3.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 136 Svar

Nick F
Nick F
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 192

Klamt eksempel på vildsvinjagt Klamt eksempel på vildsvinjagt

http://www.youtube.com/watch?v=zD7TpuB2AcI

Klamt eksempel på vildsvinjagt der grænser til dyrplageri. I Sverige bliver hunde såret og dræbt på denne jagt måde. Hvorfor vil man udsætte sin hund for at blive dræbt ved denne form for mishandling.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klamt eksempel på vildsvinjagt
  • Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#1   15. dec 2013 http://www.youtube.com/watch?v=OvcNYEvumlA

• #2   15. dec 2013 Jeg vil også mene det er mishandling på det groveste, af vildsvinet smiley
    Advar gerne om voldsomme billeder i filmen, i overskriften

• #3   15. dec 2013 Åhha i video nr 2 gør hunden bare så godt et stykke arbejde, og manden får ikke skudt. Øv når hunden nu gør det så godt.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#4   15. dec 2013 Danske jægere valfarter til Sverige med deres hunde for dyrke denne form for dyr mishandling.

• #6   15. dec 2013 jow

denne form for jagt er klamt både for hunden og vildsvinet.

Men der jo altid været vildsvinejagt,hvor hundene bruges .og sikkert skades og dør,og måske vildsvinet skamskudt..

Vi er bare bleven mere "sarte" i vores hunde/dyreverden

OG GUDSKELOV FOR DET

m.v.h.
    vibeke

p.s. og så ville jeg så gerne tilføje,at jeg bliver vegetar.Men desværre holder jeg af et godt stykke,og har jeg råd 100% økologisk kød

• #8   15. dec 2013 Altså jeg ser nu heller ikke det store problem i denne jagtform, men jeg kan bedre lide den form at vi bruger (min far og dem han har med på jagt)

Den måde er sjovere i min verden, men det er jo smag og behag smiley

• #11   15. dec 2013 Hehe Minion enig! Det eneste økologiske vi får her i huset er mælk, og kun fordi jeg kan købe det direkte ved stalddøren smiley Jeg vidste ikke en gang at det var økologisk, da jeg svingede ind for at spørge om jeg måtte købe noget mælk.

• #12   15. dec 2013 Hahaha Varkhond! Tro mig, du vil ikke være alene overfor sådan en satan af rå muskelkraft og med stødtænder. Så hellere sidde i et skydetårn og skyde med bue og pil - hvis du vil tættere på stenalderen. Hunde er blevet brugt på den måde i årtier og ja, hellere at hundene kan trænes op i det, hvilket ikke ser ud til at være tilfældet da de bider. Det er meningen at hundene bare skal holde svinet stand, så skytten kan komme tæt nok på for at få et rent skud.

Og inden I bliver alt for hellige angående jagt, så tjek lige det kød i har i fryseren og fortæl mig om det dyr har haft det bedre!

• #13   15. dec 2013 Varkhond du kan ikke løbe sådan et svin op, tro mig de er hurtige smiley

• #15   15. dec 2013 Ja Dogoer kan det shit smiley

• #19   15. dec 2013 Varkhond det ser da meget sjovt ud, men jeg kan bedre lide at sidde ude om natten efter dem. Eller køre ud om natten, og finde dem smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #20   15. dec 2013 Fy for satan. Kan godt være man har gjort det i mange år men nu må vi være kommet videre. Det har intet med jagt at gøre. De fleste er klar over at dyr skal dræbes uden stress og ikke pines inden de bliver dræbt. Jeg har efterhånden intet til overs for det mange kalder jagt i dag. Synd og skam at det går ud over dem der går på jagt på en ordentlig måde.

Så en dame i tv i dag. Hendes køer gav mere mælk i forhold til mange andre og det fordi at de have det godt. Det kan man så tænke lidt over

• #23   16. dec 2013 minon

nå ja,i min optik,er det altså sådan,

Når man HAR RÅD til at købe økologisk,så regner jeg selvfølgelig med at,det er økologisk.hvad ellers ;;;

vibeke

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #25   16. dec 2013 Ikke ligefrem måden jeg ser vildsvinejagter foregå på i Sverige eller i tyskland. Hér er det anstandsjagt eller drivjagt. På ingen måde sammenligneligt med det i videoerne.

Men med det sagt, så vil jeg hellere have kød af noget jeg selv på brutal vis har slået ihjel, om så jeg har jagtet det igennem skoven og stukket det ihjel midt i en sump med et spyd, end jeg vil købe kød i supermarkederne.

Hellere et naturligt liv med en brutal død, end et brutalt og uværdigt liv, med en "human" død

• #27   16. dec 2013 lømmel

altså nu spørger jeg naivt

vil det sige:

at det man kalder økologisk dyrehold incl.fjerkræIKKE lever på egnet og måske indhegnet frit udenomsråde ??

Som der jo reklameres,når man køber økologisk /fjerkræ/gris/ko.

Det er jo falsk reklame som der basker.

Og div.dyr der kaldes økologiske,i virkligheden,kun kaldes økologiske,p.g.a. økologisk foder ;;;

Jeg fatter ikke,at div.myndigheder,såsom
    sundhedsministeren
    vetrinærorg.
    evt.landbrugs ministeret
    div.dyrevældsfærds org.

IKKE råber "vagt i gevær",ved en sådan falsk varebetegnelse,om økologiisk kød/fjerkræ .
    Der for mig uforståeligt

m.v.h.
    vibeke .

Men,dyrene kaldes økologiske,udelukkende,p.g.a. de bliver fodret med økologisk foder .

Men

• #31   16. dec 2013 Så fordi man ikke er vegetar så kan man ikke have en mening om den form for jagt smiley

Jeg synes man påfører dyret unødvendig lidelse inden det bliver skudt - præcis på samme måde, som jeg heller ikke tror at ræven i en rævejagt synes det er en fantastisk oplevelse at blive jagtet af en masse hunde.

Nej, jeg synes heller ikke at de danske produktionsdyr har det godt - slet ikke godt nok - men derfra og så til at sige "når de lider, så skidt da være med at folk jager vildsvin med hunde på den måde" - nej, der synes jeg der er et stykke.

Jeg kender en jæger, der tager til Polen og skyder vildsvin - så det kan åbenbart godt lade sig gøre uden hund, tænker jeg ?

Og ja, jeg spiser kød - frilands - men også en Whopper fra Burger King glider ned i ny og næ, så det er som ikke fordi jeg skal spille hellig eller noget.

Men den form for jagt med tre hunde, der bider sig fast i et vildsvin - nej, det er der sq ingen grund til.

• #33   16. dec 2013 Jeg fatter simpelthen ikke at man kan syntes at det er ok!

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#35   16. dec 2013 Lige et lille men dog relevant sidespring. Jagt med et kobel hunde, hvor det er hundenes opgave at jage dyrene, som bl.a. det rævejaghalløj martine nævner, er ulovligt og udføres ikke i danmark.

• #36   16. dec 2013 Du går primært på vildsvinejagt på to måder:
    1) Du sidder i et tårn om aftenen og venter på svinet. Dette foregår på enten små områder med få skyttere eller middel med mange skyttere. Der lægger du foder ud bestemte steder, så du lokker dem til. Ikke tilladt i DK.
    2) Du bruger hunde til at pejle dig hen til svinene og det er deres opgave at holde den/dem i skak indtil skytterne kommer. Hunden må kun bruge bid hvis den er i livsfare.
    I skal huske at stressede dyr ikke smager godt, så siden at kødet spises fra begge jagtformer, skyldes i høj grad at dyret ikke et stresset. En video på nettet giver jer altså ikke indblik i jagt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#37   16. dec 2013 Man kan ikke komme uden om at det sker når det er optaget. Du vil måske mene at det vi ser ikke gør dyret stresset?. Kunne være godt hvis man som ansvarlig jæger tog afstand fra de her jagt former i stedet for at prøve at retfærdiggøre det.

• #38   16. dec 2013 Max: hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver jeg netop at hunden ikke må bide medmindre den er i livsfare. Min pointe er netop at kritikken skal gå på de jægere som tydeligvis er nogle svin overfor dyrene, og ikke jagtformen!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#39   16. dec 2013 Jeg syntes ikke man kan kalde det jagt. Hvor de bruger hunde siger det jo sig selv at det dyr de jager bliver stresset. Det som du er enig i at de ikke skal blive. Jeg vil kalde det mishandling.

At fodre for at lokke dyr til og så skyde dem er en hån at kalde jagt. Jeg vil skamme mig som jæger over at skyde dyr på den måde. Minder mig om de jagter i Afrika hvor man gemmer sig ved det eneste vandhul og så er det bare at vælge.

• #41   16. dec 2013 Bemærk at man ikke må skyde dyr i DK ved foderpladser eller påføre dyret unødvendig lidelse, så derfor ser du ikke denne jagtform her i landet!
    At afskaffe brugen af hunde på jagt vil ikke gøre det forsvarligt at gå på jagt DK, derfor må vi ikke gå på mange af vores jagter uden en hund.
    Hvor er det at du mener at vi i DK Ikke gør det forsvarligt?

• #43   16. dec 2013 For ægs vedkommende er øko faktisk det bedste derefter Friland.
    Skrabe er næsten lige så skidt som bur.

http://samvirke.dk/mad/artikler/kend-dine-aeg-kend-forskel-paa-buraeg-oekologiske-aeg-aeg-fritgaaende-hoens.html

Så den der med at ØKO altid er noget opreklameret .... holder ikke.

Med hensyn til filmen. I kan ikke dømme en jagtform ud fra en video af tumper som ikke overholder reglerne. Hundene må ikke bide.
    Gøres det rigtigt vil jeg 100.000 gange hellere dele svinet med jægeren (sker aldrig da jeg ingen kender. ØV) End at købe stald produceret kød.

• #44   16. dec 2013 Nu ved jeg godt det ikke er samme debat men kom lige til at tænke på en ulve debat for ikke så længe siden, der blev der snakket om at der bl.a. i Sverige blev taget hunde af ulve, og det var jo frygteligt.
    Men hvis det er sådan man hår på jagt med sin hund, så er det da ikke mærkeligt at der kan ryge en engang i mellem.

Bare en tanke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#45   16. dec 2013 Kennel. Nu er det jo ikke kun Dk vi snakker om.Kan godt være man i Dk ikke må skyde dyr hvor de bliver fodret. Det ændre ikke ved at man laver steder hvor de spiser så man har dem i området når jagten går ind. Så kommer der en flok,som alle gerne vil skyde så de får noget for deres penge og det kalder man jagt.

Er jo ikke længe siden hvor vi kunne læse om fugle jagt hvor man have presset fugle ind i en vig. Nu hvor de var tvunget til at lette kunne man stå at skyde dem i 100 vis. Man skød så mange at man ikke gad at bruge tid på at samle dem op,så der sker også her hjemme ting der ikke har noget med jagt at gøre.

• #46   16. dec 2013 Hvorfor skal landbrugsdyr blandes ind i det?? Er det ok at behandle vildsvin grimt fordi landbrugsdyr bliver behandlet værere??
    Jagt er fint, men det skal være på ordentlige vilkår, jagt hvor man lister sig i d på dyret og skyder uden det opdager noget er fint, dyret har lebet et godt liv og dør hurtigt og rimelig smertefrit.
    Jagt hvor man stresser dyret unødigt og som her oven i købet tilføjer det smerte er ikke ok!

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#47   16. dec 2013 Hvordan kan det forsvares at man mishandler dyr i forbindelse med jagt fordi dyrvelfærden er i bund i landbruget? Det ene forsvar sgu da ikke det andet !

Det er sgu da ikke i orden at mishandle et vildsvin på denne måde fordi den har haft et godt og naturligt liv.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#49   16. dec 2013 Max h... det sidste er en vandrehistorie. Der samles altid op. Og det jægerne ikke selv vil have (f.eks. på betalingsjagterne) sælges for ganske store summer til vildtslagterne, og ryger dermed ud til hr. Og fru danmark.

Iøvrigt er det tankevækkenee hvor lidt viden om jagt et par stykker her i tråden besidder. Størstedelen er baseret på hvad alle andre end os i de nordiske lande gør og må, andet er vandrehistorier, og noget helt tredje er helt blottet for viden om hvadder rent faktisk er tilfældet hvad jagt og jagtformer angår....

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#50   16. dec 2013 Ja selvfølgelig er danske jægere hellige ...

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#51   16. dec 2013 Påstår hvem, og hellige over hvad?

Hvis det er den med at der ikke er blevet samlet op, så er det i den grad en vandrehistorie. Akkurat som variationen af den, hvor det istedet for ænder pludselig er fasaner. Og de er så blevet gravet ned istedet for.

De historier dukker op jævnligt. Og aldrig fra førstepart. Altid noget man har hørt eller læst et eller andet sted. Jeg har i 15 år aldrig nogensinde oplevet noget der kommer bare i nærheden af sådan en historie. Tværtimod er det sædvanen i hele danmark, at man ikke går hjem før man har fået samlet det hele op. Om så det tager hele dagen.

Rimelig

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#53   16. dec 2013 Jeg er med i flere jagt grupper på nettet, både åbne og lukket. Det danske jagt miljø er simpelhen så klamt.

Skal dog siges der stadig findes fornuftige jægere i Danmark. Ikke mange men der er dog nogen ...

• #54   16. dec 2013 Går du også selv på jagt?
    Jeg gør og har aldrig oplevet noget uforsvarligt og vi samler altid op! Den form for jagt som jeg mener er uforsvarlig tager jeg bare ikke på, men vil pointere at jeg endnu ikke har oplevet noget endnu i DK.

• #56   16. dec 2013 Ved ikke hvad jeg synes er mest klamt, det der sker i videoerne eller de folk der prøver at retfærdiggøre det.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#57   16. dec 2013 De 800 blishøns blev samlet op, og historien der linkes til er markant overdrevet og baserer sig (igen) på at man (journalisten) faktisk ikke ved hvad der er foregået samt hvorfor. Nu er jeg på fra telefonen men jeg skal lige hitte "de 2 andre sider" af selvsamme historie når jeg kommer hjem.

Hvad der dog er kritisabelt er de omkring 80 fugle der ikke blev samlet op. Det forklsres imidlertid af at der er tale om havjagt, og derfor ingen hund.

• #58   16. dec 2013 Vi forsvarer det ikke, men pointere bare at det sker i udlandet. Vi har en ret god jagtlov i DK hvor disse ting ikke må ske, men selvfølgelig er der brodne kar. Fordi I finder et par historier udgør langt fra hvad der i hovedparten sker i det daglige

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#60   16. dec 2013 Jo det er lige præcis hovedparten. Mentaliteten i det danske jagt miljø er klamt. Regler, dyrvelfærd, våbenlov og viden om naturen bliver der skidt højt og helligt på.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#62   16. dec 2013 Har været. Nu skyder jeg kun med kameraet i naturen.

• #63   16. dec 2013 Så går jeg nok i de "forkerte" kredse, for skambidning af vildt ville ALDRIG blive accepteret af jagtlederen. I de "forkerte" kredse vælger vi at træne vores hunde og overholde dansk lovgivning.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#66   16. dec 2013 Ja jeg er så åbenbart også en del af de "forkerte" kredse.... og har været det både i vestjylland, østjylland, fyn, og vestsjælland igennem omtrent 15 år nu....

Nåh. Tilbage til de 800 blishøns der blev skudt, hvilket fik ornitologisk forenings formand til at gå i sort....

At det overhovedet er lykkedes en flok havjægere i fællesskab at få arrangeret en havjagt således at der er faldet 800 blishøns, må siges at skyldes lige dele dygtighed og held.
    Hertil skal siges at der er skudt 800 fugle, ud af flokke så store at det igennem de siste 30-40 år hvor disse "massedrab" af blishøns har fundet sted, oftest beskrives som at man ikke kan se de mangler.

dvs. der er altså tale om temmelig store fællesjagter rundt omkring i landet på denne vandfugl, der har været arrangeret og afholdt i tæt på et halvt århundrede.

Jagten på blishøns på denne måde foregår desuden kun én gang. (man kan jo med rette argumentere at med det antal der skydes, vel heller ikke er behov for mere) og en sådan jagt vare sjældent mere end 15-30 minutter, så er der fred og ro i området igen.

Så nævnes der skræmte fugle.... jah. Det er jo i og for sig sandt nok. Men al fuglejagt, om det er på hav eller på land, foregår jo reelt efter "skræmte" fugle. De skal jo på vingerne førend vi kan skyde dem. Undtagelsen er så naturligvis trækjagt.

Selve jagten og antallet af fugle, kan man ikke udsætte noget på. Det har været gjort sådan altid, og fuglebestandene kan i dén grad bære det.

Anskudte fugle på havet er notorisk svære at få fat i. dels fordi de ofte dykker og derfor slet ikke er mulige at afgive fangstskud til, medmindre man er heldig og ser dem komme op igen, og er havet en smule urolig, ja så ser man dem altså bare ikke igen, før de driver i land.....døde.

Og det bringer mig så til det store men!
    At henved 10% af det skudte, er blevet anskudt og derfor først er blevet samlet op de følgende dage, er ikke godt nok, og særdeles uheldigt. Der er nogen der enten skal på skydebanen lidt mere, eller have fundet en anden patron at putte i geværet.
    AT man derudover også har fundet adskillige hylstre på strandene efterfølgende er absolut heller ikke i orden.
    Begge dele er iøvrigt noget jægere i stor stil har taget afstand fra på relevante fora rundt omkring. Ja faktisk er de 2 ting alene noget af det der virkelig har fået sindene i kog rundt omkring i jægerverdenen.

I diverse artikler kan man finde formanden for ornitologisk forening udtale at det jo kun er skydning for sjov, for så mange fugle kan jægerne ikke spise selv, og sælge dem må de ikke.......
    Det første skal jeg ikke udtale mig om, men det sidste er delvist forkert. For jægere MÅ sælge af vildtudbyttet, og gør det iøvrigt også i stor stil, til glæde for mange ikke-jægere.
    Blishøns må ganske vist ikke sælges, men det forholder sig jo heldigvis således at man godt må forære/bytte fugle/dyr væk. Hvilket også gøres i stor stil.
    Jeg bytter under alle omstændigheder ofte noget klovbærende væk for fugle.

http://www.jaegerforbundet.dk/page863.aspx?recordid863=1747

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#68   16. dec 2013 Footrot. Først så skete det ikke og nu kommer du med en længere forklaring på hvorfor det er skete?. Flere jæger har været ude at tage afstand for det skete og respekt for det. Tak til Søren N for at finde historien,der viser om den mangel på respekt nogle har til den natur de burde værne om.

De er jo netop ikke blevet samlet op. Sandheden er jo at de har skudt flere en de har haft overblik over og sejlet bort med bådene fyldte. Hvem gider så at bruge tid på at finde resten. Nu blev det her opdaget ved et tilfælde og så er der alt det vi ikke hører om.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#69   16. dec 2013 Batdog. For mig selv handler det om at behandle dyr der skal dræbes med respekt hvad enten det er på slagteri eller i naturen. Jeg tror ikke der er mange der ikke vil mene at dyr i det fri har haft det bedste liv. Det skal de også have den dag de skal her fra og ikke jages og pines.

Har intet sted set at der er nogle der skriver at alle gør?. Derimod er der skrevet om og vist nogle måder at drive jagt på,som der er flere der tager afstand fra.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#71   16. dec 2013 Enig. Nu er det jo muligt at få begge dele,så det må være det man går efter. At nogen forklarer hvordan der forgår på deres jagter,er ikke det samme som at det ikke til tider sker anderledes andre steder. Der er idioter alle vegne,men der er et problem når idioten også har adgang til våben og ret til at være herre over liv og død.

Vi har slet ikke været inde på de dyr der er fredet og som bliver skudt hver eneste år. Det er jo heller ikke noget man råber højt om i de kredse,men det er en helt anden historie.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#72   16. dec 2013 Max H.

Det jeg siger IKKE er sket, er, og jeg citerer fra dig selv hér:
    "Nu hvor de var tvunget til at lette kunne man stå at skyde dem i 100 vis. Man skød så mange at man ikke gad at bruge tid på at samle dem op,så der sker også her hjemme ting der ikke har noget med jagt at gøre. "

igen: "man gad ikke bruge tid på at samle dem op"

Og det er noget forb..... vrøvl. For de BLEV samlet op. Med undtagelse af de anskudte fugle, som ikke KAN samles op, førend de er døde.

Desuden er det ikke "blevet opdaget ved et tilfælde"... Det er, og har altid været, ganske offentligt kendt at der afholdes disse jagter. Noget ornitologerne iøvrigt i et par år efterhånden råber "røv" efter, med følgende begrundelse:

"Jagtformen er grotesk. Den strider mod nutidens etik og naturforståelse. Hvis ikke jægerne selv tager affære og dropper den slags fællesjagter i fremtiden, vil vi arbejde på at få den form for jagt forbudt, tilføjer formanden. " sakset fra sørens link

En retorik ornitologerne iøvrigt flittigt benytter, om stort set alt. Medmindre altså det drejer sig om ned"slagtning" af rovdyr og hvad der ellers lige "ødelægger" noget for dem værdifuldt... Så er vi pludselig gode nok.

læs hvad jeg skriver, istedet for at forsøge at fordreje mine ord. Ordret skrev jeg:
    "Hvis det er den med at der ikke er blevet samlet op, så er det i den grad en vandrehistorie. Akkurat som variationen af den, hvor det istedet for ænder pludselig er fasaner. Og de er så blevet gravet ned istedet for."

Og det ER en vandrehistorie at der ikke bliver samlet op. Uanset om den drejer sig om blishønsene, fasanerne, ænderne eller duerne. Det er indtil videre de 4 udgaver af nogenlunde den samme historie jeg kender.

• #74   16. dec 2013 Svaner er fredet. Er du sikker på at det ikke var en gås de skød?

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#75   16. dec 2013 Der trænger virkelig til en ny indstilling hos jagtmiljøet. Jeg har selv set flere ligende episoder som det du hentyder til der Varkhond. Respekten for dyr og miljøet er på det laveste hos mange jægere.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#78   16. dec 2013 tvivler i den grad på det var en svane. Og at de er gået fra den.....
    Desuden... på 100 meters afstand... godt nok noget af en haglbøsse da. Erkender det kan have været en riffel, men så er der lige den med at der er flere jægere osv..... usandsynligt.

tror nu nærmere de har skudt efter noget andet, lidt tættere på, og det har så set ud som om det var i retning af svanen. Dén udgave har jeg selv oplevet flere gange, på reguleringsopgaver inde i byen.

Men din måde at fortælle historien på minder mig om den historie fra en sjællandsk hundeskov, hvor en gruppe jægere (11 mand stærk så vidt jeg lige husker) tilsyneladende havde stået på samlearealet i hundeskoven og peget med de skarpladte våben ud over veje og stier og på de forbipasserende hundeluftere..... vel at mærke mens de stod der i en gruppe....

Så snart jeg kan komme til den (serverskifte) så smider jeg da lige linket til den historie. For en god historie ér det da.

Den med svanen og pilen fra en armbrøst eller et pusterør... jep. Klart noget der har med jægere at gøre. smiley Armbrøst er iøvrigt ulovlig.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#80   16. dec 2013 Nej det er skam af egen erfaring. Har selv tidligere gået på jagt. De mest afstumpet mennesker jeg har mødt med det mest afstumpet syn på naturen, har været i forbindelse med jagt. Jeg er stadig med flere jagt grupper på nettet, både åbne og lukket, og den kærlighed og respektfulde syn på naturen i slynger ud her er en stor fed løgn.

• #81   16. dec 2013 Jeg har aldrig mødt en jæger, som er som du beskriver Nick. Og jeg bliver aldrig selv sådan.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#82   16. dec 2013 Dine indlæg i starten af tråden tyder ellers på du er sådan en.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#83   16. dec 2013 Det er ikke en løgn i de jagtgrupper på nettet jeg er med. Og det er trods alt blandt de største jagtgrupper på nettet.

Men med dine øvrige indlæg hist og her, Nick, er det tydeligt for mig at du har en mission hvad den slags emner angår. En mission jeg iøvrigt genkender forskellige steder fra, og det minder en anelse om at prøve at indgå dialog med ornitologerne... Det er som regel formålsløst.

• #84   16. dec 2013 Nick at jeg siger jeg ikke kan se problemet i denne jagtform, er da ikke ensbetydende med at jeg har et afstumpet syn på naturen.
    Men det man desværre tit ser, er at jægere, eller tidligere jægere udtaler sig som dig. Fordi de aldrig blev gode til jagt, og aldrig fik det ud af det de ville have.
    Så får de et forkvaklet syn på andre jægere, og et behov for at svine dem til.

Misundelse er en grim ting...

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#85   16. dec 2013 ?

øhh ok.

Jeg tog jagttegn og var aktiv jæger i tre år. Nu kan jeg ikke tåle synes af jægere pga. mine erfaringer. Som en nævnte tidligere er det en skam for de jægere der ret faktisk har styr på etikken omkring jagt.

• #86   16. dec 2013 Undskyld Nick F, men du gør det f**** svært at argumentere i denne tråd, når du bare siger JEG MENER.
    Vi andre fortæller dig at vi ikke oplever denne naturkrænkelse som du åbenbart har oplevet og ser på Facebook grupper, men det er jo som om at du ved bedre. Vi indrømmer at der er idioter alle vegne, men at vi netop ser gode og ærlige folk. Accepter det dog!
    Jeg er også medlem af flere åbne og lukkede jagtgrupper og ser størstedelen af medlemmerne som nogle der IKKE går ind for den jagtform du beskriver. Hvad er det dog du mere forlanger?
    Vi er alle enige om at jagt ikke må påføre unødvendig lidelse, som netop er beskrevet i dansk jagtlov. At det foregår i udlandet, kan man da ikke klandre danske jægere for? Blishøne eksempel har jeg ingen kommentarer til, for medmindre jeg rent faktisk undersøger sagerne, vil jeg ikke udtale mig herom.

Min pointe er derfor at tage imod nogle af de gode fortællinger der kommer fra denne debat og brug det, istedet for bare at klandre os alle for at være løgnere

• #87   16. dec 2013 Ja men JEG MENER det jeg siger smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#88   16. dec 2013 taget jagttegn, og været "aktiv jæger" (hvad det så end betyder) i 3 år?

du er 31. har du haft med jagt at gøre inden du tog jagttegn? Og hvordan kom du overhovedet ind i det i første omgang?

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#89   16. dec 2013 Inden jeg fik jagt tegn havde jeg familie medlemmer der tog på jagt der igennem jeg kom ind i jagt. Derudover en efterskole kammerat der lokket med jagt historie.

Ok sherlock holmes haha

• #92   16. dec 2013 Lømmel: Det er altså ikke korrekt. Øko køer SKAL på græs 150 dage om året. Øko svin skal have adgang til græsning (slagtesvin til udendørs løbegårde) fra 15. april-1.oktober. Øko fjerkræ skal have adgang til udearealer fra de er 7 uger.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#93   16. dec 2013 Det værste er at i ikke engang vil indrømme at der problemer med visse typer.

Men okay det er op til jer. Jeg er ude.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#96   16. dec 2013 Natascha. Er det ikke dig der i en anden tråd lader forstå at du kender folk som vil skyde ulven. Syntes du det er med til at give jægeren et godt ry at skyde et fredet dyr. Læste at det kan give op til 2års fængsel så det må man håbe de kan forstå.

Footrot. Hvad er det du ikke forstår? fuglene var ikke samlet dagene dagen efter jagten,så hvad er det der ikke passer. hvis det du skriver er rigtig,har man skamskudt over 80 fugle i sin rus efter at få ram på så¨mange som mulig. Hvis det passer har rigtig mange fugle lidt og syntes du det er ok. At man vil forsvare sådan jagt viser kun den kultur der er inden for nogle jagt kredse.

• #97   16. dec 2013 Max jeg har da aldrig sagt at jeg kender jægere der vil skyde ulve. Eller jow jeg kender da nogle stykker som gerne vil på ulvejagt, det vil jeg dog ikke selv. De ligner for meget hunde til at jeg vil på jagt efter dem smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#98   16. dec 2013 Natascha. Du skriver at du ikke kender til det som Nick beskriver. Nu kommer det så frem at du kender folk der vil gå på jagt efter et fredet dyr. Kan ud fra det forstå at vi ikke har samme syn på hvad afstumpet og mangel på respekt for naturen er.

• #99   16. dec 2013 Kæreste Max i Canada kan du komme på ulvejagt, helt lovligt smiley

http://www.jagtrejser.dk/canada/canada/ulvejagt-i-british-columbia/

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#100   16. dec 2013 http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/560806-de_ulve_der

Natascha dine indlæg i denne tråd siger ellers noget andet.

• #101   16. dec 2013 Og dig kære Nick der står ingen steder der at jeg kender folk der skyder dem smiley

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#102   16. dec 2013 Stop nu .... Du vil ikke engang stå ved hvad du skriver. Det er ved at være pinligt for dig nu.

• #103   16. dec 2013 Naaar det er sgu ikke pinligt, for jeg har ret. Prøv lige at læse igennem hvad jeg skriver Nick, der står INGEN steder at jeg kender folk der skyder dem. Det må da være mere pinligt ikke at kunne læse ordenligt smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#104   16. dec 2013 Max, læser du overhovedet hvad der rent faktisk bliver skrevet? Næppe!!

Fuglene VAR samlet op, bortset fra de anskudte som af årsager jeg flere gange har beskrevet, ikke rigtig kan samles op.
    Og nej. Jeg har ingen steder skrevet at jeg finder det i orden at hen ved 10% af fuglene var blevet anskudt. Ikke skamskudt, men anskudt.
    Tværtimod skrev jeg ordret:
    "At henved 10% af det skudte, er blevet anskudt og derfor først er blevet samlet op de følgende dage, er ikke godt nok, og særdeles uheldigt. Der er nogen der enten skal på skydebanen lidt mere, eller have fundet en anden patron at putte i geværet."

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#105   16. dec 2013 Max og Nick = samme person????

Tanken er nærliggende.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#106   16. dec 2013 må desværre skuffe dig.

• #107   16. dec 2013 footrot.flats
    Sjovt, jeg har lige tænkt det samme smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#108   16. dec 2013 Footrot. De blev ikke samlet op af jæger men af privat mand så du er forkert på den. Den samme mand er ham der opdagede det ved et tilfælde så der er intet vrøvl over det ud over at du prøver at retfærdiggøre det. Historien er virkelighed og ikke en vandrehistorie som du påstod og længere er den ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#109   16. dec 2013 Så fordi at 2 personer ikke kan se det skønne i at pine dyr inden de dør,må det være en og samme person. Dyreplageri bliver ikke mere rigtig af at man kalder det jagt.

• #110   16. dec 2013 Max H nej, men hvis 2 personer skriver meget ens, og ser de samme ting, kan man tro det er en og samme person. Det er desværre set før her på HG smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#111   16. dec 2013 Max
    Du læser det skrevne som fanden læser biblen, hvis overhovedet.

Jeg har aldrig påstået at de anskudte fugle der er drevet i land i dagene efter jagten, er blevet samlet op under jagten. Hvordan høvled skulle de kunne være blevet dét?
    Ud af 800 fugle, er der omtrent 10% der er blevet anskudt, under den pågældende jagt. Det har jeg skrevet flere gange. Jeg har også skrevet flere gange at 10% er for meget, og tegn på at der er noget galt.

Jeg har yderligere beskrevet HVORFOR de anskudte fugle ikke nødvendigvis KAN blive samlet op under jagten, sammen med de øvrige 700+ fugle. Der er ret indlysende årsager til dét, hvis man ved bare et minimum om tingene.

Der er IKKE noget der "tilfædligvis" er blevet opdaget. Blishønse-fællesjagter har foregået således i tæt på et halvt århundrede, der er IKKE noget fordækt i det, ejheller noget der bliver forsøgt skjult, og dermed heller ikke noget der "tilfældigvis" bliver opdaget.
    Jeg har flere gange skrevet at det der ér uheldigt, og iøvrigt heller ikke i orden, at der ikke er blevet gjort mere ud af at rydde op efter sig, umiddelbart under/efter jagten.

Det er IKKE en tilfældig "privatperson" der tilfældigvis har opdaget det og samtidig har ryddet op efter jagten. Det er derimod en anden jæger fra selvsamme jagtforening der afholdte jagten. Om denne deltog i jagten, vides imidlertid ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#112   17. dec 2013 I det sidste kan jeg se at jeg er forkert på og det var en jæger der brugte 2 timer på at rydde op efter det svineri som han selv kalder det. At det er lovligt er ikke det samme som at man ikke har lov til at tænke selv.

Er faktisk en der mener(jæger) at det er til en politianmeldelse.Det er jo ikke kun at de har skudt alt hvad der har rørt på sig,men også måden de driver jagt på. At man som jæger med bare lidt til overs for naturen ikke tager afstand til den form for jagt er mig en gåde. Det sidste her fra

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#114   17. dec 2013 det er jo tydeligvis ikke jagtformen der tages afstand til, hverken hér eller på resten af nettet, men derimod dét at der er blevet anskudt hen ved 10% af fuglene, og at de efterfølgende ikke er blevet samlet ordentligt op, såvel som svineriet med hylstre i samme ombæring, Søren.

Havde man ryddet ordentligt op efter sig, havde der kun været formanden for ornitologforeningens (sædvanlige) skælden og smælden.

Jagtformen i sig selv har været udført i 30-40 år, hvis ikke mere, og er ikke et hak forskellig fra en almindelig drivjagt til lands, bortset fra at det hér foregår fra båd.
    Ja og så har jeg da til gode at være på en drivjagt med mere end 30 fugle på paraden, men det skyldes snarere at jeg ikke gider købe mig til skydefugle. Dém vil jeg lade direktionsgangene om at skyde og betale for.

Vandrehistorien er slet og ret at der ikke bliver samlet op, fordi "jægerne" ikke "gider"....

Der er blevet samlet 700+ fugle op. omkring 80 har man ikke kunnet samle op på dagen, af den ene eller den anden årsag.
    Manglen på eftersøgning efterfølgende, er dybt kritisabel.

Den manglende viden, kommer ikke ind i billedet fordi man er uenig, eller modstander af jagtformen eller lignende, men derimod bl.a. ved at man bare ikke vil lytte eller prøve at forstå, når det forklares hvorfor det er så svært at få fat i en anskudt fugl på havet, og dermed også hvorfor der efterfølgende kan skylle 80 fugle på land.

• #116   17. dec 2013 Uh ja Palle jeg er fuld af hemmeligheder smiley

• #119   17. dec 2013 Det er det samme med dem der betaler for at komme i et hegn, og skyde en stor hjort, (kron, sika eller måske dåhjort). Jeg fatter ikke at man gider betale for det. Du kan ligeså godt binde hjorten, og så skyde den smiley
    Det gad jeg simpelthen ikke, så hellere vade skoven tynd, eller sidde i dage og vente på den .

• #120   17. dec 2013 Jeg bor i et meget 'jagtbelastet' område så jeg kunne meget nemt komme til at synes at jægere netop er skydegale lystmordere. Men jeg kender så heldigvis også den modsatte slags jægere, der har respekt for det de skyder på og som ikke skyder mere end hvad de selv skal bruge.
    Med 'jagtbelastet område' mener jeg at jeg bor omgivet af skove der ejes af et stort gods. Dette gods har stykket skovene op i små arealer der så lejes af diverse jagtkonsortier og de betaler temmelig mange penge for retten til at jage i et bestemt område. Det betyder så igen at de jo vil have valuta for pengene og dermed skyder de på alt hvad der bevæger sig. Da der jo er så mange forskellige konsortier er der jagt HVER week-end i en eller anden del af skovene. Så området har lydt som 3.die verdenskrig hver lørdag og søndag fra solopgang til solnedgang siden 1/11 og det slutter først 31/1. Vi har nu forskræmte rådyr og fasaner løbende rundt INDE i byen (godt nok en lille by, men alligevel ret unormalt). De er simpelthen presset ud af skovene pga de mange jagter. Jægerne er også nærmest helt hysteriske omkring offentlighedens færdsel i skoven og de lægger ikke skjul på at de helst så vi holdt os langt væk - også selvom vi pænt går på stierne og har hundene i snor og ikke kommer i skovene i week-enderne (det tør vi simpelthen ikke). Det var også sådan sidste vinter, men før det var det ikke sådan. Så et eller andet må være blevet ændret ??? Det er trælst og man kunne blive temmelig træt af jægere.
    Heldigvis kender jeg også jægere der handler noget anderledes, da jeg går spor på nogle marker hvor der også er jagt. De jægere hader faktisk 'godsjagtjægerne' for deres komplet mangelende jagtetik. For som de siger så ødelægger 'søndagsjægerne' det for alle de jægere i DK, der dyrker jagt på en ordentlig måde med respekt for vildtet. Og det tror jeg de har meget ret i.

• #122   17. dec 2013 Karin: Friland er et firma - der både sælger frilands- og økologiske produkter. Det betyder ikke at et produkt både er frilands og økologisk på en gang. Når der står Friland Økologisk på mærket nede i Netto, betyder det at det er et økologisk produkt fra firmaet friland.

Økologisk hold af dyr har flere krav til plads og ude arealer end frilands dyr.

http://www.friland.dk/Om-Friland.aspx

• #124   17. dec 2013 Karin
    Ja jeg har også luret lidt på det. Men det ville omvendt virke dumt at reklamere med friland, når nu øko har skrappere krav til dyrenes udearealer.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#126   17. dec 2013 Ja der er helt sikkert brug for en "revolution" i jagtmiljøet. Hvordan det skal ske aner jeg ikke. Måske igennem strammere lovgivning, uddannelse ? Jeg ved det ikke. Så længe vores natursyn og viden generalt ikke ændre sig i Danmark sker det nok ikke.

• #128   17. dec 2013 minon

ja,det er muligt,og måske at,økologisk er noget opreklameret fis.

Men den "fis",må man af og til tro på,er sandt økologisk.

Hvis ikke,så,ville der jo være et hav af div.medier,sundhedsmyndigheder,og,hvad ved jeg,der ville falde over falsk reklame og direkte villedning,overfor forbrugerne,når der reklameres med økologisk,og det ikke er.

Jeg tænker på "hesteskandalerne",hvor man blande hestekød,i forskelligt hakket kød.Den historie kom frem,via.div.medier.

jeg ,kan ikke tro,at når man kalder en ko/gris/kylling,økologisk,ja,så kan man det,UDELUKKENDE p.g.a.,der bliver fodret med økologisk foder.

OG,så skrev jeg forøvrigt:

At,jeg købte økologisk,NÅR,jeg havde råd til det.

vibeke

• #130   18. dec 2013 Mike/Vegas Mor. Hundene i begge videoer laver bare sådan et flot stykke arbejde, det er en fryd for øjet at se på smiley

• #132   18. dec 2013 Ja det er det smiley

• #133   18. dec 2013 Jeg har absolut ingen problemer med vildsvinejagt eller jagt i det hele taget. Men år hunde bruges til jagt, så skal de dælme være trænet til formålet.
    Og det indebærer altså efter min mening osse at de ikke går på vildsvinet men "bare" holder det til jægeren når frem til at skyde.
    Når kræene bider i vildtet er det bare ikke godt nok...

Og nej, vores produktionsdyr behandles heller ikke ligefrem humant fra start til slut, men det retfærdiggøre vel ikke at jægere lader deres hunde tygge i de dyr de jager...
    Det er lidt som at sige jeg gerne må banke min hund fordi naboen ose er grim ved hans -ikke holdbart vel?

Igen -intet som helst dårligt at sige om jagt generelt... men der findes altså folk der åbenbart ikke har fundet ud af at gå på jagt på en ordentlig måde...

• #135   21. dec 2013 Ah men altså, det var dog utroligt som alt hvad jeg skriver bliver drejet rundt, af visse personer smiley Nogle har vist et lille problem med mig smiley

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#136   7. jan 2014 De danske naturelskende jægere er igang igen

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2188288.ece

• #137   7. jan 2014 Synes egentlig ikke straffen han risikerer er hård nok smiley
    Sådan en afstumpet klaphat!

• #141   7. jan 2014 Nu handler det vist bare om at svine jægere til end emnet om vildsvinejagten. Der er intet om dyremishandling i den artikel og det kød han lod blive i skoven er jo bare gået videre i fødekæden

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#142   7. jan 2014 Kennel Hijacks. Bare gået videre?. Du får det til at lyde som om det ikke er noget at snakke om. De fleste kan se at der er tale om dårlig moral og burde tage stor afstand fra det. Det er videre for let at mene at han ikke er jæger,fordi at han gør noget dumt.

Heldigvis er der straffe der kan mærkes for sådan noget i Sverige og må håbe han får en stor bøde og kommer ind et par år.

• #143   7. jan 2014 Ja det er gået videre i fødekæden Max H - ganske enkelt!

Og den mand skal bures inde for sine ulovligheder, men det har stadig intet med dyreplageri at gøre

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#148   8. jan 2014 I artiklen står der: "Herhjemme har rygterne om den danske krybskytte længe verseret, forklarer Kim Lindgren, der er redaktør på raavildt.dk."

Det vil sige der i det danske jagtmiljø har været viden om hvem manden er uden det er blevet opgivet. Sikker nogle jagthistorie det har givet.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#149   8. jan 2014 Gu har der ej, Nick.

Der har været rygter i omløb om at der skulle være en dansker løs som krybskytte derovre.

Derfor hedder det også "rygter i omløb"

Det er sjovt nok IKKE det samme som at der er folk i det danske jagtmiljø (og ikke det danske jagtmiljø som samlet hele, som DU skriver det) der VED hvem manden er.

AT du er imod jagt og jægere, må du sgu selv ligge og rode med. Men det er dælme ved at være trættende at sidde og læse alle de grundløse/ufunderede/ukorrekte beskyldninger fra din side af hele tiden.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#150   8. jan 2014 Hvordan kunne man være klar over at det var en dansker når manden ikke ikke blev fanget. Lyder lidt mærkeligt.

• #151   8. jan 2014 Max H: Han blev fanget med tyvekosterne i bilen

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#152   8. jan 2014 han er varetægtsfængslet.... så fanget blev han da smiley

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#153   8. jan 2014 Mon ikke Max mener at det da er underligt at der i lang tid har været rygter om en dansk krybskytte. Hvordan har man vidst han var dansker inden han blev taget ?

Det er sgu da mange der har vidst hvem han var og sikkert syntes det var fedt.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#154   8. jan 2014 Med det hvad der er blevet skudt, og der hvor det er blevet skudt, samt dét at der faktisk har været medieomtale om det i nogen tid, samt omtale i de lokalområder der er blevet skudt noget i, som også er kommet danske jægere i øre..... tja... så er det egentlig ikke ret svært at få tanken at det kunne være en dansker. Noget der så nu har vist sig at holde stik.

Men at forstå dét, kræver selvsagt at man rent faktisk ved noget om jagt og udvekslingen af oplysninger, og jagtmuligheder osv osv. i danmark og vore nabolande.
    Og dét ved jeg godt er for meget forlangt af enkelte deltagere her i tråden. Ikke sandt. smiley

Herudover er det det meget simple og temmelig indlysende twist, som jeg allerede har nævnt:

Der er gået rygter om at krybskytten kunne være dansker...

......er ikke det samme som at nogen har VIDST at det er en dansker.

og SLET ikke det samme som at mange har vidst det, og iøvrigt har syntes at det var fedt....

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#156   8. jan 2014 Man kunne tage jer seriøs hvis i indrømmet at der er et problem i jagtmiljøet. Istedet kommer i med det vrøvl om at det kun er en lille del og alle jægere i kender ikke er sådan osv osv .... Det er en stor fed løgn. Af erfaring kan jeg sige at jægere med etikken og respekten for naturen er langt i undertal.

• #157   8. jan 2014 Jamen Nick for satan da, når der ikke er et problem, hvorfor så sige der er et?!

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#158   9. jan 2014 af erfaring kan jeg sige, at du er fuld af løgn Nick.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#160   9. jan 2014 Er godt klar over at manden blev fanget men undre mig over at man kan snakke om at det er en dansker. Har man været klar over hvem han var?.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#162   9. jan 2014 Eller man har lagt 2 og 2 sammen ovre i Sverige, ganske som man gør det herhjemme når der ses en bil på udenlandske plader i områder hvor den slags foregår.
    Disse observationer er så blevet fortalt til et par legitime danske jægere, samt delt på internettet rundt omkring, og derved er rygtet om den mulige danske krybskytte så opstået.
    Folk holder jo øje med ting i lokalområderne derovre. Ganske som herhjemme.
    Ganske som jeg før var inde på.

Men det er iøvrigt helt utænkeligt den slags simple forklaringer. Selvfølgelig VED hele den danske jægerstand at det er en dansk krybskytte inden denne er blevet fanget. Og de VED også hvem det er. Ja faktisk syntes de endda det er fedt....

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#164   10. jan 2014 tja... sådan går det jo, når man har fulgt historien (altså den sidste Nick mener viser noget om at hele den danske jægerstand er bundrådden, fordi vi syntes krybskytteri er fedt) igennem længere tid, gennem bl.a. mine svenske jagtkammerater.

Upartisk eller ej, kald det hvad du vil. Men historien er altså ikke så sindsoprivende konspirativ og rådden som den åbenbart skal gøres til.
    Det eneste der kan siges til det, er at det satme er godt de har fanget ham.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#168   18. mar 2014 http://anima.dk/pelsdyr/skriv-under-red-bur-r%C3%A6vene#.UyiaB_l5M-V

Klam måde at bruge sine jagthunde på !!

• #169   18. mar 2014 Ryster på hovedet...

• #170   18. mar 2014 Tænk at du hopper på det Nick!! Prøv at opsøg klubberne istedet for at tro på propaganda som Anima trykker. Ingen ræve bliver holdt på den måde i DK og da slet ikke farmræve!!!!
    Mangel på naivitet fra et voksent menneske skal man lede længe efter

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#171   18. mar 2014 Selvfølgelig da ... igen klam indstilling blandt jægere som har dyrmishandling som hobby

• #172   18. mar 2014 Du kan jo vælge at tro på noget du kan læse på din computer skærm eller du kan se det med dine egne øjne. Jeg vælger at tro på det jeg kan se og de ræve vi bruger til oplæring har det som blommen i ægget. De hopper selv i transportkasserne, de har masser af plads (både indendørs og udendørs) og de stortrives. Hvis de virkelig var stresset og angste så tror jeg sgu ikke at de ville opføre sig sådan.
    Kom ud over stepperne og se det selv istedet for at klandre "alle os jægere" som svinske og dyremishandlere

• #173   18. mar 2014 Her er der mere du kan vælge at forholde dig til bag din computer skærm
    http://www.jaegerforbundet.dk/page1685.aspx?q=grav

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#174   18. mar 2014 surprise surprise et par afstumpet jægere kan ikke se noget galt i dyrmishandling så længe det har noget med jagt at gøre.

• #175   18. mar 2014 Surprise surprise et uoplyst menneske der hellere vil fordømme ting der kan læses på nettet istedet for at opsøge og danne egen mening. Tænk engang hvor negativt internettet kan bruges idag

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#176   18. mar 2014 Jeg synes du skal gå ud og more dig med at stresse og så slut af med at skamskyde nogle dyr for sjov .... så vil jeg gå ud i skoven og skyde med mit kamera istedet

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#177   18. mar 2014 Og jeg har set nok om både jægere og jagt med min egen øjne ... fy for satan

• #178   18. mar 2014 Kæreste Kennel HiJacks, du spilder din tid. Han er simpelthen ikke din tid værd.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#179   18. mar 2014 Nej gi i hellere hinanden en high five mens i morer jer med at skamskyde dyr

• #180   18. mar 2014 Jeg ved det Natascha, men det skal alligevel ikke gå uset hen, for man risikere at alle tror på manden. Så hellere oplyse andre at manden tager fejl - hans mening er jeg fuldkommen ligeglad med.
    Hvornår skal du have JRT igen?

• #181   18. mar 2014 Kennel HiJacks et hvert fornuftigt, normalt tænkende menneske kan da se han er fuld af lort.

Åha der er ikke lige planer om at få en JRT foreløbig, sorgen over at Zippo rejste skal lige lægge sig...

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#182   18. mar 2014 http://www.tv2east.dk/artikler/jaeger-doemt-lade-hjort-lide

Meget normal jæger mentalitet

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#186   18. mar 2014 Næ tjek lige hvem der startede med at blive personlig i denne tråd. Jeg svare bare tilbage i samme tone. Denne tråd omhandler jagthunde. Det høre hjemme i et hundeforum.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#187   18. mar 2014 "Kan du så ikke i det mindste argumentere for din sag? Hvorfor er alle jægere nogle dumme svin?"

Det har jeg skrevet. Jeg har ikke noget i mod jagt som sådan eller nødvendig regulering og forvaltning. Jeg har derimod noget i mod moralen og etikken i de danske jagtmiljøer. Der er opstået en virkelighedsfjern klam indstilling til naturen som bliver set som jægernes personlige jagtreservat. Stress og skamskydning af vildet bliver der set gennem fingre med for sådan er jagt jo

• #189   18. mar 2014 Det er jeg ked af at høre Natascha. Du kan altid komme og klappe mine hvalpe der forhåbentlig kommer til sommer. Jeg er i det midtjyske det meste af august.

• #190   18. mar 2014 Tak Kennel HiJacks smiley

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#192   18. mar 2014 "Hvordan er spørgsmålet om du ikke kan argumentere for din sag, at være personlig? Prøv lige at se din respons til de mennesker der har svaret i tråden siden du postede anima linket. Dét er at være personlig og svinende."

Man skal ikke skrive provokerende hvis man ikke kan tåle et provokerende svar tilbage. Jeg begyndte ikke den tone. Jeg har intet tilovers for mennesker der nyder fritiden med at mishandle og skamskyde dyr for sjov men jeg startet ikke med at blive personlig.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#194   18. mar 2014 "Mangel på naivitet fra et voksent menneske skal man lede længe efter"

"Kæreste Kennel HiJacks, du spilder din tid. Han er simpelthen ikke din tid værd."

"Kennel HiJacks et hvert fornuftigt, normalt tænkende menneske kan da se han er fuld af lort."

Men jeg deltage frivillig ligesom alle andre så hvorfor skulle jeg bruge tid på at indmelde det? Kan man ikke klare den tone man selv lægger kan man bare lade være med at deltage i debatten.

Når man bruger sine hunde i forbindelse med mishandling og skamskydning af dyr så må man forvente nogen kommenter det.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#195   18. mar 2014 Hvis du ikke har noget der har med trådens emne at gøre gider jeg ikke kommenter det mere

• #196   18. mar 2014 Nick, du kunne begynde at argumentere sagligt mod de meget gode argumenter der er i denne artikel: http://www.jaegerforbundet.dk/page1685.aspx?q=grav

nå nej, det kan du nok ikke... så er det nemmere at generalise mod jægere ud fra enkelttilfælde som den sag du linkede til der lod en kronhjort forbløde...

forestil dig hvis ikke ræv og mårhund blev reguleret - så ville der snart ikke være meget andet dyreliv at kigge på i Danmark!

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#197   18. mar 2014 forestil dig hvis ikke ræv og mårhund blev reguleret - så ville der snart ikke være meget andet dyreliv at kigge på i Danmark!

Så du mener at hvis der er rovdyr i naturen så vil de udrydde alt andet ? Du har ikke haft ret mange biologi timer har du? Naturen regulere sig selv. Der er ikke flere rovdyr end der er føde til. Er du klar over hvor et unaturlig dyrliv vi har i Danmark pga manglende rovdyr?

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#198   18. mar 2014 Og at du bruger mårhunden som er en invasiv art i denne sammenhæng viser hvor lidt du forstår naturen

• #200   18. mar 2014 Med disse rovdyr findes mange sygdomme som også er farlige for mennesker. Se blot bændelormen. Den måde naturen regulere sig selv er på sygdom og den kan være på bekostning af mange andre dyr der ender med at lide samme skæbne, hvilket vi i et samfund som i Danmark ikke kan og vil acceptere. Der bliver skudt over 30.000 ræve pr. sæson, og du ser stadig masser af ræve i naturen. Hvad ville der ske hvis disse netop ikke blev reguleret?
    Ræven æder meget af vores fugleliv og lod vi det gå uset hen, så ville vi miste utrolig meget af vores danske dyreliv. Lod vi naturen regulere sig selv, så ville vores samfund også skulle ændre sig og det er desværre ikke lige en mulighed der ligger til højrebenet, for hvem mener at de hersker mere over liv og død end de kristnes tro på en gud. Vi har skabt et samfund hvor vi er nød til at regulere vores dyrebestand for at vi selv kan være her på den måde som vi gør idag.
    Og så synes jeg at du skal læse det jeg sendte fra Danmarks Jægerforbund igen og nærlæse hvad Anima skriver, for sjovt nok hentyder de alle til svenske og norske artikler, som ikke har noget med den danske model at holde og regulere ræve på i DK. Du ved vel godt hvordan de regulere?

• #201   18. mar 2014 Og må dette være min sidste kommentar i denne tråd, for nu stopper jeg også.

Vi snakker om 110 ræve der bliver holdt i zoologiske anlæg i DK til brug af gravoplæring, hvor hund og ræv aldrig kommer i kontakt med hinanden. Ræve i DK bliver ikke holdt i trådbure og de har over 5 kvm udendørs og tilsvarende indendørs anlæg. Der er daglig aktivering og årlige vaccinationer og dyrlægetjek. Der er masser af regler for hvordan rævene skal holdes og disse følges op på flere gange om året og stramt reguleret. Måske burde Dan Jørgensen fokusere mere på de mange tusinde hunde der holdes under langt værre vilkår og rent faktisk lave regler for hvordan man som minimum skal holde hund i DK.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#202   18. mar 2014 Naturen VIL altid regulere sig selv. At der er behov for at regulere (som jeg flere gange har skrevet jeg ikke har noget imod) er blevet en nødvendighed pga vores manglende evne til at bevare og beskytte natur og dyr. Alt det overskud som jægerne snakker om at de skal "høste" er som sagt en tvunget nødvendighed pga vores modvilje imod t skabe en naturlig balance hvor rovdyr er en fast del og ligeså stor del af naturen.

"Ræven æder meget af vores fugleliv og lod vi det gå uset hen, så ville vi miste utrolig meget af vores danske dyreliv. Lod vi naturen regulere sig selv, så ville vores samfund også skulle ændre sig og det er desværre ikke lige en mulighed der ligger til højrebenet, for hvem mener at de hersker mere over liv og død end de kristnes tro på en gud. Vi har skabt et samfund hvor vi er nød til at regulere vores dyrebestand for at vi selv kan være her på den måde som vi gør idag. "

Jæger vrøvl .... ræven spiser det den skal og lavet til.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#203   18. mar 2014 Modvilje og manglende indsigt for jægere er rigtig skidt for naturen. Et skræmmende eksempel på det tegneserie forhold de fleste jægere har til naturen.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#204   19. mar 2014 modvilje og manglende indsigt?

Tror ikke det er de jægere der skriver hér i tråden man kan klandre for dét.

Kommentér på:
Klamt eksempel på vildsvinjagt

Annonce