{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Anja S
Anja S
Tilmeldt:
16. jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180

Alene hjemme / slået hjem i Ludo {{forumTopicSubject}}

Søger nogle gode råd til hvordan vi griber alene hjemme situationen an, sådan forfra er jeg lidt bange for.

Hund er 10 mdr (blanding af labrador/Doberrmann)

Hun HAR kunnet være alene hjemme, men det er lidt gået fløjten - hun bliver destruktiv og æder vores sofa der står i køkken/alrum.
Det er der hun skal være når hun er alene, det er ca. 50 kvm, og kan ikke deles op på nogen måde.
Fra køkken/alrum til mellemgang der går ind til stuen er der børnegitter, det samme fra køkken/alrum til gang der munder ud i bryggers. Dem springer hun over, hvilket har kostet en designerstol i stuen (der var kæresten sq ved at omkonvertere hund -> tæppe foran brændeovnen, ihvertfald i tankerne) når hun hoppet ud i gang/bryggers river hun jakker ned og har også haft fast i en enkelt sko eller to smiley

De sidste par mdr. har hun overhovedet ikke været alene, vi har simpelthen taget hende med på arbejde, vi er begge så heldige stillet at det kan lade sig gøre, har vi skulle noget på andre tidspunkter af døgnet har hun været med og lagt i bilen, det er der ingen problemer i, men vil rent faktisk hellere have hun er herhjemme (hun er selvfølgelig gradvis blevet vænnet til hendes bur i bilen, og elsker at være der)
At der er gået så længe, er vi udemærket klar over er at udsætte problemerne, men qua knæoperation, dødsfald i familien, megastress på arbejder osv. har der ikke været overskud til at tackle alene hjemme med hunden. Det har kunnet sætte på pause, det har det andet ikke - men nu skal det altså være !

Hun kan sagtens være i køkken/alrum med lukkede gitre hvor vi andre er enten ovenpå eller i stuen uden problemer i flere timer, ingen piv, ingen destruktiv adfærd eller gitteroverspring. Forlader vi huset er den gal med det samme, der bliver enten sofaen overfaldet, eller hun står ude og river jakker ned smiley

Hun bliver aktiveret ca. således:
- 3 gåture om dagen
- Forholdsvis fri adgang til haven (når vi er hjemme)
- Går til hundetræning med hende to gange i ugen i to forskellige klubber
- Går spor med hende 1-2 gange i ugen
- Fodersøg i haven, som er STOR, varierer både område, højde osv. så der er bare lidt udfordring for hende
- Miljøtræner en del, hun er med mange underlige steder henne
- En tur i hundeskov i ny og næ

Nogen der har nogle fantastiske forslag til hvad vi kan gøre ?
Hun er simpelthen en fantastisk hund på alle andre områder end lige alene hjemme stadiet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme / slået hjem i Ludo
  • #1   11. sep 2011 Du skriver hun er blevet glad for hendes bur i bilen.. har du overvejet at prøve at købe et bur til hende inden for også lave det hyggeligt med tæpper osv som en hule så hun er der når hun er alene?

  • #2   11. sep 2011 Ja, har tænkt bur når hun er alene, men vil virkelig gerne undgå det., hvis det på nogen måde kan lade sig gøre.

    Har også tænkt at lukke hende på badeværelset, der er der ikke rigtig noget der kan ødelægges, og hun elsker at ligge derude når jeg er i bad osv. så det er ikke et "nyt/ukendt" rum for hende.

    Har også tænkt vores store bryggers (ca. 30 kvm.) men det er ikke opvarmet og derfor pænt koldt om vinteren også har vi server til alle husets computere med ca. ALT på stående der. Ret katastrofe, hvis hun bliver destruktiv der smiley

    Vil bare allerhelst hun kan være i køkken/alrum


  • #3   11. sep 2011 Har du prøvet at gå fra hende med evt tv´et tændt eller radio altså nogle lyde som hun er vandt til er de rnår u fx er hjemme.. eller måske optage nogle samtaler med i jeres stemmer når hun nu er vandt til at i kan være oven på og hende neden under uden problemer

    også evt have et bur som er åben stårende som hun kan søge hen i hvis hun føler sig lidt utryg. evt et hvor der ligger et tæppe over så det er ligesom en hule..


  • #4   11. sep 2011 Prøv et bur indenfor os, du behøves ikke lukke det, bare hun har et sted at søge hen når hun skal være alene.

  • #5   11. sep 2011 Har prøvet med radioen tændt, der er ingen forskel.

    Fjernsynet i køkkenet har vi aldrig tændt, så det ville være nyt for hende. Det i stuen har vi ikke prøvet at lade køre.

    Måske man skulle prøve at tage hendes bur fra bilen ind, det kender hun jo, og se hvordan det går.... Man kan sige hendes alder pt heller ikke gør noget særlig meget nemmere (hun har endnu ikke været i løb)


  • #6   11. sep 2011 Og så start forfra med alenehjemmetræningen, helt forfra. smiley Sørg for hun er mentalt træt når i arbejder med alene hjemme træning.

  • #8   11. sep 2011 Ja, det er nok det der er vejen frem.

    Forresten så sover/hviler hun det meste af en arbejdsdag, det ved jeg jo, da jeg ofte har hende med smiley Skal bare liiiige have hende forklaret det er det der skal gøres når hun er alene hjemme. Det tyder vel på hun føler sig alene og forladt i situationen ?

    Hun lades også alene på arbejde, når jeg går enten ud i butikken eller på kundebesøg (der er chef tilstede som regel) hun går ind på mit kontor og ligger sig til jeg kommer tilbage, så der er det helt naturligt for hende at blive forladt. Uden fysiske barrikader. Der er åbent fra kontor til butik, men anden gulvbelægning, hun går ALDRIG ud i butikken, heller ikke selv om kunder står og kalder på hende


  • #10   11. sep 2011 Gabrielle J

    Nej, hun har endnu ikke været i hendes første løbetid, så ingen tvivl om der er masser af hormoner der dribler rundt i kroppen på hende - det mærkes også i lydigheden. Der tror hun somme tider "plads" bere betyder sæt dig hvor du tilfældigt opholder dig når kommandoen gives, også selvom det er 1½ meter fra mig, drejet 90 grader og nærmest med ryggen til hehe

    GLÆDER mig faktisk til hun kommer i løb efterhånden......

    Min chef har hanhund (den hvide schæfer der er på et par af billederne sammen med Selma) og han har snust noget mere interesseret i hende nogle gange, end sædvanligt - det er så stoppet igen. Og nej, hun kommer selvfølgelig ikke med derned når hun engang kommer i løb smiley

    "Høje ambitioner" mener du fordi jeg regner med at starte B-klasse lydighed næste år ? Der er hun 1½ år gammel, det er vist ikke unormalt. Kan ikke starte lavere klasse, da jeg tidligere har haft hund på det niveau smiley

    Hun er i høj grad familiehund, elsker at pusse nusse med ungerne (som der er 3 stk af 4, 6 og 9 år) og selvfølgelig også med os, synes hun i stor grad for lov til at være hund og bare lege.

    Men JEG vil gerne have en lydig hund, kæresten vil også, men har ikke så meget tjek på det og ej heller lysten til at få det, så hun er min hund.

    Jeg vidste udemærket jeg nok ville blive bidt af hundetræning igen, derfor valgte vi en blanding, det giver knap så mange muligheder for træning som en tavle-hund. det er tiden simpelthen ikke til så længe børnene er så små, ihvertfald ikke hvis de også skal se deres mor ind imellem.

    Den næste hund skal uden tvivl være en PH-hund, når altså ngerne er blevet størrere.

    Og tusind tak for de pæne ord om Selma smiley


  • #11   11. sep 2011 Og selvfølgelig også tusind tak til I andre for gode de råd smiley

Kommentér på:
Alene hjemme / slået hjem i Ludo

Annonce