2.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det? Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det?

Min chi har for ca en time siden kastet flere store pølser op, andre der har prøvet det? De var større end dem der kommer ud bagi og meget lyse. Hun har prøvet lidt rc derma komfort i et par dage, men kun en smule i forhold til hendes vante mad hun selvfølgelig har fået. I noget af opkastet var der opsvulmede stykker af derma comfort fra rc. I hvert fald dobbelt størrelse. Hun har haft lidt blød afføring, men ellers som normalt. Andre der har prøvet det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det?
  • #1   12. jul 2012 Det lyder ikke som en pølle men mere som maden der har klumpet sig sammen?
    Spiser hun hurtigt? Jeg har prøvet det da min hund spiste alt for hurtigt, så havde det dannet sig til en "mos" + utygget foder, jeg købte nogle lidt større foder"kugler" og halveret maden så han ik fik så meget af gangen det hjalp smiley
    har dog ikke prøvet med blod i afføringen?

• #2   13. jul 2012 Det er bare ufordøjet mad (opkast), der har samme facon som tarmen/spiserør når det kommer ud, såmænd ikke andet.

• #3   13. jul 2012 Enig med de andre. Dit tyder på at din vaps har for-ædt sig, sikkert fordi dens mave ikke er vant til det nye foder.
    Husk når man skifter foder så skal man blande en lille smule af det nye med det gamle f.eks 1/3del de første 3-4 dage går det godt så kan man gå videre og gi ½ af det gamle og ½ af det nye i nogle dage, men Stadig kun hvis hunden ikke får dårlig mave.

Jeg har forøvrigt haft en der kastede op på den måde du beskriver, det gjorde den dog kun een gang, jeg tror ikke at den brød sig om det smiley og da den opdagede at der hele tiden var mad nok, og at de andre ikke åd al foderet i skålene, så stoppede den med at sluge sin mad.
    Men har du kun en hund så kan man købe nogle skåle med forhindringer som gør at hunden ikke kan æde det hele på en gang. Det vil nok være en idè at prøve smiley

Det sker at der kommer lidt blod fra bagenden, men det er oftest kun pga.der er revet hul på et lille blodkar af ufordøjet foder, kødben, grene eller bidder af hårdt plastik legetøj eller hvad hunden nu kan ha slugt "blodkarene sidder meget yderligt derinde i tarmen" så med mindre der kommer en pæn stor klat og af flere gange, så er det som regel ikke noget man skal ta alvorligt.

Men til sidst vil jeg sige "til en anden gang", at HVIS din mavefornemmelse EN DAG siger dig at der ER noget galt, så tag din hund til dyrlægen. Du kender bedst din hund og kan bedst se hvis den ikke opfører sig som "normalt". Husk..Better safe than sorry.. smiley

• #4   13. jul 2012 Det oplevede jeg også med Lasse da han var hvalp. Det er som de andre siger, ganske ufarligt smiley se det an om hun får det bedere. Ellers ring til doktor dyr smiley god bedring med hende

• #5   13. jul 2012 Undskyld jeg ikke lige har svaret nogle, igår drillede mit internet og tidligere valgte jeg lige at prioritere hende højere. Vil prøve at svare jer alle samlet, hun har ikke forædt sig, hun spiser absolut ikke hurtigt, heller ikke selvom jeg har en anden hund, der skal endda ofte lige lidt tid til før hun begynder at spise. Der har ikke være blod i afføringen. Har skrevet hendes afføring var blød, undskyld hvis det kunne misforstås. Hun har max fået 1/4 af det nye foder de her dage, var som sagt ikke noget hun skulle køres over på nu, men noget jeg skulle se om hun kunne lide. Og normalt har hun heller ikke en sart mave. Hun har også kastet mere mad op end svarende til et måltid og der gik lidt over 3 timer fra hun fik mad til hun kastede op første gang, hun kastede op måske 4 gange og har også kastet op i dag (kun græs), men pt har jeg stadig ikke kunnet lokke noget i hende, kun to helt mikro stykker kyllingekød (vil give hende skånekost), så nu begynder jeg at blive lidt smånervøs, men hun virker ikke vildt dårlig, men er selvfølgelig træt og når vi går tur vil hun bare spise græs. Og Anita ja, jeg vil altid tage til dyrlægen hvis jeg virkelig føler der er noget galt, har dog snakket med min dyrlæge tidligere i dag. Men er der nogle der har prøvet deres hund ikke ville have skånekost? Har hørt fra en veninde at hendes hund nogle gange ikke vil når hun er dårlig, men det er vel også lidt ligesom hvis vi andre har kvalme. Hun drikker dog og har også puttet lidt honning ind i munden på hende så hun ikke går sukkerkold.

• #6   13. jul 2012 Det var mig der læste det forkert da du skrev blød smiley
    Når min slet intet vil spise, så blander jeg lidt af hans foder, torske rogn og a38 i, det er LIGE sagen..og det undgår ingen af mine hunde lige gyldigt hvilken tilstand de er i (min dyre læge anbefalet mig de 3 ting)
    Håber det hjælper, du skal ikke blive nervøs, hvad sagde dyrelægen til det, hvis han/hun havde ment det var farligt var du blevet bedt komme hurtigst muligt, bare en tanke smiley

• #7   13. jul 2012 så også lige den med torskerogn i en anden tråd herinde, så det må jeg lige tjekke om jeg har, ellers må jeg lige i netto:)

Dyrlægen sagde at det var jo svært at sige, men hvis jeg var nervøs ville de gerne tjekke hende og ellers skulle jeg se tiden an. og at selvom det lød voldsomt skulle jeg prøve at tvangsfodre hende, men altså selvom jeg putter et stykke kylling ind i munden på hende spytter hun det ud, så det gør jeg ikke. Men var ikke så glad for hende jeg snakkede med, synes ellers de plejer at være bedre.

• #8   13. jul 2012 American bulldog, problemet nu er at jeg intet mad kan få i hende. Hun får absolut ikke det foder at smage på igen. Men pt vil jeg bare gerne have noget i hende. Har lige været ude og købe torskerogn, heller ikke det hjælper. hun slikkede lige på det, men ikke mere end det. tog så en lille klat ind på hendes tandkød i hver side, så er hun nødt til at slikke det væk.

• #9   13. jul 2012 Det er heller ikke det sjoveste at sku tvangsfodre, det er bare om at gøre det så lækkert som muligt, og altid med lidt af hendes mad så det bliver mere interresant.
    Hvis det slet ikke lykkes med diverse lækre sager ville jeg bestemt tage hende til lægen med det samme, kan jo være hun har noget der sidder og trykker og derfor har mistet lysten helt. Dut lidt A18 på hendes næse så skal hun nok komme igang med at spise smiley

Kommentér på:
Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det?

Annonce