Et juridisk spørgsmål. Et juridisk spørgsmål.
Min kæreste har lige snakket med en hunde bekendt og fået en lettere uhyggelig historie. Nu sidder jeg her ladt tilbage og vil høre hvordan hun (den hunde bekendte egt. står ang. en anmeldelse)
Når vi er ude med hunden, smutter vi en gang imellem i den lokale park, hvor der er andre hunde og de leger. Det er en park hvor hunden skal være i snor, selv om de fleste ikke er det og det fungere super fint.
Det er så lige lidt generel information om område og forhold.
Denne her hunde bekendte han så i dag været i parken med sin egen hund og der havde ingen andre hunde været i parken. Hendes hund havde været fri, og var så desværre begyndt og rende rundt om en dame med barnevogn og gø. Og det er alt andet en hensigt messigt og fair. Men den her dame havde bare bedt den her hund smutte og var bare gået videre. Men ind fra den ene side, kommer så en mand. Som så tog fat i hende, hendes hår, hals og slog hende. Damen med barnevognen skyldte sig hen til hende og hjalp hende og sagde at denne mand ikke var en hun kendte til.
Her af mit spørgsmål så afledt. For en ting er hun kan få en bøde for frit løbene hund, i et område hvor man got må have hund, men ikke frit. Men skal hun bare melde ham til politiet for provokeret vold??? Og nogle gæt på hvordan hun står juridisk?
/Jeppe
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.225
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Han skal anmeldes og det kan da kun gå for langsomt. Hun får højst en bøde for det andet, hvis hun overhovedet får noget som helst.
aug 2006
Kvinde 2 går med barnevogn
Kvinde 1 bliver overfaldet fordi hunden hopper rundt om kvinde 2 og vogn.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.710
Vold er der ikke tale om, når det er en hund. Så skal man tale om mishandling
apr 2005
apr 2005
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.710
apr 2005
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 949
Det er vold og det er strafbart.
Det hører ingen steder hjemme at slå på andre
aug 2006
Men de to ting står ikke rigtig i mål, og ja, naturligvis skal hun melde det. Får hun en bøde for at gå med sin hund uden snor, så går det nok - den anden skal sgu ikke slippe afsted med at overfalde hende.
Var der vidner?
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
okt 2012
Jeg vil også helt klart melde det. Jeg tror - uden at vide det - at grunden til dame 1 IKKE tør melde det er, at hendes hund med garanti er en listehund. De skal føres i line og med mundkurv. Det er også den eneste LILLE BITTE grund jeg kan se til, at den fremmede mand går ind og blander sig.
Men den mand SKAL meldes, man slår ikke på andre mennesker - uanset om en listehund er ført i snor eller ej. (eller en anden race for den sags skyld).
apr 2005
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
Uanset om man har en listehund eller ej, så skal hunden være under kontrol når den er uden line, det har pågælende hund ikke været, kunne det evt være derfor DKK Cocker at damen er i tvivl om hvor hun står........... ??
Men næhhh, nej straks må det være en listehund, for iiiingen andre begår overtrædelser
okt 2012
Jeg tror de fleste vil have det som mig. Men problemet er jo netop, at denne pågældende ejer åbenbart er bange for selv at komme i klemme.
Det er det jeg IKKE forstår. Så hvis hun er SÅ bange for selv at få problemer pga en løs hund, så kan det være pga af hendes hunds race...Læs dog hvad jeg skriver.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.027
Som sagen er nu:
Løs hund, gør og danser om dame med barnevorn, ergo uden kontrol... (og stedet må hund ikke være fri)
Dame ok, men en mand er ikke ok med dette, og slår hundejeren..
Nu er hundeejeren så bange for at tingene er selvforskyldt idet hun ikke havde sin hund under kontrol... Og dermed risikere en bøde...
Men uanset hvad er vold ikke ok, og skal selvf. meldes.. Og ja, den emsige kan riskere at smide en bøde, MEN er det ikke lidt betalt for at en voldsmand får sin straf...
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
Jeg må ærligt indrømme der er flere der ville, inkl mig selv, tænke sig en ekstra omgang. Jeg ved ikke hvad bøden står i for sådan en forseelse. Jeg ville tænke at politiet nok havde mere seriøse sager at tage sig af, at det ville være påstand mod påstand osv.
Når det er sagt så skal hun selvfølgelig melde det.
apr 2005
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Så stopper festen for mig...Hvem eller hvad skal forhindre ham i at komme bragende hjem til mig og slå mig til sprællemand...
Så nej jeg anmeldte ikke...Fortalte i stedet for til noghle andre effektive mennesker om hvad jkeg havde oplevet og han s bilnr. De tog så over....Han har ikke været set her oppe siden.
Et juridisk spørgsmål.