{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Træning af hund i dagligdagen {{forumTopicSubject}}



Hej.

Jeg er så meget i tvivl om min hund bliver brugt for lidt. Synes det er svært at finde på ting ang. aktivering.
Vores dagligdag ser ca. sådan her ud.(skal lige siges jeg har en miniatura langhåret gravhund)

Morgen tur på ca. 20 min
Foder spredes i haven(hun søger ikke efter det hele medmindre jeg er der ude.)
går fri i haven i nogle timer alt efter vejr.
lidt træning med sit, dæk, giv pote, high five, kravle osv.
Evt foder i aktiveringsbold(sjældent hun gider det)
efter aftensmaden en gåtur på 30-40 min.

ca. en gang om ugen er vi enten på strand, skov eller andre grønne områder.

Hvordanser jeres dagligdag ud. Og laver jeg for lidt med hende.

Skal lige siges vi starter til hvalpe/begynder træning i uge 35 og en gang om ugen.






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hund i dagligdagen
  • #1   11. aug 2011 Det er så svært, at vurdere, da hunde er så forskellige, så du vil nok selv være den der bedst kan se, om det er nok til din hund.

    Lulu bliver rastløs, hvis vi laver for lidt, så jeg kan hurtigt mærke, hvornår der skal skrues op for aktiviteterne.

    Hvis din hund virker veltilpas, og hverken doven, rastløs eller stresset, så er niveauet vel fint.

    Dog er der også de hunde, der bare tilpasser sig, og accepterer dagligdagen som den er, selvom de ikke bliver aktiveret.


  • #2   11. aug 2011 Umiddelbart synes jeg ik det lyder som om du laver for lidt med hende - men som Danielle skriver, så er hunde vidt forskellige, så du ka nok bedst selv vurdere det smiley

    Er det dagligt at I træner og laver fodersøg??

    Du ka evt lave mere søgearbejde/spor med hende - ligge foderspor, gemme godbidder eller ting i et rum som hun ska finde osv smiley Det trætter hundene rigtig meget og mange hunde synes det er sjovt smiley

    Vores dagligdage er ret forskellige - nogle dage er der megen aktivering og andre meget lidt..
    Men de kommer ud min 3 gange om dagen - ofte flere gange... Nogle ture er på 5 min, andre 3 timer ;O)
    Nogle dage træner vi slet ik med hundene, andre dage træner vi flere gange om dagen af mindre sekvenser smiley
    Har jeg haft en dårlig periode (er kronisk smertepatient) og kæresten samtidig har været meget på arbejde, så ka det mærkes på hundene... Dog hjælper det at de har hinanden at lege med smiley


  • #3   11. aug 2011 Vi har haft stor glæde af forskellige aktivitetsspil, både dem i træ fra Nina Ottosson og hjemme lavet, de sætter virkelig gang i de små grå smiley

    Prøv at låne bogen Leg med din hund af Med Christina Sondermann på biblioteket, den giver rigtig mange gode forslag til øvelser både inde og ude.
    De fleste af tingene er aktivitetsting man kan lave ud af ting, man har i alm. husholdning - det holder prisen nede i forhold til de dyre aktivitetsspil der er i handlen.
    Der er gode billeder og forklaring til de forskellige øvelser.

    God fornøjelse smiley


  • #4   11. aug 2011 Annette:

    Jeg træner med min hund, hver dag. Jeg har heldigvis en hund der meget gerne vil arbejde. Min hund er også en slags hund, der ikke kan spises af, med en tur rundt om huset.

    Som Danielle skriver, så er hunde og ders behov meget, meget forskellige.

    Min dagligdag ser nogenlunde sådan her ud:

    Morgen:.
    1 time. Min hund er alene hjemme i 7 timer (ikke noget jeg er stolt af) men det er grunden til en stor morgentur.
    20 min af morgenturen bruger jeg på, at træne med hende.
    Det er hoved sagligt lydigfhed der bliver trænet.
    Resten af turen er til ren snus, som jeg tror er med til , at gøre hende mental træt, da hun støver meget.

    Eftermiddag:
    går jeg ca. 40 min, til 1 time med hende.

    Aften:
    Er ofte til hundetræning. Enten rallly/lydighed eller agility. Hvis ikke, er jeg tit på social hundetur(mødes med andre hunde-mamas og går aftentur sammen)

    Øhhh.... måske ser det ud, som om jeg er mega hunde-nørd. Men jeg har også et liv ved siden af :-)) tror jeg;-))


  • #5   11. aug 2011 altså hun får altid sit fodre på græsplænen. blander faktisk altid hendes tørkost med f.eks tun i olie,fiskefrikadelle,torskerogn eller hvad jeg nu har. Men synes nu ikke altid hun har lyst til det.

    Idag var vi f.eks ude på det trænings sted hvor vi skal træne, bare så hun har været der før vi går i gang. havde købt skinketern og kylling i tern, men hun ville slet ikke have noget af det. så tænker jeg lidt hvad dælen gør jeg lige når vi skal starte til træning, når hun pludselig ikke vil have det.

    Vi har lidt problemer med alene hjemme, efter vi ikke har vores ældre hun længere,men får besøg af en adfærdsterapuert på mandag.

    Jeg kender bare ikke nogle med hund der træner med deres hund hver eneste dag.


  • #6   11. aug 2011 pia b. tak det vil jeg da lige prøve;O)

  • #7   11. aug 2011 Anne: Grund til jeg ikke går længere tur om morgnen, er at jeg har læst at man skal gå korte ture inden hunden lades alene ellers vil den stress (altså være i stress) når man går fra den og den dermed ikke kan slappe af.

  • #8   11. aug 2011 Annette:

    Da min hund var hvalp, læste jeg. At hunden havde lettere ved, at være alene hjemme, hvis den var godt træt inden. Så jeg gav hende en ordentlig luftetur inden jeg skulle gå.
    (havde selvfølgelig trænet "alene-hjemme" inden)

    Hvor gammel er din hund? er det en lille hvalp?


  • #9   11. aug 2011 Hund er 11 mdr. så en stor hvalp.
    Synes jeg læser og læser for at gøre det så godt for hende som muligt.
    og havde flere steder læst at morgentur inden de skal være alene skal være kort og den samme tur hver morgen så hunden stresser mindst muligt. Det er dælme svært, måske jeg skal en lang tur med hende så.


  • #11   11. aug 2011 Vores dag:
    Ud kl. 06:15 ca. tur i skoven ca. 20 min.
    Haven til til jeg kører omkring 0730
    Kærsten har dem gerne i haven i løbet af dagen.Hjemme igen: Haven eller tur til vi skal til træning (5 dage i ugen) ellers lang tur med hundevenner.
    Træning min. 2 timer.
    Aftentur ca.30 -40 min.

    Træning består af:
    Mandag Lydighed/WP
    Tirsdag Redninghund
    Onsdag Hundeleg
    Torsdag Spor
    Fredag Fri
    Lørdag Lydighed /eller konkurrence
    Søndag Redningshund /eller konkurrence


  • #12   11. aug 2011 Annette:

    Hvis du har lyst, må du lige melde tilbage, hvad adfærdsterapeuten siger på mandag.

    Og hvis din hund stresser nemt, kunne jeg forestille mig, at det er en god idé med korte ture, som du i forvejen gør.

    100 mennesker, 100 forskellige meninger. Siger man ikke sådan smiley


  • #13   11. aug 2011 P.S.
    Det med de korte ture og det samme sted, var kun noget jeg praktiserede i de første to mrd. Så vidt jeg husker. Og det var nu mest for, den skulle føle sig tryg, i den store nye "farlige" verden.


  • #14   11. aug 2011 Annette - det er langt fra alle hunde der gider arbejde for godbidder.. Vores den ene arbejder heller ik så godt for godbidder, så jeg belønner også med leg eller bold, hvilket virker meget bedre på hende :O)

Kommentér på:
Træning af hund i dagligdagen

Annonce