876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Cecilie H
Cecilie H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Overvejelser inden køb af labradorhvalp Overvejelser inden køb af labradorhvalp

Hej med jer

Jeg gætter på, at mange er jer er nogen erfarne hundeejere, som ved meget om hvad det kræver at få en lille ny vaps. Derfor er jeg interesseret i at høre jeres syn på sagen, da jeg og min kæreste rigtig gerne vil have en hund, men selvfølgelig på betingelse af at vi kan give den et godt hundeliv.

Vi er i starten af 20'erne, har i forvejen 3 dejlige katte og arbejder begge fuldtid. Vi bor i en lejlighed, hvor der ingen trapper er.

Jeg tror, at vi er kommet frem til at vi gerne vil have en labrador - selvom jeg også er lidt forelsket i Cavalier King Charles Spaniel, men begge racer virker jo skønne selvom de er forskellig i størrelsen.

Men jeg er i tvivl om hvor længe man bør være hjemme, når man får hvalpen hjem? For det kunne være dejligt hvis vi allerede i løbet af sommeren kunne få en hund, men vi kan desværre kun holde 2 ugers ferie ca. hvor vi kan være hjemme, og det går jeg ud fra er for lidt. Men hvor længe tager det normalt at vænne hvalpen til at være alene hjemme?

Og hvad har andre som arbejder fuld tid gjort mens hunden er hvalp? Kan man få en til at gå en tur med den i starten så den ikke skal holde sig i så mange time?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejelser inden køb af labradorhvalp
  • #1   6. jun 2014 Jeg vil sige min. 2 ugers ferie.. og helst 3 eller 4 ...

Da min var hvalp var jeg hjemme i ca. 4 uger.. og han var renlig som 12 ugers.. det er ikke alle, som er det, men hvis man sørger for at den kommer ud efter at have sove, spist, leget og ca. hver 1 1/2-2 timer når den er hvalp, så kommer renligheden med tiden.

Ang. race så skal i være klar over at en lab er en jagthund... så god familiehund, men der er gang i dem... Cavalier er nok en tand "nemmere"...

• #3   6. jun 2014 Synes ofte at labben bliver nævnt som god begynderhund.. det kommer meget an på linier, og hvad man ønsker at lave med hunden.. alle hunde kan være gode begynderhunde, hvis man eller har sat sig grundigt ind i racen.

Vær opmærksom på HD, AD og de skal øjenlyses... så find en god avler.. tag på udstilling og tal med nogle forskellige.

• Cecilie H
    Cecilie H Tilmeldt:
    jun 2014

#4   6. jun 2014 louise & Elmo & Junior: Tak for svar smiley efter 4 uger var den så blevet vænnet til at kunne være hjemme en arbejdsdag, eller?

• #5   6. jun 2014 Ja.. jeg var alene med min.. mange synes ikke 8 timer pr. dag er ok, men min havde det fint med det. Gik en stille tur om morgenen.. ikke noget for vildt, ca. 2-3 timer efter job... og så en stille tur til aften.. selvfølgelig først de lange ture, da den var fuld udvokset.

• Cecilie H
    Cecilie H Tilmeldt:
    jun 2014

#6   6. jun 2014 Nathalie og Dakota: okay, det lyder til at have været nemt med jeres hund smiley Hvor længe kunne den så være alene hjemme?

Ja, er også indstillet på et par lange gåture om dagen, samt noget træning.

Og tak smiley

• Cecilie H
    Cecilie H Tilmeldt:
    jun 2014

#7   6. jun 2014 Okay, ja jeg har også hørt mange sige at de ikke kan være hjemme i 8 timer om dagen, men så forstår jeg bare ikke hvordan så mange får det til at hænge sammen.

Vores ønske er egentlig bare en hengiven og velopdragen familiehund smiley

• #8   6. jun 2014 Ja men de fleste racer bliver jo hengiven og velopdragen familiehunde, hvis man gør sit arbejde ordentligt... og de første 2 år er det meget arbejde.

En labrador skal lave noget... altså bruge hovedet.. det er en jagthund.

Ang. de 8 timer ja så er vi nok bare meget forskellige... en hund sover mange timer på et døgn... så det kan den gøre det 8 timer jeg er væk, men mange synes det er synd.

• #10   6. jun 2014 Vi skal have hvalp hen over sommeren, vi har 3 ugers ferie, 2 uger sammen og så bliver den sidste uge delt i mellem min mand og jeg. Vi har så også fået min mor med ind over til at hjælpe os hvis behovet skulle opstå. Hun er hjemmegående alligevel:-)

Måske I kunne dele jer op, og holde noget sammen, og noget hver for sig så ferien bliver det længere?

• #12   6. jun 2014 Cavalieren er en RIGTIG lækker hund, dog skal i holde meget øje med sygdomme, da der er en del, men de er rigtig lækre, dog har dem vi kender haft lidt svært ved og blive renlige, det havde vores egen også, hun var nok 5-6 måneder før hun var helt renlig, men der var kun tale om et uheld hver anden dag til sidst smiley men dette ville jeg personligt ikke bide for meget mærke i smiley

Det er nok ikke sikkert at du kan forvente at din hvalp kan holde sig hvis i er væk i 8 timer smiley

• #13   6. jun 2014 Vores golden var ca 12 uger, da hun var alene 7-8 timer første gang. Da jeg mest arbejder om natten, har min hund ca 1 lang alene dag om ugen. Der var dog et par tis-uheld de første par uger. Vores var nogenlunde renlig som 4 måneders, men kunne stadig have brug for at tisse om natten (gav besked om at komme ud)

Jeg er førstegangs hundeejer, og synes det har lidt hårdt (men også dejligt) at have hvalp. Enten sov den eller også var der fuld knald på. Men bare man er indstillet på at der er meget at se til i starten, så skal det nok gå.

• #14   7. jun 2014 Det kan tage nogle mdr før en Hvalp kan være alene i 8 timer. Der vil også ofte være tilbagefald under modningsperioderne. Da må man tilpass sin arbejdstid, flexe, Arbejde hjemmefra, arbejde forskudt for hinanden, holde ferie eller lign.
    Hunde er flokdyr og skal have et meningsfuldt liv. De vælger jo ikke selv hvem de bliver købt af.

• Cecilie H
    Cecilie H Tilmeldt:
    jun 2014

#15   7. jun 2014 Tak for alle jeres svar smiley Selvom vi næsten ikke kan vente med at få en hund, tror jeg det er en god idé hvis vi venter til næste sommer, hvor vi bedre har mulighed for at holde fri i 4-5 uger. Vi skal nemlig ud og rejse om en uge, så det er derfor vi ikke har så meget sommerferie tilbage senere på sommeren.

Men bliver udlært her d. 31. august, så hvis det ikke lykkedes mig at få et job bagefter, kan det måske alligevel blive muligt at anskaffe sig en hvalp hvis jeg evt. kommer til at gå ledig i en periode.

Jeg glæder mig i hvert fald til det på et tidspunkt kan lade sig gøre smiley

• #16   7. jun 2014 Det vigtigste er, at I allerede nu leder efter rette avler.... Det vrimler med labs, hvor forældre ikke er tjekket for noget. En lab med tavle er ikke super dyr, og så kan man tjekke anerne og finde gode HD index smiley Hellere vente lidt og få den rette hvalp.

Held og lykke med projektet.

• Cecilie H
    Cecilie H Tilmeldt:
    jun 2014

#17   7. jun 2014 Tak. Kender du, eller I andre, en god avler? Gerne på Fyn, men det er ikke et krav. smiley

• #18   7. jun 2014 Mette herinde kender alle.. Prøver lige at finde link til hende.

• #19   7. jun 2014 http://www.hundegalleri.dk/bruger/27858-mette_med_de_to_sorte_lig_slaebere_

Kontakt Mette her... og ja jeg ville kigge i hele dk.. eller der hvor den bedste avler er smiley

• #20   7. jun 2014 Og Mette er her smiley

• #21   7. jun 2014 Godt Mette!!!

• Cecilie H
    Cecilie H Tilmeldt:
    jun 2014

#22   8. jun 2014 Tak skal du have smiley

Og hej Mette, vil du anbefale nogle gode steder at købe hvalp? smiley

• #23   8. jun 2014 Cecilie:

Smid mig en PB om hvad I kan tilbyde hunden, så lad os tage den derfra smiley

Kommentér på:
Overvejelser inden køb af labradorhvalp

Annonce