Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det? Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det?
Min chi har for ca en time siden kastet flere store pølser op, andre der har prøvet det? De var større end dem der kommer ud bagi og meget lyse. Hun har prøvet lidt rc derma komfort i et par dage, men kun en smule i forhold til hendes vante mad hun selvfølgelig har fået. I noget af opkastet var der opsvulmede stykker af derma comfort fra rc. I hvert fald dobbelt størrelse. Hun har haft lidt blød afføring, men ellers som normalt. Andre der har prøvet det?
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 238
Spiser hun hurtigt? Jeg har prøvet det da min hund spiste alt for hurtigt, så havde det dannet sig til en "mos" + utygget foder, jeg købte nogle lidt større foder"kugler" og halveret maden så han ik fik så meget af gangen det hjalp
har dog ikke prøvet med blod i afføringen?
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Husk når man skifter foder så skal man blande en lille smule af det nye med det gamle f.eks 1/3del de første 3-4 dage går det godt så kan man gå videre og gi ½ af det gamle og ½ af det nye i nogle dage, men Stadig kun hvis hunden ikke får dårlig mave.
Jeg har forøvrigt haft en der kastede op på den måde du beskriver, det gjorde den dog kun een gang, jeg tror ikke at den brød sig om det
Men har du kun en hund så kan man købe nogle skåle med forhindringer som gør at hunden ikke kan æde det hele på en gang. Det vil nok være en idè at prøve
Det sker at der kommer lidt blod fra bagenden, men det er oftest kun pga.der er revet hul på et lille blodkar af ufordøjet foder, kødben, grene eller bidder af hårdt plastik legetøj eller hvad hunden nu kan ha slugt "blodkarene sidder meget yderligt derinde i tarmen" så med mindre der kommer en pæn stor klat og af flere gange, så er det som regel ikke noget man skal ta alvorligt.
Men til sidst vil jeg sige "til en anden gang", at HVIS din mavefornemmelse EN DAG siger dig at der ER noget galt, så tag din hund til dyrlægen. Du kender bedst din hund og kan bedst se hvis den ikke opfører sig som "normalt". Husk..Better safe than sorry..
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 845
apr 2011
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 159
jan 2009
Når min slet intet vil spise, så blander jeg lidt af hans foder, torske rogn og a38 i, det er LIGE sagen..og det undgår ingen af mine hunde lige gyldigt hvilken tilstand de er i (min dyre læge anbefalet mig de 3 ting)
Håber det hjælper, du skal ikke blive nervøs, hvad sagde dyrelægen til det, hvis han/hun havde ment det var farligt var du blevet bedt komme hurtigst muligt, bare en tanke
apr 2011
Dyrlægen sagde at det var jo svært at sige, men hvis jeg var nervøs ville de gerne tjekke hende og ellers skulle jeg se tiden an. og at selvom det lød voldsomt skulle jeg prøve at tvangsfodre hende, men altså selvom jeg putter et stykke kylling ind i munden på hende spytter hun det ud, så det gør jeg ikke. Men var ikke så glad for hende jeg snakkede med, synes ellers de plejer at være bedre.
apr 2011
jan 2009
Hvis det slet ikke lykkes med diverse lækre sager ville jeg bestemt tage hende til lægen med det samme, kan jo være hun har noget der sidder og trykker og derfor har mistet lysten helt. Dut lidt A18 på hendes næse så skal hun nok komme igang med at spise
Opkast, stor pølle. Andre der har prøvet det?