15   7. jun 2011 Man skal da ikke ændre navn på stamtavlen , da jeg købte min fik opdrætteren at vide hvad hun skulle kaldes i daglig tale, så på min står der kennelnavnet Tri-Star Little Darlin (Lady)

• #16   7. jun 2011 Jeg tror de færreste opdrættere vil tillade nsdring af stambogsnavnet, idet mange har et system når de giver hvalpe navne, simpelthen for at kunen holde styr på, hvem der er søskende til hvem.

Man gruppere jo på den måde kuldene og får et større overblik.

Jeg har tænkt mig at bruge A-B-C kuld, andre bruger tema, hvor et kuld kan hedde Abba-kuldet, Bond-kuldet, Café-kuldet osv.

Men du kan bare give din hund et kaldenavn som du kan lide, sådan harjeg også gjort med to af mine hunde.

• #17   7. jun 2011 Vores to gule hedder hhv selmalda (kennel navn fra uk) too funky (valgt af mig efter opdrætters ønske om musik-tema, deraf George michael-hittet) aka Nova og....hold fast...sunyard's ESBEN!!!!!! Til daglig hedder han cæsar. Min mand var fristet til at ændre Esben til noget mere fancy, men jeg synes egentligt at det navn er ret originalt, og af respekt for opdrætteren der opkalder deres hunde efter alle de børn, som de aldrig fik, så beholdte vi vores Esben ;0)....
    Med DET her navn ved alle også hvem han er; lissom hundene med eksotiske navne, her er fordelen bare, at man undgår at blive kvalt i sin egen tunge over at sige det ;0)

• #20   7. jun 2011 ulla --- jeg vil foreslå

buller 1 -2-3-4-5--6-7 og tulle - 1-2-3-4-5-6-7-8

• #21   7. jun 2011 Er det ikke lidt ligemeget hvad hunden hedder på stamtavlen?

• #22   7. jun 2011 Vores hedder
    Blju Be Judzhens Key Of My Heart (Lisa).
    Axantias Rex Rapid Of Werweise (Magnus).
    Mierla's Isabel (Tilde). Sojus Sky Blue Meadow (Ritha).
    Sojus How High The Moon (Echo).
    Sojus Ladybird (Clara) og Sojus Segin Cassiopeiae (Frida).
    Jeg synes det er sjovt at finde på tavlenavnene og er fuldstændig ligeglad med om hunden kan kaldes det i dagligdagen. Mine gamle hunde hed Blåskægs Molly Malone (Sisse) og Blåskægs Jet-Z (Mads).
    Kald du din hund hvad du vil men respekter opdrættere påfund;-)

Kommentér på:
Andet navn end det på stamtavlen?

Annonce