Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pindsvin spist af hund
  • #1   22. okt 2012 du må enten aflive eller kører til dyrlæge vagten med den.

• #2   22. okt 2012 Hvis man ser skadede pindsvin -eller i dene tid blot pindsvin der er for små til at klare vinteren -kan de aflevres hos en af pindsvinevennernes "plejemødre".

men er den meget skadet ville jeg bare aflive den.

• #3   22. okt 2012 Enig med Katrine.... i begge dele.
    En af mine hunde stak sig på et pindsvin og blev alvorlig syg af det, så det er bare om at komme afsted i en fart.

• #4   22. okt 2012 man må vel sådan set i følge loven ikke aflive et pindsvin! man tager pindsvinet til dyrlægen som behandler det og regningen - den kommer man ikke selv til at hæge på... Så til dyrlægen med det.

• #5   22. okt 2012 Den skal til nærmeste dyrlæge vagt. Og vi er på vej!! Jeg kan ikke vurdere hvordan den har det, men den har blødt lidt og hvæser.. Ingen af os kan aflive den, og som i andre skriver tænker jeg at man heller ikke må..

Dyrlægen var nu ikke interesseret i at se hunden.. Men vi holder øje med hende..
    Øj hvor er ens hund bare ikke populær!!!

• #6   22. okt 2012 Ring til dyrenes vagtcentral på 1812!

• #7   22. okt 2012 Til dem der vil vide lidt mere om Dyrenes Vagtcentral:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/dyrenesvagtcentral

• #8   22. okt 2012 (link fjernet)

Dumme hund!

Jeg havde en boxer, som trods gentagne forsøg blev ved at bilde sig selv ind at pindsvin kunne, og skulle, spises... resultatet var flere gange en mule fuld af pigge og en overdrevet sur moar iøvrigt.
    Han fik aldrig betændelse, eller andre men.

-glæder mig til en update på den lille fætter smiley

• #9   22. okt 2012 Dyrenes beskyttelse betaler for hjælp til vilde dyr....

• #10   22. okt 2012 Kathrine - Dyrenes Vagtcentral er også foreholdvis nyt. Men en rigtig god idé! smiley

• #11   22. okt 2012 Godt min hund er bange for pindsvin smiley

• #12   22. okt 2012 For at gøre det hele endnu værre har vi så lige ramt en kat på vejen hjem smiley

Pindsvinet blev pænt aflivet desværre.. Men da så på en ordentlig måde.

• #13   22. okt 2012 Jeg har desværre også mange pindsvin i min have og mine hunde er ikke gode ved dem. Jeg er altid med dem ude når det er mørkt for jeg vil ikke have at de gør dem noget, men desværre er det alligevel sket et par gange at pindsvinet er kommet til skade og så er jeg altid kørt til den nærmeste plejestation som tager sig af dem. De tager dem også til dyrlægen og plejer dem bagefter, hvis de selvfølgelig overlever, og det har de gjort i disse tilfælde. Man kan se den nærmeste plejestation på www.pindsvin.dk.

• #14   22. okt 2012 Øv da.... hvad skete der med katten?
    Godt for pindsvinet at I kørte turen.... men skisme synd for katten smiley

• #15   22. okt 2012 Nej det kan man ikke sige smiley katten var ikke til at finde..

Vagtcentralen tager regningen. Dyrlægen virkede lidt proforma med at undersøge den synes jeg, det virkede til den bare sku humant her fra..

Men ja desværre tror vores tæve så simpelthen de skal spises.. Så fra nu af tjekkes haven inden hun lukkes ud..!!

• #16   22. okt 2012 Katten var ikke sjov smiley Pindsvinet kan jeg klare.. Men har nu et stk kæreste med dårlige nerver.. Møgdag..

Tror bare vi skal ind i seng inden der kan ske mere.

• #17   23. okt 2012 Reiki har voldsom respekt for pindsvin -han har for vane at "dutte" ting han ikke rigtigt kan finde ud af hvad er, og det var da osse hans første reaktion den første gang han rendte på et pindsvin. Hyl sagde det, og siden da har han nøjedes med at gø af dem (på behørig afstand forstår sig:D) og så kommer jeg jo og enten indfanger pindgrisen eller fjerner vovsen.

Men han er nu god at have som "alarm", for det er ikke mere end et par uger siden han på denne måde gjorde opmærksom på en lille pindgris på størrelse med min håndflade da vi gik aftentur. Sådan en kan ikke klare sig til vinter, så den kom med hjem, røg i en kasse og overvintrer nu hos min bedstemor som er "plejemor" for den slags. Og nøj hvor er den sød sådan en bette en smiley

Misja -øv en træls afslutning på dagen, men godt pindsvinet i det mindste kom godt herfra. Og så håber jeg vovsen har lært at den slags gør ondt at tygge i.

• #18   23. okt 2012 Det kan godt betale sig at kontakte pindsvinevennerne inden man kontakter dyrlægerne - de har faktisk mere styr på det smiley

Og de respekterer i høj grad fredningen af pindsvinene. Tager selv til dyrlægen med dem og varetager deres tarv der også.

Men så klart - hellere et aflivet pindsvin end et, der lider, hvis det ikke stod til at redde.

Stakkels mis.. smiley

• #19   23. okt 2012 Hvis jeg kommer ud for noget lignende en anden gang vil jeg ringe til dem.
    Men kan se der er langt til den nærmeste her fra, og på vejen til dyrlægen var vi allerede lidt i tvivl om hvor meget liv der var i den.

Min hanhund er også typen.. av.. lad mig komme væk.

Men tæven. Hun er ikke typen der bliver klog af skade. Hun løb rundt med den i munden som var den en punkteret fodbold. Så først da både meget sur mor og far råbte SLIIP opgav hun sit bytte. Så er desværre sikker på hun ville gøre det igen hvis chancen bød sig.

Men vi snakkede om om man kan sætte hønsenet rundt for neden på hegnet så de ikke kan komme ind i haven..

• #20   23. okt 2012 Øv da for et døgn I havde.
    Vi har bare grønt havehegn om vores have, og her kan pindsvin ikke komme gennem. Vi bliver vækket af hundene nogle gange, fordi der sidder en fed klump og ikke kan komme gennem hegnet. Vores hunde ville også tygge på dem, er jeg bange for. De jager alle smådyr.

• #21   23. okt 2012 Jeg har os grønt havehegn om haven og underligt nok kan pindsvin godt komme igennem. Ved ikk om de kravler under havelågen. Det er sket nu 2-3 gange om natten der pludselig har været et pindsvin i haven. Der er jo mørkt så det er hundene der opdager pindsvinene og ikke mig.

De snuser altid lidt intenst til det sådan i 5-10 sekunder og så går de ellers videre og laver hvad de skal. Det siger dem ikke noget. Heldigvis!

Katte feks. ynder de at jagte ud af haven, men de gør dem ikke noget. Zenta har boet med kat 2 år af sit liv, Laika har boet med kat hos tidligere ejer. Og mine forældre har kat og dem lader hundene være når de er med derhjemme.

Men det er åbenbart skidesskægt at jagte dem ud af haven. En dag sad en af kattene fast i maskerne på det grønne havehegn da den blev jagtet ud og der stoppede hundene brat op 1 meter fra katten og stod og gloede dumt på den smiley Lige i samme sekund som hundene kiggede tilbage på mig for ligsom at sige, hvad gør vi nu? Kom katten fri.

Det skal lige siges det er mine udlejers 3 katte der kommer ind i haven fordi de jagter småfuglene i haven. Udlejer ved godt mine hunde jagter dem ud og det er OK, så længe mine hunde ikke gør dem noget. De siger kattene bare kan holde sig ude af mine have, for de har resten af gården og markerne at rende på i stedet for.

• #22   23. okt 2012 pindsvin kravler ret godt... hvor utroligt det end lyder. Nu hvor vi har dem i haven inden de sættes tilbage i naturen, så oplever vi altså lidt af hvert.
    Vi havde f.ex. en, der var kravlet op i toppen af en kompostbunke, hvor der allerøverst lå nogen grene med torne på - og fik spiddet sig selv godt og grundigt. Flere har møvet sig igennem utroligt små huller i hegn osv. De er nogen stædige små krabater, og hvis de VIL noget, så skal de dælendulme nok komme til det.

• #23   23. okt 2012 Mit hegn har masker på 10*10 tror jeg. Kan de komme igennem der? Eller er det havelågen de kravler under? De er altid væk igen næste morgen.

• #24   23. okt 2012 det ville ikke undre mig. Hvor meget luft har du under havelågen?

på mit forhavehegn, er hegn og låge sænket tilpas meget til at pixel tror at det kan hun ikke komme under (og hun er jo en bette flad pekingeserblanding), men store kornfede pindsvinehanner kan stadig komme ind og ud.

• #25   23. okt 2012 Hmm der er en del græs under men tror måske der er 10 cm under havelågen. Men har kun EN havelåge og det undre mig lidt at de både kan finde havelågen når de skal ind og igen når de skal ud.

Men ved ikke om de kan komme igen 10*10 masker på hegnet.

Det er store pindsvin der har været i haven om dagen. Men de er væk næste morgen.

• #26   23. okt 2012 Noget helt andet er med de pindsvin der. Vi er så langt henne på året, at efterhånden er gået i hi - så det når der alligevel er et pindsvin ude, så er det værd lige at kigge lidt nøjere på det. De skal have en hvis kampvægt for at klare sig igennem vinteren og det er ved at være tiden at de skal have nået den nu.

Vores egne pindsvin er gået i hi nu - men vi kigger efter unger, der ikke er helt store nok. Kommer der nogen, må vi have dem til en plejer, der kan føde dem op, så de kan gå i hi.

En enkelt har vi været oppe med - den var ude om dagen og nægtede at spise. En ok-stor han, der bare ikke ville spise. Og de plejer ikke at holde sig tilbage, heller ikke i fangeskab.

Vi har også langt til den nærmeste plejer - omtrent 80 km. DET er ikke så fedt, for vi har brug for dem en gang i mellem...

• #27   23. okt 2012 CH jeg er bange for dem fordi de hvæser smiley SÅ jeg tør sku ikke røre dem... Men det er nok 1 måned siden der sidst var pindsvin i haven. Hvis ikke to.

Dog undre det mig så hvis de er gået i hi, hvorfor ligger de så udsplattet på vejen i øjeblikket?

• #28   23. okt 2012 Dem, der ligger splattede er dem, der lige skal have vægten optimal inden i. Og dem, som er skidtmads eller alt for små eller kolde.

De skal faktisk helt op i nærheden af 900 g. for at kunne gå i hi - det er noget af en bedrift for de unger, der er født i august at nå det inden vinteren.

Ja, de kan godt finde på at sprutte lidt *GGG* Det er bare at tage handsker på eller et håndklæde, så kan man løfte dem uden problemer. Profferne tager dem bare *GG*
    De bider først hvis man driller dem meget smiley
    Og så er de til falds for kattemad og avocado, de er ret lette at lokke.

De er også nogle bisser - de kan dælme løbe stærkt på køkkenbordet, hvis man ikke lige er obs smiley

• #29   23. okt 2012 Sprutte lidt? Små hidsige sataner smiley Jeg skal squtte have rørt dem, det har jeg mine fingre for kært til.. smiley Så ingen fare for jeg driller dem eller at de bruger mit køkkenbord til racerbane smiley

Okay så nemlig 2 styks splattet på vejen igår på vej til job. En strækning på 18 km. Og et styks hare der vidst havde set bedre tider.

Men vil da holde øje med om der skulle dukke flere op i haven i den kommende tid så der kan blive taget hånd om dem hvis de har brug for hjælp.

Kommentér på:
Pindsvin spist af hund

Annonce