Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den gule hund Danmark
  • #2   5. feb 2013 Jeg synes det er problematisk. Udgangspunktet er jo at man skal holde sin hund under fuld kontrol og ikke lade den løbe op i hovedet af fremmede mennesker og hunde.

Skal man nu til at signalere med et gult bånd, at man ønsker at folk overholder hundeloven, er det så ikke det samme som mere eller mindre at give "tilladelse" til at ens hund løber op til fremmede hunde, hvis nu de ikke har et gult bånd?

Overholder man hundeloven alligevel så ændrer et gul bånd jo ingenting. Ens hund skal være under fuld kontrol og ikke genere andre, så kan man jo altid pænt spørge den anden hundeejer om de må hilse.

I stedet for et gult bånd, så så jeg hellere at man brugte energien på at oplyse folk om hvad hundeloven egentlig overholder og hvad der er høflig og hensigtsmæssig omgang med andre hundeejere og deres hunde.

For mig er det gule bånd mere vildledende end det gør gavn - og hvorfor skal vi der ikke ønsker at løse fremmede hunde løber op til os være nødt til at signalere dette som noget ekstra, når loven siger at ens hund skal være under fuld kontrol og at det burde være logik for perlehøns at man spørger den anden hundeejer om lov inden man lader sin hund tage kontakt?

Det ville have været meget nemmere hvis det gule bånd signalerede undtagelsen fra reglen: at man gerne vil hilse og at der ingen grund er til at spørge om lov først. Det synes jeg vil give meget mere mening.

• #3   5. feb 2013 *klik* M.I

• #4   5. feb 2013 Jeg er temmelig sikker på at cosmo's forældre (den løse labrador der kommer spurtende når den får øje på os) er bedøvende ligeglad med en gul sløjfe. Indtil videre er de i hvert fald ligeglad med at vi flere gange og efterhånden med rimelig store bogstaver har udtrykt at vi IKKE vil have den farende over i hovedet.. (Og indkald er en by i Rusland, indtil man har fanget den i halsbåndet og trukket den et par meter væk fra sin egen hund, så ja her skal man være to til at gå tur. En til sin egen hund, og en til at indfange løse hunde.. )

• #5   5. feb 2013 det skal jeg gerne støtte op om og dele videre. men tror samtidig også desværre kun der er folk som os brugere af hunde sider der ved hvad det betyder. men man skal jo starte et sted og hvem ved måske om nogle år det er blevet kendt af alle.
    idioter der ikke vil tage hensyn dem kommer vi nok aldrig af med, men hvis en gul sløjfe kan gøre det letter at gå tur med sin hund så skal jeg nok bakker om op det smiley

• #7   5. feb 2013 Det er super fint, at folk skal holde sig til hundeloven. Men hvor mange gør det??
    Jeg møder ofte hunde i line, som også får lov at gå i hovedet af min hund :(.

Man kan jo informere om hundeloven OG den gule sløjfe smiley

Kommentér på:
Den gule hund Danmark

Annonce