Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  whippet kennel
  • #2   28. aug 2013 Eeej Simone, nu skuffer du mig!!! Endda dobbelt!!

For det første skal du ik have whippet - det er vi blevet enige om smiley

For det andet, så ska du da have løbslinier - du er sgu da brugsmenneske smiley

• #3   28. aug 2013 Lotte - hihi Lolland er ikke sjælland smiley Men desværre nej, så tager det stort set samme tid at komme til jylland så smiley

Michelle - tja.. der er bare noget med de mynder der altså! Men de løbslinjer jeg har set, de er bare ikke så kønne smiley Du ved altså, jeg er jo sådan en der går vildt meget op i udseende og sådan de nu skal se ud smiley Eller noget

• #4   28. aug 2013 og michelle, vi får herren herhjemme til at vil have mini bull, for så får jeg en af hver herhjemme smiley JUHU!

• #6   28. aug 2013 Simone - så ska I have bulleren først !! Anne-Marie siger det er en fordel med nogle bullere (godt nok ik samme slags buller, men hva fanden..) sammen med mynderne, fordi bullerne altid er så cool og tager nye ting med ophøjet ro smiley

Derudover så er Lolland da ik langt væk... Jeg har været kørt til Silkeborg for at møde opdrætter og hendes hunde, og var endda på vej til Stockholm for at bluve godkendt til en hvalp da gearkassen gik i stykker smiley
    Vi ka lave det til en roadtrip smiley

• #7   28. aug 2013 Ellers kig mod Sverige, der er en del flere at vælge imellem end her i dk smiley

Kig under "Kennel-info uppfödare"

http://www.whippetklubben.nu/

• #8   29. aug 2013 Det tager ikke så langt tid med toget til Horbelev smiley

Men kan varmt anbefale Kennel Frontrunner's, ved dog ikke om laver løbs whipper, men deres udstillings modeller klare sig godt på udstillinger

• #9   29. aug 2013 ja jeg kan godt se jeg skal ud på en længere køretur smiley Øv.. det ville være rart når man undersøger at det lå tættere på smiley

Og jo michelle det er langt at køre på cykel eller knallert smiley hihi

Jeg må starte med at kigge på udstillingerne og når jeg så ser nogle hunde fra steder jeg kan li, må jeg besøge dem smiley

chili - det er også udstillings jeg bestemt regner med at skulle have smiley

• #10   29. aug 2013 Du skal også huske at kigge kennel Sea Leopards (Jylland)
    De laver gode og smukke hunde

• #11   29. aug 2013 jep har haft kontaktet sea leopards smiley men ja de er vildt smukke hans hunde

• #12   29. aug 2013 Tror ikke der er andre på sjælland, ihvertfald ikke længere. Min Nanna er fra Ringsted, men han fik et enkelt kuld uden kennelnavn og så flyttede han til Holland, såe,,,,men du kan se her hvor pæn hun er smiley

profilbillede
  • #13   29. aug 2013 jeg ved at der er en ved Roskilde området, men det er whippets som avles til løb, de skal self have et visit en dag, meeeeen kunne også godt tænke mig at møde nogle som laver udstillings

• #14   29. aug 2013 Der er udstilling i Roskilde 7. september http://myndeklubben.dk/udstillinger/pic/2013/udsros0913.pdf

• #15   29. aug 2013 randi - ja det har jeg set smiley Jeg skal bare lige finde ud af om jeg kan den dag smiley Sea Leopards kommer i hvert fald har han sagt smiley

• #17   29. aug 2013 Magiccolour laver nogle lækre whipper, begge ejere er danske, men bosiddende i Sverige.
    De kommer på stort set alle danske udstillinger og venter pt. hvalpe efter en meget lovende parring smiley

• #18   29. aug 2013 kirsten - det lyder rigtigt spændende, men det er forhåbentligt om 10 år jeg skal have en whippet smiley For først når min gamle herhjemme på 5 år er væk, så kommende hvalpekuld lige nu her er nok ikke så relevante. Forhåbentligt smiley

• #19   29. aug 2013 nu har jeg lige været inde på deres side, og jeg har set den før smiley Ja det er bare lækre hunde smiley Men er det ovre omkring Stockholm de bor?

• #20   29. aug 2013 Hullubullu - Ja, de bor omkring Stockholm, men har sommerbolig i Skåne, hvor de ofte er med hvalpene også.

Der kommer en del svenske opdrættere på de danske udstillinger, går selv og hopper af spænding, min kommende "svensker" skulle gerne blive født indenfor de næste par døgn smiley

• #21   29. aug 2013 hvor spændende smiley

Ja jeg glæder mig også til DKK udstillingen i Ballerup, der skal jeg helt klart ud og se de kære whippets og de andre mynder smiley

Jeg var til DKK udstilling i Roskilde, og nøj hvor jeg var betaget af den ro der var omkring ringen smiley

• #22   29. aug 2013 Hullubullu - Jeg kan næsten ikke vente mere, og det sidder jo i baghovedet, at det kan være, der slet ingen tæver kommer.
    Glæder mig også til at se farver, mor er fawn med hvidt, faren mørkbrindlet med hvidt, så der kan komme lidt af hvert smiley

Jeg kommer også til Ballerup med Ghini smiley

Der er ikke megen larm omkring mynderingen, ingen af mynderne er særligt gøende. Mine gøer kun, når de er kørt op i leg og hvis de virkelig mener, der er noget galt og der kan gå måneder imellem smiley

Det har en positiv indvirkning på vores gravhund, hun er den mindst gøende af slagsen, som jeg har haft og er helt sikker på, at det er whippernes opførsel, der smitter.

• #23   29. aug 2013 Jeg elsker den ro der er omkring mynderne smiley Jeg har selv schæfer og malle herhjemme, og med den personlige udvikling jeg har gennemgået de sidste 3 år, så passer de altså bare ikke ind mere. Men nu er de her, og her bliver de indtil de ikke er her mere smiley

Hvilken kennel skal du have fra? Og ja det er nogle smukke farver forældrene har smiley Det er også nogle af dem jeg bedst kan lide.

Så glæder jeg mig til at se dig og Ghini smiley

• #24   29. aug 2013 Hos mig er det gået lige omvendt, terrieren har lært whippeten at gø. Da hun boede alene kunne der gå uger mellem der kom et vov, nu vovver hun når terrier mener der skal siges vov.
    Hvilket heldigvis ikke er hele tiden smiley

• #25   29. aug 2013 Jeg har tidligere altid haft en lille flok gravhunde, men dem er jeg også vokset fra smiley

Xingu er min søns og hun bliver den sidste her i huset, selv om hun er en dejlig lille skabning.

Jeg skal have fra kennel Allette i denne ombæring smiley
    Ghini er fra Valanti´og har Allette-hunde i sin afstamning, så jeg går efter nogle af de samme linier.

Dybest set er jeg ligeglad med farven, det bliver eksteriør og sind, der har førsteprioritet, men det bliver alligevel sjovt at se, hvad øjet skal vænne sig til smiley

Randi - Det er sjovt som de påvirker hinanden, jeg er glad for at Xingu er i mindretal smiley

• #26   29. aug 2013 Jeg har det lige omvendt, elsker min whippet, men her bliver det nok terriers (og måske en gravhund) for eftertiden smiley
    Måske en enkelt hygge-whippet til at putte med under dynen smiley

• #27   29. aug 2013 øj kirsten, det er også flotte hunde hos kennel Allette. Hvor i Sverige er de bosat?

• #28   29. aug 2013 Je elsker også min malle og hans personlighed, og ikke mindst når vi træner. Men til hverdag kunne jeg godt bruge en mere rolig hund smiley Og en som jeg ikke skal være fysisk god for at have. Nøj hvor har jeg haft ondt i lemmer pga ham.

• #29   29. aug 2013 Allette har nogle rigtig fine hunde, med et godt og stabilt sind og pænt driftstærke smiley

De er spredt lidt rundt omkring, idet det er mor+2 voksne døtre, der har kennelen, men
    nord og vest for Stockholm, så det er en lang tur, men med garanti rejsen værd smiley
    Ghini hentede jeg lidt 30 kilometer fra Malung.

Whipperne er dejlige at gå med, når de først er voksne går de fleste pænt i snor, Alfa har dog væltet mig omkuld et par gange, men hun er også en velvoksen dame på 18
    kg smiley

• #30   29. aug 2013 Uh ja det er en lang køretur smiley Men nu må vi se hvordan det ser ud når jeg en dag skal have mig sådan en lækkerhed smiley

Åh 18kg er ingenting smiley Jeg er vant til at håndtere to stk hunde på 35kg hver. Men ja, som med de hunde jeg har i forvejen, så forventer jeg også at der er en kær lømmelalder hos dem smiley

• #31   29. aug 2013 Hullubullu - Alfas opdrætter, som opdrættede racen i 25 år, siger altid, at whippets burde fødes i 2 års alderen, så jo der er en lømmelalder smiley

Whippethvalpe/unghunde er meget aktive og særdeles opfindsomme, hvilket kommer som et chok for mange hvalpekøbere, men med de racer du er vant til, bør det være til at håndtere smiley

Elsker dette citat af "Mr whippet" Bo Bengtson, opdrætter, udstillingsdommer og forfatter til flere anbefalelsesværdige bøger om racen:

"Whippet puppies, as you will find out very soon, are about the most agile, lively, and destructive of any puppis you can find; they are more like squirrels than dogs, the very opposite of the quiet, refined adult whippet, and not nearly as fragile as the look.

They can be both amusing and exasperating in their seemingly boundless energy.

Leave a normal, happy whippet puppy unsupervised in your living room, and five minutes later it will look as if a bomb has detornated.

Let the puppy into a roomful of people, and he will jump over one person trying to lick the face of another, at the same time pulling down or knocking over anything that happens to be in his way"

Kommentér på:
whippet kennel

Annonce