3.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Julie B
Julie B
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17

Tamaskan dog og utonagan dog Tamaskan dog og utonagan dog

Jeg har først i dag set at disse to racer eksisterer, hvor jeg før troede at der kun fandtes den Tjekkoslovakiske ulvehund samt saarloos wolfhound, som ligner ulven i udseende.
Jeg er simpelthen så nysgerrig efter at vide hvad disse racer består af - altså, ligesom tjekken består af ulv og schæfer.
Er der nogen som ved det? Og hvilke(t) formål der ligger bag skabelsen af racerne?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tamaskan dog og utonagan dog
  • #1   19. sep 2013 http://www.theutonagansociety.com/ her står der ihvertfald hvilke racer der er brugt og hvorfor om utonagan dog - en hurtig tur på google og første link smiley

• #2   19. sep 2013 og igen var google min ven smiley (link fjernet)

• #3   19. sep 2013 der er en herinde der har tamaskan dog, så mon ikke hun kan hjælpe med mere fyldestgørende info om racen? Den anden har jeg aldrig hørt om

• #4   19. sep 2013 Michelle: Der er 2 herinde smiley Men hende med Sølve har ikke været online siden maj måned. Den anden ved jeg ikke lige.

• #5   19. sep 2013 De der utonaganer er godt nok meget forskellige. Det ser ud til at de ikke helt har fundet ud af hvordan de skal se ud.

• #6   19. sep 2013 Rikke -ok, det var hende med Sølve jeg tænkte på, men det hjælper jo så ikke hvis hun ikke er aktiv pt smiley

Har prøvet at google utonagan, og må indrømme at jeg har svært ved at se lighed med ulve -de ligner mere blandinger med husky/mutte og schæfere, og det er jo så osse det de er. Vednogen af dem er schæfer meget tydelig synes jeg

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    feb 2012

#7   19. sep 2013 Hej alle!

Tak for jeres svar smiley

Nina: Haha ja Google, selvfølgelig smiley men kunne være der var nogen herinde som synes det også var interessant og vidste lidt om dem smiley og så er det lidt hyggeligere at snakke med hundefolk om hund, end med Google om hund smiley men tak for link smiley

Michelle: nej det kan du have ret i, men alligevel synes jeg den ligner mere en ulv end andre racer smiley

Jeg synes bare det var interessant og ville bare høre om der var andre der vidste noget om dem, men så var der heller ikke mere i det end det smiley

• #8   19. sep 2013 Julie -en husky ligner da ligeså meget som 90 % af de hunde jeg har kunnet google mig til... så jeg synes altså det er lidt falsk markedsføring at sælge den på at den ligner en ulv...

Men det betyder self ikke at der ikke er nogen ganske smukke nogen imellem

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    feb 2012

#9   19. sep 2013 Michelle - helt enig smiley jeg synes bare jeg havde læst at den blev sammenlignet med ulv osv. Så derfor jeg førte den sammenligning videre - og så fordi jeg ikke ante om der var ulv i, men var nysgerrig efter at høre hvad I vidste herinde smiley

• #10   19. sep 2013 Julie -den bliver skam sammenlignet med lv. Jeg har kigget lidt på både den side der links til her i tråden og hvad jeg ellers kunne finde om racen, og de skriver da allesammen at den er et forsøg på at lave en ulvelignende hund, der dog ikke indeholder ulv... det synes jeg så ikke rigtigt er lykkedes

• Julie B
    Julie B Tilmeldt:
    feb 2012

#11   19. sep 2013 Michelle - Jeg tænker at nogle af hundene indenfor racen har en pels som kan ligne ulvens lidt, men, ja, bestemt ikke alle smiley men flot det er den hvertfald! smiley

• #12   9. jul 2014 Har ikke lige været online i noget tid, meeen - jeg er "den anden" som én tidligere i tråden nævnte.

Jeg har den ene af de 2 tilbageværende Tamaskan's i DK, og er i øvrigt Skandinavisk racerepræsentant, så hvis der er nogle som måtte have spørgsmål til racen må jeg gerne kontaktes. Så vil jeg da meget gerne prøve at besvare disse. smiley

• Alberte S
    Alberte S Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #13   29. nov 2018 Hej jeg har simpelt hent på en eller anden måde fundet faserne pga mine kære børn de siger at det er en blanding af en fuld schæfer og en husky/alaskan malamute også for man denne smukke og fascinerende hund

• #14   29. nov 2018 Hvad har de brugt til at drikke schæferen fuld?

• #15   29. nov 2018 smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Tamaskan dog og utonagan dog

Annonce