1.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Anders S
Anders S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Førstegangs køber endnu engang i tvivl om annonce Førstegangs køber endnu engang i tvivl om annonce

Hej igen.

Så nu er den gal igen. Ved ikke om jeg tiltrækker dem, eller om vores budget ligger lige der hvor mange af dem holder til.

Men nu tror jeg den er gal igen. Har forespurgt på en hund, og får denne melding tilbage.

hej igen smiley tak for dit svar , og tak for at besvare mine spørgsmål smiley
Du sagde, du er mest interesseret i Ela , right? lad mig fortælle dig
mere om Ela :
Ela er 12 uger gammel

sundhed
Hun har 5 vigtigste vaccinationer og kontrol ;
- Vaccination mod rabies
- Vaccination mod BV ( Bordetella eller Canine Hoste )
- Vaccination mod DHLPP ( Hundesyge Combo )
- Vaccination mod fækal ( flotation ) ,
- Vaccination mod parvovirus .

temperament
- Meget legesyg , men til tider meget afhængig af mennesker.
- bliver mere og mere livlig som dagen går på .
- Hun har det dejligste og blideste temperament.
Hun elsker at lege og få nye venner , og har aldrig haft problemer med
at møde en ny hund.
- Hun er meget nysgerrig og ikke bange for noget smiley Hun er fuld af
fortræd , der gør dig til at grine smiley hun er den mest kærlige hund.

Lad mig fortælle dig mere om os:
Vi er katolske kristne missionærer fra Polen , og vi har i øjeblikket
er sendt til Cameroun for evangelisering af vores kommission i
Warszawa, og vi bragte hvalpene sammen med os. Vi prædiker evangeliet
i Cameroun , og vi vil blive flyttet til Danmark inden for 8 måneder.
Dyrlægen har informeret os om , at klimaet her i Cameroun er ikke godt
for hvalpene . så vi er nødt til at give hvalpene til en familie ud af
Cameroun så hurtigt som muligt , det er derfor vi har besluttet at
sende hvalpene til Danmark. Så jeg regne virkelig på dig til at tage
sig godt af Ela , som du vil være hendes nye permanente forælder. Den
samlede pris for vedtagelse og levering af Ela er 2500kr , men prisen
er til forhandling.
Vi kan sende Ela til dig i morgen, hvis du er klar. en flyvning fra
Cameroun til Danmark er blot et par timer . Ela kan leveres direkte
til dit hus adresse, hvis du ønsker.
Bare komme tilbage til mig , for mig at give dig oplysninger om,
hvordan Ela vil blive leveret til dig .

Hvis det nu kunne hjælpe andre også smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangs køber endnu engang i tvivl om annonce
  • #1   3. jan 2014 Det der lyder fuldkommen som en tekst jeg har læst før....

Hvorfor køber du ikke bare en DKK hvalp?

• #2   3. jan 2014 Jeg ville ikke turde få sendt en hvalp, hvis ikke det var en kendt opdrætter. Og generelt ville jeg have det bedst med selv at tage ud og se stedet og ikke mindst moren.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    okt 2006

#3   3. jan 2014 Det er faktisk også en af de ting jeg forespurgte, ihvertfald om den var dansk opdræt, og dyrlæge papire var danske osv.

Men det kan da godt være man bare skulle gå efter annoncer hvori der står det er DKK, eller en af de andre.

• #4   3. jan 2014 Jeg forstår ikke hvordan du kan blive ved med at støde ind i den slags hundehandlere.
    Gå efter en opdrætter med DKKs opdrætteruddannelse, så skal alt nok gå godt.
    Hundehandlerne arbejder for at tjene penge. Langt de fleste DKK -opdrættere arbejder for at holde racen ren og sund. Og det er sådan det skal være.

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    okt 2006

#6   3. jan 2014 Jeg har bestemt heller ikke i sinde at købe hvalpen. Men der er jo nok mange andre som mig, som kunne nyde godt af at læse sådan en historie.

Egentlig ligeså meget derfor jeg lagde den herind.

• #7   3. jan 2014 http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60&RAID=0430

DKKs hvalpeliste. Så bliver det ikke meget nemmere smiley

• #8   3. jan 2014 Hvordan kan du overhovedet være i tvivl om den annonce? :-\
    Måske I bare skulle vente, og så få sparet op så I har råd til at købe hund fra en ordentlig opdrætter.

• #9   3. jan 2014 Det er rigtig godt, at du smider den op. For ikke alle ved, at det er et svindelnummer det der.

• #10   3. jan 2014 Det er en svindel annonce. Der er ingen hvalpe..

Den er gammel efterhånden - oversat med Google translate.

Det var jer der spurgte på coton ik? Evt bichon..
    Gå ind på www.canis-minor.dk og find en opdrætter af den race du ønsker..

Skal det være en hvalp? Hvis ens budget ikke er til en hvalp, kan man ofte finde omplaceringshunde via opdrætterne også..

• #13   3. jan 2014 Den har jeg læst før og der var noget med at der hele tiden lige skulle betales en smule mere osv. Det hele endte ud i en kæmpe regning på 10.000-15.000 og ingen hund. Hold dig langt væk og lyt til de fornuftige mennesker her på HG.

• #14   3. jan 2014 "Ved ikke om jeg tiltrækker dem, eller om vores budget ligger lige der hvor mange af dem holder til."

Helt klart en kombination af dit budget og de steder du hidtil har valgt at lede. Vær mere kræsen på dit nye familiemedlems vegne - det andet kan let blive MEGET dyrt i den sidste ende.

• #15   3. jan 2014 Det lugter simpelthen så langt væk af løgn og bedrag at det er til at lukke op og skide i. 2500 kr og et par timer fra Afrika til Danmark. Riiiight...

• #16   3. jan 2014 Hvad er dit budget da?

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    okt 2006

#17   3. jan 2014 Jamen budgettet lød egentlig på 5000kr. Den stod til 499, så jeg regnede egentlig med de havde skrevet forkert, og en hvalp udem stamtavle så kunne fåes til 5k smiley

• #18   3. jan 2014 Hvis du ønsker en DKK hvalp af den type du eftersøgte i din anden tråd, tror jeg du skal ligge mere end det dobbelte.
    Så måske det en ide at spare lidt mere op, og tiden til i har pengene kan jo passende bruges til kennel besøg, udstillinger osv.

• #19   3. jan 2014 En ting er i hvert fald 100% sikkert.
    Der er ingen hund.

• #20   3. jan 2014 Hastværk er lastværk....
    gør dig selv den tjeneste at lytte på de gode råd du har fået...

• #21   3. jan 2014 Spar op og undersøg opdrættere og racen nærmere imens (eksempelvis hvad det er vigtigt at forældredyrerne er undersøgt for rent sygdomsmæssigt). En DKK-hvalp ligger over 5000 kr., men det kan godt svare sig i længden. Kig på racens underklub i DKK, hvor der for det meste også er info om kommende kuld og drop DBA/gul og gratis medmindre der tydeligvis er tale om en oprigtig annonce med god information og mulighed for at se hvalpen.

• #22   3. jan 2014 Du kan spare de penge op du ellers skulle bruge på hund indtil det er, så har du hurtigt sparet op til en hvalp fra ordentlig opdrætter.

• #23   4. jan 2014 Jeg håber du er helt med på at det der er ren svindel og pengenasseri, og intet andet?

Der findes lignende annoncer og tiltag hvor det drejer sig om heste og andre dyr, og sågår kan man også risikere at blive kontaktet f.eks via facebook og få at vide at man har familiemedlemmer langt ude der er døde i - tadaaa Cameroun eller lign. sted, og at man ved at sende 5000 kr. kan få tilsendt de afdødes testamente hvor man selvfølgelig er begunstiget flere millioner kroner....

Det driver ned af væggene at det er svindel og humbug og intet andet, tænk at nogen kan nedværdige sig til sådan en opførsel.
    Desværre tyder det jo på at det lykkes sommetider, ellers blev man vel ikke ved.

Med et budget på 5000 kr behøver du ihvertfald ikke sende penge til en imaginær hund i Cameroun smiley

DKK er nok det sikreste og enkleste, men der er jo også internaterne, de tager så vidt jeg ved, ikke i nærheden af 5000 kr for en hund!

• #24   4. jan 2014 Nu hvor der er så mange der taler for DKK, vil jeg da lige sige at DRU også findes smiley smiley

Men den "hvalp" ville jeg holde mig langt fra. Den eksisterer temmelig sikkert ikke.
    Og man kan nu sagtens være heldig at finde en god hvalp til 5k, men det er i så tilfælde ikke med stamtavle eller raceren, så der er en masse ting du skal tage med der så.

Kommentér på:
Førstegangs køber endnu engang i tvivl om annonce

Annonce