{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

DollyPop
DollyPop
Tilmeldt:
18. jan 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56

Tørring af hestekød? {{forumTopicSubject}}

Vores nye hund (pekingeser) har fået lidt for meget guf her hos os, så vi har udløst en protein-allergi.
Derfor får hun nu Wolfblunt med hest og må derfor kun få hestekød de næste 6-8 uger. Det er lidt en udfordring, for hun er ikke vild med de tørrede hestegodbidder (hestelunge og hestelever).

Nu har jeg købt noget frossent hestekød i små stykker, som jeg vil prøve at tørre. Hvor lang tid tror I sådan noget skal have?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørring af hestekød?
  • #1   29. maj 2013 Hestekød er meget magert, og jeg tænker at du kan give det 120-150C i 20-30 min...men pas på det ikke bliver til læder...tag en test undervejs...
    God fornøjelse!


  • #2   29. maj 2013 Hvis din hund har protein-allergi, så skal du passe på med for mange tørrede produkter, for der er nemlig meget protein i.

    Så er det bedre, at give hunden det råt.



  • DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56
    #3   29. maj 2013 Veronika, mange tak smiley Jeg var ude i mange flere timer, så det var godt jeg spurgte. Jeg har nemlig ikke nogen erfaringer med hestekød og har kun prøvet med lever nogle gange..

    Gitte, jeg ved ikke så meget om det, kun at hun må få hestekød og ikke andre proteiner, så vi senere kan teste hvad det er for noget protein hun ikke tåler.. Jeg bliver bare nød til at have noget at give hende og da jeg ikke ved om hendes mave tåler råt kød, så prøver jeg lige med de tørrede i første omgang,,


  • #4   29. maj 2013 Kan du ikke bruge din hunds foder som godbidder også??

    Som regel kan hunde tåle alle slags protein. Og helst så varieret som muligt - Dermed undgår man allergi.


  • DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56
    #5   30. maj 2013 Gitte, så godt kan hun ikke li sit foder smiley

    Ja, men i dette tilfælde er det nok lidt modsat. Hun er 4 år og har altid fået et meget kornholdigt foder og ingen godbidder. Hos os fortsatte hun så med sit gamle foder, men fik pludseligt en masse lækre godbidder lavet på 100% kød. Der imellem er der så noget, som hun ikke kan tåle.
    Derfor skal hun i 6-8 uger kun have hest, hvorefter vi skal teste hvad det er for noget kød hun ikke tåler... Det er højst sandsynligt bare en slags kød, så derefter kan hun begynde at få noget forskelligt igen..


  • #6   30. maj 2013 DollyPop
    Hvis det ikke hjælper, kan du jo overveje om du skal prøve og råfodre hende??
    Det hjælper nogle gange på allergihunde.


  • #7   30. maj 2013 jeg tænker også om råfodring ikke kunne være en ide, kender ikke så meget til det, men har i forbindelse med en debat læst en del om det.

  • #8   30. maj 2013 Råfodring kan jeg og sikkert mange andre i hvert fald anbefale.
    Der er flere tråde herinde omkring emnet, så det er muligt at få et indblik.

    Det er jo i bund og grund en naturlig måde af fodre på, og de fleste hunde elsker det.
    Jeg ved at det har hjulpet mange hunde der netop har haft problemer med industrielt fremstillet tørfoder....
    Der er selvfølgelig også gode tørfoder mærker, hvor der er højt kødindhold og som er kornfrit, og det er da klart at anbefale, hvis ikke man vil råfodre.


  • #9   30. maj 2013 Vi bruger kogt hestehjerte og lever som godbidder, mine er helt tossede med det kogt. Men ikke særligt interesserede i det tørret, underligt nok...

  • DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56
    #10   30. maj 2013 Veronika, jeg er helt med på, at råfodring er ret godt, men jeg kan ikke lige overskue at skulle give min hvide, langhårede, fladnæsede hund råt kød og ben hver dag.. Virker intet af tøfodret, så giver jeg det helt sikkert et forsøg, for der skal findes noget, der virker.. Problemet er, at det er et bestemt protein og dermed et bestemt dyr hun reagerer på, så uanset om det er tørfoder eller barf, så skal jeg først finde ud af hvad det er for et dyr smiley Hun klør sig især i ansigtet, så jeg ved da slet ikke hvad hun ligner smiley

    Anna, kogt hjerte og lever. BVADR! Haha, synes nogle gange livet som hundeejer er lidt ulækkert- men jeg kan virkeligt heller ikke fordrage indmad smiley


  • #11   30. maj 2013 det er en temperaments sag med Barf - i know!
    Ja selvfølgelig skal du finde ud af hvad hun reagerer på inden du kan tage stilling.
    Du kan også bruge Ziwi Peak som godbidder - det findes med Hjort og Lam og er næsten 100% tørret kød i små stykker. Det er dyrt, men ok som godbider eller supplement.



  • DollyPop
    DollyPop Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 56
    #14   31. maj 2013 Veronika, det er det nemlig og jeg er bestemt ikke særligt sart, men det er nok ikke lige noget der passer til mit temperement. Er det eneste løsning, så må jeg bare få det til at passe smiley

    Stine, hun fik kun tørfoder da jeg overtog hende og havde det fint. Så begyndte vi at give goodbidder og lidt leverpostej og så gik det galt, så derfor er vi sikre på, at det er en bestemt slags protein. Jeg skal lige huske det med bestemte fodertyper, for Wolfblunt har forskellige typer, som jeg blev anbefalet at skifte imellem når vi er færdige med det her udredning..
    Jeg har faktisk fået fat i de der purestripes og dem vil hun gerne have- ikke så godt som dem med fx kylling, men de glider ned. Det tørrede hestekød er en succes, så det slipper jeg ikke for at lave. Tilbød hende det råt, men det ville hun ikke have- heller ikke katten smiley


Kommentér på:
Tørring af hestekød?

Annonce