Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golden retriever med Hd:C
  • #1   15. jan 2012 Jeg vil ikke kalde mig ekspert. Men det kan have stor betydning for hunden. Det kan give gangbesvær og store smerter. MEN det kan lige så godt betyde ingenting. Så det er ikke til at sige. Men hvis det var min hund ville jeg undgå mange trapper, aldrig springe med hunden og evt. være lidt forsigtig med ALT for vild og voldsom leg. Selvfølgelig uden at tage "livet" fra hunden. Bare for en sikkerheds skyld.

• #3   15. jan 2012 det er en omplaceringshund jeg har kigget på.

• #4   15. jan 2012 Jeg vilel ikke købe en hudn med C hofter og heller ikke en hvalp efter en hund med C hofter.
    Måske mærker den ikke noget til det nu, men den kan gå hen og få store smerter.

• #5   15. jan 2012 En voksen omplaceringshund, der ikke har symptomer på problemer med sin HD-status, ville jeg godt turde begive mig ud i - hvis den altså udelukkende skal bruges til familie-kælehund.

• #6   15. jan 2012 Hvor gammel er den? Og hvilken træning skal den kunne holde til?

• #7   15. jan 2012 Status C giver ikke nødvendigvis problemer for hunden... men man skal tænke sig om mht hvilken slags træning/aktivitet man vil dyrke med hunden.
    Det interessante er nok i hvilken forbindelse man har opdaget hundens hd status...? Var det fordi ejer havde avlsplaner - og hunden havde ingen gener pga af sin status eller blev den undersøgt fordi den havde gener?
    Hvor gammel er hunden og hvilken slags træning har de i tankerne? Hunden bør, efter min mening kun koste et symbolsk beløb...

• #8   15. jan 2012 HAr den DKK tavle, for så kan jeg tjekke index m.m

• #9   15. jan 2012 Samme som CH.

• #10   15. jan 2012 Den har stamtavle Dk 19675/2009
    Far: Abinvale Traguardo
    Mor: Golden Tunes Honey Rose.

Jeg har ikke så meget forstand på alt dette endnu. Den skal bruges til familie hund. Af træning havde jeg tænkt på lydighedstræning.

• #11   15. jan 2012 Kan se på deres hjemmeside de har sat en pris på 5000,- er det ikke lige vildt nok for en hund med hofter C

• #12   15. jan 2012 Den kommer fra en kennel, som jeg tror havde haft planer om at bruge den til avl, men som ikke vil/kan bruge den nu når den har C-hofter

• #13   15. jan 2012 Den har et index på 81, det er godt nok lavt, jeg har aldrig set et så lavt index på en hund!!!
    Begge forældre har B hofter, det har mormor og morfar også.
    faderen har lavet 29 kuld - hold da op, ialt 227 hvalpe. halvdelen af de hvalpe han har lavet der er undersøgt har A hofter, en fjerdedel har B hofter, der er 5 med Chofter, 2 med D hofter og én med E hofter - fatter ikek han har lavet så mange hvalpe med de resultater!!!

Nå men jeg havde ikke købt den hund - aldrig i livet.

• #14   15. jan 2012 Min malinois på 6½ år har C hofte i den ene side - iflg DKK ihvertfald - og han bliver trænet dagligt, springer et par gange om ugen, laver gr C et par gange om ugen, løber med mig på mine 5-6 km´s ture et par gange om ugen uden at der er noget som helst at se på ham.

Så at en hund med C-hofter skal leve "forsigtigt" ? Nej, slet ikke. Så kan man ligeså godt aflive den med det samme, inden den når at kede sig ihjel groft sagt.

Jeg ville ikke have skrubler ved at købe hunden - og synes prisen er helt OK, forudsat at alt andet er iorden på den.

• #15   15. jan 2012 Kennelmor: hvad skal index tal helst være over?

• #16   15. jan 2012 I Danmark skal index være over 100. I Tyskland skal det være under.

• #17   15. jan 2012 Annette Green M

Og et indextal har ingen betydning for selve individet med tallet - så det gør ikke hundens C-hofter hverken værre eller bedre, at dens indextal er elendigt.
    Men avl på en hund med et så lavt index skal man ikke kaste sig ud i under nogen omstændigheder.

• #18   15. jan 2012 Vi skal også kun bruge den hund vi får som familiehund og gå til træning.
    Ingen hvalpe!

• #19   15. jan 2012 Så har indextallet ingen betydning overhovedet.

• #20   15. jan 2012 Til jeres brug ville jeg nok overveje det. Men ALDRIG om jeg ville give 5000,- for den!!

• #21   15. jan 2012 Ok!

Det der bekymre mig fordi jeg ikke har forstand på det med HD og AD er om jeg får en hund, med smerter og som vi skal bruge en helvedes masse penge til dyrlæge. Den er jo 2½ år nu.

• #22   15. jan 2012 Når det er en omplaceringshund, ville jeg nok overveje det en ekstra gang.

Købte den yndigste og mest kærlige cockerpige(kan ses ppå min profil) men efter ganske kort tid begyndte den at halte og vi fik konstateret HD (c-hofter). Efterat have prøvet forskelige muligheder måtte vi desværre aflive den efter aftale med dyrlægen.
    Den fik specialfoder, smertebehandling Water-walk og massage.

Ingen af disse ting hjalp ret meget og at bo på 2 sal og skulle holde en aktiv hund i ro, for at hun kunne holde smerterne ud, var synd for hunden. Hun er nu i hundehilmen

• #23   15. jan 2012 Med mindre den har problemer nu og/eller I begynder at springe højdespring med den, så ville jeg nok ikke være så bekymret for det. Men HAR den problemer nu, ville jeg holde mig LANGT væk.

• #24   15. jan 2012 Har skrevet mail til ejer om hun er besværet af det og hvornår hun fik konstateret det. Så håber på svar i løbet af dagen.

• #25   15. jan 2012 Kennelmor, det er vel ligegyldigt hvad index er - status på hunden er kendt. Det er ikke index eller antal forekomster i familien, ej heller noget der ligner matadoravl, der afgør om hunden får gener af sin C-status.

• #26   15. jan 2012 Jeg blev forarrget over den avl der er sket med de linier- det er simpelthen noget svineri at bruge en hanhund så meget, når han ikke er noget særligt. Jeg vil aldrig støtte sådan noget og jeg ville ikke købe den hund med de hofter.

• #27   15. jan 2012 Kennelmor: Når man går ind på google og skriver golden retreiver hvalpeliste. og kigger på listen har mange forældrene index tal under 100. Er det så noget skidt det hele?

• #28   15. jan 2012 Jeg vil ikke købe en hund med et index under 100.
    Når man opdrætter skal det samlede index på han og tæve som en tommelfingerregel være mindst 200, dvs er moderens index 95 skal faderens helst være 105. et samlet index over 200 vil statistisk forbedre racens gennemsnit og sansynligheden for at kuldet får gode hofter er større.

• #29   15. jan 2012 Personligt ville jeg ikke købe en hund med C hofter..

Men nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvad er det der index sådan helt præcist og hvad har det af evt. betydning for hunden? smiley

• #30   15. jan 2012 Jeg havde ikke givet 5000 for en hund med c hofter, det er helt sikkert...

Nej man aner ikke om det giver problemer, men ved godt hvad dyrlægerne tager, hvis det skulle give problemer.

Havde den haft A hofter, ville prisen ikke skræmme mig

• #31   15. jan 2012 En hund, der på alle områder er sund og rask, har det sind og væsen som man er ude efter .. og på ingen måder er besværet af sine C-hofter .. hvorfor er det for meget at give 5000 for sådan en ?
    Hvad skulle den koste så ?

Kennelmor -

Jeg kan til gengæld godt følge din pointe i ikke at ville støtte en kennel, der avler hunde med så dårlige HD-index.

• #32   15. jan 2012 Lige min pointe MArtine - med ikek at støtte såden en kennel.
    Vi kan alle komem til at lave en hvalp der får dårlige hofter, men har vi gjort vores forarbejde godt og avlet på sunde hunde, så har man gjort, hvad man kunne.

Faderen til denne hund har lavet 227 hvalpe, og han er kun 3 år - han har index 95 - var det ikek lige en idé at tjekke op på, om det afkom han laver er godt nok?
    Moderens index er 86, hun har fået 21 hvalpe, hvoraf én er undersøgt, det er denn TS refererer til, og den har så C hofter.

Jeg må sige jeg ikke er imponeret af det projekt de har haft gang i - stakkels hvalpe, og ja ikke noget jeg vil støtte ved at købe hunden.

• #33   15. jan 2012 Martine, aner ikke hvad den skulle koste, men jeg ville ikke give 5000 for den, havde den haft A hofter, så ville de beløb eller mere ikke afskrække mig

• #34   15. jan 2012 Altså jeg synes også det lyder af mange penge. Men en hund hofter:A albue:0 med stamtavle kan man da ikke få for under 6-7000,-?

• #35   15. jan 2012 Rene

Men det må jo så være fordi du går ud fra at en hund med C hofter får problemer ud af det .. ellers har jeg svært ved at se logikken ihvertfald smiley

Som sagt - jeg har en hund med C-hofte i den ene side, iflg DKK. Han er mere aktiv end de fleste andre hunde, han bliver trænet fysisk hårdt, han springer, han bliver brugt til C-arbejde, han følger med på mine løbeture .. han er 6 år, flere gange delt. til DM, en enkelt gang til VM .. uden nogensinde at have haft problemer med sine hofter.

Hvorfor skulle sådan en som ham være billigere end en med A-hofter ? Hvis man alligevel ikke skal bruge hunden til avl ?

• #36   15. jan 2012 Jeg synes en C-hofte hund skal være billigere, fordi risikoen for at den får problemer alt andet lige er større end hvis det er en A-hofte hund.
    Så kan man jo være heldig som dig Martine, at hunden sagtens kan arbejde og det er jo super fint og dejligt.

• #37   15. jan 2012 I alle faser af HD kan nogle hunde have problemer imens andre overhovedet ikke er mærket af det.

Man må formode at ejer har "kasseret" denne hund som avlshund. Hvor mange vil give 5000,- for en kasseret avlshund? HD fotograferingen er lidt kringlet på hundeweb. Men den er fotograferet sidste år.

Man må regne med at den KAN få problemer ( men det er langt fra sikkert at den får det).

Jeg har fundet en golden til en bekendt. Fra en meget anerkendt kennel. Ejer skulle skilles og ville bare finde det bedste hjem. En hanhund på knap 2 år. A-hofter og 0 på albuer...... 3.500,-.

• #38   15. jan 2012 Martine, som jeg skrev så kan man jo ikke være sikker på om det overhovedet kommer til at give problemer.

Men med alt det jeg har været igennem mht. led, så ville det for mig være en lottokupon.

Nogen hunde er jo generet voldsomt af c hofter , andre ikke.

• #39   15. jan 2012 Vi bliver bare ikke enige her - jeg ser ikke C-hofter som noget problem og de hunde jeg har kendt som havde C-hofter har ikke haft hverken færre eller flere problemer end hunde med enten bedre HD-status eller hvor de ikke var fotograferet, og man reelt set ikke kunne vide hvordan deres hofter så ud.

Jeg synes ikke at 5000 kroner er meget for en kasseret avlshund, hvis grunden til at hunden er blevet kasseret er uden betydning for den nye ejer, og som sagt, for mig er C ikke noget jeg ville gå langt udenom hvis ellers hunden var det jeg søgte.

Min kærestes ene malinois er steriliseret og ikke fotograferet - hun kostede 7000 som 2½ år gammel. Ikke en for høj pris efter min mening.

Men - som sagt - vi bliver bare ikke enige lige her.

Kommentér på:
golden retriever med Hd:C

Annonce