1.230 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kan man / findes der et sted hvor man kan klage over en dyrlæge? Kan man / findes der et sted hvor man kan klage over en dyrlæge?

Kan man klage over en dyrlæge et sted ?
Vi havde en meget uheldig oplevelse hos en dyrlæge i går , som vi desværre har hørt meget skidt om , men de havde desværre vagten ved akut tilskadekommende dyr i går, så afsted det måtte vi jo ...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man / findes der et sted hvor man kan klage over en dyrlæge?
  • #1   30. mar 2013 forbruger klagenævnet er måske en mulighed.

• #4   30. mar 2013 jeg vil også sige dyrlægeankenævn,der er jo nogle dyrlæger,der aldrig burde have været dyrlæger og man lægger især mærke til dem,når man står med et dyr,der er sygt.

• #5   30. mar 2013 Kunne godt tænke mig at vide hvad der skete smiley

• #6   30. mar 2013 Jamen torsdag eftermiddag bemærker jeg at min ene hund, går underligt med bagpartiet og hun klynker/klager sig en smule og kan ikke rigtig finde ud af om hun vil stå eller sidde.. Jeg undersøger på kryds og tværs og hun virker ikke påvirket af at jeg ”vrider” hendes ben frem og tilbage og trykker … Men hun siger dog en underlig lyd når jeg trykker bagerst ved maven.. Så jeg tænker at hun evt. har dårlig mave og vi går en lille tur, for at se om hun kan få skidt… Men der kommer ikke noget.. Jeg vælger så til sidst at give hende lidt Meloxidyl (flydende smertestillende) da jeg ikke kan få en pille i hende da hun nægter at æde den frikadelle jeg har proppet pillen i.. Giver hende udelukkende smertestillende for at få hende til at falde til ro og ligge sig.. Hun falder til ro og jeg får også lidt mad i hende.. Hun drikker helt fint… Fredag morgen kan jeg så godt se at den er helt gal… Hun piver og klynker og ryster helt tosset i bagpartiet og kan stadig ikke finde ud af om hun vil stå eller sidde.. Hun kan ikke hoppe op… Man plejer jo nok at kunne få en hund til at hoppe op, ved at klaske på lårene og hun plejer nu heller ikke at holde sig tilbage…
    Jeg frygter jo lidt at der er brækket noget eller at det er en diskus.. Så jeg ringer til min egen dyrlæge men får selvfølgelig en tlf. svare og bliver viderestillet til den hersens dyrlæge som vi desværre har hørt så meget dårligt om… ?
    Nå men i telefonen kunne han da ikke lyde mere ligeglad og hvis vi ville, så kunne vi da kigge ud, nu når han alligevel var i klinikken med en anden patient, så var han nemlig fri for at køre derud igen et par timer senere hvis vi kunne finde på at ringe der igen.. Dyret havde ondt, så vi måtte jo trille af sted, selvom min mavefornemmelse ikke var god…
    Vi kommer derud, han hilser ikke på hverken os eller Frida.. Han siger bare… ”Nå er det den der har ondt bagtil? ” Jeg siger jo så ja.. MEGET akavet situation da idioten bare står og glor med armene over kors og spørger MIG hvad jeg vil have at han skal gøre…
    Ja du skal da tjekke den igennem???
    Nå men så må jeg jo hellere gøre det siger han så.. Jeg sætter hende op på bordet og står tæt ved hende, da hun bestemt ikke er tryk ved ham.. Han stiller sig 1 meter væk, lænet op af et andet bord, med armene over kors og så står han ellers der og glor… Hvortil han så siger at han ikke syntes at den ser ud til at fejle noget selvom bagbenene ryster helt vild også selvom hun sidder ned og hun siger den der frygtelige lyd og hun kan slet ikke finde ro…
    Jeg skulle faktisk fortælle ham hvad der kunne være galt og bede ham om at røre hende..
    Det kunne jo både være slag, vrid, noget der var brækket diskuskolaps, fremmedlegeme (dog kastede hun jo ikke op) og at det evt. kunne være analkirtlerne. Jeg får ham endelig overtalt til at tjekke analkirtlerne.. Det var det ikke.. Så tager han hende og ”kaster” hende ned på gulvet… ”Ja jeg skulle jo lige se om hun faldt sammen når hun landede” WTF… ! Hvis der er noget med ryggen , så kaster man fanme ikke hunden ned for at se om den falder sammen eller lander rigtig med bagbenene..
    Han mener så at jeg selv har ødelagt chancen for at få vurderet om hun har ondt eftersom jeg har givet hende Meloxidyl 20 timer før… ! Hun vejer 12 kg og fik til en 10 kg’s hund.. Og eftersom hun HAVDE ondt, så var det vist holdt op med at virke!
    Til sidst spørger han så om jeg vil betale for røntgen.. ”Ja jeg er jo lisom taget til dyrlæge for at hjælpe min hund?” Koste hvad det vil!
    Normalt så bliver mine hunde bedøvet eller i hvert fald givet noget beroligende hvis de skal røntgen fotograferes, da det er de færreste hunde der lige ligger sig pænt ned på ryggen oppe på sådan et røntgen bord..
    Men han vil ikke give hende og siger.. ”Vi holder hende bare lige” … Jeg får så monteret den der røntgen vest og sætter hende op på bordet.. Hun står med hovedet mod mig og så sker der noget jeg ikke lige havde forudset.. Han tager fat i et forben og et bagben.. Løfter hende i de 2 ben og smider hende ned på siden, så hun hamre hovedet ned i bordet og så begynder hun ellers bare at sprælle/vride sig.. Han siger meget bestemt at jeg skal holde hendes hoved…Det gør jeg jo så, da jeg jo ikke ved hvad fanden jeg ellers skal gøre, da hun ikke skal slå sig..
    Hun spræller/vrider sig så meget at han vender hende om på ryggen og med den ene hånd holder forben samlet og med den anden hånd bagbenene, for at holde hende i ro… Men en hund der føler sig så presset ligger fanme ikke stille i sådan en situation..!
    Selvom hun ”opføre” sig sådan vil han ikke give hende noget beroligende.. Her opfatter jeg det sådan at det har han ikke tid til, da næste patient er på vej… Altså at han ikke har tid til at det skal virke på hende..
    Der blev taget en del billeder og hver gang med tvang :’( En ”oplevelse” jeg ALDRIG glemmer… !
    Der var 1-2 af dem som man nogenlunde kunne se noget på , alle de andre var rystede.. Han kigger hurtig på dem og konstatere at der ikke er noget galt..
    Han giver hende efterfølgende en sprøjte med binyrebarkhormon og en anden sprøjte.
    Jeg spørger så hvad hun så skal efterfølgende.. Jeg spørger om hun skal have Medrol i 10 dage og så ellers smertestillende efter behov.. Og her snerper han lidt sammen og spørger undrende om hvorfra jeg ved at hun skal have det og hvorfor jeg har det på ”lager” derhjemme..
    Jeg forklare ham jo så at jeg er rimelig meget inde i min race for det første og så ved jeg en del om medicin og præparater til hunde, da min gamle hund har fejlet en del.. Det var han jo så ikke helt tilfreds med, men det kan jeg jo ikke tage mig af..
    Jeg spørger så om han vil være sød at sende journal og røntgen billeder til min egen dyrlæge… Han vil gerne gør dem opmærksom på at jeg har været hos ham og skrive til dem, men han vil IKKE sende røntgen billederne til dem… Øh nå… Det var jo ikke nødvendigt at de så dem nu når han havde kigget…
    Jeg betaler og tager min skræmte hund i mine arme og forlader stedet med en følelse af at jeg lige har betalt 2400 kr. for INGENTING…
    Det skal så også lige tilføjes at under hele det her ”forløb” render hans egen køter rundt i hele klinikken og inde ved bordet stod den og hoppede op og ned… Ja den var da meget sød, men hvad helvede skal den rende rundt derinde for… UDOVER DET… Så var der også en pisse irriterende kat som bare var over det hele.. Hvis Frida stop oppe på konsultationsbordet , så gjorde den også… ! Måtte bede ham om at fjerne den til sidst, da hun ikke er vant til katte og aldrig har mødt en.. Hun gjorde den ikke noget , men det gør ikke situationen nemmere at der stå en kat og gnider sig op af hende/mig… oppe på det bord som Frida er skrækslagen for at stå oppe på ?

Det blev lidt langt... Selvom det er den korte version...

• #7   30. mar 2013 Jeg siger også til ham at hun er en udstillings hund, så det er meget vigtigt at hun ikke bliver bange for at stå på bord.. Men hvis der er noget hun er bange for nu, så er det fanme og stå på bord og hun er heller ikke mega fan af at jeg går hen mod hende og tager hende op... Jeg har jo også være ond ved hende i en eller anden forstand..

• #8   30. mar 2013 Jeg ville klage til klinikken tale med min egen dyrlæge, og klage hvor der ellers var mulighed smiley
    Sikke en uheldig oplevelse.
    Hvordan har din hund det nu?
    Det lyder til du skal til dyrlæge igen!

• #9   30. mar 2013 Jeg havde taget min hund og kørt til et andet sted UDEN at betale for noget.

• #11   30. mar 2013 Lyder ikke godt.
    Send en skriftlig klage til Klinikken, egen læge og til ankenævnet. Det ville jeg gøre

Så vidt jeg ved tilhøre de røntgen billeder dig... men jeg kan da huske forkert.

• #13   30. mar 2013 Jeg tænker jo også at jeg lige skal tage den med min egen dyrlæge og så først og fremmest få dem til at ringe til ham idioten og derefter vil jeg klage til klinikken vi var på..

Jamen hun er stille , men okay "glad" dog vil hun ikke rigtig spise...

Jeg skal helt klart til dyrlæge, men jeg har ikke brug for at komme til en anden dyrlæge end min egen.. Kan jo risikere at komme til endnu en inkompetent idiot....!

Problemet er jo bare at det ikke er så let bare at gå uden at betale... Det er vel strafbart at skride uden at betale og hvordan kunne det ikke lige have udviklet sig.. ?

• #14   30. mar 2013 Ja jeg har jo sådan set betalt for de billeder, så ja i mine øjne er de MINE...! Har endda betalt et ekstra beløb på 100 kr. for ekstra røntgenbilleder...

Jeg er ret sikker på at hun "bare" har fået et slag eller et vrid efter at de har tumlet ude i haven.. Men man kan jo aldrig tjekke nok og være nok på den sikre side i mine øjne...

Det var en frygtelig oplevelse ! Har da aldrig oplevet noget lignende...! Har da en dårlig samvittighed på størrelse med Afrika... smiley

Og ja hva fanden skal den hund og kat inde i konsultations rummet ???

• #15   30. mar 2013 Hold da op ... tænker det kan ikke være noget med livmoder/underliv ??

Han skal da KLAGES over ....

Ved godt det må være forfærdelig svært ... havde jeg fået ham i røret med det rygte du vidste han havde i forvejen, så tror jeg nu jeg havde søgt i den nærmeste anden større by ....

Er der ikke andre i området der evt har åbent her lørdag så du måske kan få den checket ... Nu bor jeg i Aarhus og her er flere der har åbent lørdage ...

• #17   30. mar 2013 Han mente ikke at det kunne være noget med livmoder /underliv...

Det skal så lige sige at jeg ikke var 100 % sikker på om det var ham , da vi kørte derud.. Men jeg googlede jo da jeg kom hjem og forhørte mig rundt omkring og det var så ham/dem smiley

Her er lige et billed fra deres facebook side af de 2 "klinik dyr/hans private dyr"

profilbillede
  • #18   30. mar 2013 hæfter mig bare ved at du skriver hun siger en underlig lyd da du torsdag trykker hende bagerst ved maven .... og så er jeg hunde-ræd for indkapslede underlivsbetændelser .. eller i det hele taget underlivs infektioner af enhver art, da de kan udvikle sig hurtigt og uforudsigeligt ....

• #19   30. mar 2013 hvor er vi henne i landet sådan rent geografisk ??

• #20   30. mar 2013 Han mente jo bestemt at der ikke var noget med underlivet...

Vi bor ved Herning

Dyrlægen var i Ikast

• #21   30. mar 2013 Skriv en skriftelig klage til stedet! Bed om at få dine røntgen billeder - du har betalt for dem! Og din egen dyrlæge skal bruge dem til at diagnostiserer hunden jo..
    Og klag til din egen dyrlæge over at de samarbejder med en dyrlæge af den karakter!
    Og send en skriftelig klage til dyrlægeforeningens klagenævn også. Ikke sikkert der er vurderet forkert af dyrlægen, men er det skedt tidligere vil de i så fald kunne se en sammenhæng.

Og generelt - hvis man oplever NOGEN som på nogen vis ikke bahandler ens dyr ordentligt - så tag dyret og gå.. Om det er en dyrlæge, en dommer, træner eller frisør osv.
    Når man oplever den slags så stop det!

• #23   30. mar 2013 er der ikke kompetente dyrlæger i Silkeborg ... eller Holstbro (kan ikke lige huske hvor langt der er..)

• #25   30. mar 2013 Jeg tænker altså underliv? Har hunden fået det bedre?

Kommentér på:
Kan man / findes der et sted hvor man kan klage over en dyrlæge?

Annonce