{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.200 visninger | Oprettet:

Middel mod flåter/lopper {{forumTopicSubject}}

Nogen som kan anbefale et godt middel mod især flåter?
Vi træner en del i skoven, og sidste gang pillede jeg 4 små krible af hende imens hun sad i buret i bilen som endnu ikke havde nået at sætte sig fast.

Jeg faldt selv over denne her til morgen, nogen som har erfaringer med den? http://www.tikloshop.dk/hundepleje-trimning/pleje/exner-petguard

Hun bliver allerede jævnligt duppet i nakken, men det virker ikke.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middel mod flåter/lopper
  • #1   9. sep 2011 Anibio Tic-Clip: http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/tic-clip-mod-taeger-582p.html

    Pet-Gourmet hvidløg: (link fjernet)

    CatanDogs flåt- og loppestopper: http://flaatstop.com/


  • #2   9. sep 2011 Bruger du Bayvantic?

    ...forresten der er osse Cur1 fra VetCur BioTec


  • #4   9. sep 2011 Altså jeg har aldrig rigtig givet Alba noget, andet end et loppebad i ny og næ og hun har ALDRIG haft lopper eller flåter :).. Men nu er jeg gået over til Bayvantic - og der er heller ikke kommet nogle smiley så mon ikke det virker..
    Havde hørt det var dyrt men jeg synes nu egentlig ikke det var så galt - kan ikke huske hvad jeg gav . men kan bare huske jeg blev overrasket smiley købte det på apoteket...


  • #5   9. sep 2011 Jeg synes også at Bayvantic er det eneste der virker mod flåter. Men jeg er bare træt af at det giver sådan nogle trælse fedtede pletter i pelsen. Er der andre der også har problemer med det? Og hvad kan man gøre for at undgå det?

  • #6   9. sep 2011 Tasso har jeg altid givet Frontline - men igen, det er jo forskelligt fra hund til hund hvordan det virker..
    Han har aldrig lidt af lopper, men flåter er meget almindelige da vi altid går i skoven.

    Men nu har han ingen.. :o)


  • #7   9. sep 2011 Margit, jeg har samme problem med mine 2 store pige, de får også en fedtet streg fra halerod til hals da jeg også drypper langs hele rygradden, så du er ikke den eneste.
    Underligt nok får min lille Chi ikke fedtet pels af det.
    Det er også Bayvantic jeg bruger til mine vuffer.
    Ud over den fedtede "linie" så er det=Bayvantic så effektivt at jeg ikke har set en flåt på dem i de 7½år jeg har haft dem.
    Så fedtet pels el.ej, så bruger jeg det fra forår til efterår, ingen af mine hunde bliver behandlet i "Vinterperioden" og de har som sagt aldrig haft "kryb" af nogen art, jeg har heller ikke, nok pga.at hundene sover oppe hos mig om natten så jeg også får lidt af midlet på mig.;o))


  • #8   9. sep 2011 Før i tiden brugte jeg altid frontline compo vet, men er skiftet til det her og er bare helt tilfreds smiley
    (link fjernet)


  • #9   9. sep 2011 Vi bruger Frontline! Og det er et vidundermiddel :o)

  • #10   9. sep 2011 Jeg har ikke prøvet nogen af de andre nævnte midler da Bayvantic altid har fungeret "i de år jeg har behandlet mine hunde", men jeg har læst herinde at utroligt mange har problemer når de har brugt Frontline, det har simpelthen slet ikke virket, om det er pga.at krybene er blevet ressistente i visse områder i landet skal jeg ikke gøre mig klog på, men grunden til at ens hund ikke har fået kryb kan jo også være at man bare har været heldig, jeg kender da til hundeejere som aldrig husker at behandle deres hunde hvor hundene alligevel aldrig har haft "kryb-besøg"
    Kort sagt så vil jeg af ovennævnte grund bestemt ikke påstå at Frontline er et vidundermiddel. ;o)


  • #11   9. sep 2011 Sødeste Kennel. Missekatte må IKKE komme i kontakt med Bayvantic, læs indlægspapiret og få missen skyllet godt igennem før den får slikket giften i sig.


  • #12   9. sep 2011 efterlyste nu mere et stof som eventuelt lige kunne sprayes på inden man kastede sig i skovbunden smiley

    Vi har både brugt bayvantic og frontline - skifter lidt imellem de to....



  • #13   9. sep 2011 Mon ikke at man kan ta et fed hvidløg og lige kører rundt i pelsen og på sin egen hud, flåter kan jo ikke fordrage hvidløg.
    Jeg er godt klar over at det kun vil virke en dags tid, men det er jo også det du efterlyser.
    Jeg vil tro at det er effektivt nok, bare hunden ikke bader, ellers tag endnu et fed med hjemmefra og hopper hunden i vandet så kør fedet rundt i pelsen på den endnu engang.
    Det er ihvertfald billigt. ;o))


  • #14   9. sep 2011 Monica jeg mener at man kan få noget spray med Eucalyptus (tror jeg det er) som skulle holde flåter væk. Men jeg ved ikke hvad det hedder og om det virker.

  • #15   9. sep 2011 ok jeg prøver at goggle videre... den med hvidlæg var da en mulighed gggg

    Hun er jo dækket ind hvis de bider sig fast, men hader simpelthen de skide små klamme sataner ggggg og kan gå helt i selvsving når man smækker hende i bilen og bare kan se dem kravle op af benene på hende.... ganske enkelt FOR KLAMT ggggg

    Vil ikke have dem med hjem gggggg



  • #16   9. sep 2011 Seriøst så tror jeg ikke at det er en ret god ide at smøre hunden ind i hvidløg. Det er ikke særlig sundt for hunden. For at sige det meget mildt.

  • #17   9. sep 2011 http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

    margit havde jeg nu heller ikke tænkt mig smiley
    Men man kunne lave en mild vand/hvidløgs spray som den lige kunne få et par pift af - det tror jeg ikke skader....

    Det virker også på myg iøvrigt.... ihvertfald på hestene smiley

    Det er mere ved decideret indtagelse at hvidløg er skadeligt.



  • #18   9. sep 2011 Der var en her inde der havde gnedet hunden ind i hvidløg. Den blev vidst temlig meget syg. Om den overlevede ved jeg ikke. Der kom aldrig en update (mener jeg ikke) Men om du kan spraye en hvidløgsopløsning på hunden tør jeg ikke at udtale mig om.

  • #19   10. sep 2011 Nu var det jo meningen af det bare skulle holde til en dagstur, så jeg mente at man bare kunne gnide hvidløg i hundens pels hist og her, self.skulle den ikke "smørres/gnides" ind i hvidløget overalt på kroppen, "sikke en stank den så ville udsende", man skulle gerne kunne sidde ved siden af hunden i bl.a.bilen uden at kunne lugte hvidløget.
    Det skulle som sagt KUN smøres nok ind i pelsen til at Krybene holdt sig væk.
    Husk at ALT bør gøres med måde, man behøver ikke straks at tro at hunden nærmest skal "bades" i hvidløgssaft for at få den ønskede virkning. ;o)


  • #20   10. sep 2011 Jo Jo - vi laver en blanding i det store badekar på hestefolden og kaster den ned i inden træning smiley gggg



  • #21   11. sep 2011 LOOOL Monica ;o)))

Kommentér på:
Middel mod flåter/lopper

Annonce