Hjælp til olie Hjælp til olie
Jeg skriver igen x mange - og jeg er så glad for al jeres viden og råd
Jeg har i dag siddet og læst/googlet en del om olier til Milo, der også kan hjælpe mod kløe og tør hud. Jeg oprettede jo en tråd for noget tid siden, om der var noget jeg kunne smøre ham med, fordi jeg syntes hans hud er tør og "rynket som en gammel dames hånd).
Han har fået lakseolie fra Dr. Baddakys (eller hvordan det staves) men jeg syntes umiddelbart ikke den gav ham noget - og så alligevel måske, fordi jeg syntes altså ikke det var så slemt da han fik den - han har kun fået Imvet olien fra Vetcur i et stykke tid.
Nå men jeg blev bla. rådet til at prøve en anden olie, og så Cur1 også fra Vetcur, og den købte jeg faktisk her forleden, og om det er den der virker, eller en tilfældighed ved jeg ikke. Men jeg syntes han klør sig knap så meget. Men det kan jo være pga. andet.
Nå men til sagen jeg vil gerne give ham en olie som kan hjælpe på hudens tørhed (pelsen er rigtig fin), og tilfældigvis er Dr. Baddakys udgået fra vores dyrlæge, så jeg har købt en anden lakseolie i dag, fra Grizzly tror jeg. MEN nu hvor jeg har læst noget mere om det, så tænker jeg om Viatucan olien er bedre? Eller en olie fra kæmpenatskyggen? (hvem har da også fundet på det navn..)
Er der nogen der har noget erfaring/viden omkring det? ved begge 2 står der, at de er gode mod tør hud og kløe.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
Vovsen får koldpresset rapsolie, men jeg har tænk at jeg ville prøve en animalsk olie til hende i stedet. Der er nogen der mener, at hunde ikke optager planteolier så godt. Så jeg overvejer noget lakseolie eller evt fåreolie, og lade det komme an på en prøve.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Ja det fremgik så ikke faktisk. Men der var bare flere der havde bedre erfaring med planteolier rent og planteolie/animalskolie.
apr 2012
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.162
kokos olie skulle også være specielt godt til hudirritationer.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Og bruger 2Cure eller Cur1 (til hest) til hans hud, hvis den er tør eller til evt. Hotspots. Vetcurs produkter er super gode. Jeg har også brugt deres foder inden jeg gik over til BARF.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.454
Ikke dem alle på en gang, men skifter lidt efter hvad jeg lige har.
Jeg køber både olier specielt til hunde og olier til mennesker.
Jeg har en lille allergi-hund, som kan klø sig rigtig meget, men tilskud af de gode olier hjælper meget.
Selvfølgelig er den der virker allerbedst på Soko, den allerdyreste, tilgengæld holder den længe.Det er denne her: (link fjernet)
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
1000 tak alle sammen
apr 2012
Jeg faldt lige over denne tråd, der beskriver forskelle på fedtsyrerne. Det ser ud til, at man skal kombinere fiske og planteolie, hvis man vil have det hele med.
Hjælp til olie