3.192 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
136 Svar
Klamt eksempel på vildsvinjagt Klamt eksempel på vildsvinjagt
http://www.youtube.com/watch?v=zD7TpuB2AcI
Klamt eksempel på vildsvinjagt der grænser til dyrplageri. I Sverige bliver hunde såret og dræbt på denne jagt måde. Hvorfor vil man udsætte sin hund for at blive dræbt ved denne form for mishandling.
0 synes godt om
okt 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 192
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Advar gerne om voldsomme billeder i filmen, i overskriften
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.796
okt 2013
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
denne form for jagt er klamt både for hunden og vildsvinet.
Men der jo altid været vildsvinejagt,hvor hundene bruges .og sikkert skades og dør,og måske vildsvinet skamskudt..
Vi er bare bleven mere "sarte" i vores hunde/dyreverden
OG GUDSKELOV FOR DET
m.v.h.
vibeke
p.s. og så ville jeg så gerne tilføje,at jeg bliver vegetar.Men desværre holder jeg af et godt stykke,og har jeg råd 100% økologisk kød
jul 2011
Den måde er sjovere i min verden, men det er jo smag og behag
jul 2011
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Og inden I bliver alt for hellige angående jagt, så tjek lige det kød i har i fryseren og fortæl mig om det dyr har haft det bedre!
jul 2011
jul 2011
jul 2011
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Så en dame i tv i dag. Hendes køer gav mere mælk i forhold til mange andre og det fordi at de have det godt. Det kan man så tænke lidt over
jan 2008
nå ja,i min optik,er det altså sådan,
Når man HAR RÅD til at købe økologisk,så regner jeg selvfølgelig med at,det er økologisk.hvad ellers ;;;
vibeke
jun 2013
Svar: 478
Men med det sagt, så vil jeg hellere have kød af noget jeg selv på brutal vis har slået ihjel, om så jeg har jagtet det igennem skoven og stukket det ihjel midt i en sump med et spyd, end jeg vil købe kød i supermarkederne.
Hellere et naturligt liv med en brutal død, end et brutalt og uværdigt liv, med en "human" død
jan 2008
altså nu spørger jeg naivt
vil det sige:
at det man kalder økologisk dyrehold incl.fjerkræIKKE lever på egnet og måske indhegnet frit udenomsråde ??
Som der jo reklameres,når man køber økologisk /fjerkræ/gris/ko.
Det er jo falsk reklame som der basker.
Og div.dyr der kaldes økologiske,i virkligheden,kun kaldes økologiske,p.g.a. økologisk foder ;;;
Jeg fatter ikke,at div.myndigheder,såsom
sundhedsministeren
vetrinærorg.
evt.landbrugs ministeret
div.dyrevældsfærds org.
IKKE råber "vagt i gevær",ved en sådan falsk varebetegnelse,om økologiisk kød/fjerkræ .
Der for mig uforståeligt
m.v.h.
vibeke .
Men,dyrene kaldes økologiske,udelukkende,p.g.a. de bliver fodret med økologisk foder .
Men
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 81 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 359 Svar: 14.636
Jeg synes man påfører dyret unødvendig lidelse inden det bliver skudt - præcis på samme måde, som jeg heller ikke tror at ræven i en rævejagt synes det er en fantastisk oplevelse at blive jagtet af en masse hunde.
Nej, jeg synes heller ikke at de danske produktionsdyr har det godt - slet ikke godt nok - men derfra og så til at sige "når de lider, så skidt da være med at folk jager vildsvin med hunde på den måde" - nej, der synes jeg der er et stykke.
Jeg kender en jæger, der tager til Polen og skyder vildsvin - så det kan åbenbart godt lade sig gøre uden hund, tænker jeg ?
Og ja, jeg spiser kød - frilands - men også en Whopper fra Burger King glider ned i ny og næ, så det er som ikke fordi jeg skal spille hellig eller noget.
Men den form for jagt med tre hunde, der bider sig fast i et vildsvin - nej, det er der sq ingen grund til.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2013
mar 2009
1) Du sidder i et tårn om aftenen og venter på svinet. Dette foregår på enten små områder med få skyttere eller middel med mange skyttere. Der lægger du foder ud bestemte steder, så du lokker dem til. Ikke tilladt i DK.
2) Du bruger hunde til at pejle dig hen til svinene og det er deres opgave at holde den/dem i skak indtil skytterne kommer. Hunden må kun bruge bid hvis den er i livsfare.
I skal huske at stressede dyr ikke smager godt, så siden at kødet spises fra begge jagtformer, skyldes i høj grad at dyret ikke et stresset. En video på nettet giver jer altså ikke indblik i jagt.
dec 2008
mar 2009
dec 2008
At fodre for at lokke dyr til og så skyde dem er en hån at kalde jagt. Jeg vil skamme mig som jæger over at skyde dyr på den måde. Minder mig om de jagter i Afrika hvor man gemmer sig ved det eneste vandhul og så er det bare at vælge.
mar 2009
At afskaffe brugen af hunde på jagt vil ikke gøre det forsvarligt at gå på jagt DK, derfor må vi ikke gå på mange af vores jagter uden en hund.
Hvor er det at du mener at vi i DK Ikke gør det forsvarligt?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Skrabe er næsten lige så skidt som bur.
http://samvirke.dk/mad/artikler/kend-dine-aeg-kend-forskel-paa-buraeg-oekologiske-aeg-aeg-fritgaaende-hoens.html
Så den der med at ØKO altid er noget opreklameret .... holder ikke.
Med hensyn til filmen. I kan ikke dømme en jagtform ud fra en video af tumper som ikke overholder reglerne. Hundene må ikke bide.
Gøres det rigtigt vil jeg 100.000 gange hellere dele svinet med jægeren (sker aldrig da jeg ingen kender. ØV) End at købe stald produceret kød.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.924
Men hvis det er sådan man hår på jagt med sin hund, så er det da ikke mærkeligt at der kan ryge en engang i mellem.
Bare en tanke.
dec 2008
Er jo ikke længe siden hvor vi kunne læse om fugle jagt hvor man have presset fugle ind i en vig. Nu hvor de var tvunget til at lette kunne man stå at skyde dem i 100 vis. Man skød så mange at man ikke gad at bruge tid på at samle dem op,så der sker også her hjemme ting der ikke har noget med jagt at gøre.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Jagt er fint, men det skal være på ordentlige vilkår, jagt hvor man lister sig i d på dyret og skyder uden det opdager noget er fint, dyret har lebet et godt liv og dør hurtigt og rimelig smertefrit.
Jagt hvor man stresser dyret unødigt og som her oven i købet tilføjer det smerte er ikke ok!
okt 2013
Det er sgu da ikke i orden at mishandle et vildsvin på denne måde fordi den har haft et godt og naturligt liv.
jun 2013
Iøvrigt er det tankevækkenee hvor lidt viden om jagt et par stykker her i tråden besidder. Størstedelen er baseret på hvad alle andre end os i de nordiske lande gør og må, andet er vandrehistorier, og noget helt tredje er helt blottet for viden om hvadder rent faktisk er tilfældet hvad jagt og jagtformer angår....
okt 2013
jun 2013
Hvis det er den med at der ikke er blevet samlet op, så er det i den grad en vandrehistorie. Akkurat som variationen af den, hvor det istedet for ænder pludselig er fasaner. Og de er så blevet gravet ned istedet for.
De historier dukker op jævnligt. Og aldrig fra førstepart. Altid noget man har hørt eller læst et eller andet sted. Jeg har i 15 år aldrig nogensinde oplevet noget der kommer bare i nærheden af sådan en historie. Tværtimod er det sædvanen i hele danmark, at man ikke går hjem før man har fået samlet det hele op. Om så det tager hele dagen.
Rimelig
okt 2013
Skal dog siges der stadig findes fornuftige jægere i Danmark. Ikke mange men der er dog nogen ...
mar 2009
Jeg gør og har aldrig oplevet noget uforsvarligt og vi samler altid op! Den form for jagt som jeg mener er uforsvarlig tager jeg bare ikke på, men vil pointere at jeg endnu ikke har oplevet noget endnu i DK.
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
jun 2013
Hvad der dog er kritisabelt er de omkring 80 fugle der ikke blev samlet op. Det forklsres imidlertid af at der er tale om havjagt, og derfor ingen hund.
mar 2009
okt 2013
okt 2013
mar 2009
jun 2013
Nåh. Tilbage til de 800 blishøns der blev skudt, hvilket fik ornitologisk forenings formand til at gå i sort....
At det overhovedet er lykkedes en flok havjægere i fællesskab at få arrangeret en havjagt således at der er faldet 800 blishøns, må siges at skyldes lige dele dygtighed og held.
Hertil skal siges at der er skudt 800 fugle, ud af flokke så store at det igennem de siste 30-40 år hvor disse "massedrab" af blishøns har fundet sted, oftest beskrives som at man ikke kan se de mangler.
dvs. der er altså tale om temmelig store fællesjagter rundt omkring i landet på denne vandfugl, der har været arrangeret og afholdt i tæt på et halvt århundrede.
Jagten på blishøns på denne måde foregår desuden kun én gang. (man kan jo med rette argumentere at med det antal der skydes, vel heller ikke er behov for mere) og en sådan jagt vare sjældent mere end 15-30 minutter, så er der fred og ro i området igen.
Så nævnes der skræmte fugle.... jah. Det er jo i og for sig sandt nok. Men al fuglejagt, om det er på hav eller på land, foregår jo reelt efter "skræmte" fugle. De skal jo på vingerne førend vi kan skyde dem. Undtagelsen er så naturligvis trækjagt.
Selve jagten og antallet af fugle, kan man ikke udsætte noget på. Det har været gjort sådan altid, og fuglebestandene kan i dén grad bære det.
Anskudte fugle på havet er notorisk svære at få fat i. dels fordi de ofte dykker og derfor slet ikke er mulige at afgive fangstskud til, medmindre man er heldig og ser dem komme op igen, og er havet en smule urolig, ja så ser man dem altså bare ikke igen, før de driver i land.....døde.
Og det bringer mig så til det store men!
At henved 10% af det skudte, er blevet anskudt og derfor først er blevet samlet op de følgende dage, er ikke godt nok, og særdeles uheldigt. Der er nogen der enten skal på skydebanen lidt mere, eller have fundet en anden patron at putte i geværet.
AT man derudover også har fundet adskillige hylstre på strandene efterfølgende er absolut heller ikke i orden.
Begge dele er iøvrigt noget jægere i stor stil har taget afstand fra på relevante fora rundt omkring. Ja faktisk er de 2 ting alene noget af det der virkelig har fået sindene i kog rundt omkring i jægerverdenen.
I diverse artikler kan man finde formanden for ornitologisk forening udtale at det jo kun er skydning for sjov, for så mange fugle kan jægerne ikke spise selv, og sælge dem må de ikke.......
Det første skal jeg ikke udtale mig om, men det sidste er delvist forkert. For jægere MÅ sælge af vildtudbyttet, og gør det iøvrigt også i stor stil, til glæde for mange ikke-jægere.
Blishøns må ganske vist ikke sælges, men det forholder sig jo heldigvis således at man godt må forære/bytte fugle/dyr væk. Hvilket også gøres i stor stil.
Jeg bytter under alle omstændigheder ofte noget klovbærende væk for fugle.
http://www.jaegerforbundet.dk/page863.aspx?recordid863=1747
dec 2008
De er jo netop ikke blevet samlet op. Sandheden er jo at de har skudt flere en de har haft overblik over og sejlet bort med bådene fyldte. Hvem gider så at bruge tid på at finde resten. Nu blev det her opdaget ved et tilfælde og så er der alt det vi ikke hører om.
dec 2008
Har intet sted set at der er nogle der skriver at alle gør?. Derimod er der skrevet om og vist nogle måder at drive jagt på,som der er flere der tager afstand fra.
dec 2008
Vi har slet ikke været inde på de dyr der er fredet og som bliver skudt hver eneste år. Det er jo heller ikke noget man råber højt om i de kredse,men det er en helt anden historie.
jun 2013
Det jeg siger IKKE er sket, er, og jeg citerer fra dig selv hér:
"Nu hvor de var tvunget til at lette kunne man stå at skyde dem i 100 vis. Man skød så mange at man ikke gad at bruge tid på at samle dem op,så der sker også her hjemme ting der ikke har noget med jagt at gøre. "
igen: "man gad ikke bruge tid på at samle dem op"
Og det er noget forb..... vrøvl. For de BLEV samlet op. Med undtagelse af de anskudte fugle, som ikke KAN samles op, førend de er døde.
Desuden er det ikke "blevet opdaget ved et tilfælde"... Det er, og har altid været, ganske offentligt kendt at der afholdes disse jagter. Noget ornitologerne iøvrigt i et par år efterhånden råber "røv" efter, med følgende begrundelse:
"Jagtformen er grotesk. Den strider mod nutidens etik og naturforståelse. Hvis ikke jægerne selv tager affære og dropper den slags fællesjagter i fremtiden, vil vi arbejde på at få den form for jagt forbudt, tilføjer formanden. " sakset fra sørens link
En retorik ornitologerne iøvrigt flittigt benytter, om stort set alt. Medmindre altså det drejer sig om ned"slagtning" af rovdyr og hvad der ellers lige "ødelægger" noget for dem værdifuldt... Så er vi pludselig gode nok.
læs hvad jeg skriver, istedet for at forsøge at fordreje mine ord. Ordret skrev jeg:
"Hvis det er den med at der ikke er blevet samlet op, så er det i den grad en vandrehistorie. Akkurat som variationen af den, hvor det istedet for ænder pludselig er fasaner. Og de er så blevet gravet ned istedet for."
Og det ER en vandrehistorie at der ikke bliver samlet op. Uanset om den drejer sig om blishønsene, fasanerne, ænderne eller duerne. Det er indtil videre de 4 udgaver af nogenlunde den samme historie jeg kender.
jul 2011
okt 2013
jun 2013
Desuden... på 100 meters afstand... godt nok noget af en haglbøsse da. Erkender det kan have været en riffel, men så er der lige den med at der er flere jægere osv..... usandsynligt.
tror nu nærmere de har skudt efter noget andet, lidt tættere på, og det har så set ud som om det var i retning af svanen. Dén udgave har jeg selv oplevet flere gange, på reguleringsopgaver inde i byen.
Men din måde at fortælle historien på minder mig om den historie fra en sjællandsk hundeskov, hvor en gruppe jægere (11 mand stærk så vidt jeg lige husker) tilsyneladende havde stået på samlearealet i hundeskoven og peget med de skarpladte våben ud over veje og stier og på de forbipasserende hundeluftere..... vel at mærke mens de stod der i en gruppe....
Så snart jeg kan komme til den (serverskifte) så smider jeg da lige linket til den historie. For en god historie ér det da.
Den med svanen og pilen fra en armbrøst eller et pusterør... jep. Klart noget der har med jægere at gøre.
okt 2013
jul 2011
okt 2013
jun 2013
Men med dine øvrige indlæg hist og her, Nick, er det tydeligt for mig at du har en mission hvad den slags emner angår. En mission jeg iøvrigt genkender forskellige steder fra, og det minder en anelse om at prøve at indgå dialog med ornitologerne... Det er som regel formålsløst.
jul 2011
Men det man desværre tit ser, er at jægere, eller tidligere jægere udtaler sig som dig. Fordi de aldrig blev gode til jagt, og aldrig fik det ud af det de ville have.
Så får de et forkvaklet syn på andre jægere, og et behov for at svine dem til.
Misundelse er en grim ting...
okt 2013
øhh ok.
Jeg tog jagttegn og var aktiv jæger i tre år. Nu kan jeg ikke tåle synes af jægere pga. mine erfaringer. Som en nævnte tidligere er det en skam for de jægere der ret faktisk har styr på etikken omkring jagt.
mar 2009
Vi andre fortæller dig at vi ikke oplever denne naturkrænkelse som du åbenbart har oplevet og ser på Facebook grupper, men det er jo som om at du ved bedre. Vi indrømmer at der er idioter alle vegne, men at vi netop ser gode og ærlige folk. Accepter det dog!
Jeg er også medlem af flere åbne og lukkede jagtgrupper og ser størstedelen af medlemmerne som nogle der IKKE går ind for den jagtform du beskriver. Hvad er det dog du mere forlanger?
Vi er alle enige om at jagt ikke må påføre unødvendig lidelse, som netop er beskrevet i dansk jagtlov. At det foregår i udlandet, kan man da ikke klandre danske jægere for? Blishøne eksempel har jeg ingen kommentarer til, for medmindre jeg rent faktisk undersøger sagerne, vil jeg ikke udtale mig herom.
Min pointe er derfor at tage imod nogle af de gode fortællinger der kommer fra denne debat og brug det, istedet for bare at klandre os alle for at være løgnere
jul 2011
jun 2013
du er 31. har du haft med jagt at gøre inden du tog jagttegn? Og hvordan kom du overhovedet ind i det i første omgang?
okt 2013
Ok sherlock holmes haha
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
okt 2013
Men okay det er op til jer. Jeg er ude.
dec 2008
Footrot. Hvad er det du ikke forstår? fuglene var ikke samlet dagene dagen efter jagten,så hvad er det der ikke passer. hvis det du skriver er rigtig,har man skamskudt over 80 fugle i sin rus efter at få ram på så¨mange som mulig. Hvis det passer har rigtig mange fugle lidt og syntes du det er ok. At man vil forsvare sådan jagt viser kun den kultur der er inden for nogle jagt kredse.
jul 2011
dec 2008
jul 2011
http://www.jagtrejser.dk/canada/canada/ulvejagt-i-british-columbia/
okt 2013
Natascha dine indlæg i denne tråd siger ellers noget andet.
jul 2011
okt 2013
jul 2011
jun 2013
Fuglene VAR samlet op, bortset fra de anskudte som af årsager jeg flere gange har beskrevet, ikke rigtig kan samles op.
Og nej. Jeg har ingen steder skrevet at jeg finder det i orden at hen ved 10% af fuglene var blevet anskudt. Ikke skamskudt, men anskudt.
Tværtimod skrev jeg ordret:
"At henved 10% af det skudte, er blevet anskudt og derfor først er blevet samlet op de følgende dage, er ikke godt nok, og særdeles uheldigt. Der er nogen der enten skal på skydebanen lidt mere, eller have fundet en anden patron at putte i geværet."
jun 2013
Tanken er nærliggende.
okt 2013
jul 2011
Sjovt, jeg har lige tænkt det samme
dec 2008
dec 2008
jul 2011
jun 2013
Du læser det skrevne som fanden læser biblen, hvis overhovedet.
Jeg har aldrig påstået at de anskudte fugle der er drevet i land i dagene efter jagten, er blevet samlet op under jagten. Hvordan høvled skulle de kunne være blevet dét?
Ud af 800 fugle, er der omtrent 10% der er blevet anskudt, under den pågældende jagt. Det har jeg skrevet flere gange. Jeg har også skrevet flere gange at 10% er for meget, og tegn på at der er noget galt.
Jeg har yderligere beskrevet HVORFOR de anskudte fugle ikke nødvendigvis KAN blive samlet op under jagten, sammen med de øvrige 700+ fugle. Der er ret indlysende årsager til dét, hvis man ved bare et minimum om tingene.
Der er IKKE noget der "tilfædligvis" er blevet opdaget. Blishønse-fællesjagter har foregået således i tæt på et halvt århundrede, der er IKKE noget fordækt i det, ejheller noget der bliver forsøgt skjult, og dermed heller ikke noget der "tilfældigvis" bliver opdaget.
Jeg har flere gange skrevet at det der ér uheldigt, og iøvrigt heller ikke i orden, at der ikke er blevet gjort mere ud af at rydde op efter sig, umiddelbart under/efter jagten.
Det er IKKE en tilfældig "privatperson" der tilfældigvis har opdaget det og samtidig har ryddet op efter jagten. Det er derimod en anden jæger fra selvsamme jagtforening der afholdte jagten. Om denne deltog i jagten, vides imidlertid ikke.
dec 2008
Er faktisk en der mener(jæger) at det er til en politianmeldelse.Det er jo ikke kun at de har skudt alt hvad der har rørt på sig,men også måden de driver jagt på. At man som jæger med bare lidt til overs for naturen ikke tager afstand til den form for jagt er mig en gåde. Det sidste her fra
jun 2013
Havde man ryddet ordentligt op efter sig, havde der kun været formanden for ornitologforeningens (sædvanlige) skælden og smælden.
Jagtformen i sig selv har været udført i 30-40 år, hvis ikke mere, og er ikke et hak forskellig fra en almindelig drivjagt til lands, bortset fra at det hér foregår fra båd.
Ja og så har jeg da til gode at være på en drivjagt med mere end 30 fugle på paraden, men det skyldes snarere at jeg ikke gider købe mig til skydefugle. Dém vil jeg lade direktionsgangene om at skyde og betale for.
Vandrehistorien er slet og ret at der ikke bliver samlet op, fordi "jægerne" ikke "gider"....
Der er blevet samlet 700+ fugle op. omkring 80 har man ikke kunnet samle op på dagen, af den ene eller den anden årsag.
Manglen på eftersøgning efterfølgende, er dybt kritisabel.
Den manglende viden, kommer ikke ind i billedet fordi man er uenig, eller modstander af jagtformen eller lignende, men derimod bl.a. ved at man bare ikke vil lytte eller prøve at forstå, når det forklares hvorfor det er så svært at få fat i en anskudt fugl på havet, og dermed også hvorfor der efterfølgende kan skylle 80 fugle på land.
jul 2011
jul 2011
Det gad jeg simpelthen ikke, så hellere vade skoven tynd, eller sidde i dage og vente på den .
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.621
Med 'jagtbelastet område' mener jeg at jeg bor omgivet af skove der ejes af et stort gods. Dette gods har stykket skovene op i små arealer der så lejes af diverse jagtkonsortier og de betaler temmelig mange penge for retten til at jage i et bestemt område. Det betyder så igen at de jo vil have valuta for pengene og dermed skyder de på alt hvad der bevæger sig. Da der jo er så mange forskellige konsortier er der jagt HVER week-end i en eller anden del af skovene. Så området har lydt som 3.die verdenskrig hver lørdag og søndag fra solopgang til solnedgang siden 1/11 og det slutter først 31/1. Vi har nu forskræmte rådyr og fasaner løbende rundt INDE i byen (godt nok en lille by, men alligevel ret unormalt). De er simpelthen presset ud af skovene pga de mange jagter. Jægerne er også nærmest helt hysteriske omkring offentlighedens færdsel i skoven og de lægger ikke skjul på at de helst så vi holdt os langt væk - også selvom vi pænt går på stierne og har hundene i snor og ikke kommer i skovene i week-enderne (det tør vi simpelthen ikke). Det var også sådan sidste vinter, men før det var det ikke sådan. Så et eller andet må være blevet ændret ??? Det er trælst og man kunne blive temmelig træt af jægere.
Heldigvis kender jeg også jægere der handler noget anderledes, da jeg går spor på nogle marker hvor der også er jagt. De jægere hader faktisk 'godsjagtjægerne' for deres komplet mangelende jagtetik. For som de siger så ødelægger 'søndagsjægerne' det for alle de jægere i DK, der dyrker jagt på en ordentlig måde med respekt for vildtet. Og det tror jeg de har meget ret i.
apr 2012
Økologisk hold af dyr har flere krav til plads og ude arealer end frilands dyr.
http://www.friland.dk/Om-Friland.aspx
apr 2012
Ja jeg har også luret lidt på det. Men det ville omvendt virke dumt at reklamere med friland, når nu øko har skrappere krav til dyrenes udearealer.
okt 2013
jan 2008
ja,det er muligt,og måske at,økologisk er noget opreklameret fis.
Men den "fis",må man af og til tro på,er sandt økologisk.
Hvis ikke,så,ville der jo være et hav af div.medier,sundhedsmyndigheder,og,hvad ved jeg,der ville falde over falsk reklame og direkte villedning,overfor forbrugerne,når der reklameres med økologisk,og det ikke er.
Jeg tænker på "hesteskandalerne",hvor man blande hestekød,i forskelligt hakket kød.Den historie kom frem,via.div.medier.
jeg ,kan ikke tro,at når man kalder en ko/gris/kylling,økologisk,ja,så kan man det,UDELUKKENDE p.g.a.,der bliver fodret med økologisk foder.
OG,så skrev jeg forøvrigt:
At,jeg købte økologisk,NÅR,jeg havde råd til det.
vibeke
jul 2011
jul 2011
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Og det indebærer altså efter min mening osse at de ikke går på vildsvinet men "bare" holder det til jægeren når frem til at skyde.
Når kræene bider i vildtet er det bare ikke godt nok...
Og nej, vores produktionsdyr behandles heller ikke ligefrem humant fra start til slut, men det retfærdiggøre vel ikke at jægere lader deres hunde tygge i de dyr de jager...
Det er lidt som at sige jeg gerne må banke min hund fordi naboen ose er grim ved hans -ikke holdbart vel?
Igen -intet som helst dårligt at sige om jagt generelt... men der findes altså folk der åbenbart ikke har fundet ud af at gå på jagt på en ordentlig måde...
jul 2011
okt 2013
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2188288.ece
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Sådan en afstumpet klaphat!
mar 2009
dec 2008
Heldigvis er der straffe der kan mærkes for sådan noget i Sverige og må håbe han får en stor bøde og kommer ind et par år.
mar 2009
Og den mand skal bures inde for sine ulovligheder, men det har stadig intet med dyreplageri at gøre
okt 2013
Det vil sige der i det danske jagtmiljø har været viden om hvem manden er uden det er blevet opgivet. Sikker nogle jagthistorie det har givet.
jun 2013
Der har været rygter i omløb om at der skulle være en dansker løs som krybskytte derovre.
Derfor hedder det også "rygter i omløb"
Det er sjovt nok IKKE det samme som at der er folk i det danske jagtmiljø (og ikke det danske jagtmiljø som samlet hele, som DU skriver det) der VED hvem manden er.
AT du er imod jagt og jægere, må du sgu selv ligge og rode med. Men det er dælme ved at være trættende at sidde og læse alle de grundløse/ufunderede/ukorrekte beskyldninger fra din side af hele tiden.
dec 2008
mar 2009
jun 2013
okt 2013
Det er sgu da mange der har vidst hvem han var og sikkert syntes det var fedt.
jun 2013
Men at forstå dét, kræver selvsagt at man rent faktisk ved noget om jagt og udvekslingen af oplysninger, og jagtmuligheder osv osv. i danmark og vore nabolande.
Og dét ved jeg godt er for meget forlangt af enkelte deltagere her i tråden. Ikke sandt.
Herudover er det det meget simple og temmelig indlysende twist, som jeg allerede har nævnt:
Der er gået rygter om at krybskytten kunne være dansker...
......er ikke det samme som at nogen har VIDST at det er en dansker.
og SLET ikke det samme som at mange har vidst det, og iøvrigt har syntes at det var fedt....
okt 2013
jul 2011
jun 2013
dec 2008
jun 2013
Disse observationer er så blevet fortalt til et par legitime danske jægere, samt delt på internettet rundt omkring, og derved er rygtet om den mulige danske krybskytte så opstået.
Folk holder jo øje med ting i lokalområderne derovre. Ganske som herhjemme.
Ganske som jeg før var inde på.
Men det er iøvrigt helt utænkeligt den slags simple forklaringer. Selvfølgelig VED hele den danske jægerstand at det er en dansk krybskytte inden denne er blevet fanget. Og de VED også hvem det er. Ja faktisk syntes de endda det er fedt....
jun 2013
Upartisk eller ej, kald det hvad du vil. Men historien er altså ikke så sindsoprivende konspirativ og rådden som den åbenbart skal gøres til.
Det eneste der kan siges til det, er at det satme er godt de har fanget ham.
okt 2013
Klam måde at bruge sine jagthunde på !!
jul 2011
mar 2009
Mangel på naivitet fra et voksent menneske skal man lede længe efter
okt 2013
mar 2009
Kom ud over stepperne og se det selv istedet for at klandre "alle os jægere" som svinske og dyremishandlere
mar 2009
http://www.jaegerforbundet.dk/page1685.aspx?q=grav
okt 2013
mar 2009
okt 2013
okt 2013
jul 2011
okt 2013
mar 2009
Hvornår skal du have JRT igen?
jul 2011
Åha der er ikke lige planer om at få en JRT foreløbig, sorgen over at Zippo rejste skal lige lægge sig...
okt 2013
Meget normal jæger mentalitet
okt 2013
okt 2013
Det har jeg skrevet. Jeg har ikke noget i mod jagt som sådan eller nødvendig regulering og forvaltning. Jeg har derimod noget i mod moralen og etikken i de danske jagtmiljøer. Der er opstået en virkelighedsfjern klam indstilling til naturen som bliver set som jægernes personlige jagtreservat. Stress og skamskydning af vildet bliver der set gennem fingre med for sådan er jagt jo
mar 2009
jul 2011
okt 2013
Man skal ikke skrive provokerende hvis man ikke kan tåle et provokerende svar tilbage. Jeg begyndte ikke den tone. Jeg har intet tilovers for mennesker der nyder fritiden med at mishandle og skamskyde dyr for sjov men jeg startet ikke med at blive personlig.
okt 2013
"Kæreste Kennel HiJacks, du spilder din tid. Han er simpelthen ikke din tid værd."
"Kennel HiJacks et hvert fornuftigt, normalt tænkende menneske kan da se han er fuld af lort."
Men jeg deltage frivillig ligesom alle andre så hvorfor skulle jeg bruge tid på at indmelde det? Kan man ikke klare den tone man selv lægger kan man bare lade være med at deltage i debatten.
Når man bruger sine hunde i forbindelse med mishandling og skamskydning af dyr så må man forvente nogen kommenter det.
okt 2013
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
nå nej, det kan du nok ikke... så er det nemmere at generalise mod jægere ud fra enkelttilfælde som den sag du linkede til der lod en kronhjort forbløde...
forestil dig hvis ikke ræv og mårhund blev reguleret - så ville der snart ikke være meget andet dyreliv at kigge på i Danmark!
okt 2013
Så du mener at hvis der er rovdyr i naturen så vil de udrydde alt andet ? Du har ikke haft ret mange biologi timer har du? Naturen regulere sig selv. Der er ikke flere rovdyr end der er føde til. Er du klar over hvor et unaturlig dyrliv vi har i Danmark pga manglende rovdyr?
okt 2013
mar 2009
Ræven æder meget af vores fugleliv og lod vi det gå uset hen, så ville vi miste utrolig meget af vores danske dyreliv. Lod vi naturen regulere sig selv, så ville vores samfund også skulle ændre sig og det er desværre ikke lige en mulighed der ligger til højrebenet, for hvem mener at de hersker mere over liv og død end de kristnes tro på en gud. Vi har skabt et samfund hvor vi er nød til at regulere vores dyrebestand for at vi selv kan være her på den måde som vi gør idag.
Og så synes jeg at du skal læse det jeg sendte fra Danmarks Jægerforbund igen og nærlæse hvad Anima skriver, for sjovt nok hentyder de alle til svenske og norske artikler, som ikke har noget med den danske model at holde og regulere ræve på i DK. Du ved vel godt hvordan de regulere?
mar 2009
Vi snakker om 110 ræve der bliver holdt i zoologiske anlæg i DK til brug af gravoplæring, hvor hund og ræv aldrig kommer i kontakt med hinanden. Ræve i DK bliver ikke holdt i trådbure og de har over 5 kvm udendørs og tilsvarende indendørs anlæg. Der er daglig aktivering og årlige vaccinationer og dyrlægetjek. Der er masser af regler for hvordan rævene skal holdes og disse følges op på flere gange om året og stramt reguleret. Måske burde Dan Jørgensen fokusere mere på de mange tusinde hunde der holdes under langt værre vilkår og rent faktisk lave regler for hvordan man som minimum skal holde hund i DK.
okt 2013
"Ræven æder meget af vores fugleliv og lod vi det gå uset hen, så ville vi miste utrolig meget af vores danske dyreliv. Lod vi naturen regulere sig selv, så ville vores samfund også skulle ændre sig og det er desværre ikke lige en mulighed der ligger til højrebenet, for hvem mener at de hersker mere over liv og død end de kristnes tro på en gud. Vi har skabt et samfund hvor vi er nød til at regulere vores dyrebestand for at vi selv kan være her på den måde som vi gør idag. "
Jæger vrøvl .... ræven spiser det den skal og lavet til.
okt 2013
jun 2013
Tror ikke det er de jægere der skriver hér i tråden man kan klandre for dét.
Klamt eksempel på vildsvinjagt