1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Afspille optaget lyd for hund, hvordan? Afspille optaget lyd for hund, hvordan?

Jeg skal begynde på udd om 2 mdr, hvorfor Viska inden længe må være alene hjemme.

Jeg er rimelig optimistisk, da det går ok med træningen pt.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at optage nogle dagligdagslyde; mig der snakker, ordner forskellige ting osv. Ting som hun er vandt til at høre, når hun er inde i stuen, mens jeg er i resten af huset. Og det vil jeg så gerne kunne afspille hele dagen.

Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvordan. Hvordan får jeg det optaget og hvad skal afspille det? Har I nogen gode ideer modtages de med kyshånd!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afspille optaget lyd for hund, hvordan?
  • #1   13. jan 2014 Det synes jeg lyder som en dårlig idé. Jeg tror, at det vil forvirre din hund rigtig meget, at hun kan høre dig, men ikke se dig, og det samme med, at der er nogen der "roder rundt ude i køkkenet", når hun skal forestille at være alene hjemme.

Jeg plejer bare at have radioen kørende på en stille kanal som fx p1 eller p2, så der er lidt "larm", og han ikke kan høre enhver lyd udenfor.

• #2   13. jan 2014 Jamen det er netop det hun er vandt til; at være inde i stuen alene en hel arbejdsdag, hvor jeg kun er i resten af huset. Det er hun helt tryg ved, radioen er også tændt, men hun kan jo sagtens opfatte, når mine lyde holder op. Og dette træner vi selvfølgelig også. Men derfor kunne det nok alligevel være en hjælp tænker jeg.

• #3   13. jan 2014 Jeg synes også det lyder som en rigtig dårlig ide. Hun skal jo vænnes til at være alene hjemme, og hunde er ikke så dumme at de ikke kan regne ud at du er gået.

• #4   13. jan 2014 Hendes adfærdsbehandler synes nu vi skal gøre det. Og vi taler jo om en hund, der har haft massiv sep.angst - noget, der indtil videre har taget 1½ år at få bragt ned på et rimeligt niveau. Så det er ikke et "quick-fix" men en metode, der evt kunne lette det for hende at være alene.

• #5   13. jan 2014 Okay, hvor står det henne i dit første indlæg? Det ændrer jo alt.

Jeg synes stadig det er en dårlig ide, ville hellere tænde fjernsynet eller lade radioen køre.

• #6   13. jan 2014 Jeg ville lægge en diktafon/telefon i lommen også optage hvad du nu laver. Og så smide det på pc'en og afspille på repeat. Men jeg synes stadig, at det er noget underligt noget, som jeg tror, vil give bagslag. Min bliver i hvert fald jævnt forvirret, hvis han hører min stemme i telefonen eller på en afspilning.

• #7   13. jan 2014 Pernille: nu var det jo ikke et spørgsmål om hvorvidt nogen synes det var en god idé eller ej, for ja, det havde krævet en længere udredning - udelukkende et spørgsmål om hvordan man helt praktisk kunne gøre det. Og radio kører på fuld skrue..

Julie: Jeg kan ikke gennemskue om man kan optage med min tlf (en ældre Iphone).. en diktafon havde jeg ikke tænkt på, men gad vide, om man kun kan bruge computeren til afspilning? Den skulle jeg gerne have med i skole nemlig..

• #8   13. jan 2014 App'en "memo" på din iphone. Ligger som standard.

Ellers kan du brænde det over på en cd og spille fra en ghetooblaster på repeat

• #9   13. jan 2014 Ah... fantastisk, nu fandt jeg den. Havde slet ikke overvejet, at det kunne være lydoptager. Så vil jeg da til at prøve mig frem og prøve at brænde på cd..

Kommentér på:
Afspille optaget lyd for hund, hvordan?

Annonce