4.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

suk... igen. savner en god kirurg suk... igen. savner en god kirurg

Max blev for 2 mdr siden opereret i knæet.
Han havde sprunget over en trailer, men ramte knæet ind i kanten og knæskallen blev smadret i 3 dele...

Han fik sat 2 stifter og en wire i 8tal ind i selve knæskallen...

Nu er vi så i tvivl om vi skal have taget de stål ud igen, da han ikke går optimalt endnu.
Han "knækker" lidt når han går, og vil helst ikke trave, så slår i galop med det samme det går lidt hurtigere end alm. gang.

Han blev opereret ved Bjerringbro dyrehospital (Jacob Daasbjerg) og med ham, snakkede vi om at tage det ud igen, men jeg er SÅ meget i tvivl, om knæet så vil kunne holde... om det bliver bedre...

Er her nogen der kan anbefale en god dyrlæge, som kan give en "second opinion" ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  suk... igen. savner en god kirurg
  • #1   3. aug 2011 Hmm..

Min nabos hund flækkede sin knæskal da den blev kørt ned.
    Dyrlægerne sagde efter en måned at det aldrig ville kunne blive et optimalt hundeliv for ham da de ikke kunne gøre mere end at give ham smertestillende.

Hun tog så hen til min dyrlæge på faxe dyrehospital)

De begyndte straks en grundig undersøgelse og påbegyndte derefter behandling.

I dag går han til agility og hans knæ er der intet i vejen med.

• #2   3. aug 2011 så skal du til sjæland

• #3   3. aug 2011 ja som de andre skriver.. Ken Lindeblad ville være et godt bud.. eller Claus Sloth..

• #4   3. aug 2011 Ken eller Claus, det er dem jeg ville vælge når det gælder knogler og led...

Ken er som skrevet på faxe og Claus på skovshoved dyreklinik

• #5   3. aug 2011 karlslnde, greve

• #6   3. aug 2011 lyder somom jeg bliver nødt til at ringe til Sjælland.
    så må jeg se om en af dem kunne have tid til at kigge på ham, og om jeg kan få tid til at køre turen.

kan det virkelig passe, at man ikke kan finde en superdygtig her i Jylland?

jeg er bare nødt til at høre en anden i hvert fald, for er så meget i tvivl om vi gør det bedste for ham Max

• #7   3. aug 2011 Ken lindeblad... Han har lavet min hunds knæ og der har aldrig været noget siden:)

• #8   3. aug 2011 Lise, kan jo også være du kan nøjes med et tlf. opkald ?

Din dyrlæge kan vel sende billeder osv til en af dem og så kan de måske vurdere derfra om de skal se hunden.

Kunne også være de kunne anbefale dig en i jylland

• #9   3. aug 2011 Rene

præcis også min tanke.
    vil prøve at ringe til en af dem (bliver nok Claus Sloth i første omgang)
    så må jeg håbe, han vil bruge lidt tid på at vurdere sagen....

• #10   3. aug 2011 Begge 2 plejer at være meget søde til at besvare alle ens spørgsmål.

Har flere gange fået min dyrlæge til at sende billeder til dem og fået deres vurdering

• #11   3. aug 2011 Da Lotus, min tidligere whippet havde dårligt knæ blev jeg anbefalet og brugte Peter Weis på Virklund dyreklinik:

(link fjernet)

• #12   3. aug 2011 tak:)

det er bare så irriterende og opslidende ikke at være sikker på, man gør det rigtige....
    Jeg ved at Jacob er rigtig dygtig osv.

men jeg synes bare gerne jeg vil have en andens vurdering, da jeg ikke synes denne her omgang er gået helt 100% smiley

• #13   3. aug 2011 Kirsten

har hørt navnet omtalt før...
    hvad var det med din whippet? og hvordan gik forløbet?

• #14   3. aug 2011 Lise Det at knæet knækker/eller giver lyd fra sig, er fordi der er vædskeophedning i knæet.

Tag et tynd stykke stof og en pose grøntsager og hold på ham i 10 min mens det bliver nedkølet.
    Det er smertelindrende, det tager hævelsen og helingen er bedre.
    Gør det 3-4 gange om dagen, det vil sikkert hjælpe

• #15   3. aug 2011 Lise - Hun brækkede som 4 måneders hvalp et forben, der helede helt uden problemer.

Da hun skulle have skinne af og til kontrolrøntgen, blev hun placeret til opvågning i et bur med fuld loftshøjde, på trods af jeg utrykkeligt havde bedt om, at hun blev placeret i et kattebur.

Da jeg kom for at hent hende støttede hun ikke på højre bagben, vi blev sendt hjem med smertestillende til næste dag, hvor hun blev røntgenfotograferet uden de fandt noget galt.

Dum som jeg var troede jeg på dyrlægen og fulgte hans råd om 3 uger på smertestillende.
    Da den tid var gået haltede hun stadig og jeg gik til en anden dyrlæge, som konstaterede et delvist overrevet korsbånd, samt et nu skævt sammenvokset brud på skinnebenet ved knæleddet.

Den nye dyrlæge sendte billeder mv. til Peter, og hans vurdering var at der kun var 20-25 % chance for at benet blev bedre efter operation, der ville omfatte nyt korsbånd, opbrækning af gammelt brud og afhøvling af en knogle, men at han gerne ville se hende.

Hans vurdering var, at selvom knæleddet var "løst" havde hun ingen smerter og var det hans hund, ville han lade den leve til der opstod problemer.
    Hun blev aflivet sidste sommer 4 år gammel, men havde 3 år som stort set smertefri.
    Når jeg skriver stort set, er det fordi det et par gange undervejs var nødvendigt at behandle med smertestillende, hvis hun havde overanstrengt/forstrakt leddet.

Mit valg var at i den tid hun levede skulle hun kun skånes minimalt, hendes liv skulle være som enhver rask hund, hun skulle have lov til at løbe og bevæge sig som mynder nu engang elsker.

Så hendes historie er ikke helt lykkelig, men jeg kender nogle stykker, der har fået opereret led med meget fint resultat og flere der altid bruger ham ved mistanke om ledskader.

• #16   3. aug 2011 Ken Lindeblad på Faxe dyrehospital skulle være Dks bedste, jeg har selv brugt ham da min tæves knæskal ikke kunne mere, og det ben er faktisk beders end det de ikke har haft fat i:)
    Turen er lang men den er det værd:)

• #17   4. aug 2011 Jeg vil klart anbefale dig at få en tid hos Lars Langerhuus på Århus Dyrehospital, han er en af de dygtigste dyrlæger, og han arbejder stort set ikke med andet end led- og knoglekirurgi.

Jeg har selv brugt Lars, da jeg havde en hund med HD, ligesom han har opereret et meget kompliceret brud på min Greyhound.

Personligt kender jeg intet til Peter Weiss, men jeg har en bekendt, der har fået opereret et benbrud (også på en mynde) af ham, og det har ikke været nogen succes.

• #18   4. aug 2011 Berit - Det var Lars Langerhuus, der sendte mig videre til Peter smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #19   13. aug 2011 Til jer med mynder -er det noget der tit sker med jeres hunde -altså brækkede ben m.m.?

• #20   13. aug 2011 Lise L

nej, jeg tror ikke det sker ved mynderne mere end ved andre racer...
    men mynderne har ofte temmelig høj fart på og så sker der altså rimelig skade, når de ramler ind i noget:/

Da Max smadrede knæet, løb han vel med omkring 50 km/t og knaldede ind i traileren... "normale" racer løber jo slet ikke så stærkt smiley

Har forøvrigt snakket med Claus, og han mener det er helt rigtigt, det vi har gang i mht operation.
    meget betryggende at høre fra en uvildig dyrlæge som tilmed har så stor erfaring på feltet:)

Tak til alle for inputtene smiley

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #21   13. aug 2011 LIse -nåhr ja det giver mening smiley det tænkte jeg bare ikke lige over..

• claus O
    claus O Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #22   13. okt 2019 I greyhoundsporten , er det ikke unormalt med sprungne ledbånd, sprungne lårmuskler, brækkede ben osv. det en hård sport, men greyhounds ELSKER at løbe

Kommentér på:
suk... igen. savner en god kirurg

Annonce