776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Noget ang. Bordor Collie Noget ang. Bordor Collie

Jeg skal lige vide nogle ting smiley

Hvad størrelse hundekurv/seng bruger de? i ca mål gerne fuldvoksen mål
Hvad størrelse halsbånd sådan ca?. gerne både hvalp og voksenmål
Hvilken slags halsbånd?. Nylon, læder eller?
Hvor mange kilo foder spiser de CA om mdr?. KUN CA. fra 8 uger og så efter.
Hvor længe tager CA hjemme alene træning? smiley

Håber på nogle relative svar da jeg skal have colli og skal finde de rette ting smiley

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget ang. Bordor Collie
  • #1   1. apr 2013 Uhm overskriften siger Border collie og nederst i din post står der bare collie?
    - Hvilken en af dem er det du skal have?

Rundsyet halsbånd i læder har jeg bedst erfaring med til langhårede hunde, det slider ikke på hårene smiley
    Alene hjemme kan tage alt fra 1-4 uger, alt efter sindet på hvalpen.

• #2   1. apr 2013 Årrh ja det er bordor collie smiley

• #3   1. apr 2013 ikke fordi jeg har forstand på border collien (andet end at deres temperament ikke egner sig til mig), så tror jeg du mangler et meget mere vigtigt spørgsmål på din liste.

Hvilken type aktivering og hvor meget skal de have

• #4   1. apr 2013 Jeg har læst ALT om hvad de kræver og det er grunden til jeg skal have en bordor collie er pga,. de har brug for meget motion og jeg skal bruge ham til agillty. jeg mangler bare noget om deres mål og sån.

• #5   1. apr 2013 Racen heder Border Collie, ikke Bordor Collie smiley

• #6   1. apr 2013 ?? smiley der står det samme??. og jeg spurgte IKKE om hvad racen hed eller hvad jeg skal læse på BARE deres mål!... -.-

• #7   1. apr 2013 Jeg tænkte bare at du måske var intressered af vad racen du gerne vil have faktiskt hedder. Du har skrevet bordOR collie, med racen hedder bordER collie.

• #8   1. apr 2013 Ja okay jeg har trykket forkert jeg ved udemærket godt det hedder Border.
    Men tak

• #9   1. apr 2013 Kurv: ca 80 cm. Men også alt efter om det er en stor han/lille tæve
    Halsbånd: Jeg kender folk der bruger hurtta, alfa scandia, flad lædder, rund lædder og flad nylon. Nok mest en smagssag smiley Har ikke set de slider på pelsen, men er slet ikke sikker.
    Mængde mad: kommer an på mærket, men vil skyde på 15 kg holder ca to mdr til en voksen +/-
    Alene hjemme: meget forskelligt fra hvalp til hvalp og hvordan man griber det an (går man fx for hurtigt frem kan man skulle starte forfra)

• #10   1. apr 2013 Alenehjemmetræning tager minimum 3 uger, derefter vil de fleste hvalpe kunne være alene 3-4 timer, der kan så udvides langsomt til man når omkring 6 timer, længere bør en hvalp efter min mening ikke være alene.
    Hundekurv/seng 80 til 90 cm
    Halsbånd bredt blødt
    Fodermængte er jo helt an på hvilket foder vi taler om

• #12   1. apr 2013 Er det din første hund?

• #13   1. apr 2013 En lækker kælling:
    Nej vi har haft mange hunde indbyrdes i familien men det er min første EGEN hund ja, MEN min mor vi have noget indflydse ja,
    og jeg ved godt de har brug for motion og aktivering. smiley

• #14   1. apr 2013 Hvordan vil du aktivere den?
    Ud over at gå til agility med den når den fylder 12 mdr.?

• #15   1. apr 2013 jeg vil aktivere den hver dag med udfordringer i haven som søge efter godbidder og tricks trænning plus mange gåture og aktiverings legetøj.

• #16   1. apr 2013 Bodil - Nu har mine forældre godt nok kun haft shelties, men de har aldrig fået disideret alene hjemmetræning og der har ALDRIG været nogle problemer overhovedet. Så det passer altså ikke at det bare tager så lang tid, det kommer enormt meget an på den enkelte hvalp. Nogle hvalpe tager det i stiv arm, og andre skal bruge længere tid i træning.

Det er faktisk et fåtal af dem der får hund som har 3 ugers ferie.

• #17   1. apr 2013 Jeg skal først have min til sommmerferien. så jeg har tid til alt med trænning og hunde kan vende sig til alt.

• #18   1. apr 2013 Der er meget stor forskel på mine to.
    Daisy er den største med sine 20 kg og hendes kurv er 85 x 68 cm udvendig mål - (71 x 57 cm indvendig) http://dyrelageret.dk/senge-kurve-puder-taepper-16/ortopaedisk-hundeseng-med-memory-effekt-p2556

Begge har et Alfa-Scandia hundhalsbånd til mellem store racer.

Fodermængden er afhængig af mærket.

• #19   1. apr 2013 Du skulle da gerne få en masse Info af opdrætteren. Jeg giver altid en "brugsanvisning" med mine hvalpe.
    En stor sæk foder holder ca 2 mdr til en voksen border collie. Alt efter mærke. Håber du skal gå til træning med den. De kræver meget aktivering især de første to år.

• #20   2. apr 2013 Byens bedste bordere: Hvis du læser skal jeg både agillty hjemme og hos træner plus hvalpetrænning, den vil ikke mangle noget.

• #21   2. apr 2013 At opfordre til ingen alenehjemmetræning er dumt, det er at udfordre skæbne ikke at sørge for at have minimum 3 ugers ferie til at køre hvalpen ordentligt ind og lære den at være tryg ved t være alene Anya;) en ordentlig opdrætter sælger ikke hvalp til folk der ikke kan eller vil sørge for at kunne træne hvalpen ordentligt det gælder også alene træning;) med en indstilling om at alenehjemmetræning ikke er nødvendigt ville du ikke kunne købe fra mig:)

• #22   2. apr 2013 Jeg sagde ikke at det ikke var nødvendigt og opfordrede heller ikke til at det ikke skulle gøres jeg påpeger bare af mængden af tid kommer meget an på hvalpen selv.

Så må der ikke være mange normale mennesker der køber hund hos dig. Alle jeg kender har omkring 14 dage ferie når de får hvalpen. Har aldrig oplevet det var for lidt for nogle af dem.

Nu har du så langt fra en race der tiltaler mig så det fair nok for mig smiley

• #23   2. apr 2013 Da jeg fik min gamle hund (hun var 10 år da jeg fik hende hjem) havde jeg 3 uger fri, og den sidste uge kunne jeg tage hende med. Derudover, havde jeg sørget for, at jeg havde pasningsmulighed hvis jeg skulle noget og hun ikke kunne være alene.
    Min hvalp har jeg haft 3 uger fri til at træne, og så havde jeg pasning så hvis jeg skulle noget, var der nogen til at se efter hende.

• #24   2. apr 2013 Hvsi i læser siger jeg tydeligt jeg køber den i sommerferien så jeg har tid til alene hjemme trænning ovs. jeg har dog ikke mulighed for pasning i hverdag men han har mulighed for og komme i pasning i ferien eller weekender.
    jeg er i skole i ca 7 1/2 time dog ikke mandag hvor jeg er hjemme 13:00.
    men min bror er hjemme før mig så aun vil være alene 5-6 timer hver dag udtagen mandag tager dog fri 2 timer før hver dag de første 1-1 1/2 uge smiley
    og i skal ikke bekrymre jer den vil blive meget aktiveret.

• #25   2. apr 2013 Hvilke linier skal du have efter?

• #26   2. apr 2013 Isabel - Jeg kan kun anbefale dig at snakke med Anette - Byens bedste bordere . Hun har absolut skønne hunde smiley

• #27   2. apr 2013 Rikke: arbjeds. Meget gerne rigtig arbjedsglad smiley

okay

• #28   2. apr 2013 Hvilken Kennel kigger du/I på? smiley

• #29   2. apr 2013 AndyPandy - det kan jo være at dine forældre har arbejdet lidt mere med alene hjemme træning end du har været opmærksom på, når det nu ikke har været dine hunde...

Isabel - jeg tror du vil kunne finde en hel del oplysninger her på denne side. http://www.bordercollieklubben.dk/

Hvis jeg må komme med et godt råd ( jeg ved godt det ikke er indeholdt i dine spørgsmål) så ville jeg prøve at høre nogen af de erfarne Border Collie folk her i tråden eller på den side jeg har linket til, og høre om ikke din mor og dig må komme på besøg og se hundene og høre lidt mere om hvad det betyder at få sådan en. Der har det nemlig med at dukke ting op som man slet ikke havde skænket en tanke................ smiley

• #30   3. apr 2013 Rikke: Altså jeg har ikke kigget sådan rigtig på Kennel. Vi har kigget på de forskellige salgs anonncer rundt omkring på nettet. smiley

• #31   3. apr 2013 Hmm, ok, men hvordan ved du så det er arbejdslinier du kigger efter? smiley

• #32   3. apr 2013 Jeg spørger ind til det, og jeg vil da gerne have nogle kennler anbefalet,

Kommentér på:
Noget ang. Bordor Collie

Annonce