779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp til olie Hjælp til olie

Jeg skriver igen x mange - og jeg er så glad for al jeres viden og råd smiley

Jeg har i dag siddet og læst/googlet en del om olier til Milo, der også kan hjælpe mod kløe og tør hud. Jeg oprettede jo en tråd for noget tid siden, om der var noget jeg kunne smøre ham med, fordi jeg syntes hans hud er tør og "rynket som en gammel dames hånd).

Han har fået lakseolie fra Dr. Baddakys (eller hvordan det staves) men jeg syntes umiddelbart ikke den gav ham noget - og så alligevel måske, fordi jeg syntes altså ikke det var så slemt da han fik den - han har kun fået Imvet olien fra Vetcur i et stykke tid.
Nå men jeg blev bla. rådet til at prøve en anden olie, og så Cur1 også fra Vetcur, og den købte jeg faktisk her forleden, og om det er den der virker, eller en tilfældighed ved jeg ikke. Men jeg syntes han klør sig knap så meget. Men det kan jo være pga. andet.

Nå men til sagen smiley jeg vil gerne give ham en olie som kan hjælpe på hudens tørhed (pelsen er rigtig fin), og tilfældigvis er Dr. Baddakys udgået fra vores dyrlæge, så jeg har købt en anden lakseolie i dag, fra Grizzly tror jeg. MEN nu hvor jeg har læst noget mere om det, så tænker jeg om Viatucan olien er bedre? Eller en olie fra kæmpenatskyggen? (hvem har da også fundet på det navn..)

Er der nogen der har noget erfaring/viden omkring det? ved begge 2 står der, at de er gode mod tør hud og kløe.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til olie
  • #1   19. apr 2014 Jeg bruger mandel-olie til mine hunde.. Den gamle var meget tør i huden, nu er deres pels så blanke at man kan spejle sig i dem, deres hud er meget fin og blød...

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #2   19. apr 2014 Tror du mener kæmpenatlysolie smiley Den spiser jeg selv, og det virker meget godt på mig. smiley
    Vovsen får koldpresset rapsolie, men jeg har tænk at jeg ville prøve en animalsk olie til hende i stedet. Der er nogen der mener, at hunde ikke optager planteolier så godt. Så jeg overvejer noget lakseolie eller evt fåreolie, og lade det komme an på en prøve.

• #3   19. apr 2014 Mine hunde har haft rigtig godt af mandel olien.. Har prøvet lakse olie og tobis olie.. Men mandel olien er det virker bedst på dem

• #4   19. apr 2014 Haha nå så kæmpenatlysolie - det gør ikke navnet bedre smiley

Ja det fremgik så ikke faktisk. Men der var bare flere der havde bedre erfaring med planteolier rent og planteolie/animalskolie.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#5   19. apr 2014 Det er nok noget med at prøve sig frem og finde det bedste til ens hund. Jeg ved nu heller ikke om jeg helt køber den med, at de ikke ikke optager planteolie, det er jo altsammen fedtsyrer.

• #6   20. apr 2014 Udos choise olien er mange glade for.
    kokos olie skulle også være specielt godt til hudirritationer.

• #7   20. apr 2014 Jeg kommer Hokamix Skin & Shine i min hunds mad.

Og bruger 2Cure eller Cur1 (til hest) til hans hud, hvis den er tør eller til evt. Hotspots. Vetcurs produkter er super gode. Jeg har også brugt deres foder inden jeg gik over til BARF.

• #8   20. apr 2014 Jeg bruger fiskeolie, kæmpenatlys-olie, avocadoolie,olivenolie, kokosolie og olieblandinger (fx udos choice).
    Ikke dem alle på en gang, men skifter lidt efter hvad jeg lige har.
    Jeg køber både olier specielt til hunde og olier til mennesker.

Jeg har en lille allergi-hund, som kan klø sig rigtig meget, men tilskud af de gode olier hjælper meget.

Selvfølgelig er den der virker allerbedst på Soko, den allerdyreste, tilgengæld holder den længe.Det er denne her: (link fjernet)

• #9   20. apr 2014 Ja jeg kan godt se at i alle bruge noget forskelligt.. Jeg må prøve en af dem så, og tror jeg starter med Viacutan. Det er den dyreste, så forhåbentlig også den bedste.

1000 tak alle sammen smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#10   21. apr 2014 http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/397422-flerumaettede_fedtsyre_omega_369

Jeg faldt lige over denne tråd, der beskriver forskelle på fedtsyrerne. Det ser ud til, at man skal kombinere fiske og planteolie, hvis man vil have det hele med.

Kommentér på:
Hjælp til olie

Annonce