suk... igen. savner en god kirurg suk... igen. savner en god kirurg
Max blev for 2 mdr siden opereret i knæet.
Han havde sprunget over en trailer, men ramte knæet ind i kanten og knæskallen blev smadret i 3 dele...
Han fik sat 2 stifter og en wire i 8tal ind i selve knæskallen...
Nu er vi så i tvivl om vi skal have taget de stål ud igen, da han ikke går optimalt endnu.
Han "knækker" lidt når han går, og vil helst ikke trave, så slår i galop med det samme det går lidt hurtigere end alm. gang.
Han blev opereret ved Bjerringbro dyrehospital (Jacob Daasbjerg) og med ham, snakkede vi om at tage det ud igen, men jeg er SÅ meget i tvivl, om knæet så vil kunne holde... om det bliver bedre...
Er her nogen der kan anbefale en god dyrlæge, som kan give en "second opinion" ?
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Min nabos hund flækkede sin knæskal da den blev kørt ned.
Dyrlægerne sagde efter en måned at det aldrig ville kunne blive et optimalt hundeliv for ham da de ikke kunne gøre mere end at give ham smertestillende.
Hun tog så hen til min dyrlæge på faxe dyrehospital)
De begyndte straks en grundig undersøgelse og påbegyndte derefter behandling.
I dag går han til agility og hans knæ er der intet i vejen med.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Ken er som skrevet på faxe og Claus på skovshoved dyreklinik
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.401
så må jeg se om en af dem kunne have tid til at kigge på ham, og om jeg kan få tid til at køre turen.
kan det virkelig passe, at man ikke kan finde en superdygtig her i Jylland?
jeg er bare nødt til at høre en anden i hvert fald, for er så meget i tvivl om vi gør det bedste for ham Max
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
jan 2006
Din dyrlæge kan vel sende billeder osv til en af dem og så kan de måske vurdere derfra om de skal se hunden.
Kunne også være de kunne anbefale dig en i jylland
aug 2006
præcis også min tanke.
vil prøve at ringe til en af dem (bliver nok Claus Sloth i første omgang)
så må jeg håbe, han vil bruge lidt tid på at vurdere sagen....
jan 2006
Har flere gange fået min dyrlæge til at sende billeder til dem og fået deres vurdering
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
(link fjernet)
aug 2006
det er bare så irriterende og opslidende ikke at være sikker på, man gør det rigtige....
Jeg ved at Jacob er rigtig dygtig osv.
men jeg synes bare gerne jeg vil have en andens vurdering, da jeg ikke synes denne her omgang er gået helt 100%
aug 2006
har hørt navnet omtalt før...
hvad var det med din whippet? og hvordan gik forløbet?
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Tag et tynd stykke stof og en pose grøntsager og hold på ham i 10 min mens det bliver nedkølet.
Det er smertelindrende, det tager hævelsen og helingen er bedre.
Gør det 3-4 gange om dagen, det vil sikkert hjælpe
okt 2010
Da hun skulle have skinne af og til kontrolrøntgen, blev hun placeret til opvågning i et bur med fuld loftshøjde, på trods af jeg utrykkeligt havde bedt om, at hun blev placeret i et kattebur.
Da jeg kom for at hent hende støttede hun ikke på højre bagben, vi blev sendt hjem med smertestillende til næste dag, hvor hun blev røntgenfotograferet uden de fandt noget galt.
Dum som jeg var troede jeg på dyrlægen og fulgte hans råd om 3 uger på smertestillende.
Da den tid var gået haltede hun stadig og jeg gik til en anden dyrlæge, som konstaterede et delvist overrevet korsbånd, samt et nu skævt sammenvokset brud på skinnebenet ved knæleddet.
Den nye dyrlæge sendte billeder mv. til Peter, og hans vurdering var at der kun var 20-25 % chance for at benet blev bedre efter operation, der ville omfatte nyt korsbånd, opbrækning af gammelt brud og afhøvling af en knogle, men at han gerne ville se hende.
Hans vurdering var, at selvom knæleddet var "løst" havde hun ingen smerter og var det hans hund, ville han lade den leve til der opstod problemer.
Hun blev aflivet sidste sommer 4 år gammel, men havde 3 år som stort set smertefri.
Når jeg skriver stort set, er det fordi det et par gange undervejs var nødvendigt at behandle med smertestillende, hvis hun havde overanstrengt/forstrakt leddet.
Mit valg var at i den tid hun levede skulle hun kun skånes minimalt, hendes liv skulle være som enhver rask hund, hun skulle have lov til at løbe og bevæge sig som mynder nu engang elsker.
Så hendes historie er ikke helt lykkelig, men jeg kender nogle stykker, der har fået opereret led med meget fint resultat og flere der altid bruger ham ved mistanke om ledskader.
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.379
Turen er lang men den er det værd:)
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 33
Jeg har selv brugt Lars, da jeg havde en hund med HD, ligesom han har opereret et meget kompliceret brud på min Greyhound.
Personligt kender jeg intet til Peter Weiss, men jeg har en bekendt, der har fået opereret et benbrud (også på en mynde) af ham, og det har ikke været nogen succes.
okt 2010
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
aug 2006
nej, jeg tror ikke det sker ved mynderne mere end ved andre racer...
men mynderne har ofte temmelig høj fart på og så sker der altså rimelig skade, når de ramler ind i noget:/
Da Max smadrede knæet, løb han vel med omkring 50 km/t og knaldede ind i traileren... "normale" racer løber jo slet ikke så stærkt
Har forøvrigt snakket med Claus, og han mener det er helt rigtigt, det vi har gang i mht operation.
meget betryggende at høre fra en uvildig dyrlæge som tilmed har så stor erfaring på feltet:)
Tak til alle for inputtene
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
mar 2016
Følger: 1 Svar: 1
suk... igen. savner en god kirurg