Bider i køkkenskabe Bider i køkkenskabe
Hej HG
Jeg har en 15 ugers fransk bulldog som i perioder bider i mine køkken skabe og dørkarm ... Jeg har fjernet det meste af hans legetøj (han havde rigtig meget fremme når jeg tog på arbejde) han har kun hans ynglings bamse , tykke ben og aktivitets bold nu .. Og er så begyndt at kaste hans morgenmad ud i køkkenet eller i haven så han snuser sig frem til det og bliver træt af den aktivering .. Og det har virket super fint men her i fredags da jeg kom hjem havde han haft fat i endnu et skab .. Første gang var det hjørnerne på skabene nu er det de vandrette flader så tænker det er hans fortænder som klør.
Syntes virkelig jeg har prøvet rigtig mange ting og syntes kun det hjælper i små perioder ...
Så kunne virkelig godt bruge et godt råd ;D
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Jeg gjorde det med mine sko, da jeg lige fik Kongo. Han kunne dælme ikke lide mine sko mere
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 308
En trick jeg har fået af min opdrætter.
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 13
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 81
Har prøvet det der gå væk spray , det hjalp ikke ...
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
feb 2010
Tandpasta med peber hjælper men for pokker et svineri og det er ikke til at få af - då håbede i kunne komme med et godt råd
okt 2013
feb 2010
okt 2013
feb 2010
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Hvor meget plads har den?
Har du prøvet med et stykke træ den kan bide i?
Har du prøvet med et kødben fra fryseren?
feb 2010
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Få fat i et stykke træ hunden kan bide i, fx en tyk gren eller lig.
Vær sikker på hunden er aktiveret rigtig før du går, dvs rolig aktivering, fx godbidssøg eller en god snuse tur, ingen vild leg eller lig.
Tænd en radio og lad evnt lyset brænde;)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
feb 2010
Og ja det træls at han bider i køkkenet (helt nyt hus med nyt køkken)
Jamen den første uge vi fik ham var jeg hjemme (havde taget fri fra job) og der gik jeg nogle minutter og kom igen og øgede det hele tiden ... Og det er jo gået godt til at starte med og så bed han i hjørnerne (tror hans hjørne tænder kløede) så holdet han og så begyndte han på vandrette flader ...
Jamen jeg aktivere ham så meget jeg kan , er oppe en time før så jeg kan komme ud med ham , lege med ham og alt det ...
Han kommer ud og tisse når jeg står op - så får han hans morgenmad som enten bliver kastet på gulvet (spredt) i køkkenet eller i haven , så han kan snuse sig frem og bruge hovedet ... Så leger jeg med ham og går tur med ham. , vel og mærket når han vil !!
Og det ender altid med han sover når jeg køre eller hvis ikke så snuser han stadig rundt efter det mad jeg har kastet ...
Susanne -- ja det mega træls , håber det peber pynte noget hjælper , ikkekun idag men for altid
Håber da også din lille hvalp stopper med at bide .. Men har din gjort det hele tiden eller er det også i perioder ?
feb 2010
feb 2010
Men hvad med renlighed ?
Syntes også det svinger her .. Om natten laver han eller tisser han nogle gange men når jeg kommer hjem fra arbejde er der aldrig noget
feb 2010
Altså Conrad går også hen til døren og kradser for at komme ud i haven hvis han skal ud , når jeg er hjemme .. Men er også oppe om natten en gang (nogle gange , var hver nat i starten men er begyndt at tage hver anden nat fordi det i perioder går godt)
Men han kommer nogle gange ind på sovebærelsey om natten og piber eller kredser op ad senge kanten fordi han vil ud (mærkeligt nok kun i min kærestes sidde ikke min) trods det har været mig som har været hjemme ved ham den første uge og vise ham haven osv.
Men nogle gange kommer han ikke ind og har enten tisset eller skidt. .. Men tænker det kommer - idag har han tisset da jeg kom hjem. , men tog også afsted kl.7 i morges og er lige kommet hjem. .. Han er kun 15 uger ..
feb 2010
feb 2010
Et helt andet spørgsmål - hvor gammel skal en hund ca. Være før han bliver renlig ?
Conrad er 15 uger og har gode og dårlige dage .. Han har nu mulighed for at komme ned til os på soveværelset om natten (gør det nogle gange og kradser op ad sengen for at fortælle han skal ud) men nogle gange gør han det bare i køkkenet .. Han er okay god når vi er på arbejde (men nogle gange sker det)
Er ikke ude med ham om natten mere men måske skal jeg det igen ? Fast tidspunkt ligesom i starten ...
feb 2010
Vores køkken er total ødelagt ! Er virkelig frustreret , ved ikke hvad jeg skal gøre
feb 2010
Hvad koster sådan noget og hvor køber man det ,?
Tror næsten jeg har fået ham overtalt nemlig
feb 2010
Vedhæftet billede
feb 2010
Tror løsningen er en hvalpegård !!
feb 2010
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 120
Det letteste og billigste er at kværne en grøn stærk chilli og så komme det i 3 dl. varmt vand, og lad det trække 15-30 min. Si chillien fra og kom vandet i køleskabet til senere brug.
Med det smører du alt tænkeligt den kan finde på (nå) at bide i (kan ikke ses, og ødelægger ikke møblerne du smører ind) Det er bare effektivt.
Mine hunde kan ikke stå for plastic, så alt hvad der var af plast udenfor tog de og tyggede i indtil jeg smurte det hele i chillivand, så tog det en brat ende. De gør det kun en gang, og efterfølgende er det nok, at de kan lugte det
Så garanterer jeg for den ikke bider i det mere
Har selv sprit nyt hus og 3 kæmper gående, og intet rører de
feb 2010
Tusind tak for hjælpen
Det med chili har jeg prøvet , han er ligeglad .. Jeg har en hund der er alt spisende og mener alt ! Skt fra chips , snolder alt , menneske mad citron alt
feb 2010
feb 2010
feb 2010
feb 2010
feb 2010
Bider i køkkenskabe