1.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Konflikt mellem tæver (løbetid) Konflikt mellem tæver (løbetid)

Hej

Jeg håber i vil dele jeres erfaringer og gode råd ang konflikter imellem tæver.

Audi - min tæve på 2 år kom for 5-6 uger siden i hendes første løbetid, og i den forbindelse brød helvede løs herhjemme. Mine 2 tæver kom op og toppes flere gange om dagen. Relativ nemme at skille ad og uden en dråbe blod.

Efter løbetiden var over blev alt lidt mere normalt - stadig lidt stirren specielt fra Audis side, men ingen konflikter jeg ikke kunne tage i opløbet og de var tilbage til at lege en helt masse sammen. Og sådan har det været de seneste 2-3 uger. Ja, jeg var faktisk begyndt at kunne slappe af, og ikke have et øje på dem hele tiden.

Men men men... Igår kom de op og toppes 2 gange ud af den blå luft (nok ikke, men jeg plejer at kunne aflæse dem inden der sker noget) og begge gange var det Layney (8år) som angreb. Ifølge kalenderen skal hun i løbetid i løbet af de nærmeste dage...
Jeg tænker jeg nok går en hård tid i møde...

Er der nogen derude der har erfaringer på dette område?
Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dem mens løbetiden står på?
Hvordan kan jeg evt hjælpe dem med at genskabe deres gode perioder?
Vil det hjælpe at sterillisere en af dem? (I så fald, hvilken?) Eller begge?

Jeg håber meget på nogle gode råd...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konflikt mellem tæver (løbetid)
  • #1   7. aug 2011 lytter med hat også to tæver.... det har jeg haft tidligere helt uden problmer af nogen art. men den ældste af mine er ikke så glad for den nye hvalp, så er da interesseret i at høre hvad fremtiden kan bringe..

• #2   7. aug 2011 Følger lige med, har 3 tæver-

• #3   7. aug 2011 ja, jeg har jo prøvet det nogle gange i årenes løb og må erkende at jeg måtte tage konsekvensen. 2 tæver der pludselig ikke kan sammen mere er værre end 2 hanner. Hanner tager kampen og så er det ovre, men tæver bliver ved med livet som indsats.
    2 gange har jeg måttet finde nye hjem til den tæve der pludselig tager magten

• #4   8. aug 2011 jeg måtte os finde et nyt hjem til pusle min yorkshire terrier ( og hun har det super godt nu, hun bor sammen med en anden yorkshire terrier han hund )
    hun fløj os på min chihuahua pige i løb,

• #5   8. aug 2011 Vi har desværre samme problem herhjemme og har lige taget beslutningen om at den ene må væk herfra, da jeg desværre ikke tør tage konsekvensen af, hvad der ender med at ske, hvis de bliver ved med at bo sammen...

Herhjemme er det dog ikke kun, når de er i løbetid...

• #6   8. aug 2011 sunshine - det hjælper ikke at sterilisere, når det først er gået galt glemmer tæven ikke at hun ikke kan li´ den anden

• #7   8. aug 2011 puh, har tidligere haft 2 tæver sammen og der var aldrig problemer, løb eller ej... har nu 2 igen og kan godt mærke at forholdet mlm dem bliver helt anderledes, bliver helt bekymret må jeg sige... hmm tror nu sterilisation kan være en løsning for nogen, så tror jeg ville tage en snak med en dyrlæge

• #8   8. aug 2011 Det tror jeg også jeg vil.
    Og måske en adfærdsbehandler.

Vil nu helst sterillisere den ældste - den yngste vil jeg muligvis avle på.
    Men kan ikke blive en måned efter hendes løb, da hun skal løbe DM.
    Så jeg må lige vente og se.

Idag har der heldigvis ingen problemer været. smiley

Kommentér på:
Konflikt mellem tæver (løbetid)

Annonce