652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Et juridisk spørgsmål. Et juridisk spørgsmål.

Min kæreste har lige snakket med en hunde bekendt og fået en lettere uhyggelig historie. Nu sidder jeg her ladt tilbage og vil høre hvordan hun (den hunde bekendte egt. står ang. en anmeldelse)

Når vi er ude med hunden, smutter vi en gang imellem i den lokale park, hvor der er andre hunde og de leger. Det er en park hvor hunden skal være i snor, selv om de fleste ikke er det og det fungere super fint.

Det er så lige lidt generel information om område og forhold.

Denne her hunde bekendte han så i dag været i parken med sin egen hund og der havde ingen andre hunde været i parken. Hendes hund havde været fri, og var så desværre begyndt og rende rundt om en dame med barnevogn og gø. Og det er alt andet en hensigt messigt og fair. Men den her dame havde bare bedt den her hund smutte og var bare gået videre. Men ind fra den ene side, kommer så en mand. Som så tog fat i hende, hendes hår, hals og slog hende. Damen med barnevognen skyldte sig hen til hende og hjalp hende og sagde at denne mand ikke var en hun kendte til.

Her af mit spørgsmål så afledt. For en ting er hun kan få en bøde for frit løbene hund, i et område hvor man got må have hund, men ikke frit. Men skal hun bare melde ham til politiet for provokeret vold??? Og nogle gæt på hvordan hun står juridisk?

/Jeppe

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et juridisk spørgsmål.
  • #1   10. jan 2013 Håber det giver bare en lille smule mening. Og kan pt. ikke komme med flere informationer. Da det er min kæreste som har talt med hende.

• #2   10. jan 2013 Øhhh - det tror jeg du skal skrive én gang til. For mig at læse, så er der flere personer involveret end du starter ud med..en kvinde, så en kvinde med hund, din kæreste, en dame med barnevogn og så en mand der angriber...Hvem er hvem?

• #3   10. jan 2013 Det er så lille en forseelse i forhold til det, hun blev udsat for, så helt ærligt - skid hul i det.

Han skal anmeldes og det kan da kun gå for langsomt. Hun får højst en bøde for det andet, hvis hun overhovedet får noget som helst.

• #4   10. jan 2013 Kvinde 1 går med hund
    Kvinde 2 går med barnevogn
    Kvinde 1 bliver overfaldet fordi hunden hopper rundt om kvinde 2 og vogn. smiley

• #5   10. jan 2013 Var det hunden eller din veninde der blev slået på? Uanset hvad, bør hun klart melde det. Hun risikerer en bøde for at have hunden løs, men det er småting i forhold til.

• #6   10. jan 2013 Hvis ikke hunden har taget skade er der ikke rigtigt noget at melde.
    Vold er der ikke tale om, når det er en hund. Så skal man tale om mishandling

• #7   10. jan 2013 CH - netop! beklager hvis det er blevet kringlet. Det er fortalt til min kæreste fra kivinden der blev overfaldet, af manden som ingen relation til kvinde 1 har. Min kæreste har INGEN indblanden i sagen, andet end hun har fået den fortalt af kvinde 1.

• #8   10. jan 2013 Det er ikke hunden der er slået - der er hundens ejer der er blevet slået af en udefra kommende mand, som ikke har relationer til hverken hende med hunden eller hende med barnevognen.

• #9   10. jan 2013 Jeppe så skal det da helt sikkert meldes. Det lyder som en syg person, der skal have hjælp før nogen kommer til skade

• #11   10. jan 2013 Om hun skal anmelde det -´....?

• #12   10. jan 2013 Ja selvfølgelig skal hun da melde det !
    Det er vold og det er strafbart.
    Det hører ingen steder hjemme at slå på andre

• #13   10. jan 2013 Overfaldsmanden har jo nok netop overfaldet på grund af hundens opførsel - og det vil komme frem, når vedkommende konfronteres med volden.

Men de to ting står ikke rigtig i mål, og ja, naturligvis skal hun melde det. Får hun en bøde for at gå med sin hund uden snor, så går det nok - den anden skal sgu ikke slippe afsted med at overfalde hende.

Var der vidner?

• #14   10. jan 2013 Jeg kan slet ikke forstå at der hersker tvivl om hvirvidt det skal anmeldes! Hun er blevet overfaldet, SELVFØLGELIG skal det da anmeldes! Man kan jo ikke bare gå og slå på andre....

• #16   10. jan 2013 CH - tak for at udrede det for mig.
    Jeg vil også helt klart melde det. Jeg tror - uden at vide det - at grunden til dame 1 IKKE tør melde det er, at hendes hund med garanti er en listehund. De skal føres i line og med mundkurv. Det er også den eneste LILLE BITTE grund jeg kan se til, at den fremmede mand går ind og blander sig.
    Men den mand SKAL meldes, man slår ikke på andre mennesker - uanset om en listehund er ført i snor eller ej. (eller en anden race for den sags skyld).

• #17   10. jan 2013 Pas - aner ikke hvad der var. Igen, var der ikke selv. Og ja er helt klar over hun for en både for at have sin hund fri. Det er egt. ikke mit spørgsmål. Det er med hensyn til den her mand som har overfaldt hende. Og det er nok pga. hendes hund der har gået fri og løbet omkring den her barnevogn. Men handlingen fra hans side kan på ingen måde retfærdiggøres.

• #18   10. jan 2013 !! Nogle gange så forstår man sgi godt at tingene koger over herinde......

Uanset om man har en listehund eller ej, så skal hunden være under kontrol når den er uden line, det har pågælende hund ikke været, kunne det evt være derfor DKK Cocker at damen er i tvivl om hvor hun står........... ??

Men næhhh, nej straks må det være en listehund, for iiiingen andre begår overtrædelser smiley

• #20   10. jan 2013 Jeg ville ikke blinke ét sek med at melde en person, hvis jeg blev overfaldet. Og det var uanset om mine hunde var løse eller ej!
    Jeg tror de fleste vil have det som mig. Men problemet er jo netop, at denne pågældende ejer åbenbart er bange for selv at komme i klemme.
    Det er det jeg IKKE forstår. Så hvis hun er SÅ bange for selv at få problemer pga en løs hund, så kan det være pga af hendes hunds race...Læs dog hvad jeg skriver.

• #25   10. jan 2013 KUNNE debatten bare dreje sig om det skrevne, og lade være med at blande racer ind i det...

Som sagen er nu:

Løs hund, gør og danser om dame med barnevorn, ergo uden kontrol... (og stedet må hund ikke være fri)

Dame ok, men en mand er ikke ok med dette, og slår hundejeren..

Nu er hundeejeren så bange for at tingene er selvforskyldt idet hun ikke havde sin hund under kontrol... Og dermed risikere en bøde...

Men uanset hvad er vold ikke ok, og skal selvf. meldes.. Og ja, den emsige kan riskere at smide en bøde, MEN er det ikke lidt betalt for at en voldsmand får sin straf...

• #26   10. jan 2013 Enig med M&R - Man kan da ikke konkludere ud fra dette at så må hunden med garanti være en liste hund!
    Jeg må ærligt indrømme der er flere der ville, inkl mig selv, tænke sig en ekstra omgang. Jeg ved ikke hvad bøden står i for sådan en forseelse. Jeg ville tænke at politiet nok havde mere seriøse sager at tage sig af, at det ville være påstand mod påstand osv.
    Når det er sagt så skal hun selvfølgelig melde det.

• #28   10. jan 2013 Der er på INGEN måde tale om en liste hund. Så bland venligst det ud af regnestykket her.

• #31   10. jan 2013 Jeppe...Gud ved om det er den samme mand..For 5 år siden var jeg ude med en af bjæfferne..Står og snakker med en kollaga..Så ser jeg 2 løse hunde komme løbene oppe fra vejen og ned mod os på starnden...Så kommer en bil susende vinende bremeser, ud springer en mand, han får fgat i den ene hund, slår den voldsomt i hovedet og giver den videre til en kvindew som også er kommet ud af bilen...Så mangler han jo den sidste hund som kræser rundt om mig og min hund, som er oppe og ringe og uden snor..Jeg væørfet hans hund væk, han snupper den og giver den samme behandling som den første....MEEEN så snupper han mig, og kan se på hans øjne at han er fuldstændig ude af kontrol...Skriger mig ind i ansigtet om jag vil slås ihjel...NÆÆÆH det vil jeg ikke..Han slipper mnig og spurter tilbage mod bilen på vejen passere han konen med de 2 hunde...Hende slår han simpeltghen i jorden tager hunde og kyler dem ind i bilen...Skriger til konen at nu skal hun fandme komme, ellers er han kørt..Hna for samlet sig op og ind i bilen...Jeg notere hans nummer..Går hjem og ringer til polizen for at anmelde...Så langt så godt..De får min beskrivelse af forløbet, og så skal jeg lige give dem navn og adresse..For det sjkal de oplyse manden om, nåpr de henvender dem til ham...
    Så stopper festen for mig...Hvem eller hvad skal forhindre ham i at komme bragende hjem til mig og slå mig til sprællemand...
    Så nej jeg anmeldte ikke...Fortalte i stedet for til noghle andre effektive mennesker om hvad jkeg havde oplevet og han s bilnr. De tog så over....Han har ikke været set her oppe siden.

Kommentér på:
Et juridisk spørgsmål.

Annonce